natvoer kat

23-02-2019 20:37 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel zakjes natvoer per dag geven jullie aan je kat?
het ding is graanvrij voer is vooral vrij duur...
jujuken schreef:
24-02-2019 22:32
het ding is graanvrij voer is vooral vrij duur...

Je hoeft ook niet perse graanvrij. Maar als de gezondheid van je kat je lief is koop je iig voer met meer vlees dan graan.
En dat is helemaal niet zo duur als je misschien denkt.
als er op de verpakking staat vb rund kip groenten is dat gezond?
jujuken schreef:
24-02-2019 22:39
als er op de verpakking staat vb rund kip groenten is dat gezond?

De volgorde van de ingrediënten bedoel je?
Dan lijkt het oké. Maar dat is vast je zachte voer? Die komt zelfs van Whiskas oké uit de test.
(En Whiskas harde brokken zijn weer niet zo beste kwaliteit, veel granen)

Het gaat vooral om die harde Friskies prut die je geeft..
Die zou ik vervangen voor iets gezondere.
mijn katten zijn voor de rest gezond en de dierenarts zei zelfs dat aldi voeding geen kwaad kan, alleen dat mogen ze niet :D
Dit zijn de ingrediënten van Friskies rund,kip en groenten:

Graan, vlees en dierlijke derivaten (10% *), plantaardige eiwitextracten, olie en vet, derivaten van plantaardige oorsprong, mineralen, gist, groente (groen, oranje en wit droogmix 0,5% **).
*Komt overeen met 20% rehydreerd vlees en dierlijke derivaten, lichtbruine, donkerbruine en rode droogmix: minstens 4% rundvlees en 4% kip.

Je gunt je dier toch beter hoop ik.
moet betaalbaar zijn ook he heb maar 100 euro per week voor boodschappen inc vervoer.
jujuken schreef:
24-02-2019 22:45
mijn katten zijn voor de rest gezond en de dierenarts zei zelfs dat aldi voeding geen kwaad kan, alleen dat mogen ze niet :D

Wat een slecht advies van die dierenarts.
Maar als je toch al besloten hebt dat jou kat ongezond eten krijgt waarom dan hier informeren?

Eet je zelf ook alleen maar patat?
jujuken schreef:
24-02-2019 22:48
moet betaalbaar zijn ook he heb maar 100 euro per week voor boodschappen inc vervoer.

Nou dan ben je goed bezig. Met een beetje mazzel wordt je kat nu ook niet zo oud.
Scheelt weer budget.

Ik weet niet of je nou zo simpel doet of dat het je gewoon niet boeit maar ik doe nog 1 poging.
Er is veel beter voer te koop voor maar een klein beetje meer geld.
Bv Smilla (bij Zooplus) zak van 4 kilo voor €12
Beter voer hoeven ze ook minder van te eten.
Wat kosten die stinkende zakjes zachtvoer wel niet.
Als je dat halveert kun je je kat makkelijk iets goeds voeren
In de ochtend brokjes, veel eiwitten en 0 graan. In het weekend neemt m'n man met de boodschappen ook een blikje mee. Dat weet ze en ze staat dan op hem te wachten tot ie weer thuiskomt :)
Van goed voer hoef je minder te geven, omdat de kat eerder verzadigd is.

Je kunt ook overstappen op alleen brokjes, en af en toe natvoer. Natvoer is dan een traktatie. Op die manier hou je geld over voor goede brokjes.

Het kan trouwens ook enorm schelen om een grote zak brokjes te kopen, ipv kleine zakjes. Vaak is dat goedkoper per kilo dan kleine zakjes.

En een voederbal of intelligentie-voerbak scheelt ook voor het gewicht van de kat. Hij krijgt dan meer beweging en eet automatisch langzamer, waardoor hij eerder verzadigd is en makkelijker afvalt.
jujuken schreef:
23-02-2019 20:38
vivaratje: en die komt daar mee rond? dan zaagt hij niet voor meer?

Ik neem aan dat je met zagen, zeuren bedoeld? Nee ze zeuren niet om meer, maar ze hebben wel de hele dag brokken staan
Plakjes boterhamworst en ham, valt dat onder nat of droog?
Al onze 3 katten eten een blik van 400 gram natvoer per dag en daarnaast nog brokjes. Als ik de andere reacties zo lees dan eten ze veel te veel, maar ze komen niet aan. Ik ga ook dagelijks een groot stuk met ze wandelen dus ze krijgen ook genoeg beweging.
<3 don't worry be happy :) lekker eten is belangrijk!

Heee hoezo kan ik geen grappig plaatje of url posten hier? :?:
Pammetjes schreef:
25-02-2019 04:18
Toe maar, nog meer ongezonde rommel erbij geven. Veel te zout voor katten.
Pammetjes schreef:
25-02-2019 04:18
Hij is op dieet, dit dus niet geven
jujuken schreef:
24-02-2019 22:48
Hoeft niet perse duur te zijn meid. Natvoer komt hier vab aldi. Kuipjes van alexis, graan en suikervrij.

Droogvoer bestel ik bij zooplus.nl
Ik heb nu smilla, 3.50 per kg uit mn hoofd. Bestel dan 2x10 kg. Had voorheen altijd nutrivet. Echt, kijk even op zooplus. Hoe groter verpakking je koopt hoe goedkoper. Selecteer op graanvrij bij zoekfunctie en kies de goedkoopste. Je kat zal geheid afvallen, friskies zit vol met koolhydraten (granen), dáár word ie dik van. En ze krijgen problemen met blaasgruis en al dat gelazer. Moet je dieetvoer, en das wél heel duur.....
En toch... De kat van mijn moeder krijgt Lidl blik en brokken, 17 jaar oud en superfit. De katten van mijn vriendin (14 en 4) idem dito. En ook de katten die wij vroeger hadden kregen supermarktbrokken en een keer per week een stukje hart. De meeste mensen kopen volgens mij ook gewoon supermarktvoer.
MinkeDeWit schreef:
26-02-2019 00:08
En toch... De kat van mijn moeder krijgt Lidl blik en brokken, 17 jaar oud en superfit. De katten van mijn vriendin (14 en 4) idem dito. En ook de katten die wij vroeger hadden kregen supermarktbrokken en een keer per week een stukje hart. De meeste mensen kopen volgens mij ook gewoon supermarktvoer.
Er zijn altijd uitzonderingen.
En supermarktbrokken zijn ook niet per definitie ongezond. Gewoon even lezen op de ingrediëntenlijst of die begint met vlees ipv graan en het is al minder slecht.

Het is alleen zo klaar als een klontje dat je een carnivoor beter geen voer kunt geven met hoofdbestanddeel graan.
Er gaat niets boven vers gevangen muis of mus.
Behalve dan dat de buurman de muis vergiftigd kan hebben en de mus na een zware tijd nog maar net aan het opkrabbelen is en het al zwaar genoeg heeft zonder ook nog eens ten prooi te vallen aan katten.
Pipistrello schreef:
26-02-2019 00:17
Er zijn altijd uitzonderingen.
En supermarktbrokken zijn ook niet per definitie ongezond. Gewoon even lezen op de ingrediëntenlijst of die begint met vlees ipv graan en het is al minder slecht.

Het is alleen zo klaar als een klontje dat je een carnivoor beter geen voer kunt geven met hoofdbestanddeel graan.
Dat zijn veel uitzonderingen.
To, heb nog ff voor je gekeken. Smilla voer is dus 2.50 per kg, 2 zakken van 10 kg voor 50 euro. Doe je maaaaanden mee.
Friskies is op zooplus dus 2.10 per kg. Dus qua prijs maakt t niet veel uit, terwijl smilla echt beter is.

In friskies zit als hoofdbestanddeel graan. Je hebt toch geen kip, je hebt een kat. Carnivoor dus, die moet vlees.

Als je smilla brokjes of andere graanvrije brokjes dan gewoon neerzet als altijd beschikbaar, 75 gram per dag bijvoorbeeld, en je geeft je kat elke dag zon kuipje van aldi van 0.25 cent, merk alexis (geen granen, suiker of troep, alleen vlees en mineralen).
Dan ben je dus per dag nog geen halve euro kwijt aan kattenvoer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven