Het grote speelgoedtopic 2018
zaterdag 9 februari 2019 om 21:28
donderdag 28 februari 2019 om 23:15
Ik ken het wel van oppasgezinnen, bij de een werdt er nog wel wat mee gedaan en bij de ander lag het te verstoffen. Ik denk dat het wel aan je kind ligt, maar voor de prijs vond ik het niet zo boeiend. Ik heb nooit ergens gezien dat het echt een hit was.
donderdag 28 februari 2019 om 23:18
Tip toi. Mijn kinderen vinden het even geweldig en kijken er daarna niet meer naar om, maar dat doen ze met al hun speelgoed. We hebben een nichtje die er wel langer druk mee kan zijn, o en het buurmeisje ook. Valt me wel op dat speelvriendjes het ook niet snel pakken. Nu zijn wel zowel mijn kinderen als hun speelafspraakjes wat actievere spelers.
Marktplaats staat vol, maar de prijzen liggen oha hoog en het is vaak ook snel verkocht. Denk eerder dat marktplaats er vol mee staat omdat er veel van in de winkel gekocht is.
Marktplaats staat vol, maar de prijzen liggen oha hoog en het is vaak ook snel verkocht. Denk eerder dat marktplaats er vol mee staat omdat er veel van in de winkel gekocht is.
zaterdag 2 maart 2019 om 21:21
Onze peuter van 2,5 is sinds een paar weken gek van Bruder speelgoed. Dit is 1:16 schaal speelgoed van werkvoertuigen zoals tractoren, shovels, brandweer, etc. Het is pas vanaf 3-4 maar hij lijkt er mee om te kunnen gaan. 2+ spullen konden hem niet meer bekoren.
Nu zoek ik zoiets maar dan een vliegtuig en een raket/spaceshuttle. Ik vind alleen het spul van Siku maar dat is kleiner en van metaal. Iemand tips?

Ook zoek ik inspiratie wat peuter straks kan gaan boeien. Hij lijkt realistisch speelgoed tof te vinden. Of eigenlijk dat het zo min mogelijk op speelgoed lijkt zoals mijn gereedschapskist, leatherman en electrisch gereedschap. Bouwen boeit minder en duplo, brio, blokken worden genegeerd. Bosch gereedschap heeft hij wel maar mijn gereedschap is beter
Nu zoek ik zoiets maar dan een vliegtuig en een raket/spaceshuttle. Ik vind alleen het spul van Siku maar dat is kleiner en van metaal. Iemand tips?

