natvoer kat
zaterdag 23 februari 2019 om 20:43
zaterdag 23 februari 2019 om 20:47
MinkeDeWit schreef: ↑23-02-2019 20:46Ze krijgen bij mij een klein blikje (80 gram) met zijn tweeën, ‘s avonds om een uur of 17.30. Vanaf 15.30 begint het zeuren en als ik een spier aanspan rennen ze naar de keuken.
Hier ook, knettergek word je er soms van
zaterdag 23 februari 2019 om 20:50
Mijn dieren zeuren ook de oren van Mn kop als ze lekkers willen, maar dan kunnen ze zeuren wat ze willen maar omwille van hun gezondheid krijgen ze alles met mate. Lekker die katten negeren en anders zet je ze buiten of boven of waar je ze niet hoort
zaterdag 23 februari 2019 om 20:53
Ik geef ze wel eens vroeger, als ik het zat ben, maar ze krijgen nooit meer dan een blikje. Eentje is wel wat aan de forse kant, 6 kg, maar volgens de dierenarts zeker niet te dik. De ander is nog geen 4 kg. Ze hebben twee soorten brokjes, hoge kwaliteit en supermarktbrokken, en wisselen qua voorkeur.
zaterdag 23 februari 2019 om 21:02
1 eetlepel, 2 x per dag
Er gaan 6 eetlepels uit zo´n klein blikje
Beide katten iets te zwaar dus op advies van de DA de porties kleiner gemaakt. Ze zouden ook prima alleen op droogvoer kunnen maar dit werkte beter bij het wennen hier in huis en het werkt perfect voor het geven van medicatie.
Er gaan 6 eetlepels uit zo´n klein blikje
Beide katten iets te zwaar dus op advies van de DA de porties kleiner gemaakt. Ze zouden ook prima alleen op droogvoer kunnen maar dit werkte beter bij het wennen hier in huis en het werkt perfect voor het geven van medicatie.
Snjókorn falla, á allt og alla
zaterdag 23 februari 2019 om 21:18
Katten worden dikker van brokjes dan van natvoer. Investeer in goed voer, zonder suiker en bovenal zonder granen. Daar worden ze zo dik van en daar komen ook blaasproblemen/diabetes van...
zaterdag 23 februari 2019 om 21:46
Ze hebben altijd compleet brokjes staan van een goed merk en stromend water dmv een waterfontein. Voor de afwisseling en het lekkere krijgen ze iedere dag ieder een half zakje natvoer van totaal 50 of 80 gram. Dit krijgen ze als wijzelf gegeten hebben en afgewassen. Dat weten ze en ze vragen er ook niet eerder om.
Soms, zoals vandaag, zijn we rond etenstijd weg en eten we dus elders. Dan mauwen ze wel bij binnenkomst. 1 omdat hij eten wil, de ander omdat ze aandacht wilt. Dus geef ik ze eten met mijn jas nog aan, ieder een aai en de rode dame negeert haar eten en komt eerst ff kroelen. De zwarte kater eet zijn eten direct op en gaat daarna mauwen om aandacht. Gezellig! Beide hebben ze een gezond gewicht.
Soms, zoals vandaag, zijn we rond etenstijd weg en eten we dus elders. Dan mauwen ze wel bij binnenkomst. 1 omdat hij eten wil, de ander omdat ze aandacht wilt. Dus geef ik ze eten met mijn jas nog aan, ieder een aai en de rode dame negeert haar eten en komt eerst ff kroelen. De zwarte kater eet zijn eten direct op en gaat daarna mauwen om aandacht. Gezellig! Beide hebben ze een gezond gewicht.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 23 februari 2019 om 22:23
Ook al hebben die van mij een uurtje geleden gegeten, dan nog mauwen ze alsof ze uitgehongerd zijn!
Negeren en op gezette tijden eten. Hier krijgen ze om 6.00/18.00/22.30 brokjes. Om 6 uur wat meer aangezien ze daar de hele dag mee moeten doen en in het weekend verschuiven de tijden wat. Verder krijgen ze om 18:00 een kwart van een 70 gram blikje per kat erbij. Meer voor de lekker.
Ik heb een dierenfonteintje en daar wordt goed gebruik van gemaakt.
"I love not Man the less, but Nature more..."