Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
heytan schreef:
24-02-2019 20:16
Hey blue, nog biks hoer..

Wat jammer zeg, ik snap dat je zo geen vertrouwen had. Was het onder de 0,8 milj? Dat is de ondergrens toch? Als het daar boven zit, heb je nog steeds een kans!
Erg jammer zo! Knuffel voor jou x
Haha, wat?!

Hier even wat dagen forumloos geweest. Nu weer wat meer tijd deze week, ik zal de tabel weer aanpassen!
Wat jammer dat het nog niet zo wil vlotten bij ons groepje. Veel succes allemaal, ik zal ws pas woensdag weer inchecken, dan lees ik even bij :)
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha sorry blue!!
Ik bedoelde uiteraard nog niks hoor ;)

Ik moet het echt ff doorlezen voor ik op reactie plaatsen klik.

Tot woensdag Jonathan! Hoe zat jij nou ook alweer in je cyclus? Bijna nod?
heytan schreef:
24-02-2019 20:21
Hahahaha sorry blue!!
Ik bedoelde uiteraard nog niks hoor ;)

Ik moet het echt ff doorlezen voor ik op reactie plaatsen klik.

Tot woensdag Jonathan! Hoe zat jij nou ook alweer in je cyclus? Bijna nod?
Afgelopen zondag ongesteld geworden, dus mislukte IUI helaas vorige maand. Een maandje rust en dan er weer tegenaan :)
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had het vast al gelezen!! Balen :(
Maandje rust waarom ook alweer? Succes! X
heytan schreef:
24-02-2019 20:55
Sorry, ik had het vast al gelezen!! Balen :(
Maandje rust waarom ook alweer? Succes! X
Niet erg hoor, ik vind het zelf ook erg moeilijk te onthouden allemaal! Maar ik leef gewoon mee en dat moet het maar zijn ;-)
Ik heb een nieuwe baan, en man ook, dus we willen even wat rust in de tent :)
Alle reacties Link kopieren
Slim, kan ik me voorstellen. Er is al genoeg te doen bij jullie nu even dus.
Hoe bevalt je nieuwe baan? Wat doe je voor iets?

Net het eerste spoortje roze bloed gespot. Nog erg weinig, maar het zal vannacht wel doorzetten. Jammer maar helaas. Door naar ronde 3.. gaat wel hard zo!
Het positieve is, exact 2 weken geleden crepeerde ik van de ovulatiepijn. Oké creperen is wel heel erg gezegd.. maar ik had wel verrekte veel pijn toen ;) dus alles loopt mooi op schema.
Morgen maar weer bellen, en hopelijk deze keer alles mooi schoon en netjes voor de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha heytan!!!

Nee het was 0,1 miljoen 🤪 te slecht gewoon. Man was flink ziek geweest dat zou de oorzaak kunnen zijn. Of gewoon pech. Anyway... het is wat het is.

Balen jonathan dat je ongesteld bent geworden. Leuk een nieuwe baan!!!! Wat zul je kapot zijn na alle nieuwe indrukken! Succex
Alle reacties Link kopieren
O wat jammer blue! Dat kan zeker komen omdat hij ziek is geweest. Is het anders wel altijd hoog genoeg?

Hier heeft de ongesteldheid doorgezet vannacht. Zoals wel verwacht, dus naar ronde 3
Alle reacties Link kopieren
He balen heytan 😞 ben je verdrietig?

Vorige keer was het 3,1 miljoen. Dus das gewoon goed. Het is bij een proef opwerking wel eens minder geweest en daarna was het wel weer goed. Dus heel wisselend. We zien het wel. Kan er niets aan veranderen
Alle reacties Link kopieren
Oh ja 3,1 is wel goed idd. Inderdaad niks aan te veranderen. Je hebt in ieder geval het beste eruit gehaald deze ronde, wie weet nog een wonder. Maar wel een kleine kans dus.

Ik voel me niet echt verdrietig, wel een beetje sip/somber. Maar voordeel, dit was de 1e maand dat ik helemaal niet getwijfeld heb! Merk dat ik er steeds meer echt naartoe leef, alsof ik er nu pas klaar voor ben.
Maar het land nu ook pas een beetje dat we echt weer vol in de behandelingen zitten.. reality check!

Kennen jullie in je omgeving ook anderen die in hetzelfde traject zitten/zaten?
Balen Heytan! Weer ongesteld :( En ook erg balen voor jou blue.

Ik heb wel een aantal vrienden die in het traject zitten of hebben gezeten. Toevallig ook de broer van mijn vriend. Nu hoorde ik toevallig deze week dat zij zwanger zijn (spontaan tussen de behandelingen in). Zij waren al meer dan 2 jaar bezig dus het is wel een wonder! Heel fijn dat zij dit traject nu verder kunnen skippen!

Ik heb nu bijna een wachtweek erop zitten. Vindt het wel erg traag gaan allemaal ook al doe ik allemaal leuke dingen met dit mooie weer!
Lukt het jullie om goede afleiding te vinden?

Xxx
Alle reacties Link kopieren
@ Blue, wat een domper, als je braaf je hormonen hebt genomen en op de dag van de inseminatie blijkt het zaad van onvoldoende kwaliteit te zijn. Balen zeg!

@ Jonathan, lukt het je ook om tijdens een maandje rust niet stiekem te hopen dat het alsnog op de natuurlijke manier gebeurt. Bij wijze van wonder?

@Heytan, ook aan ronde 3 begonnen lees ik. Hoe hou jij de positieve vibe vast? Daar kan ik wel wat van leren :-)

Ik heb een hele rare menstruatie achter de rug. Normaal duurt het 6 dagen. Nu alleen vrijdag echt mega erg, zo heftig als ik nog nooit heb gehad. Toen zaterdag nog een beetje en dat was het. Zo bizar!

Ik had vandaag mijn uitgangsecho. Shit, blijkt er een behoooorlijk grote cyste te zitten!! Huil huil. Moest direct bloed prikken. Als daaruit blijkt dat de cyste geen hormonen afgeeft mag ik morgen alsnog beginnen met Gonal spuiten. En anders moeten we een maand overslaan. Ik was er echt even door van slag vanmiddag. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.

Ik lees ook over een besloten facebookgroep. Hoe kom ik daar in? Lijkt me iets praktischer.
Alle reacties Link kopieren
@ vlinder, fijn dat je mensen om je heen hebt die een beetje weten wat je doormaakt. En fijn voor je zwager dat het is gelukt. Hopelijk voor jullie ook snel!
Afleiding is hier makkelijker omdat ik al een zoon heb, die zorgt voor afleiding. Maar ook voor vertrouwen dat het kan.

@ boma, wat shit van de cyste! Was ie groot? Ik heb dat al een paar keer gehad. Maar mocht toen wel door. Die ronde ben ik toen zwanger geworden van mijn zoon, dus wie weet..
Wanneer krijg je de uitslag?
Hoe ik zo positief blijf is mij ook een raadsel haha. Ik ben van mezelf wel redelijk positief ingesteld. Al was ik de vorige keer dat ik in het traject zat echt een zielig hoopje mens aan het worden. Toen trok ik alles erg slecht.
Nu voel ik minder druk en weet ik dat het kan. Dat helpt zeker.
En verder proberen om het nuchter te bekijken, de kans dat het wel gaat lukken is veel groter dan de kans dat het nooit gaat lukken. Je weet alleen niet wanneer.
Hopelijk mag je gewoon door deze ronde!

De facebookgroep weet ik niet meer zeker. Volgens mij een pb'tje sturen naar angel? Ik heb geen Facebook, dus doe daar helaas niet mee.
@boma je kan me pb sturen. Wil niet altijd in een Keer lukken. Laat je weten als je gestuurd hebt
Alle reacties Link kopieren
@blue, wat balen zeg! Mijn vriend is een aantal weken geleden ook flink ziek geweest dus hoop maar dat het goed gaat zijn....
@heytan, ook gewoon weer *** maar super dat je er zo positief in staat zeg, wij starten deze maand maar ik hoop dat ik ook zo positief kan blijven!
Ik ken wel mensen die ook in een traject hebben gezeten, ik was een aantal maand terug op een bruiloft en ik ben er heel open over, voor ik het wist stonden we met een groepje van 5 vrouwen die allemaal in een traject zitten of zaten, zo bizar dat het nog zo'n taboe is eigenlijk!
@boma, he shit! Ik ben niet thuis in de cystes maar blijkbaar zit er dus een verschil in wel afgeven of niet afgeven van hormonen? Lees wel altijd dat ze meestal gewoon weer verdwijnen bij even geen hormoongebruik toch? Ik hoop dat je vandaag te horen hebt gekregen dat je gewoon mag prikken!!

Hier vandaag fm gehad, 3 mooie eitjes van 18+mm, vanavond 2100 spuiten en donderdag ochtend IUI1. Spannend hoor.......
Alle reacties Link kopieren
Oehh mauraenmichelle, dat is echt prachtig! 3 knaleieren!! Heel veel succes met de iui, hopelijk valt het mee. En wie weet wel in 1x raak!
Zo meiden Ben weer eens bijgelezen 😂 Dat kost wat tijd zeg! Wat gaan de berichten hard. Vergeet soms door alle drukte te kijken en te lezen en voor je het weet ben je weer een stuk verder.
Hier weinig nieuws. Zit even thuis van werk en moet zeggen dat bevalt me prima. Relaxt en ontspan... was daar zo aan toe. Ben heel benieuwd wat voor uitwerking het heeft op dit traject. Ontspanning schijnt toch goede lichamelijke reacties te geven! We gaan het donderdag ervaren.
Meiden op de wachtbank succes, en die de eerste ronde ingaan zet hem op! Keep on shining!
Alle reacties Link kopieren
Terug van IUI1. Ging heel goed, was zo gepiept, gelukkig :cheer: . 10,1 miljoen zwemmers, 3 eitjes. De cijfertjes kloppen en nu wachten wachten wachten
oh meiden ik wilde dit weekend niet in spanning zitten, dus had een test gedaan om bij negatief gewoon m'n gedachten uit te kunnen zetten.
Maar voor het eerst in mijn leven een heel licht 2e streepje...Nu is het stomme dat dit natuurlijk vals positief kan zijn door de Ovitrelle (nu 13 dagen geleden), op de bijsluiter staat dat je nog 10 dagen positief kan testen maar het kan natuurlijk nog een laatste restje zijn.

Wat spannend zeg. Ik ben dit weekend alleen, mijn vriend is er niet, hou het ook nog even voor mezelf, wil hem niet blij maken met een dode mus. Dus schrijf het maar naar jullie.

Duimen, duimen, duimen

XXXX
@vlinder de spanning zou denk pas weg zijn als er een duidelijkere test was lijkt mij. Het is nu alleen maar spannender geworden 😂 althans dat zou ik hebben.
Het verschilt natuurlijk per persoon wanneer je hormonen uit het lijf zijn. Wij mogen met welke hormonen dan ook pas 14 dagen na de iui testen. Je had op dinsdag de inseminatie toch?
Spannende tijden de komende dagen. Duim met je mee
Alle reacties Link kopieren
Angel, wat lekker dat je je zo kan ontspannen. Hopelijk kan je dat zo houden!

Maura, super. Alles werkt tot nu toe mee, hopelijk wordt er in ieder geval 1 eitje bevrucht. En blijft die dan ook nog lekker plakken :) veel succes met wachten!

Jeetje vlinder, jij maakt het wel erg spannend zo. Ik hoop zo voor je dat je morgen (of wanneer je weer gaat testen) een dikke knaltest hebt. Ga voor je duimen!! En succes met de spannjng ;)

@hier gaat het prima :) vanavond laatste letrozole en dan wachten tot donderdag om te kijken wat het resultaat is. Ben benieuwd of de ophoging verschil maakt. Voel me verder prima wel, minder bijwerkingen dan vorige keer, dus dat is helemaal mooi :) geduld geduld maar weer
Alle reacties Link kopieren
Hey!!

Angel je bent de rustzelve 😊en ook een beetje een carnavalsfeest 😂🎉

Maureen fijn dat het er allemaal positief uitzien.

Vlinder ik hoop op een mega knaltest voor je.

Heytan fijn daf je minder klachten hebt. Hopelijk blijft dat zo!! Dan krijg je een echo om de follikel groei te meten?


Hier weinig nieuws. Heb een beetje een dipje merk ik... moe slecht slapen en gewoon een beetje teleurgesteld dat ik weer maar 1 eitje had en de sperma kwaliteit slecht was... nou ja nog 1 week en dan beginnen we weer opnieuw!
Door alle stress heb ik veel gesport en zit ik wel lekker strak in mijn vel🎉👍🏻 Das iig iets positiefs 🤪

Fijne zondag allemaal!!

@boma kom je nog naar de Facebook groep? ( anderen zijn natuurlijk ook welkom) stuur je angel dan even een privé berichtje ?
Alle reacties Link kopieren
@Maureen : Oh 3 eitjes, super!

@boma weet je al iets over je cystes?

Hier heb ik positief nieuws.. Ik ben zwanger!
In een pauzeronde zonder hormonen en zonder iui zeer bizar.. maar waar.

Ik denk dat de hsg test er wel wat mee te maken heeft.

Ik ben nog wel wat bang omdat de vorige keer het niet goed afgelopen is.
Dinsdag mag ik terug voor mijn bloed te prikken en dan kunnen we zien of het HCG goed stijgt. FINGERS CROSSED dus dat het mij deze keer gegund is!
Alle reacties Link kopieren
Blue, wat jammer van je dipje. Ik kan het ergens wel begrijpen hoor. Hopelijk gaat het de volgende ronde beter!! Probeer lief te zijn voor jezelf

Wauw Sparky, wat een leuk nieuws!! Gefeliciteerd meid, wat bijzonder zo tussen de rondes door! Wanneer heb je positief getest? Veel sterkte met de komende tijd wachten, het is zó spannend! Duimen dat alles goed gaat, maar dat komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
@heytan
Ik heb redelijk vroeg getest. Ik heb namelijk een monsterke ( associale kat) in huis rond lopen en die begon ineens heel aanhankelijk te worden en op mijn buik te liggen. Dat deed hij toen ook voor de miskraam. Want verder voel ik mij prima..
Dus mijn eerste lichte positieve test was 12dagen dpo. Maar die was toen nog heel licht.. Als de kat zo niet had gedaan had ik eigenlijk niet getest want buiten vreselijk moe zijn heb ik echt geen enkel symptoom.

Op 3 weken en 6 dagen ben ik eigenlijk mijn bloed laten nemen dus ik was officieel nog niet overtijd. Toen had ik een hcg van 117 dus hopelijk staat hij dinsdag wat hoger dan ben ik 5 weken. Vergeleken met vorige keer was ik mijn bloed gaan laten testen als ik overtijd was en dan stond dit op 69 hcg .. Dus ben wel al blij dat ik voor ik overtijd was al een hogere hcg heb dan vorige keer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven