niet te geloven

23-03-2009 23:06 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt.

Sinds 4 weken is mijn relatie na 3 jaar uit. We hebben een moeilijke start gehad door een ex van hem. Hij was nog niet zo lang gescheiden. Zelfs zo erg dat die ex mij ook begon lastig te vallen. Daar hebben we ook regelmatig ruzie over gehad omdat hij nog zaken met zijn ex moest regelen voor de kinderen.Net op het moment dat het beter ging tussen ons en we echt konden gaan genieten van elkaar is de relatie uit gegaan.

Na een kleine ruzie over een stom onderwerp barste de bom. In eerste instantie was hij degene die de relatie wilde verbreken. Het kwam onverwacht ma na een paar dagen kreeg ik ook wel het besef dat het beter zou zijn. Al het gezeur was ik zo enorm beu en dat verleden wat hij met zich mee draagt is teveel voor mij.

Na het verbreken van de relatie leek het hem niets te doen. Wel gaf hij aan dat hij me een prachtige leuk lieve vrouw vind en echt hoop dat ik gelukkig wordt maar dat we niet bij elkaar passen.

Na 2 weken kreeg ik door dat hij wel heel veel contact had met een andere vrouw. Elke keer kwamen de roddels over hem en die vrouw bij mij terecht. Ik heb het hem gevraagd omdat ik niet de roddels wil geloven. Hij zegt dat er een klik is en dat hij verliefd op haar begint te worden.

Het doet me gewoon heel veel pijn dat hij zo verder kan gaan met zijn leven en mij "vergeten"lijkt te zijn. Was ik dan zo onbelangrijk voor hem, is het gewoon hoe mannen zijn , of vlucht hij voor zijn eigen gevoelens. Pfff ik weet het niet, ik weet wel dat ik niet meer terug wil naar hem maar het maakt me heel verdrietig en kwaad.

Ik weet niet of jullie er iets mee kunnen maar ik ben wel benieuwd naar de reacties.

groetjes
Het eerste wat er in me opkomt is; dat was allang gaande en dat is de reden dat hij, plotseling, schijnbaar zonder duidelijke reden de relatie met jou verbrak.

Maar ik kan er natuurlijk hartstikke naast zitten....
The time is now
Tsja, erg vervelend natuurlijk, maar hij hoeft in principe geen verantwoording naar jou toe af te leggen over die andere vrouw. Ik zou het ook méér dan kut vinden als blijkt dat dit al langer aan de gang is hoor.

Misschien was het voor hem al eerder 'klaar' en is hij er daarom vrij snel overheen?
ik denk inderdaad dat hij er langer klaar mee was. Hij was de ruzies beu met zijn ex en met mij.....maar ja om dan meteen een nieuwe relatie op te gaan zoeken dat vind ik niet echt logisch. Maar goed hij moet inderdaad doen wat hij wilt maar het maakt me heeeeeeel kwaad...ik zou bijna gaan denken aan wraakacties maar houdt de eer aan mezelf. Uiteindelijk worden we er alleen maar sterker van
ik denk inderdaad dat hij er langer klaar mee was. Hij was de ruzies beu met zijn ex en met mij.....maar ja om dan meteen een nieuwe relatie op te gaan zoeken dat vind ik niet echt logisch. Maar goed hij moet inderdaad doen wat hij wilt maar het maakt me heeeeeeel kwaad...ik zou bijna gaan denken aan wraakacties maar houdt de eer aan mezelf. Uiteindelijk worden we er alleen maar sterker van
Het lijkt wel een man die gewoon nooit alleen kan zijn. Na de scheiding is hij direct met jou begonnen. En nu heeft hij je alweer ingewisseld. Ik zeg niet dat hij niet van je gehouden heeft, maar blijkbaar kan hij toch erg makkelijk schakelen.
ik denk dat jij reboundvrouw was.....
een stomme vraag maar wat is een reboundvrouw
Hij was net gescheiden van nummer 1 toen jullie wat kregen. Heb jij je toen nooit afgevraagd waarom hij zo snel weer een ander had?

En heb jij er nooit bij nagedacht dat ex nummer 1 misschien wel dezelfde pijn voelde als jij nu? Niet dat ik haar gedrag goedkeur hoor, maar ik begrijp het ergens wel.

Uithuilen en opnieuw beginnen meid, het is niet anders.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:danivo schreef op 23 maart 2009 @ 23:39:

ik denk dat jij reboundvrouw was.....En nummer 3 is dat dan weer..... Dat soort mensen heb je.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:bad schreef op 23 maart 2009 @ 23:41:

een stomme vraag maar wat is een reboundvrouwmeestal is het reboundman heb ik me laten vertellen, maar dat is dus de verkering die je neemt om over je kapotte relatie heen te komen.

die persoon heeft even alles wat je bij je partner miste en vult de leegte die ontstaat als je er ineens weer alleen voor staat....
Hij deed dat bij zijn ex toch ook? Waarom dacht jij dat je leuker en specialer was dan zijn ex? Aan hoe mannen met hun vorige relaties omgaan kun je prima zien hoe ze waarschijnlijk met jou omgaan.
quote:danivo schreef op 23 maart 2009 @ 23:39:

ik denk dat jij reboundvrouw was.....

dat denk ik ook. en idem dito voor de nieuwe.

veel mannen willen meteen in een nieuwe relatie duiken i.p.v. de oude te verwerken.
quote:Eowynn_ schreef op 24 maart 2009 @ 07:44:

Aan hoe mannen met hun vorige relaties omgaan kun je prima zien hoe ze waarschijnlijk met jou omgaan.en ook hoe ze met serveersters, winkelpersoneel etc. omgaan.......
Op kleine dingen loopt je relatie niet stuk. Op 1 ruzie ook niet. Dan zit er meer achter. Die nieuwe vrouw misschien wel.

Hartstikke rot, maar als je zelf ook al het idee had dat het beter zo is, laat het gewoon gaan. Het zegt meer over hem dan over jou dat hij nu al weer een nieuwe relatie induikt.
Je kunt op basis hiervan niet concluderen dat hij je vergeten is.dat weet alleen hij.

Vaak gaat men dan snel een andere relatie aan, om zo makkelijker over de ex heen te komen.

En wie zegt dat ze samen zullen blijven?

Het is nog heel vers dus ik snap dat het je allemaal bezig houdt, maar dat zal met de tijd wel minder worden.
quote:bad schreef op 23 maart 2009 @ 23:06:

Sinds 4 weken is mijn relatie na 3 jaar uit. Net op het moment dat het beter ging tussen ons en we echt konden gaan genieten van elkaar is de relatie uit gegaan.

Na een kleine ruzie over een stom onderwerp barste de bom.

Bad, 3 jaar een relatie en het begon net pas leuk te worden en toen ging het uit? Sorry, maar dan denk ik dat het nooit echt leuk is geweest en dan vind ik het niet zo gek dat hij snel een ander heeft. Jullie pasten gewoon niet bij elkaar en daarom is het geknapt over een stomme ruzie.

Laat het gaan, not meant to be.
Niet veel energie meer aan spenderen. Het heeft niets met jou te maken. Deze man moet hoe dan ook een vrouw om zich heen hebben om het even welke, maar wel eentje die hem geen 'last' bezorgt. Hij lijkt net zo'n jonkie die net uit zijn ei gekropen is en alles wat vrouw is en beweegt als zijn mammie ziet. Er straalt een soort wanhoop van uit.

Fijn, dat weet je dan ook weer.

Persoonlijk zou ik voor zo'n mannelijk piepkuiken bedanken, ik weet niet hoe het met jou is, maar ik zou als ik jou was blij zijn dat je zijn mammie niet meer bent.
Denk je echt dat hij die nieuwe vrouw pas 2 weken geleden heeft ontmoed? Een dag nadat het over was tussen jullie ofzo..? Volgens mij is dat al veel langer aan de gang.
Lijkt me net een verwend jochie. Als't niet meer leuk is gaat ie opzoek naar nieuw speelgoed en idd rebound.

Snel vergeten.

Sterkte
quote:bad schreef op 23 maart 2009 @ 23:06:

Hallo allemaal,

Na 2 weken kreeg ik door dat hij wel heel veel contact had met een andere vrouw. Elke keer kwamen de roddels over hem en die vrouw bij mij terecht. Ik heb het hem gevraagd omdat ik niet de roddels wil geloven. Hij zegt dat er een klik is en dat hij verliefd op haar begint te worden.

Het doet me gewoon heel veel pijn dat hij zo verder kan gaan met zijn leven en mij "vergeten"lijkt te zijn. Was ik dan zo onbelangrijk voor hem, is het gewoon hoe mannen zijn , of vlucht hij voor zijn eigen gevoelens. Pfff ik weet het niet, ik weet wel dat ik niet meer terug wil naar hem maar het maakt me heel verdrietig en kwaad.

Ik weet niet of jullie er iets mee kunnen maar ik ben wel benieuwd naar de reacties.

Dat contact had hij blijkbaar al langer, anders kon je er niet na twee weken achter komen dat er al roddels over waren.

Ik vond de piepkuikentheorie erg briljant . Zoals jij hem beschrijft, lijkt hij niet goed zonder vrouw te kunnen. Het feit dat hij onmiddellijk na/tijdens/vlak voor het verbreken van een relatie een nieuwe vrouw heeft gevonden die hij interessant genoeg vindt, geeft de indruk dat hij ofwel erg veel geluk heeft, ofwel erg weinig andere eisen stelt dan dat een vrouw interesse toont in hem.

Dus ja, grote kans dat jij een soort rebound was, zijn nieuwe contact ook een rebound is, en dat de vrouw na haar dat weer zal zijn.

Maar om op je verdriet en boosheid terug te komen: zijn nieuwe verliefdheid hoeft helemaal niet te betekenen dat hij je nu al vergeten is en dat hij over jou heen is en dat je niets meer voor hem betekent. Juist eerder dat hij er wel overheen wil komen en door wil gaan met zijn leven. Blijkbaar is het niet iemand die het nodig vindt om uitgebreid te reflecteren op zichzelf en zijn relatie voor hij nieuwe dingen aangaat. Klopt dat? Verliefdheid kan leuk zijn, verslavend, en is in ieder geval afleiding.

Het is ook niet gewoon hoe mannen zijn (hoop ik, denk ik, wil ik, liever naief dan negatief). Iedere man is anders. Dus ik hoop dat jouw volgende lief zijn vorige relaties wat meer heeft afgesloten en doordacht voordat jij jaren van je leven en een heleboel moeite voor hem geeft en ellende met exen voor hem doorstaat!
hey bedankt voor jullie reacties.Een aantal gedachten die ik zelf ook had komen ook hier voorbij. Het is fijn om hier wat herkenning te vinden.

Ik weet ook echt dat het beter is, ik ben ook blij dat ik nu een nieuwe weg in ga die veel leuker zal worden als de afgelopen periode. Het was mijn eerste echte liefde en ik heb er in ieder geval flink van geleerd. Hoe kun je jezelf verliezen in een liefde, verschrikkelijk. Af en toe herkende ik mezelf niet meer. Ik ben juist een hele sterke en zelfstandige vrouw en toch heb ik het allemaal toegelaten. Maar goed ik ga een keer op mijn bek en daar kom ik ook wel weer overheen. Hij kende haar inderdaad al langer en dat hij maar heel gelukkig met haar mag worden.

Het frustrerende is dat ik het niet zo makkelijk van me af kan zetten en dat ik graag al 10 stappen verder zou zijn.
We kunnen er allerlei verklaringen voor zoeken maar.........

Sommige mensen zijn nu eenmaal zo. Zowel mannen als vrouwen. Als je zelf niet zo bent is het moeilijk voor te stellen maar ze bestaan echt en jou ex is er dus een van. Ligt dus inderdaad niet aan jou.
Een reboundrelatie van 3 jaar? Lang zeg.....Rebound is volgens mij meer iets van een paar weken/maanden.

Ik denk eerder dat de meneer in kwestie gewoon een lage spanningsboog heeft. Niet leuk genoeg meer? Niet meer verliefd? Vlinders uitgevlogen? Dan houdt het op want er komt niks voor in de plaats.

Drie jaar samen is een hele tijd, wat rot voor je en inderdaad ongelooflijk als iemand zo snel alweer een ander heeft. Hoe erg ook, misschien was die ander er al min of meer voor jij en hij uit elkaar gingen.

Hoe dan ook, bah, wat een rotgevoel en wat naar voor jou.

Sterkte!

(f)
Jullie hadden 3 jaar lang geen leuke tijd (want allemaal gedoe en niet kunnen genieten) en dan kún je eindelijk genieten (na 3!!! jaar!!!!) en dan is het over.

Tja.. die was er in het begin al klaar mee. En waarom zit jij 3 jaar lang in een niet leuke relatie?

Over die andere vrouw. Ex is ex, dus dat zijn jouw zaken niet. Hij hoeft je geen verantwoording af te leggen. Hoe pijnlijk het ook voor jou is. Al trouwt hij volgende week met haar, daar moet je niet over nadenken, of je druk over maken. Je doet jezelf pijn, iedere keer dat jij erover nadenkt. Ben blij dat de niet leuke relatie voorbij is. Richt je op jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven