Leaving Neverland
maandag 4 maart 2019 om 13:18
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
vrijdag 8 maart 2019 om 23:56
Een 34 jarige man die tikkertje speelt en giechelt met kinderen die niet van hem zijn?
In het openbare zwembad had je vroeger ook zo'n man. Een beetje awkward vonden kinderen hem, maar ja hij was dan ook geen popster.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 08-03-2019 23:56
0.63% gewijzigd
vrijdag 8 maart 2019 om 23:56
Eens.Hetvrijewoord schreef: ↑08-03-2019 23:55Eén conclusie trek ik in elk geval: wat mogen we blij zijn dat we in Nederland geen juryrechtspraak kennen.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 8 maart 2019 om 23:57
Klopt, die mannen hebben op zeer jonge leeftijd dingen meegemaakt en aan dingen meegedaan waar menige volwassenen zich niet eens mee bezig houd. Het sloop er in alsof het normaal was. Aandacht en cadeautjes, Ze moesten liegen, dingen in het geheim doen en die dingen ontkennen als er naar gevraagd werd.
Maar ik geloof hen. Dat wat ze vertelden was niks om trots op te zijn.
missie_m wijzigde dit bericht op 08-03-2019 23:58
5.01% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 8 maart 2019 om 23:59
JessyMay schreef: ↑08-03-2019 23:31Heb je dat stukje wel gezien dat hij met Justin Timberland danst en hoe Britney Spears over hem spreekt? En dat allemaal op eigen kracht nadat MJ hem had laten vallen. En dan ontkennen dat hij getalenteerd is.
Zelf als je zijn relaties met kinderen en hun gezin los ziet van het misbruik dan nog is hij slecht, hoe kan je kinderen zo los rukken van een normaal leven om ze vervolgens te confronteren met hun vervanger die mag gaan genieten van al die luxe. Zelf leer je je kinderen ook niet om zo met elkaar om te gaan. Dus hoe zo hij wilde kinderen geen pijn doen en had geen kwaad in zich. En dan die faxen het zijn gewoon pure liefdesbrieven. Dat zie ik als bewijs om wat voor soort relatie het ging. Een onnatuurlijke liefdesrelatie waarin het draaide om MJ die zijn verlangens vervuld wilde hebben.
Deze gedachtes gingen ook door mijn hoofd.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 08-03-2019 23:59
0.05% gewijzigd
vrijdag 8 maart 2019 om 23:59
Ik kan niet beoordelen of deze jongens de waarheid spreken. Ik weet niet of de dingen zijn gebeurd zoals de jongens hebben verklaard in deze docu. Ik weet niet wat wel en wat niet waar is
Dat MJ niet spoorde en het gedrag dat hij vertoonde naar kinderen toe ongepast was dat is duidelijk. Hoe ver dat ging weten we niet.
Maar MJ is niet zo onschuldig als sommigen hier laten overkomen. MJ was geen held, integendeel zelfs. Ik denk dat zijn zg liefde voor kinderen veel te ver ging.
Dat MJ niet spoorde en het gedrag dat hij vertoonde naar kinderen toe ongepast was dat is duidelijk. Hoe ver dat ging weten we niet.
Maar MJ is niet zo onschuldig als sommigen hier laten overkomen. MJ was geen held, integendeel zelfs. Ik denk dat zijn zg liefde voor kinderen veel te ver ging.
zaterdag 9 maart 2019 om 00:01
Tuurlijk, al die mensen die van mening zijn dat de media een verachtelijke rol hebben gespeeld, kletsen allemaal uit hun nek. Zelfs de grootste MJ-haters hebben zelfs vandaag nog gezegd dat als je dit soort praktijken normaal gaat vinden je net zo goed de rechtsstaat kunt opdoeken. Maar hee, wat maakt het uit. De onschuldpremisse of hoor en wederhoor is voor mietjes.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 9 maart 2019 om 00:03
Jeetje je begint als Trump te klinken. Waarom schrijf je de media zo een grote rol toe. Ja ze stalken beroemdheden en maken overal een groter verhaal van. Maar ergens begint dat verhaal en dan geven ze mensen een podium om te liegen en/of de waarheid te vertellen. Maar jij vindt dat bij deze zaak alleen in MJ zijn voordeel gesproken mag worden.fashionvictim schreef: ↑08-03-2019 23:53Gelukkig hebben de beschuldigingen of de media dan weer geen enkele familie kapot gemaakt.
zaterdag 9 maart 2019 om 00:03
Ik vind de Fans eigenlijk ook wel een beetje abnormaal. zo te zien op de documentaire. MJ extremisten.fashionvictim schreef: ↑09-03-2019 00:01Tuurlijk, al die mensen die van mening zijn dat de media een verachtelijke rol hebben gespeeld, kletsen allemaal uit hun nek. Zelfs de grootste MJ-haters hebben zelfs vandaag nog gezegd dat als je dit soort praktijken normaal gaat vinden je net zo goed de rechtsstaat kunt opdoeken. Maar hee, wat maakt het uit. De onschuldpremisse of hoor en wederhoor is voor mietjes.
Ik begrijp het niet iemand kan natuurlijk muzikaal geniaal zijn en dat kan je best bewonderen maar je kan ook afstand nemen van de ziekelijke persoonlijkheid die iemand is
zaterdag 9 maart 2019 om 00:04
Dat neemt niet weg dat de slachtoffers dan maar moeten zwijgenRaresnijboon schreef: ↑09-03-2019 00:03Hoewel ik het waarschijnlijker vind dat Michael het wel gedaan heeft, blijft het een feit dat hij zich niet meer kan verdedigen. Daarom heb ik moeite met deze docu.
zaterdag 9 maart 2019 om 00:04
S-Meds schreef: ↑09-03-2019 00:03Ik vind de Fans eigenlijk ook wel een beetje abnormaal. zo te zien op de documentaire. MJ extremisten.
Ik begrijp het niet iemand kan natuurlijk muzikaal geniaal zijn en dat kan je best bewonderen maar je kan ook afstand nemen van de ziekelijke persoonlijkheid die iemand is
Heel fanatiek op Twitter ook, "ik ga de documentaire niet kijken, want MJ heeft het niet gedaan"
zaterdag 9 maart 2019 om 00:05
noem eens 1 reden waarom zij zou liegen, dan? ik vind het zo raar, jullie doen allemaal heel hysterisch, beginnen te schelden, gaan zelfs huilen (!!) , maar alles wat jullie mij of het MJ-kamp verwijten doen jullie natuurlijk zelf ook.
Waarom zou een vrouw met een man trouwen die toen al de reputatie had Wacko te zijn en verklaren dat ze gewoon verliefd op hem was en seks met hem had, als het niet waar was? Ze werd er niet bepaald populairder door.
Maar volgens jullie konden jongens van 7 wel smoorverliefd op hem worden maar vrouwen niet? Waarom niet? Zelfs Madonna heeft verteld dat ze tot over haar oren verliefd op hem was en heel graag een relatie met hem wilde.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 9 maart 2019 om 00:06
Ik was fan. Hele grote ook. Tot mijn 15e. Tot de eerste nare verhalen naar buiten kwamen. En hij in interviews aangaf te slapen met kinderen en hen de liefde te verklaren. Op beeld. Toen heb ik alles weggemieterd.
Ze winnen niks bij dit verhaal, alles is kapot. Hun gezin, hun imago, hun carriere, hun familie. En ze worden gesloopt door mensen als FV.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 00:08
15.96% gewijzigd
zaterdag 9 maart 2019 om 00:06
Ik denk dat hij behoorlijk seksueel ge-obsedeerd was dus hij zal het vast ook met Lisa Marie hebben gedaan. Er zijn genoeg pedofielen die ook seksuele relaties hebben met vrouwen. Vaak als dekmantelfashionvictim schreef: ↑09-03-2019 00:05noem eens 1 reden waarom zij zou liegen, dan? ik vind het zo raar, jullie doen allemaal heel hysterisch, beginnen te schelden, gaan zelfs huilen (!!) , maar alles wat jullie mij of het MJ-kamp verwijten doen jullie natuurlijk zelf ook.
Waarom zou een vrouw met een man trouwen die toen al de reputatie had Wacko te zijn en verklaren dat ze gewoon verliefd op hem was en seks met hem had, als het niet waar was? Ze werd er niet bepaald populairder door.
Maar volgens jullie konden jongens van 7 wel smoorverliefd op hem worden maar vrouwen niet? Waarom niet? Zelfs Madonna heeft verteld dat ze tot over haar oren verliefd op hem was en heel graag een relatie met hem wilde.