Ook zoek ik inspiratie wat peuter straks kan gaan boeien. Hij lijkt realistisch speelgoed tof te vinden. Of eigenlijk dat het zo min mogelijk op speelgoed lijkt zoals mijn gereedschapskist, leatherman en electrisch gereedschap. Bouwen boeit minder en duplo, brio, blokken worden genegeerd. Bosch gereedschap heeft hij wel maar mijn gereedschap is beter
zaterdag 2 maart 2019 om 23:05
zondag 3 maart 2019 om 00:03
YellowLemonTree schreef: ↑02-03-2019 22:54Moet het perse echt schaal speelgoed zijn en in die maat? Want anders heeft playmobile wel een raket en vliegtuig. Plastic en wel realistisch gemaakt (alleen dus geen waarheidsgetrouw schaalmodel en wel duidelijk speelgoed)
Het hoeft niet precies van die schaal te zijn maar niet van die mini speelgoedjes. Mijn neefje kan zich daar prima mee vermaken maar mijn peuter haalt er zijn neus voor op.
Playmobil is denk ik te veel speelgoed. Ik had peuter meegenomen naar de Toychamp in Eindhoven (
zondag 3 maart 2019 om 00:05
Hout = uit
zondag 3 maart 2019 om 00:15
Nijntje* schreef: ↑02-03-2019 23:05Ikea heeft een kindervariant van het bekende oranje gereedschap doosje, volgens mij. En een keukentje enzo kan natuurlijk realistisch ogen, met goede namaakpannen etc? Maar ik weet. Niet of je het meer in het typische jongensspeelgoed zoekt, gezien de voorbeelden die je geeft?
Dat echte gereedschapsdoosje ligt bij ons in de auto en daar speelt hij al mee. Wat leuk dat daar een kinder variant van is
Keuken heeft hij. Ik krijg elke ochtend een cappuccino. Hij wilde, toen hij tegen de twee aan zat, een cappuccinomaker. ("Sorry wat wil je?"
Hij heeft de Duktig en ik heb nav deze hack zijn keuken op onze grote keuken laten lijken. Vond ie mooi. http://hello-hello.fr/ikea-hack-cuisine-enfant-duktig/
zondag 3 maart 2019 om 07:52
Misschien dingen als : zaklamp, walkytalky, kinder tuingereedschap (kindermaat hark en bezem zijn fijner)GlitterCupcake schreef: ↑02-03-2019 21:21....
Ook zoek ik inspiratie wat peuter straks kan gaan boeien. Hij lijkt realistisch speelgoed tof te vinden. Of eigenlijk dat het zo min mogelijk op speelgoed lijkt zoals mijn gereedschapskist, leatherman en electrisch gereedschap. Bouwen boeit minder en duplo, brio, blokken worden genegeerd. Bosch gereedschap heeft hij wel maar mijn gereedschap is beter![]()
zondag 3 maart 2019 om 07:54
Wij hebben boek van de boerderij en engels spel. Dochter speelt er wel mee, maar ik zou het niet nieuw kopen (te duur).
zondag 3 maart 2019 om 08:22
Iemand tips? Onze zoon wordt in mei 2 jaar. We willen voor zijn verjaardag een nieuwe loopfiets geven. We hebben nu de pukylino. (4 wieltjes) deze gaat prima, maar een maatje groter zou nu wel kunnen.
Is het dan handig om voor een loopfiets met 3 wielen te gaan, evt om te bouwen naar 4 wielen? Of gelijk naar 2 wielen. Hij heeft het sturen wel goed onder controle, balans denk ik nog niet. En hebben jullie tips voor welke dan precies, welk merk bijvoorbeeld? Of welke vooral niet, waar op te letten etc.
Alvast weer bedankt!
Is het dan handig om voor een loopfiets met 3 wielen te gaan, evt om te bouwen naar 4 wielen? Of gelijk naar 2 wielen. Hij heeft het sturen wel goed onder controle, balans denk ik nog niet. En hebben jullie tips voor welke dan precies, welk merk bijvoorbeeld? Of welke vooral niet, waar op te letten etc.
Alvast weer bedankt!
zondag 3 maart 2019 om 09:38
[quote=GlitterCupcake post_id=29653938 time=1551558098 user_id=370054]
Onze peuter van 2,5 is sinds een paar weken gek van Bruder speelgoed. Dit is 1:16 schaal speelgoed van werkvoertuigen zoals tractoren, shovels, brandweer, etc. Het is pas vanaf 3-4 maar hij lijkt er mee om te kunnen gaan. 2+ spullen konden hem niet meer bekoren.

Ook zoek ik inspiratie wat peuter straks kan gaan boeien. Hij lijkt realistisch speelgoed tof te vinden. Of eigenlijk dat het zo min mogelijk op speelgoed lijkt zoals mijn gereedschapskist, leatherman en electrisch gereedschap. Bouwen boeit minder en duplo, brio, blokken worden genegeerd. Bosch gereedschap heeft hij wel maar mijn gereedschap is
https://www.bol.com/nl/p/speelgoed-zakm ... oductTitle
Is dit iets?

Ook zoek ik inspiratie wat peuter straks kan gaan boeien. Hij lijkt realistisch speelgoed tof te vinden. Of eigenlijk dat het zo min mogelijk op speelgoed lijkt zoals mijn gereedschapskist, leatherman en electrisch gereedschap. Bouwen boeit minder en duplo, brio, blokken worden genegeerd. Bosch gereedschap heeft hij wel maar mijn gereedschap is
https://www.bol.com/nl/p/speelgoed-zakm ... oductTitle
Is dit iets?