Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
sneeuwball schreef:
06-03-2019 13:29
Gefeliciteerd Aapje! :)
Hoe gaat het met jou?
Goed. Verdoving is eindelijk helemaal uitgewerkt en hopelijk mag katheter er vanavond al uit. Morfinepomp momenteel amper nodig dus die gaat er denk ik morgen uit. Ik kijk er naar uit dat ik uit mijn bed mag.

Mis wel mijjn peuter. Die is thuis bij papa terwijl wij in ziekenhuis zijn dus dat is even wennen. Gelukkig komen ze morgenochtend weer.
Gefeliciteerd aapje!!
Gefeliciteerd Aapje! Heerlijk, zo'n vers, jong leven! Slaapt hij lekker bij je op de kamer?

@Shaun: geeft echt niet, kan iedereen overkomen. Toen mijn zoon 10 maanden was is hij bij mij van zijn commode af gevallen. Met zijn hoofd naar beneden. Gelukkig niks aan over gehouden, maar oh, wat voelde ik me slecht.

Bedankt iedereen voor het bieden van een referentiekader! Ik vind het soms wel eens lastig dat ik niet zo goed wat kinderen op deze leeftijd wanneer "moeten" kunnen. Ik ga dan vergelijken en voel me dan schuldig als ik zoon blijkbaar iets nog niet geleerd/ hij dat nog niet kan.
Ooh dat is wel balen, zonder zoon en je vriend.
Ik weet nog dat ik het zo fijn vond met de bevalling van mijn zoon dat vriend bij mij mocht blijven slapen.

Wanneer mag je weer naar huis, ook morgen waarschijnlijk?
Ik hoop het voor je! Thuis genieten met je gezin is toch het allerfijnste.
sneeuwball schreef:
06-03-2019 15:10
Gelukt, dankje!

Dan heet je sneeuwball en neem je een avatar van een zon :-D
Gefeliciteerd aapje!

@loedermoeder: hier nam er op vakantie ook 1 een slok van mn cocktail. Bewust pas gehaald nadat zoon naar bed was, maar als ie dan toch nog uit bed komt.. Ze zijn snel..

@zelf aankleden. Hier is zoon (even denken) 34 maanden en kan zelf zijn jas aan en uitdoen (rits help ik met begin), laarzen en sloffen aandoen, makkelijke broeken aantrekken (alleen ophijsen over billen is lastig) en bij sommige truien/shirts over zn hoofd doen, maar lukken armen nog niet.
En als ie s avonds niet wil slapen lukt t uitstekend om zelf pyjama, onderbroek en luier uit te doen, of een luierbroekje over zn pyjama aan te trekken 😂

@zindelijkheid: zoon vindt potje en wc interessant om op te zitten (again: vooral als ie naar bed moet), maar vooralsnog ooit 1 plasje weten te vangen. Binnenkort serieus mee aan de slag, als ik het hier zo lees zijn we hopeloos laat (maar jongens zijn daarin toch langzamer, dacht ik?). Het interesseert zoon gewoon nog niet zo, komt vanzelf. Voor mn eigen gemoedsrust hopelijk ergens komende zomer.. Anders ben ik hier volgend jaar met een "help mijn kind is bijna 4 en nog niet zindelijk" topic.

Goed, nu weer aan de Google voor een midweekje weg in een vakantiehuisje in NL tussen Pasen en Koningsdag. Iemand leuke tips?
sneeuwball schreef:
06-03-2019 18:39
Ooh dat is wel balen, zonder zoon en je vriend.
Ik weet nog dat ik het zo fijn vond met de bevalling van mijn zoon dat vriend bij mij mocht blijven slapen.

Wanneer mag je weer naar huis, ook morgen waarschijnlijk?
Ik hoop het voor je! Thuis genieten met je gezin is toch het allerfijnste.
Nee vrijdagochtend of zaterdagochtend. Beleid is zaterdag want 3 nachten na keizersnede maar als het goed gaat is het 2.
@miss speeseend, nav een tip op t forum zijn wij afgelopen zomer naar de roek in Otterlo geweest. Prima huisjes en toen nog dreumes vond de kinderboerderij fantastisch. Geen zwembad maar aangezien dochter biet mag zwemmen was dat voor ons eerder een plus. Gelegen op de Veluwe dus prachtige omgeving.
GlitterCupcake schreef:
06-03-2019 20:05
Dan heet je sneeuwball en neem je een avatar van een zon :-D

Hahaha ja :D
We hebben vandaag het 'grote bed' van dochter in elkaar gezet. Ze wilde direct niet meer in haar ledikant, dus ik heb haar voor het middagslaapje in het grote bed gelegd. Ik hoorde eerst een half uur alle kinderliedjes voorbij komen, maar het is nu net 10 minuten stil. Duimen jullie mee?
fiona2018 schreef:
07-03-2019 13:58
We hebben vandaag het 'grote bed' van dochter in elkaar gezet. Ze wilde direct niet meer in haar ledikant, dus ik heb haar voor het middagslaapje in het grote bed gelegd. Ik hoorde eerst een half uur alle kinderliedjes voorbij komen, maar het is nu net 10 minuten stil. Duimen jullie mee?

Oh ja ik duim mee! :-D Ik zat ook de eerste keer 2uur stil te luisteren of peuter wakker zou worden.
Haha herkenbaar Glitter! Het is nu stil, maar ik kan me niet echt op mijn werk concentreren, ik let op elke kraak van de vloer. Volgens mij slaapt ze nu, hopelijk gaat het vanavond ook goed.

We hebben nog geen uitvalhekje gekocht, want het was niet de bedoeling dat ze er direct in zou slapen. Maar ze weigerde echt haar ledikant in te gaan, dus we hebben het bed nu maar uitgeschoven (we hebben zo'n Ikea Hemnes bed).
Ik heb ook geen uitvalhekje op het bed gezet maar een balkje van schuimrubber onder de matrashoes gestopt aan de rand. Zo voelt peuter ook in zijn slaap waar het eind is. En het balkje kan zo mee op tripjes. Zonder balkje flikkerd ie er zo uit :-$

Een knuffel, poolnoodle of tochtslang werkt ook.
Oh dat is ook een goede tip Glitter, vooral voor onderweg!

Dochter heeft heerlijk geslapen :yes: Na het voorlezen hebben we haar eigenlijk helemaal niet meer gehoord, tot ze me vanochtend riep. Ze bleef ook keurig in bed liggen tot ik haar kwam halen.

Ze vindt het zo leuk dat ze de hele dag vraagt of ze naar bed mag :proud:
Dames ik kom de overstap maken vanuit het dreumestopic. Zoon wordt over een ruime maand twee, maad is echt al meer peuter dan dreumes.
:cheer2: Welkom Lola!

En fijn dat het goed is gegaan Fiona :cheer:
Welkom Lola!

Fijn Fiona,

Wij zijn sinds eind van de ochtend weer thuis en man is peuter ophalen bij kdv.
Hallo dames,

Vraagje: Hebben jullie ook wel eens het idee je peuter droomt of naar droomt.

Ze heeft nu twee avonden/nachten op rij dat ze op een gegeven moment gaat huilen. Ze ligt wel flink te zweten terwijl ze alleen in romper en slaapzak ligt.

Dan ga ik naar dr toe en ligt ze ook nog gewoon in bed met dr knuffel bij dr in de houding hoe ze slaapt. Ze zit niet rechtop ofzo. En dan wordt ze niet rustiger als ik dr aai of geruststel in bed. Dan neem ik dr in mijn armen en sta in het donker te wiegen en dan stopt het huilen en hoor ik hoe ze langzaam weer dieper gaat ademen. Dan wil ik dr neerleggen en tilt ze dr hoofd op en leg ik dr op dr zij neer. Vervolgens draait ze zelf naar dr buik met dr komt omhoog en armen en knuffel bij dr hoofd en lijkt het alsof ze weer lekker verder gaat slapen.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 08-03-2019 21:52
0.31% gewijzigd
Heel fijn Fiona!

Lavendel: zoon heeft wel een periode gehad dat hij ineens flink moest huilen tijdens het slapen. Kwam er niet achter wat er aan de hand was, mogelijk een nare droom.

Ik bleef er eventjes bij en troosten tot hij weer sliep, hij was dan ook vaak aan het knikkebollen van moeheid.

En een nieuwtje... ik had vandaag een positieve test in handen. Zoon wordt grote broer :D
Sneeuwbal: leuk! Gefeliciteerd!
Fijn dat jullie weer thuis zijn Aapje! Hopelijk hebben jullie een fijne kraamtijd.

Welkom Lola-lily!

Lavendel, dochter huilt sinds een paar weken ook weer in haar slaap. Het duurt echter maximaal een minuut, dus ik ga niet naar haar toe. Ik denk ook dat ze nachtmerries heeft.

Sneeuwball, gefeliciteerd!! :cheer2:
Gefeliciteerd sneeuwball!!

Lavendel, zoon droomt hier ook wel eens naar (denk ik dan). Bijna dezelfde situatie die jij schetst.

Hoe goed/lang kunnen jullie peuters zelfstandig spelen? Die van mij eigenkijk niet en ben op zoek naar tips om dit te stimuleren.
Nou het lijkt wel alsof ze er in blijft hangen. Het duurt in ieder geval langer dan een minuut. Misschien dat een nachtlampje nog uitkomt zou kunnen bieden.

Zelfstandig spelen: ze wordt hier over enkele dagen echt twee, maar hier ook nog niet een langere periode.
Je kan even googelen op night terrors om te zien of het dat kan zijn Lavendel. Maar nachtmerries kan inderdaad heel goed. Mijn zoon heeft die op zijn tweede en derde veel gehad. We hebben mazzel dat hij al heel snel kon vertellen wat er aan de hand was dus op die manier leerden we bijvoorbeeld dat hij s nachts naar droomde over dino’s.
Andere zoon kan niet zo goed vertellen wat er is maar huilt ook wel eens plots in zijn slaap. Denk dan ook aan nachtmerrie.

@sneeuwbal: gefeliciteerd!

@lola: welkom!! Mijn twee jarige kan heel goed zelf spelen met Duplo, treinbaan, zandbak of loopauto. Maar met mama spelen is wel leuker ;-D

@aapje: wat fijn dat je thuis bent. Hoe is je kraam?
Gefeliciteerd Sneeuwball!

Lavendel Zoon heeft hier helaas ook veel last van ofja hij lijkt big te slapen dus wij hebben er meer last van 😉.

@Nijntje: Kraam is volgens mij wel een goede. In ieder geval al fijner als de vorige :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven