Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Nora15 schreef:
07-03-2019 12:22
Maris bedankt voor de tip, ik heb ze nu inderdaad ook onder elkaar geplakt en het streepje is nauwelijks zichtbaar. Ik gebruik ook sensitest op advies van het ziekenhuis. Maar jij zag dus wel een duidelijk streepje, maar wel lichter dan de controlestreep? Want bij mij is ie nauwelijks zichtbaar dus ik denk dat dat dan nog niet genoeg is.
De streep was wel duidelijk ja, liep ook wel op. Maar het werd nooit net zo donker als de controlestreep. (pm me even als je een voorbeeld wilt zien)
Ik testte ook altijd met 2e urine en einde van de middag nog een keer. Probeerde ook niet teveel te drinken ervoor.
Je hebt pb Maris😉
Nora15 schreef:
07-03-2019 10:32
Dames even een andere vraag; ik ben deze week begonnen met de ovulatietesten, maar ik vind die dingen zo twijfelachtig. Herkennen jullie dat? Dinsdag had ik namelijk een redelijk zichtbaar licht streepje (maar lang niet zo donker als de controle streep) afgelopen dagen werd ie steeds minder zichtbaar. Als ik naar mijn cyclus kijk verwacht ik mijn eisprong dit weekend maar nu twijfel ik of ik hem niet gewoon gemist heb. Dinsdag was dag 11 dus dat zou voor mijn doen veel te vroeg zijn omdat mijn cyclus normaal rond de 29 a 32 dagen is. Iemand toevallig ervaring hiermee?
Bij mij werd hij ook nooit zo donker als de controlesteep, het gaat inderdaad met name om het oplopen en dan weer af. Ik plakte ze op dat papiertje wat je er bij sensitest bij krijgt, dan was het wel vrij duidelijk te zien.
Overigens raadde het ziekenhuis de clearblue roze aan, met de smileys. Maar als ik op een smiley had moeten wachten, had ik nu nog geen kind gehad, daar moet je blijkbaar toch meer hormoon voor hebben of zo. Sommige maanden haalde ik dat wel, maar andere (inclusief de succesvolle maand) niet.
Ik gebruik wel de clearblue smiley. Die werkt voor mij erg goed. Ook omdat je en de streepjes ziet en een smiley krijgt.

Ik heb hoor volgende week 2x ICI mot20
Besteld. Als egt goed is rond de 15e ovulatie dus wie weet lukt het op deze manier.

Vandaag ziekig en moe en ineens beslaat het verdrietige gevoel mij, nog steeds niet gelukt. Al bijna 39. Zorgverzekeraars die moeilijk doen. Onzekerheid etc. Dus maar even een handje paaseitjes naar binnen gewerkt. Je moet toch wat ...
Nora15 schreef:
07-03-2019 13:24
Je hebt pb Maris😉
Pb terug!
Globe83 schreef:
07-03-2019 07:16
Wat een goed stuk! Met humor ;) En erg duidelijk!
Zeker. Het was ook fijn om die mw van de pvda zo te horen praten. Er wordt dus ws wel aandacht aan besteed. Het gaf mij weer een beetje moed dat het wel goed komt. Ook omdat de advocaat zei dat de vrouwen een goede kans zouden maken in een rechtzaal. Gezien de wet van gelijke behandeling of hoe die precies heette.
De petitie loopt ook als een malle. Al 70.000 handtekeningen!

@rosieflower ik probeer het ook nog deze maand. Daarna afwachten tot er duidelijkheid is. Hopelijk volgt dat snel komende weken.
Voor nu maar op zoek nasr mn ei.
Hier weer even een berichtje van mij, ik weet eigenlijk nog niets maar de paniek is iets gezakt en heb toch weer iets hoop.
Ik heb alleen dinsdag bloedverlies gehad, gisteren niets en vandaag alleen iets oud bloed. ( sorry voor details)
Morgen terug bellen naar MCK.. hoop zo dat ik volgende week mag komen voor een echo!
Dit is echt niet te doen, leven tussen hoop en vrees!

Überhaupt voor ons allemaal momenteel moeilijke tijden, maar ik geloof dat er een oplossing komt!

Wisten jullie al dat er een plenair debat komt in de tweede kamer? Datum is nog niet bekend.
Verder is ook bureau Clara Wichmann aan het bekijken wat de opties zijn voor een rechtzaak tegen de staat.
Happy dat klinkt toch weer hoopvol! Mijn vingers zijn voor jou gekruist!

Inderdaad is hier 2 paginas terug geplaatst dat t besproken gaat worden in de tweede kamer. Eigenlijk moet ik zeggen dat alle berichten vrij positief zijn/over komen

het is vrijdag, ben benieuwd of ik de ballen heb persoon vanavond te vragen om donor te zijn
Ik duim voor je Happy!

Depstet: toi toi toi! Je kan het!
Happy ik duim me een ongeluk voor je.

Depster wat spannend. Gaat je vast lukken!
Happy, ik duim mee! Hoop op goed nieuws!

Depster, succes vanavond!! Je kan het!

Ik ga morgen een weekje skiën..ff afschakelen en genieten...en daarma starten! :-)
Contact met VGZ gehad gisteren en vandaag.
Meisje had met mij gesproken en tien daarna kwam er intern bericht er over en ze heeft me vandaag terug gebeld.

Ze volgen het advies van de raad. Dus lesbisch of alleenstaande is geen rede om te vergoeden alleen met medicesch verklaring...

Zou ik nu in lopend jaar ook mijn aanvullende verzekering kunnen wijzigen? Heb ik diedure ook niet meer nodig.....
Bedankt voor al het duimen!
Ik weet nog niets.. maar verpleegster was best positief aan de telefoon. Ik mag volgende week vrijdag komen voor echo, tot die tijd :nut:

Depster succes vanavond!

Succes voor iedereen hier!
Tbt de vergoedingen zijn dit hele zure weken/maanden ik blijf geloven dat er een oplossing komt!!
Er zijn zoveel organisaties mee bezig!
Ik blijf er ook in geloven lieverds! Hoop dat iedereen snel duidelijkheid heeft!

Hier nu 4 dagen aan het spuiten. Mirgen weer follikel meting.
@isillavendel jij zit bij Isala toch? Ik ook namelijk, dus ik vraag het even. Had niet niemand over het Isala gehoord. Maar zij gaan nu ook niet meer vergoeden? En hoe zit dat met terugwerkende kracht?

Edit; ik zie dat je de verzekering hebt gebeld. Ik heb dat niet gedaan, ik heb ook nog niets van Isala gehoord. Houd mijn hart vast, maar ga mijn verzekering niet bellen nu. Ik vind het wel raar dat ze zo midden in een jaar zo'n beslissing nemen. Ik zit bij Zilveren Kruis en heb vooralsnog niets vernomen (maar ook niet zelf gebeld dus)
Even in het kort, hij staat er open voor. Beetje afhankelijk van het traject.
@depster. Wow wat goed!!
@lee klopt isala, heb 25ste afspraak in Meppel (gesprekken mag daar ook gelukkig) met de arts. Kijken of ik mag beginnen. Vorige keer 10 kg te zwaar nu 5 kg kwijt... Heb nog even voor eindsprintje..

Isala zegt dat je met je behandelaar moet overleggen of je medische noodzaak heb of niet. Dus 25ste wordt spannend.
Jemig Isillavendel, zeg dat wel! Wil je me op de hoogte houden, al dan niet prive? Ik loop er ook, heb er embryos in de vriezer. Durf nu echter niet te bellen, ik hoop eind volgende week ongesteld te worden en mag dan ook voor een echo. Wat een gedoe zeg!
depster schreef:
08-03-2019 18:36
Even in het kort, hij staat er open voor. Beetje afhankelijk van het traject.
Wauw! Wat spannend zeg! Mooi nieuws hoor, echt top voor je.
Lee83 schreef:
08-03-2019 21:21
Jemig Isillavendel, zeg dat wel! Wil je me op de hoogte houden, al dan niet prive? Ik loop er ook, heb er embryos in de vriezer. Durf nu echter niet te bellen, ik hoop eind volgende week ongesteld te worden en mag dan ook voor een echo. Wat een gedoe zeg!
Dan ben je al verder in proces. Het niet vergoeden gaat vooral over KID/KI en IUI.
Zo las ik in de artikelen.

Pm gestuurd.
Wow wat super Depster,
Spannend Depster!

@Betsy, goed dat jij er ook voor gaat deze maand! En we duimen voor goed nieuws!

Heb overigens net gelezen dat er een besloten fb-groep is. wensmoeders strijden door.
Hierbij de link voor wie interesse heeft:
https://www.facebook.com/groups/2253713624843466/
@rosieflower, ik heb me net aangemeld. Wel met mijn 2e account, want ik wil anoniem blijven. Ik hoop dat ze me accepteren..
@Rosie ik heb mij ook aangemeld, alleen dan om goed op de hoogte te blijven.
@Isisalla ik geloof niet en hoop wel voor je dat dit niet het einde is. Misschien even een pauze wellicht, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit het dan is.

mbt de vraag aan persoon van donor willen zijn. God wat was ik zenuwachtig en ik voelde aan alles dat ik terug aan het krabbelen was. Het kwam gelukkig ter sprake (paar keer zelfs). De eerste keer hadden we het over dit traject en zei hij dat hij mij een kindje zou gunnen. Later hadden we het over donoren en dat ik zei liever een bekend persoon zou willen. Hij maakte toen een grapje en ik vroeg toen gelijk 'wat als ik jou serieus zou vragen?' Zonder twijfel zei hij dat hij dat wel zou doen dan. Even kort besproken welke trajecten er zijn. Hij ziet t niet zitten om als donor zijnde iedere mnd een kwakje te moeten inleveren. Dus IUI zal wellicht niet kunnen. ZI wel, dan kan ik naar hem (dit zou dan een optie zijn als KID niet door gaat). Indien ze bij mij wegens alle al genoemde redenen (PCOS, eiceldonatie en feit dat ik een jaar zonder AC sex had met ex..zonder ook maar enige zwangerschap) met IVF/ICSI willen starten zou het een prima optie zijn. Het hangt dus wederom af van wat de artsen besluiten, vanuit daar kan ik hem concreter gaan vragen.

Nog 47 nachtjes. Ik verwacht over een dag of 9 ongesteld te worden, daarna wil ik 1 mnd kijken of ik mijn eisprong kan vinden. Dan heb ik iets concreets voor de arts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven