Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh Sparky, wat fijn en spannend ook! Hopen op een dikke JA komende dinsdag!

En bij Vlinder ook al zo spannend! Pfff ik zou kapot gaan van de zenuwen :-)

Ik ben gister weer voor echo geweest. De cyste maakte geen hormonen aan dus ik mocht godzijdank gewoon door. Nu liggen er 4 eitjes klaar, 1 al tamelijk groot en 3 middelmatig. Morgen moet ik weer komen voor de echo. Risico is nu dat ze morgen alle 4 groot zijn en dan heb ik er dus teveel en mag ik geen IUI. is echt wel een beetje een mindfuck zeg, dit hele traject.

Ik duim voor jullie allemaal!
@boma je hebt weer een bericht
Kon je niet vinden. Andere optie naar je gestuurd....
weet niet of je instellingen toestaan dat we je vinden op fb
Boma, hoe is het gegaan?
Sparky en Vlinder, hoe is het met jullie?

En hoe gaat de rest?

Hier prima, weinig te melden nog. Donderdag folikelmeting, ik hou rekening met overproductie.. voel vanalles links en rechts. We zullen zien!
Hai!!

Heytan, dat zou jammer zijn zeg de overstimulering! Hopelijk is het gewoon goeie groei die je voelt!

Hier is het rustig. In afwachting van mijn menstruatie aankomende weekend. Verwacht niets van deze poging ivm die verminderde sperma.
Hiii,

@boma, ik hoop dat er niet teveel eitjes zijn gegroeid?
@heytan, heb je eerder overstimulatie gehad dat je dat denkt aan te voelen?
@vlinder, klinkt goeed! Lopen de testen op?
@sparky, gefeliciteerd! Opnieuw bloed getest, hcg nu hoger?
@blue, kan me voorstellen dat je soms in een dipje raakt, teleurstelling na een poging is heftig maar als je een poging weinig zaad opbrengst hebt lijkt me ook echt een zware domper!!

Nou hier in de wachtweken. Enige waar ik last van heb is een opgeblazen buik maar verder voel ik dus helemaal niks. Mindfuck hier hoor, want normaal heb ik 1,5 tot 2 weken voor menstruatie pijnlijke borsten nu niet.. daarnaast lees ik dat veel mensen kwaaltjes krijgen van de spuit maar ook dat, ik voel echt helemaal niets.. nouja afwachten maar, me verstand gaat er van uit dat een eerste poging niet lukt maar me gevoel doet er niet aan mee.
Hallo allemaal!
Ik wil graag meeschrijven in dit forum
Voor de tabel:
1e wenskind, 1e poging iui, 26 februari, zonder hormonen mét pregnyl voor timen eisprong.

Even in het kort:
Ik ben 29 jaar, mijn man is 32 jaar. We zijn nu zo'n 2 jaar 'bezig' met proberen zwanger te worden. Helaas nog geen positieve test gezien... Wel een regelmatige cyclus (op deze cyclus na..)

Mijn man blijkt "traag zaad" te hebben. De test uitslagen (hebben er 3 gehad) zijn wisselend tussen zeer slecht en kan beter.

Ik heb een HSG gehad daar bleek alles in orde. Maar na 3 maanden verder 'proberen' nog geen positieve test.

In februari dus begonnen met iui. Prompt is mijn eisprong bijna een week later (is nog nooit geweest..) maar ik denk dat het komt door een griepje en de spanning. De gynaecoloog gelooft daar niet echt in volgens mij.

We hebben vorige week dinsdag de eerste inseminatie gehad (zondagavond pregnyl spuit om de eisprong te timen) verder geen extra hormonen van tevoren.

Volgende week maandag/dinsdag kan ik testen... Dus nu even een spannende week!!!
Mocht deze keer niet gelukt zijn dan gaan we waarschijnlijk wel verder mét hormonen aangezien mijn eisprong zo laat was. Maar daar belt de gynaecoloog me volgende week maandag over op.

Ik hoop natuurlijk dat ik dan kan zeggen dat het niet nodig is...🍀

Ik ga jullie verhalen snel bijlezen!

Fijne avond! (Uuh nacht🙈)

Groetjes!!
anoniem_383568 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 21:20
Reden: Typfout
0.07% gewijzigd
Haai!!

@maureen: het is zo verschillend, net als bij een zwangerschap. De een heeft 0 kwaaltjes en de ander is continue ziek. Zelfde met de injecties. Je kunt er niets aanvast knopen.
Hopelijk maar 1x nodig!

@ mattie welkom!!! Hopelijk zijn de hormonen niet nodig! Bij ons doen ze alleen maar iui met hormonen om zo de kans te verhogen. Bij mij is ook niets gevonden.

