Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 26 februari 2019 om 17:50
Weet je wat niet "subtiel" was in dat topic?
De vraag van meneer m aan mij: "met hoeveel moslims heb jij het bed gedeeld Karin?"
Niveautje hoor, ik heb er niet eens op gereageerd, gewoon te dom.
Maar als je dan deze twee als pvv stemmers ziet, dan is het hek van de dam.
Zwaar beledigend hoor, poeh.

dinsdag 26 februari 2019 om 17:53
Je weet dat ze graag staffen toch? En zonder dat te melden kan iedereen die conclusie trekken toch? Volgende keer lekker negeren.karin6789 schreef: ↑26-02-2019 17:50Weet je wat niet "subtiel" was in dat topic?
De vraag van meneer m aan mij: "met hoeveel moslims heb jij het bed gedeeld Karin?"
Niveautje hoor, ik heb er niet eens op gereageerd, gewoon te dom.
Maar als je dan deze twee als pvv stemmers ziet, dan is het hek van de dam.
Zwaar beledigend hoor, poeh.
dinsdag 26 februari 2019 om 17:56
Dat de mods erin trappenLucifer2018 schreef: ↑26-02-2019 17:53Je weet dat ze graag staffen toch? En zonder dat te melden kan iedereen die conclusie trekken toch? Volgende keer lekker negeren.

dinsdag 26 februari 2019 om 18:19
Ik vraag me af of dit topic niet beter gesloten wordt: lijf-lijn/in-balans-op-eenzelfde-gewich ... 9/29637680#
Men gaat wel tegen de to in, maar dat heeft toch totaal geen impact op haar en ondertussen heeft ze een forum om haar zieke (letterlijk te nemen) hersenspinsels op te plaatsen.
We faciliteren met dat topic dat wat de ziekte juist wil: dat ze steeds meer en in detail met en over dat eten bezig kan zijn.
Men gaat wel tegen de to in, maar dat heeft toch totaal geen impact op haar en ondertussen heeft ze een forum om haar zieke (letterlijk te nemen) hersenspinsels op te plaatsen.
We faciliteren met dat topic dat wat de ziekte juist wil: dat ze steeds meer en in detail met en over dat eten bezig kan zijn.
dinsdag 26 februari 2019 om 18:29
Eens.aliva schreef: ↑26-02-2019 18:19Ik vraag me af of dit topic niet beter gesloten wordt: lijf-lijn/in-balans-op-eenzelfde-gewich ... 9/29637680#
En ik weet dat iedereen verantwoordelijk is voor zichzelf als ze daar reageren, maar ik heb te doen met Celaena. Ik hoop dat ze het van zich af kan zetten.
Life is short. Eat dessert first.

dinsdag 26 februari 2019 om 18:50
Die heb ik alweer meerdere malen gestaft.the_Wicked_Witch schreef: ↑26-02-2019 18:45Ik vind dat topic over die maagzweer ook wel een schoolvoorbeeld van vragen om medisch advies. Blijft ook gewoon staan.
dinsdag 26 februari 2019 om 18:51
Ik staf niet snel. Maar dit topic heb ik al een paar keer onder de aandacht van de mods gebracht met de onderbouwing dat de TO verdere professionele hulp nodig heeft en het ventileren in dit topic haar acceptatie van deze hulp in de weg staat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 26 februari 2019 om 22:31
REDHOTHEAD schreef: ↑26-02-2019 21:53Dat dat topic zo lang heeft bestaan! Vind ik echt heel slecht gemodereerd!
Ze lezen volgens mij helemaal niet meer mee maar reageren alleen maar op stafjes. Nou snap ik best dat je niet het hele forum kunt lezen (alhoewel dat steeds makkelijker wordt, zo druk is het hier niet meer) maar een beetje scannen zou toch moeten kunnen.

dinsdag 26 februari 2019 om 23:12
Ik weet nog dat er hier een soort van beleid was op anorexiatopics, maar dat is blijkbaar niet overgedragen ofzo?

dinsdag 26 februari 2019 om 23:47
Het was al x keer gestaft.the_Wicked_Witch schreef: ↑26-02-2019 22:31Ze lezen volgens mij helemaal niet meer mee maar reageren alleen maar op stafjes. Nou snap ik best dat je niet het hele forum kunt lezen (alhoewel dat steeds makkelijker wordt, zo druk is het hier niet meer) maar een beetje scannen zou toch moeten kunnen.
Jinek is weer verschrikkelijk.

dinsdag 26 februari 2019 om 23:54
Die domheid passen ze al jaren toe.

woensdag 27 februari 2019 om 00:06
Vroeger voor al jaren.
woensdag 27 februari 2019 om 01:11
Huh? Je schreef gisteren iets anders, vandaar dat ik nu pas reageer.
Er gaan onmiskenbaar dingen fout en dat is vaak begrijpelijk, maar daarom nog niet minder ernstig. Wat mij stoort en waar ik op aansla in dit topic, is de enorme neerbuigendheid waarmee er gesproken werd over (oh hoe generaliserend) iedereen die kritiek uit op jeugdzorg en soortgelijke organisaties. Vooral door Jolly, die het nodig vond om er ook nog eens opmerkingen aan vast te knopen over mensen die maar hun handje lopen op te houden oid. En in zekere zin ook door Thordis, al is haar toon voor zover ik me herinner een stuk minder vooringenomen dan die van Jolly, zeker in latere posts - maar zij wekte aanvankelijk op mij de indruk dat de groep mensen waarmee zij werkt representatief is voor zo'n beetje alle mensen die met Jeugdzorg in aanraking komen. Wat (gelukkig) niet klopt.
Dat alles leidt, zoals ik het lees, dan tot een sfeertje waarin hier elke kritiek op jz wordt weggezet als onzinnig en afkomstig van vreselijke onmensen. Dat vind ik erg, en daarom vond ik het lullig om Fragolisa hier zo'n beetje in haar eentje te laten staan tegenover alle honende facepalms etc.
Maar goed. Bij Jolly zag ik later alweer een reactie in de trant van 'ik lees jou niet meer' op die typische neerbuigende toon die meestal voorafgaat aan een bekend punt in zijn eeuwige forumcyclus: de gekrenkte anonimisering. Jammer Jolly, ik lees je graag. Misschien kun je dit keer even tijdelijk wat afstand nemen zonder anonimisering en drama.
En in het algemeen zie ik hier weer dat rare ons-kent-ons-sfeertje waarin zo'n beetje iedereen die iets afwijkends schrijft kennelijk kan rekenen op smalende reacties en facepalms. DuchessMM bijvoorbeeld, en Karinmetdenummers.
Geen idee waar dat ineens weer vandaan komt. Misschien is het wel een algemene voorjaarsmoeheid die hier heerst en de sfeer zo tenenkrommend maakt.
En misschien val ik zelf trouwens ook wel aan die voorjaarsmoeheid ten prooi, en erger ik me er daarom extra aan. Zou zomaar kunnen.
Dat klopt. En ik vervloek mezelf dan ook dat ik dan tóch weer in discussie ga, maar het is niet anders.

Jammer altijd weer, dit. Ik kopieerde letterlijk iemand anders' uitspraak waarin het woord geblaat voorkwam - om daarmee een spiegel voor te houden. In de loop van de jaren hier had ik moeten leren om beter te weten: juist die woorden die ik zelf niet gekozen zou hebben maar kopieer als spiegel, worden vervolgens altijd tegen me gebruikt alsof het mijn eigen formulering zou zijn. Jammer. My bad.
Tot op zekere hoogte heb je hiermee wel gelijk. Alleen interpreteer ik die posts niet als hysterisch, maar als noodkreet van iemand die duidelijk zelf negatieve ervaring heeft met jeugdzorg. Ik ga er niet meteen vanuit dat haar frustratie over het contact met jeugdzorg onterecht is, daarvoor weet ik te veel over de steken die dergelijke hulpverleners soms laten vallen. De inzet en goede bedoelingen van de meeste jeugdzorgwerkers trek ik daarmee zeker niet in twijfel. Maar wie niet weet dat er fouten worden gemaakt, leeft toch echt wel onder een steen. Lees bijvoorbeeld dit eens: https://www.groene.nl/artikel/als-insin ... ten-worden Of dit over Veilig Thuis https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/183442 ... horen.html en de hele lijst aan links eronder. Ja, daar staan inderdaad ook vreselijke verhalen tussen over wat de mensen van Veilig Thuis overkomt. Dat zal ik zeker nooit ontkennen.Star² schreef: ↑25-02-2019 16:31Daarnaast onderschrijf je de posts van Fragolisa, die heel hysterisch over eugenetica begint en in haar posts schrijft dat het de ramptoeristen onder de zorgverleners aantrekt. En nog meer algemeenheden. Jouw posts dragen dus zeker wel bij aan een negatief beeld. Succes ermee.
Er gaan onmiskenbaar dingen fout en dat is vaak begrijpelijk, maar daarom nog niet minder ernstig. Wat mij stoort en waar ik op aansla in dit topic, is de enorme neerbuigendheid waarmee er gesproken werd over (oh hoe generaliserend) iedereen die kritiek uit op jeugdzorg en soortgelijke organisaties. Vooral door Jolly, die het nodig vond om er ook nog eens opmerkingen aan vast te knopen over mensen die maar hun handje lopen op te houden oid. En in zekere zin ook door Thordis, al is haar toon voor zover ik me herinner een stuk minder vooringenomen dan die van Jolly, zeker in latere posts - maar zij wekte aanvankelijk op mij de indruk dat de groep mensen waarmee zij werkt representatief is voor zo'n beetje alle mensen die met Jeugdzorg in aanraking komen. Wat (gelukkig) niet klopt.
Dat alles leidt, zoals ik het lees, dan tot een sfeertje waarin hier elke kritiek op jz wordt weggezet als onzinnig en afkomstig van vreselijke onmensen. Dat vind ik erg, en daarom vond ik het lullig om Fragolisa hier zo'n beetje in haar eentje te laten staan tegenover alle honende facepalms etc.
Maar goed. Bij Jolly zag ik later alweer een reactie in de trant van 'ik lees jou niet meer' op die typische neerbuigende toon die meestal voorafgaat aan een bekend punt in zijn eeuwige forumcyclus: de gekrenkte anonimisering. Jammer Jolly, ik lees je graag. Misschien kun je dit keer even tijdelijk wat afstand nemen zonder anonimisering en drama.
En in het algemeen zie ik hier weer dat rare ons-kent-ons-sfeertje waarin zo'n beetje iedereen die iets afwijkends schrijft kennelijk kan rekenen op smalende reacties en facepalms. DuchessMM bijvoorbeeld, en Karinmetdenummers.
Geen idee waar dat ineens weer vandaan komt. Misschien is het wel een algemene voorjaarsmoeheid die hier heerst en de sfeer zo tenenkrommend maakt.
En misschien val ik zelf trouwens ook wel aan die voorjaarsmoeheid ten prooi, en erger ik me er daarom extra aan. Zou zomaar kunnen.

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
woensdag 27 februari 2019 om 01:30
woensdag 27 februari 2019 om 04:54
Ah, er werd mij een spiegel voorgehouden.
Dat vermoedde ik al.
Ik ben momenteel bezig met een klacht tegen een hulpverlener in de ggz. Wat een eikel is dat.
Maar dan ga ik niet de hele ggz afkraken.
Overigens zie ik dat ook vaak gebeuren: mensen willen wel hulp, maar niet van de ggz.
Dan heb je al helemaal niet begrepen hoe het werkt, want vrijgevestigde therapeuten zijn ook gewoon ggz.
Maar er heerst ook zo'n ingebakken wantrouwen tegen ggz-instellingen.
Snap ik niks van.
Ik lees ook dat Fragolisa zwaar gefrustreerd is over jeugdzorg en ik kan me dat ook heel goed voorstellen.
Maar dan uitspraken doen over de gehele jeugdzorg, dat gaat me te ver.
Als kind ben ik slachtoffer geworden van een slechte arts, elleboog volledig aan gort. Arts is berispt (ofzo, ik weet niet welke straf exact).
Ik heb regelmatig gehoord dat mensen vervolgens beweerden dat dat ziekenhuis zo slecht was.
Rare conclusie toch.
Dat vermoedde ik al.
Ik ben momenteel bezig met een klacht tegen een hulpverlener in de ggz. Wat een eikel is dat.
Maar dan ga ik niet de hele ggz afkraken.
Overigens zie ik dat ook vaak gebeuren: mensen willen wel hulp, maar niet van de ggz.
Dan heb je al helemaal niet begrepen hoe het werkt, want vrijgevestigde therapeuten zijn ook gewoon ggz.
Maar er heerst ook zo'n ingebakken wantrouwen tegen ggz-instellingen.
Snap ik niks van.
Ik lees ook dat Fragolisa zwaar gefrustreerd is over jeugdzorg en ik kan me dat ook heel goed voorstellen.
Maar dan uitspraken doen over de gehele jeugdzorg, dat gaat me te ver.
Als kind ben ik slachtoffer geworden van een slechte arts, elleboog volledig aan gort. Arts is berispt (ofzo, ik weet niet welke straf exact).
Ik heb regelmatig gehoord dat mensen vervolgens beweerden dat dat ziekenhuis zo slecht was.
Rare conclusie toch.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 27 februari 2019 om 07:30