natvoer kat

23-02-2019 20:37 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel zakjes natvoer per dag geven jullie aan je kat?
Izzy_ schreef:
26-02-2019 06:58
Behalve dan dat de buurman de muis vergiftigd kan hebben en de mus na een zware tijd nog maar net aan het opkrabbelen is en het al zwaar genoeg heeft zonder ook nog eens ten prooi te vallen aan katten.
Dat is de natuur en niet de schuld van de kat.
Als het aan de kat lag, kocht je geen wiskas of muizengif, maar liet je de kat zijn gang gaan.
Babydonthurtme schreef:
26-02-2019 12:52
To, heb nog ff voor je gekeken. Smilla voer is dus 2.50 per kg, 2 zakken van 10 kg voor 50 euro. Doe je maaaaanden mee.
Friskies is op zooplus dus 2.10 per kg. Dus qua prijs maakt t niet veel uit, terwijl smilla echt beter is.

In friskies zit als hoofdbestanddeel graan. Je hebt toch geen kip, je hebt een kat. Carnivoor dus, die moet vlees.

Als je smilla brokjes of andere graanvrije brokjes dan gewoon neerzet als altijd beschikbaar, 75 gram per dag bijvoorbeeld, en je geeft je kat elke dag zon kuipje van aldi van 0.25 cent, merk alexis (geen granen, suiker of troep, alleen vlees en mineralen).
Dan ben je dus per dag nog geen halve euro kwijt aan kattenvoer.

Smilla harde brokken zijn niet graanvrij hoor. Alleen hun zachtvoer.

Maar Smilla is idd wel veeeel beter van samenstelling dan Friskies.
Mijn poezen doen het er ook erg goed op.
Ik geef een combinatie van harde brokken van Smilla en Sanabelle.

Sanabelle harde brokken zijn wel graanvrij.

Smilla is de voordeligste. Ik koop zakken van 4 kilo en dan is de kiloprijs 3 euro. Nog niet duur
jujuken schreef:
24-02-2019 22:32
het ding is graanvrij voer is vooral vrij duur...
Maar veel beter voor de kat, kat eet er minder van en je bak blijft een stuk beter ruiken.
Kijk eens op Zooplus.nl. Daar zijn de graanvrije brokken een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld bij de Jumper.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
freja schreef:
26-02-2019 12:58
Dat is de natuur en niet de schuld van de kat.
Als het aan de kat lag, kocht je geen wiskas of muizengif, maar liet je de kat zijn gang gaan.
Da's waar. Daarom krijgen de mijne rauw vlees, maar dat red je niet voor 50 cent per dag.
heb graanvrij voer geprobeerd bij mijn katten en lusten het niet. ze eten liever de purina 7+ met kip. als ik moet kiezen tussen graanvrij voer en niet eten en purina wel eten dan ga ik voor wel eten. wel eten is nog altijd gezonder dan niet eten. ook na opzoekingen dat graanvrij vooral marketingtruc is. als ze enkel vlees of vis gebruiken bij aanmaak van brokken dan zit er geen structuur in.
de purina brokken zet ik per dag een bakje neer voor heel de dag als ik weg ben en natvoer krijgen ze een keer als ik opsta en een keer als ik ga slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven