Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Spannend hoor Zaphod, specifiek probleem dus.
Hier gaat alles z'n gangetje. Ik ben nu alweer twee weken met verlof, maar ik heb nog maar weinig stilgezeten. Het is net of ik voor ieder klusje dat ik afstreep weer twee nieuwe dingen bedenk die nog moeten gebeuren... Hoe is dat bij jullie?

Fysiek nog steeds bijna nergens last van, ik voel me een enorme geluksvogel :). Vrijdag 37 weken, dat vind ik toch wel speciaal na twee missed abortions. Dan heb ik eindelijk een volledige zwangerschap gehad. Dat gaan we dus vieren :).

Hebben jullie nog ideeën qua eten/drinken wat handig is om in huis te hebben met de bevalling? Ik hoop thuis te bevallen en stel dat de baby om 3 uur 's nachts komt en ik daarna gierende honger heb... Wat is dan fijn om in huis te hebben?

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal nog soepel verloopt.
Oud gediende meldt zich nog even.

Ik had idd gierende dorst tijdens het bevallen (zorg voor een bidon of glas met rietje) en gierende honger erna.
Op dat moment maakte het mij niks uit wat ik te eten kreeg, dus dat werden boterhammen (normaal geen fan van).

In de vluchttas zaten kleine zakjes noten/gedroogd fruit, dadels en evergreen en sultana. Chips hadden we ook mee voor het zoute, maar al het bovenstaande niet gegeten omdat ik dus die boterhammen kreeg.

Qua persen en bevallen, maar vooral over eigen regie: bij mij ging het zo snel dat helaas het hele bevalplan de tas nooit uitgekomen is. Tussen 2 pers momenten nog de 3 belangrijkste dingen eruit gegooid, maar ik baal wel dat er een aantal handelingen zijn verricht zonder dat ik was geïnformeerd of dat mijn toestemming is gevraagd.
Net terug van mijn afspraak bij de gyn. Ze hebben niet gekeken of ik al ontsluiting had.
Alle andere controles waren allemaal goed. De kleine heeft het nog goed naar zijn zin bij me. Dit was ook de laatste controle, de volgende keer kom ik er pas als ik ga bevallen. Gek idee!

Qua eten en drinken heb ik niet veel ingepakt om mee te nemen naar het zkh. Alleen wat evergo en mentos. Wat we nog meer willen halen we wel in het restaurant van het zkh.
yogayup schreef:
27-02-2019 19:34
......maar ik baal wel dat er een aantal handelingen zijn verricht zonder dat ik was geïnformeerd of dat mijn toestemming is gevraagd.
mag ik vragen welke handelingen dat waren??

Qua eten en drinken: hier had ik bij eerste kind ook veel dorst, drinken deed ik met een rietje (energy drink). Geen behoefte aan eten tijdens bevalling. In de ochtend gewoon boterhammen gegeten.
syrinxx schreef:
28-02-2019 13:03
mag ik vragen welke handelingen dat waren?
Waarschijnlijk ben ik met 1cm gestript zonder dat ze dat heeft gevraagd of gezegd. Daarnaast zat er na de bevalling bijvoorbeeld al een spuit in Mn been voor het loslaten van de placenta zonder overleg. De baby was weg gehaald (wel na bij mij buidelen) voordat mijn vriend hem op zijn borst kon nemen. De placenta heb ik nooit gezien, was al weggehaald. En nog meer kleine dingetjes die samen zorgen voor onvrede over hoe het is gegaan.
Oh dat is naar yogayup dat ze dat deden zonder te overleggen/ informeren. kan je er nog met ze over in gesprek?

Hier kan ik niet slapen.... Nog meer slapeloze dames?? :bonk:
Js syrinx slaap ook al paar nachten belabberd. T ging daarmee na maanden eindelijk wat beter. Hele zwangerschap steeds heel vroeg klaarwakker. Terwijl ik toch bekend sta als een marmot
Hier ook alweer een paar uur wakker! Heb je vaatwasser maar even leeg geruimd en een wasje aangezet :bonk:
Hier is de dag alweer begonnen met 2 wakkere kinderen. Maar geen teken van de baby. Ofja niet dat ie er uit komt.
1-Aapje schreef:
02-03-2019 06:07
Hier is de dag alweer begonnen met 2 wakkere kinderen. Maar geen teken van de baby. Ofja niet dat ie er uit komt.
Wanneer ben je uitgerekend? Nu ongeveer toch? Ik zag laatst iets met 39 weken! Spannend!

Ik slaap al 3 nachten op rij met maar 1 keer wakker worden, voel me zo fit ineens! Wat een verschil met 4 uur slapen per nacht!

Wij zijn nog snel even wat in hwt huis aan het opruimen en klussen, herkenbaar? :-D
Kiwimeisje schreef:
02-03-2019 07:39
Wanneer ben je uitgerekend? Nu ongeveer toch? Ik zag laatst iets met 39 weken! Spannend!

Ik slaap al 3 nachten op rij met maar 1 keer wakker worden, voel me zo fit ineens! Wat een verschil met 4 uur slapen per nacht!

Wij zijn nog snel even wat in hwt huis aan het opruimen en klussen, herkenbaar? :-D
Oh wat heerlijk Kiwi! Hoe ver ben je?

Hier redelijk klaar met klussen. Ben begonnen met babykleertjes uit te zoeken om te wassen..
@Kiwi: Afgelopen donderdag was ik uitgerekend :mrgreen:. Maar baby vindt het prima in mijn buik. Maandag weer naar gynaecoloog.
@freexx: 35 weken! Jij? Babykleertjes liggen hier nog te verstoffen haha

@aapje: oeee bijna dus!! Ben je er klaar voor? Wil je worden gestript of laat je het aan de baby?
Kiwimeisje schreef:
02-03-2019 09:20
@freexx: 35 weken! Jij? Babykleertjes liggen hier nog te verstoffen haha

@aapje: oeee bijna dus!! Ben je er klaar voor? Wil je worden gestript of laat je het aan de baby?
Ik bedoel de baby is er echt bijna ;) ik snap dat het donderdag geweest is hahaha
Oh yogajup, dat zijn inderdaad echt vervelende dingen.

Ik ga maandag even vragen of ze het bevalplan vooraf willen of gewoon als ze de eerste ontsluiting komen controleren. Ik heb mijn moeder gevraagd bij de bevalling te zijn met als taak erop toe te zien dat onze wensen gehoord worden (en omdat het haar allergrootste wens is en ik het mooi vind om dat moment ook met haar te delen uiteraard). Op het moment zelf is het toch moeilijk om voor jezelf op te komen, lijkt me.

Aapje wat spannend, je kindje is er over heel snel al! Lijkt me spannend dat afwachten...

Hier is alles al een poosje bijna klaar maar het lijkt wel of er steeds weer wat bij komt. We zijn in ieder geval op het punt dat er niets heel erg ontbreekt als hij nu al komt. Dat is al heel wat, vind ik ;).
Ik wil niet gestript worden. Staat voor maandag ook nog niet op de planning. Ik wil aanvragen om gewoon nog te mogen wachten tot 41+4. Bij zoon keizersnede gehad dus dan zijn ze sowieso terughoudender met opwekken.

Maar volgens mij is wel beleid trouwens dat je na 41 weken om de 2-3 dagen ctg hebt, maar dat ga ik maandag navragen. Bij zoon begon bevalling op 40+5.
Update van mijn kant: baby is vandaag geboren :heart: om 14.18, 3120 gram! Hij maakt het goed! Ik ben nog in de kreukels, ging heftig maar ook goed!
Gefeliciteerd Syrinxx. Fijn dat het goed gaat met de kleine. Rust goed uit en geniet van elkaar 💜
Proficiat Syrinxx! Geniet ervan!

Worden bevalplannen bij jullie praktijken gestimuleerd? Ik heb gewoon een gesprek over de bevalling, verder geen bevalplan oid. Heb ook niet echt het idee dat het iets van de kleinere dorpen is.. en al zou het wel moeten, dan deed ik er nog niet aan, ik ben heel nuchter (ha-ha) en als iets niet te plannen valt is het wel een bevalling..
Freexx, ik heb ook geen bevalplan hoor (wel onder begeleiding van gyn in grote stad). Is ook niet echt iets over gezegd, alleen wat info in een foldertje. Maar ik vind het ook niet echt nodig. Laat het allemaal over me heen komen dan komt het vast goed.
Gefeliciteerd Syrinxx

Ik wilde eerst geen bevalplan maar heb toch maar dingen op papier gezet. Ik moet in het ziekenhuis bevallen onder leiding van gynaecoloog dus die kent mij minder dan verloskundige natuurlijk.
Syrinx gefeliciteerd! Hoop op vlot herstel.

Bevalplan hier wel standaard maar vnl dat ze je stimuleren er vast eens goed o er na te denken. Belangrijkste zaken/keuzes met vk besproken heeft ze ook in dossier gezet. Maar er wordt uiteraard steeds benadrukt dat het zelden loopt zoals gepland. En bij de meeste dingen die wij erin hebben geschreven gaf vk aan dat dat ook hun werkwijze/voorkeur heeft. Het prettig terug kijken hangt sterk samen met gevoel van autonomie zeggen ze en klinkt logisch. Itt wat eerder iemand hier overkwam handelingen die uitgevoerd werden zonder uitleg of aankondiging lijkt me vreselijk.
Gefeliciteerd syrinxx! Geniet van de kersverse baby.

Ik heb geen beval plan. Heb echt geen idee wat ik daar in zou moeten zetten. Ik zie het wel. Ben inmiddels 40.1. Word wel een x tijd voor een baby...
Gefeliciteerd syrinxx!

Over een bevalplan: ik heb het met verloskundige gehad over de vorige bevalling en wat ik prettig vond. Heb vooral aangegeven dat als het hetzelfde voelt, ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis wil voor een ruggeprik :lol:

@Aapje: begon het vorige keer al wat te rommelen vantevoren? Ik ben vorige keer wel gestript en hoewel dat pijnloos was, kwam de bevalling daarna heel langzaam op gang. Denk dat ik dat liever nu vermijd en ook ga wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven