Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 25 februari 2019 om 16:06
Er zal toch iemand voor die kinderen op moeten komen. Blind vertrouwen hoeft niet, maar thank god dat ze er zijn! En er moet heel wat gebeuren/gebeurd zijn hoor willen ze kinderen uit huis plaatsen.Dana schreef: ↑25-02-2019 15:48Voor wat het waard is: ik ben het eens met Fragolisa.
En ik vind het levensgevaarlijk om blind te vertrouwen op mensen met macht - bijvoorbeeld de macht om kinderen uit huis te kunnen plaatsen. Daarmee zeg ik niet dat die mensen per definitie niet deugen of wat dan ook, maar wél dat je er kritisch op moet blijven. Uiterst kritisch.
Maar ik ben niet in de stemming om mee te doen aan jullie 'discussie' verder, dus veel plezier ermee.
Dus wat nou levensgevaarlijk? Levensgevaarlijk dat sommige kinderen niet eerder weggehaald worden, bedoel je denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 25 februari 2019 om 16:09
snap ik heel goed, alle kinderen die ik als kind kende die uit huis geplaatst waren hadden daar echt een gegronde reden voor (voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk) er zat echt niemand uit een doodnormaal gezin tussen die gewoon thuis had kunnen blijven, er waren altijd problemen van een dusdanige ernst dat het gewoon niet kon.
Het systeem was toentertijd gewoon te bureaucratisch, het aantal keer dat je verplaatst werd en de hoeveelheid caseworkers die je in je 'jeugdzorg carriere' versleet was gewoon enorm en dat werkt niet echt mee. Die caseworkers waren daar ook heel ongelukkig mee, die konden ook met geen enkel kind een fatsoenlijke band opbouwen.
maandag 25 februari 2019 om 16:15
Mooi? Ik vind het nogal hysterisch verwoord.
Ouders worden al kritisch gevolgd, door de instanties. Dus dat argument snijdt alvast geen hout.
Daarnaast heb ik niet gezegd dat die mensen niet deugen. Maar dat ze macht hebben. En dat is gewoon een feit. Dat mensen hun stinkende best doen en goede bedoelingen hebben, maakt niet dat ze geen fouten kunnen maken.
En dat is precies waarom ik rep van BLIND vertrouwen. En ja, dat is per definitie gevaarlijk. Of het nou gaat om blind vertrouwen in ouders, die macht hebben over hun kinderen, of om blind vertrouwen in instanties, die macht hebben over de ouders én de kinderen.
Ook foutief optreden van de instanties kan kinderen ernstig beschadigen. Daarom is het net zo belangrijk om daar kritisch naar te kijken, als naar de ouders.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 25 februari 2019 om 16:17
Aanleiding voor deze discussie was het generaliserende negatieve 'geblaat' over jeugdzorg in een ander topic.Dana schreef: ↑25-02-2019 16:15Mooi? Ik vind het nogal hysterisch verwoord.
Ouders worden al kritisch gevolgd, door de instanties. Dus dat argument snijdt alvast geen hout.
Daarnaast heb ik niet gezegd dat die mensen niet deugen. Maar dat ze macht hebben. En dat is gewoon een feit. Dat mensen hun stinkende best doen en goede bedoelingen hebben, maakt niet dat ze geen fouten kunnen maken.
En dat is precies waarom ik rep van BLIND vertrouwen. En ja, dat is per definitie gevaarlijk. Of het nou gaat om blind vertrouwen in ouders, die macht hebben over hun kinderen, of om blind vertrouwen in instanties, die macht hebben over de ouders én de kinderen.
Ook foutief optreden van de instanties kan kinderen ernstig beschadigen. Daarom is het net zo belangrijk om daar kritisch naar te kijken, als naar de ouders.
Ook jeugdzorg is een instantie die gewoon verantwoording moet afleggen over hun werkwijze en dus in de gaten gehouden wordt.
Volgens mij schrijft hier niemand dat je BLIND moet vertrouwen, maar wel dat het erg ongenuanceerd is om een hele instantie weg te zetten als waardeloos.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 25 februari 2019 om 16:20
Dana schreef: ↑25-02-2019 16:15Mooi? Ik vind het nogal hysterisch verwoord.
Dat vind ik dan weer van de vele posts aangaande dit onderwerp. Heb je het topic ook gelezen?
Ik vertrouw helemaal niemand blind, ik neem het op voor mensen die ik ken die in deze tak van sport werken en door posts als die van jou en andere posts worden weggezet als het grootst mogelijke uitschot. Dan maar hysterisch.
Maar het echte uitschot, daar waar een aantal forumsters hier al jaren mee werkt, moet met zijden handschoentjes aangepakt worden.
maandag 25 februari 2019 om 16:22
Geen idee wat voor topic dat is. Ik lees alleen hier en zie de ene ongenuanceerde en generaliserende uitlating na de andere. Kan me verder niet schelen waar dat een reactie op is. Two wrongs don't make a right dus als ik hier generaliserend negatief 'geblaat' lees dan zeg ik daar hier iets van.Solomio schreef: ↑25-02-2019 16:17Aanleiding voor deze discussie was het generaliserende negatieve 'geblaat' over jeugdzorg in een ander topic.
Ook jeugdzorg is een instantie die gewoon verantwoording moet afleggen over hun werkwijze en dus in de gaten gehouden wordt.
Volgens mij schrijft hier niemand dat je BLIND moet vertrouwen, maar wel dat het erg ongenuanceerd is om een hele instantie weg te zetten als waardeloos.
Dat is alles.
dana wijzigde dit bericht op 25-02-2019 16:25
2.12% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 25 februari 2019 om 16:24
Ik heb dat andere topic ook niet gelezen, maar zie hier vooral niet die generaliserende negatieve uitlatingen.Dana schreef: ↑25-02-2019 16:22Geen idee wat voor topic dat is. Ik lees alleen hier en zie de ene ongenuanceerde en generaliserende uitlating na de andere. Kan me verder niet schelen wat elders voor discussie gaande is. Two wrongs don't make a right dus als ik hier generaliserend negatief 'geblaat' lees dan zeg ik daar hier iets van.
Dat is alles.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 25 februari 2019 om 16:30
Ja. Dit is hysterisch geformuleerd. Lees gerust nog even terug wat ik schreef, tel tot tien en vraag je nog eens af of ik daarin wie dan ook wegzet als het grootst mogelijke uitschot.Star² schreef: ↑25-02-2019 16:20Dat vind ik dan weer van de vele posts aangaande dit onderwerp. Heb je het topic ook gelezen?
Ik vertrouw helemaal niemand blind, ik neem het op voor mensen die ik ken die in deze tak van sport werken en door posts als die van jou en andere posts worden weggezet als het grootst mogelijke uitschot. Dan maar hysterisch.
Maar het echte uitschot, daar waar een aantal forumsters hier al jaren mee werkt, moet met zijden handschoentjes aangepakt worden.

maandag 25 februari 2019 om 16:31
Je neemt de moeite niet het topic te lezen waar het over gaat, je geeft al aan geen zin in de discussie te hebben, je wil alleen even corrigeren wat in jouw ogen geblaat is . Daarnaast onderschrijf je de posts van Fragolisa, die heel hysterisch over eugenetica begint en in haar posts schrijft dat het de ramptoeristen onder de zorgverleners aantrekt. En nog meer algemeenheden. Jouw posts dragen dus zeker wel bij aan een negatief beeld. Succes ermee.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 16:36
24.68% gewijzigd
maandag 25 februari 2019 om 16:35
Mijn ouders waren gastgezin. Meestal voor tieners. Die waren niet allemaal vrijwillig uit huis. Niet dat ze het daar goed hadden, absoluut niet, maar hoe kut ook, het was wel hun thuis. Er was er zelfs een die een paar keer 's nachts het raam uitklom om naar huis te gaan. Die werd dan door zijn begeleider en de politie teruggebracht. Dat moet er voor buitenstaanders uit hebben gezien alsof Jeugdzorg onnodig ingreep. Maar die wisten natuurlijk niet dat hij thuis wilde blijven omdat hij bang was dat zijn moeder iets overkwam. Want hij was niet de enige die werd geslagen. Maar dàt vertel je niet.

maandag 25 februari 2019 om 16:45
Heftige verhalen hier. Maar het is wel de waarheid.yette schreef: ↑25-02-2019 16:35Mijn ouders waren gastgezin. Meestal voor tieners. Die waren niet allemaal vrijwillig uit huis. Niet dat ze het daar goed hadden, absoluut niet, maar hoe kut ook, het was wel hun thuis. Er was er zelfs een die een paar keer 's nachts het raam uitklom om naar huis te gaan. Die werd dan door zijn begeleider en de politie teruggebracht. Dat moet er voor buitenstaanders uit hebben gezien alsof Jeugdzorg onnodig ingreep. Maar die wisten natuurlijk niet dat hij thuis wilde blijven omdat hij bang was dat zijn moeder iets overkwam. Want hij was niet de enige die werd geslagen. Maar dàt vertel je niet.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 17:25
0.21% gewijzigd

maandag 25 februari 2019 om 17:12
Waar gaat deze hele discussie nou eigenlijk over?
Dat hè niemand blind moet vertrouwen? Lijkt me gezond.
Dat sommige mensen beter geen kinderen (hadden) kunnen krijgen? Lijkt me evident.
Dat ik ergens gesuggereerd zou hebben om op basis genen tot verplichte sterilisatie, castratie en vergassing over zou te gaan? Koekoek.
Dat hè niemand blind moet vertrouwen? Lijkt me gezond.
Dat sommige mensen beter geen kinderen (hadden) kunnen krijgen? Lijkt me evident.
Dat ik ergens gesuggereerd zou hebben om op basis genen tot verplichte sterilisatie, castratie en vergassing over zou te gaan? Koekoek.

maandag 25 februari 2019 om 17:16
Zoveel macht heeft een veilig thuis of een jeugdzorg niet. Voordat er alleen al een OTS aangevraagd is moet er zoveel geregeld en gedocumenteerd worden, daar gaat maanden en maanden overheen als je pech hebt.
En verder snap ik Fragolisa wel, als ze het heeft over dubbeltjes die nooit kwartjes worden. Dat is ook een kutuitspraak in dit opzicht. Ik denk alleen dat er een verschil zit tussen gezinnen waar 'pech' een rol speelt, waar toevallig een keer iemand is met een psychiatrische aandoening of een verslaving en waar de rest van de omgeving nog relatief gezond is, of gezinnen waar al 5 generaties altijd stront aan de knikker is.
In het eerste geval kom je er met een beetje hulp en steun en opvang mogelijk best goed uit. Zeker als je mazzel hebt en een beetje goede genen hebt geerfd en wat mensen die er voor je zijn. Of een hoog IQ met wat goede copingstrategieen. Dan kun je via een uithuisplaatsing of OTS best wel naar een kamertraining, leer je vaardigheden en hop, daar ga je. Zijn voorbeelden genoeg van.
In het tweede geval, dan wordt van een dubbeltje een kwartje worden wel echt heel lastig. Ik doe mijn best en ik zie in alle dubbeltjes een miljoen, en ik vind waarde toekennen aan een mens sowieso stom, alle mensen zijn me evenveel waard. Maar ik moet toegeven dat het soms vechten tegen de bierkaai is.
Nachten buitengezet worden, voor straf, in de winter, opgesloten en geslagen worden,zien hoe je vader je moeder doodsteekt, zien hoe je vader je broers en zussen slaat en jou, mishandeld worden door elk nieuw vriendje van ma, en als het een echte engerd was ook misbruikt worden, niet bij opa en oma of ooms en tantes terecht kunnen omdat het daar ook niet veel anders gaat, op je 13e aan de coke en op je 14e aan de heroine zitten, zien hoe je moeder zichzelf prostitueert en drugs gebruikt, ik kan er boeken over schrijven inmiddels.
Generatie op generatie alleen maar geweld, trauma op trauma, stoornissen, laag IQ enz. Daar is bijna onmogelijk uit te komen. Zeker niet zonder hulp.
Als jij zelf een IQ van 79 hebt, en een verslavingsgevoeligheid en een stoornis, dan krijg je het zwaar in zo'n omgeving. Heb je precies hetzelfde maar heten je ouders Henk en Ingrid en zit pa op de vrachtwagen en moeder zit bij de ah achter de kassa onder schooltijden, ondersteunen die je waar ze kunnen, helpen ze je met huiswerk en zetten ze je op een cursus en brengen ze je elke zaterdag naar voetbal dan kom je best goed terecht, haal je je diploma, ga je aan het werk, vindt een vrouw en je red je wel.
Maar in het eerste geval, dat is gewoon héél erg lastig.
Ik kom zoveel mensen tegen die niet eens weten hoe het is om gewoon te leven, die geen idéé hebben hoe het óók kan. Dat kennen ze niet. Veel daarvan zijn ex jeugdzorgklanten, internaten, op hun 18 op straat gegooid met een wajong, ontspoord, zelf kinderen, die nu zonder vader zitten want vader is uit beeld, zit vaker vast dan dat ie vrij is, moeder had ook al een persoonlijkheidsstoornis en 4 kinderen van 3 mannen en een klein alcoholprobleem. En om de 3 maanden een nieuwe vent.
Daar doen we als maatschappij ook iets in, het is gewoonweg enorm ingewikkeld om 'gewoon' te leven, er is geen sociale controle en je moet jezelf zien te redden
Alles is bureaucratisch en hulp krijgen duurt lang. Maar om hulp te vragen moet je wel het idee hebben dat het béter kan en veel mensen hebben dat niet eens in de gaten joh. Die zijn niet anders gewend.
Als je je daaraan wilt ontworstelen, en het lukt, dan noemt men je nog steeds een tokkie, wat ook wel weer iets zegt over hoe we dat als maatschappij aanpakken met z'n allen.
Of uit huis plaatsen daar nu een goede oplossing voor is valt ook te betwisten hoor. Maar ik zie zóveel van dit soort mensen en ik zie relatief weinig dat er kinderen uit huis geplaatst worden. En veel ernstiger wordt het in de maatschappij toch niet geloof ik. Er zijn zoveel trajecten die éérst komen voor het uit huis plaatsen. Vrijwillig, dan met drang en dan pas met dwang en dán pas heb je het over uithuisplaatsing. Dat is niet een kwestie van één mevrouw die eens constateert dat twee koters samen op een kamer slapen en zegt 'nou, deze halen we maar weg' en daar gaan ze...
En verder snap ik Fragolisa wel, als ze het heeft over dubbeltjes die nooit kwartjes worden. Dat is ook een kutuitspraak in dit opzicht. Ik denk alleen dat er een verschil zit tussen gezinnen waar 'pech' een rol speelt, waar toevallig een keer iemand is met een psychiatrische aandoening of een verslaving en waar de rest van de omgeving nog relatief gezond is, of gezinnen waar al 5 generaties altijd stront aan de knikker is.
In het eerste geval kom je er met een beetje hulp en steun en opvang mogelijk best goed uit. Zeker als je mazzel hebt en een beetje goede genen hebt geerfd en wat mensen die er voor je zijn. Of een hoog IQ met wat goede copingstrategieen. Dan kun je via een uithuisplaatsing of OTS best wel naar een kamertraining, leer je vaardigheden en hop, daar ga je. Zijn voorbeelden genoeg van.
In het tweede geval, dan wordt van een dubbeltje een kwartje worden wel echt heel lastig. Ik doe mijn best en ik zie in alle dubbeltjes een miljoen, en ik vind waarde toekennen aan een mens sowieso stom, alle mensen zijn me evenveel waard. Maar ik moet toegeven dat het soms vechten tegen de bierkaai is.
Nachten buitengezet worden, voor straf, in de winter, opgesloten en geslagen worden,zien hoe je vader je moeder doodsteekt, zien hoe je vader je broers en zussen slaat en jou, mishandeld worden door elk nieuw vriendje van ma, en als het een echte engerd was ook misbruikt worden, niet bij opa en oma of ooms en tantes terecht kunnen omdat het daar ook niet veel anders gaat, op je 13e aan de coke en op je 14e aan de heroine zitten, zien hoe je moeder zichzelf prostitueert en drugs gebruikt, ik kan er boeken over schrijven inmiddels.
Generatie op generatie alleen maar geweld, trauma op trauma, stoornissen, laag IQ enz. Daar is bijna onmogelijk uit te komen. Zeker niet zonder hulp.
Als jij zelf een IQ van 79 hebt, en een verslavingsgevoeligheid en een stoornis, dan krijg je het zwaar in zo'n omgeving. Heb je precies hetzelfde maar heten je ouders Henk en Ingrid en zit pa op de vrachtwagen en moeder zit bij de ah achter de kassa onder schooltijden, ondersteunen die je waar ze kunnen, helpen ze je met huiswerk en zetten ze je op een cursus en brengen ze je elke zaterdag naar voetbal dan kom je best goed terecht, haal je je diploma, ga je aan het werk, vindt een vrouw en je red je wel.
Maar in het eerste geval, dat is gewoon héél erg lastig.
Ik kom zoveel mensen tegen die niet eens weten hoe het is om gewoon te leven, die geen idéé hebben hoe het óók kan. Dat kennen ze niet. Veel daarvan zijn ex jeugdzorgklanten, internaten, op hun 18 op straat gegooid met een wajong, ontspoord, zelf kinderen, die nu zonder vader zitten want vader is uit beeld, zit vaker vast dan dat ie vrij is, moeder had ook al een persoonlijkheidsstoornis en 4 kinderen van 3 mannen en een klein alcoholprobleem. En om de 3 maanden een nieuwe vent.
Daar doen we als maatschappij ook iets in, het is gewoonweg enorm ingewikkeld om 'gewoon' te leven, er is geen sociale controle en je moet jezelf zien te redden
Alles is bureaucratisch en hulp krijgen duurt lang. Maar om hulp te vragen moet je wel het idee hebben dat het béter kan en veel mensen hebben dat niet eens in de gaten joh. Die zijn niet anders gewend.
Als je je daaraan wilt ontworstelen, en het lukt, dan noemt men je nog steeds een tokkie, wat ook wel weer iets zegt over hoe we dat als maatschappij aanpakken met z'n allen.
Of uit huis plaatsen daar nu een goede oplossing voor is valt ook te betwisten hoor. Maar ik zie zóveel van dit soort mensen en ik zie relatief weinig dat er kinderen uit huis geplaatst worden. En veel ernstiger wordt het in de maatschappij toch niet geloof ik. Er zijn zoveel trajecten die éérst komen voor het uit huis plaatsen. Vrijwillig, dan met drang en dan pas met dwang en dán pas heb je het over uithuisplaatsing. Dat is niet een kwestie van één mevrouw die eens constateert dat twee koters samen op een kamer slapen en zegt 'nou, deze halen we maar weg' en daar gaan ze...

maandag 25 februari 2019 om 17:37
Effe wat anders...
Is het niet opmerkelijk dat je na 2 jaar proberen om zwanger te worden en het niet lukt, waarna je besluit om het los te laten en 2 maanden daarna alsnog zwanger bent, er een topic snachts over aanmaakt, maar pas je vriend van ruim 4 jaar pas om 15.00 in die middag inlicht?
Langste zin ever!!
Is het niet opmerkelijk dat je na 2 jaar proberen om zwanger te worden en het niet lukt, waarna je besluit om het los te laten en 2 maanden daarna alsnog zwanger bent, er een topic snachts over aanmaakt, maar pas je vriend van ruim 4 jaar pas om 15.00 in die middag inlicht?
Langste zin ever!!

maandag 25 februari 2019 om 17:39
Best wel....Ana_Isabel** schreef: ↑25-02-2019 17:37Effe wat anders...
Langste zin ever!!![]()

maandag 25 februari 2019 om 17:39
Dat komt vaker voor en dat andere vind ik ook opmerkelijk.Ana_Isabel** schreef: ↑25-02-2019 17:37Effe wat anders...
Langste zin ever!!![]()
maandag 25 februari 2019 om 17:40
Er niet blij mee zijn en in paniek zijn snap ik ook al niet. Raar verhaal. Na 2 maanden wil je ineens geen kind meer??Ana_Isabel** schreef: ↑25-02-2019 17:37Effe wat anders...
Langste zin ever!!![]()
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 25 februari 2019 om 17:43
Ja, ook dat. Erg bijzonder. Ik kan voor een man niet spreken, maar als bij een vrouw de wens zo diep is, kan je mij niet wijsmaken dat pragmatische redenen het uiteindelijk winnen van de wens. Niet zo snel in ieder geval. Dan spring je toch een gat in de lucht?

maandag 25 februari 2019 om 17:44
Oh Maar dat eerste vond ik ook niet gek hoor. Eerder dat ze het voor zich kon houden en op Viva iets te plaatsen, voor ze vriend inlicht.
maandag 25 februari 2019 om 17:45
Ana_Isabel** schreef: ↑25-02-2019 17:43Ja, ook dat. Erg bijzonder. Ik kan voor een man niet spreken, maar als bij een vrouw de wens zo diep is, kan je mij niet wijsmaken dat pragmatische redenen het uiteindelijk winnen van de wens. Niet zo snel in ieder geval. Dan spring je toch een gat in de lucht?
Lijkt mij wel. Een jaar later soit, maar 2 maanden?? Klopt niks van.
maandag 25 februari 2019 om 17:48
Dat soort verhalen hadden de kinderen die tijdelijk bij ons kwamen wonen ook, Thordis. Met één pleegzusje heb ik nog contact. We zijn nu bijna 50. Het is tijden goed gegaan met haar, heel goed zelfs. Helaas werkt het 'wegstoppen' de laatste jaren niet meer. En dat is heel heftig. Ze is al een aantal keer opgenomen

maandag 25 februari 2019 om 17:52
Wat ik ook raar vind aan het niet vertellen aan vriend:Als we uitgaan van het topic, gaf vriend vanmiddag pas aan het kind niet te willen.
Als ze al 2 jaar wachten, ben je als vrouw blij verrast lijkt mij en vertel je het gelijk. Dan ga je er toch niet vanuit dat vriend het niet zou willen, dus wachten met vertellen?
Misschien denk ik te ver door hoor..
maandag 25 februari 2019 om 17:55
Ana_Isabel** schreef: ↑25-02-2019 17:52Wat ik ook raar vind aan het niet vertellen aan vriend:Als we uitgaan van het topic, gaf vriend vanmiddag pas aan het kind niet te willen.
Als ze al 2 jaar wachten, ben je als vrouw blij verrast lijkt mij en vertel je het gelijk. Dan ga je er toch niet vanuit dat vriend het niet zou willen, dus wachten met vertellen?
Precies. Gaat nergens over. Soïso bel je hem meteen.

maandag 25 februari 2019 om 17:57
Mijn idee is dat die man vooral in haar wens meeging omdat hij zelf al voorzien is van een kind. En er vanaf het eindmoment maar wat graag nieuwe plannen gesmeed werden voor grote verbouwingen en grootse reizen. Dan zal dat idd wel koud op je dak vallen als dat weer jaren on hold zou moeten worden gezet.Ana_Isabel** schreef: ↑25-02-2019 17:52Wat ik ook raar vind aan het niet vertellen aan vriend:Als we uitgaan van het topic, gaf vriend vanmiddag pas aan het kind niet te willen.