natvoer kat
zondag 24 februari 2019 om 07:53
Friskies
Nauwelijks voedingsstoffen, heel veel vulmiddel, bomvol koolhydraten waar katten niks aan hebben. Alsof je ze dagelijks naar de Mac stuurt. Het zakje zal wel van vergelijkbare kwaliteit zijn, en dan vind je het raar dat ze zeuren.
Schakel over op iets zonder graan en zoveel mogelijk vocht. Ja, dan zul je ze meer natvoer moeten geven, maar dat is stukken gezonder voor de nieren en blaas.
Nauwelijks voedingsstoffen, heel veel vulmiddel, bomvol koolhydraten waar katten niks aan hebben. Alsof je ze dagelijks naar de Mac stuurt. Het zakje zal wel van vergelijkbare kwaliteit zijn, en dan vind je het raar dat ze zeuren.
Schakel over op iets zonder graan en zoveel mogelijk vocht. Ja, dan zul je ze meer natvoer moeten geven, maar dat is stukken gezonder voor de nieren en blaas.
zondag 24 februari 2019 om 19:34
Onze kat krijgt nooit natvoer. Wel geprobeerd maar hij werd er vreselijk beroerd van. Kwijlen, zielig in een hoekje kruipen.. nu staan er de hele dag brokjes en water natuurlijk.
Sowieso was het bij hem een hele zoektocht qua eten. Hij reageerde op een hoop merken brokken ook met kwijlen. Nu eet hij sinds een aantal maanden Renske brokjes (en dan lust meneer alleen de versie met Eend
). Sindsdien een happy kat(je, 2.6kg met 2 jaar) die niet meer kwijlt en z'n vacht is ook een stuk mooier.
Sowieso was het bij hem een hele zoektocht qua eten. Hij reageerde op een hoop merken brokken ook met kwijlen. Nu eet hij sinds een aantal maanden Renske brokjes (en dan lust meneer alleen de versie met Eend
zondag 24 februari 2019 om 19:37
Friskies harde brokken is nou niet bepaald hoogwaardige kwaliteit.
Misschien kun je beter kijken naar merken waarbij de ingrediëntenlijst begint met vlees.
Dan is dat waar het meeste van inzit (gaat op volgorde van percentage)
Supermarktbrokken beginnen meestal met eerst granen. Niet ideaal voor carnivoren.
zondag 24 februari 2019 om 19:38
lilyjo schreef: ↑24-02-2019 19:34Onze kat krijgt nooit natvoer. Wel geprobeerd maar hij werd er vreselijk beroerd van. Kwijlen, zielig in een hoekje kruipen.. nu staan er de hele dag brokjes en water natuurlijk.
Sowieso was het bij hem een hele zoektocht qua eten. Hij reageerde op een hoop merken brokken ook met kwijlen. Nu eet hij sinds een aantal maanden Renske brokjes (en dan lust meneer alleen de versie met Eend). Sindsdien een happy kat(je, 2.6kg met 2 jaar) die niet meer kwijlt en z'n vacht is ook een stuk mooier.
zondag 24 februari 2019 om 19:39
gizzmo-returns schreef: ↑23-02-2019 20:487 kilo is ongezond, strenger worden dus in belang van poes!
Heel kort door de bocht. Grote rassen mogen meer wegen.
Ik heb een kat van 8 kilo en die is niks te dik.
zondag 24 februari 2019 om 19:41
Dit had de dierenarts toch tegen haar gezegd? ( over haar kat)Pipistrello schreef: ↑24-02-2019 19:39Heel kort door de bocht. Grote rassen mogen meer wegen.
Ik heb een kat van 8 kilo en die is niks te dik.
zondag 24 februari 2019 om 19:42
gizzmo-returns schreef: ↑24-02-2019 19:41Dit had de dierenarts toch tegen haar gezegd? ( over haar kat)
Ja daar heb je gelijk in. Maar er lezen meer mensen mee die misschien onterecht denken dat 7 kilo altijd te zwaar is voor een kat.
zondag 24 februari 2019 om 19:46
Heb jij weer gelijk in!Pipistrello schreef: ↑24-02-2019 19:42Ja daar heb je gelijk in. Maar er lezen meer mensen mee die misschien onterecht denken dat 7 kilo altijd te zwaar is voor een kat.
zondag 24 februari 2019 om 19:49
Goed dat je de kat van die mensen beschermt.Pipistrello schreef: ↑24-02-2019 19:42Ja daar heb je gelijk in. Maar er lezen meer mensen mee die misschien onterecht denken dat 7 kilo altijd te zwaar is voor een kat.
zondag 24 februari 2019 om 19:50
Gelukkig is 'ie kerngezond volgens de dierenarts, dan is het toch wel leuk dat hij zo klein is, net een grote kitten
Dat 'ie zo eigenwijs is met z'n eten nemen we dan maar voor lief
zondag 24 februari 2019 om 19:51
Een half zakje in de avond en verder gewoon brokjes.
Met die brokjes doet hij gewoon normaal in de zin van; hij eet niet meer dan dat hij nodig heeft. Als wij zien dat het bakje leeg is vullen we het meteen weer bij.
Als we hem natvoer geven is het net een kliko, hij weet niet hoe snel dat naar binnen geschrokt moet worden.
Met die brokjes doet hij gewoon normaal in de zin van; hij eet niet meer dan dat hij nodig heeft. Als wij zien dat het bakje leeg is vullen we het meteen weer bij.
Als we hem natvoer geven is het net een kliko, hij weet niet hoe snel dat naar binnen geschrokt moet worden.
zondag 24 februari 2019 om 19:52
Twee katten hier, kat 1 (oudste) lust geen natvoer, dat komt mooi uit eigenlijk want gezien zijn medische geschiedenis (blaasgruis) mag ie ook eigenlijk alleen maar zijn dieetvoer (harde brokken) .
Kat 2 krijgt een half zakje per dag in de ochtend en verder onbeperkt brokjes (zelfde dieetvoer als kat 1). Blijft wel de hele tijd proberen om meer te krijgen. Als mijn vriend bijvoorbeeld later opstaat dan ik (dan ben ik al naar mijn werk) gaat kat 2 een hele act opvoeren en zielig kijken waardoor vriend soms twijfelt of ie al gehad heeft en dat leidt tot hele appconversaties ("Hey, heeft kat 2 al zijn eten gehad? hij kijkt zo zielig")
Kat 2 krijgt een half zakje per dag in de ochtend en verder onbeperkt brokjes (zelfde dieetvoer als kat 1). Blijft wel de hele tijd proberen om meer te krijgen. Als mijn vriend bijvoorbeeld later opstaat dan ik (dan ben ik al naar mijn werk) gaat kat 2 een hele act opvoeren en zielig kijken waardoor vriend soms twijfelt of ie al gehad heeft en dat leidt tot hele appconversaties ("Hey, heeft kat 2 al zijn eten gehad? hij kijkt zo zielig")
Nothing happens for a reason
zondag 24 februari 2019 om 19:53
Wij zien die van ons ook nog steeds als een kitten, alleen is die nu inmiddels 5 kilo schoon aan de haak
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:55
1.03% gewijzigd
zondag 24 februari 2019 om 19:54
Haha, ja dat heeft mijn kat ook. Hij begint al keihard te spinnen als ik het aan het opscheppen ben en duwt de hele tijd mijn hand wegsaartje- schreef: ↑24-02-2019 19:51Een half zakje in de avond en verder gewoon brokjes.
Brokjes gaan inderdaad wel normaal.
Nothing happens for a reason
zondag 24 februari 2019 om 19:56
Mijn kat krijgt onbeperkt brokjes en elke avond wat gekookte kipfilet. Toen ze nog natvoer at, kreeg ze ongeveer een half blikje per avond. Op een gegeven moment at ze dat gewoon niet meer, verschillende smaken en merken geprobeerd, maar dat wilde ze allemaal niet. Gekookte kipfilet vind ze echter heerlijk, dus dat krijgt ze nu!
zondag 24 februari 2019 om 22:31
De kat hier krijgt dagelijks 50/60 gram brokjes en ‘s avonds 20 gram blikvoer met 2 eetlepel water er doorheen.
Meneer weegt 5,5 kg en bijn 15 jaar oud. Zeurt verder alleen om whiskas snoepjes die we voor de sport door de woonkamer gooien zodat hij erachter aan holt.
Zou ook oplossing kunnen zijn voor je te zware kat en zijn blikvoer in een schrokbak doen. Dan moet hij harder werken voor zijn eten en is hij eerder verzadigt.
Meneer weegt 5,5 kg en bijn 15 jaar oud. Zeurt verder alleen om whiskas snoepjes die we voor de sport door de woonkamer gooien zodat hij erachter aan holt.
Zou ook oplossing kunnen zijn voor je te zware kat en zijn blikvoer in een schrokbak doen. Dan moet hij harder werken voor zijn eten en is hij eerder verzadigt.