Ik ben dom geweest.. ik dacht dit is toch een verpeste ronde dus kan net zo goed nu even testen, heb nog een test liggen.
Dus op 10 dpo, 12 dagen na de pregnyl. Niet met ochtendurine.
En nu is ie dus positief... tja en nu? Ik ben bang dat het mogelijk nog de pregnyl is en ik straks teleurgesteld ben als ik toch negatief test. Dom dom dom.
Note to myself: volgende ronde pas op dag 14 testen 🤨
@ blueberryblue: hmm kun je positief testen op pregnyl dan? (Ben echt nog een groentje hoor!) Hopelijk klopt de positieve test wel echt! 🤞 Nu dus nog 4 dagen wachten? Pff elke dag is er een te lang als je t mij vraagt

Onze eerste ronde iui was een soort van 'testronde' daarom nu geen hormonen. Volgende poging zal wel met hormonen zijn.

Hier is het standaard kenteken van een Aankomende menstruatie weer op komen zetten... Gevoelige borsten 😩 altijd 4 a 5 dagen van tevoren.... Dus ben er bang voor..
Hey allemaal!

@ Sparky, gefeliciteerd met je zwangerschap, wat heerlijk dat het spontaan is ontstaan!
@ blueberryblue, ik had dus precies hetzelfde gedaan. Kan het niet perse aanraden want maakt het wachten alleen maar slopender

maarr.....bij mij was toch een teken van een prille zwangerschap!!!:)
Vandaag bloedtest gehad en HCG 117.
Kan het helemaal niet geloven! :hyper: :hello:
Volgende week opnieuw testen of het goed door stijgt.

@ boma, hoe is het dinsdag gegaan?
@heytan, jij al een nieuwe meting gehad?
@maureen en mattie, succes met wachten!'
Ooh @blue spannend hoor, is het niet net als met ovitrelle 10 dagen? Dat las ik in de bijsluiter. Ik zal in ieder geval voor je duimen!!

@Mattie welkom!!, weet je al welke hormonen je precies krijgt als een volgende ronde nodig gaat zijn?

@Vlinder super zeg! Is uitslag van die bloedtesten er gelijk?
Gefeliciteerd vlinder!!!! Vanaf welke dag heb jij getest? Woehoe gewoon je eerste poging!

Mattie pregnyl bevat hcg dat gaat langzaam je lijf uit. Als je de eerste week test heb je waarschijnlijk een positieve test alleen dan van je injectie..
Hey lieverds, ik schrijf niet meer mee. Ongesteld geworden en iui zit er voor mij niet meer in. Te veel bijwerkingen. Ik zie het niet meer zitten. We kijken wel wat we willen in de toekomst.

Succes iedereen...hug
@maureen. Ja je mag 's ochtends prikken en dan krijg je 's middags de uitslag telefonisch. Ik had voor de zekerheid m'n vriend z'n telefoonnr gegeven mocht ik het belletje missen maar die hadden ze als eerst gebeld nu dus hoorde het van hem! Ook wel leuk want die mannen staan zo vaak aan de zijlijn. Ik had ook vanochtend heel vroeg (was om 5 uur wakker) al zo'n clearblue test digital gedaan om toch nog een momentje samen te creëeren. Vond het zo zakelijk om dat telefoontje af te wachten op werk.

@ blueberryblue. Het was 2e ronde iui. De eerste keer 13 dagen na ovitrelle getest dus 11 dagen na iui. De volgende dag weer getest toen leek het duidelijker maar de volgende dag weer lichter. dus toen maar 1 dag overgeslagen tot vanochtend.
Ik heb heel veel fora gelezen over testen na die medicatie. Enige signaal is denk als je testen donkerder worden ipv lichter.
@vlinder wat grappig ik had bij mijn eerste hcg test ook 117! Op hoeveel weken zat je dan als je de test hebt laten doen?
Jame wat onwijs jammer 😞. Geen andere opties meer mogelijk? Of wil/kun je njet meer?
Veel sterkte x

Hier ongesteld geworden dus die positieve test was nog wel pregnyl😱
@ blueberry. Balen! :frusty: extra vervelend met valse hoop!:(
@sparky. 15dgn na inseminatie dus 1 dag overtijd. Is jouw 2e test goed?
Ik had op 3w6d 117
En een week later 1118.

Hcg verdubbelt dus wel degelijk om de 48h. Gyn zei dat dit een goede evolutie is.
@vlinder & @sparky : Gefeliciteerd!!!🥳 Waarom moeten jullie steeds de HCG testen?

@blueberryblue: aah nee!😩 Wat zul je balen! Snel op naar de volgende poging 🤞

@jame: 😞 sterkte

Ik ben vandaag dus ongesteld geworden... 10 dagen na de inseminatie... Nogal vroeg dus..🤔 nu twijfel ik of het niet toch innesteling kan zijn. Je kunt jezelf zo lekker gek maken... Misschien morgenvroeg maar eens testen dan.🤷
@mattie90 ze doen dat bij mij ter obseratie omdat ik vorig jaar een miskraam heb gehad.
Wauw wat is er veel bijgeschreven, ik ga mijn best doen om op iedereen te reageren!!

@Jame, hoe gaat het nu? Ik vind het zo jammer om te lezen dat je het zo is tegen gevallen. Ik hoop dat je toch nog meeleest. Welke nedicatie heb je nu gebruikt? Want er zijn misschien nog andere opties? Misschien voel je je inmiddels wat beter nu de eerste teleurstelling wat gezakt is. Uiteraard is het je eigen keuze, jij voelt je eigen grenzen wel aan en mag zelf bepalen hoever je wil gaan in dit proces. Maar ik wou toch even mijn ervaring delen. Ik heb ook altijd heel erg last gehad van de (emotionele/psychische) bijwerkingen van de medicatie. Ik gebruikte Clomid en dat was voor mij niet goed. 2 rondes geleden overgestapt op Letrozole, dat maakte echt zo'n groot verschil. Ik voel me weer emotioneel stabiel en sterk. Ik kan het zo veel beter overzien allemaal. Wie weet heb je hier iets aan. Hoe dan ook veel sterkte gewenst. Het is echt een erg zwaar traject en het zou heel begrijpelijk zijn als je er klaar mee bent en de keuze maakt om te stoppen! Dikke knuffel voor jou :rose:

@ Mattie, welkom. Wat balen dat je al ongesteld bent geworden :( inderdaad wel vroeg. Wat kan je jezelf gek maken dan he! Ik hoop voor je op snel meer duidelijkheid!

@blue, wat shit :'( vooral nadat je toch positief had getest. Bah! Wees maar even lief voor jezelf en wanneer je weer kan de moed bij elkaar rapen. Door voor de volgende ronde :daisy:

@vlinder en sparky, had ik jullie nou al gefeliciteerd?!?! Zo nee, gefeliciteeeeerrrrddddd :cheer2: en anders nogmaals ;) erg fijn. Hopelijk gaat alles goed. Al kwaaltjes?

@hier, een paar dagen druk geweest, dus geen tijd om te reageren.
Maar afgelopen donderdag, cyclusdag 11, folikelmeting gehad. 2 eitjes van 21 mm!!! Dat was onberwacht snel, maar top! Dus 's avonds pregnyl gespoten en straks iui. Helaas is mijn man ziek, griep en gister koortsig. Hopelijk wel gewoon goeie 'opbrengst', maar meestal zit dat wel goed, dus ik hoop dat het dan nu mee valt :) We gaan het meemaken.
@sparky: oké! Wel fijn die extra controle dan lijkt me. 🍀

@heytan: spannend! Ik duim voor je!🤞

Hier vanmorgen flink buikkramp en een negatieve test. Meer duidelijkheid ga ik niet krijgen... 😢

Op naar de volgende ronde dan maar.
Maandag zou de gynaecoloog mij zoiezo bellen om te bespreken hoe verder met welke hormonen.
He jammer mattie!! 10 dagen na iui ongesteld is niet erg heb jk mij laten vertellen. Ik heb sinds de iui een cyclus van 22 dagen ( normaal 30-32). Als het maar niet minder dan 10 is.
Op naar de volgende!!

Heytan wauw wat een goed nieuws!! Hopelijk is het deze ronde raak! Ik zal voor je duimen

Gisteren voor uitgangsecho geweest:
1 cyste maar verder gb dus ik mag weer starten met gonal f vanavond. Alleen deze ronde geen 75 maar 100eh omdat ik aldoor maar 1 eitje heb. Dus we gaan er weer voor!!!
Och mattie, wat jammer zeg! In ieder geval wel zekerheid nu. Ff lief zijn voor jezelf hoor! Wie weet is het de volgende ronde mét hormonen wel raak. Succes!

Blue, fijn dat je weer door mag :) ondanks de cyste. Op naar 2 eitjes!
Vandaag 3e iui gehad. Ging prima. Opbrengst van man was goed, ondanks griep en koorts. Zit positief op de wachtbank :) hopelijk pleur ik er niet vanaf over 2 weken ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven