Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@depster, spannend allemaal zeg. Ik heb me ook aangemeld op die site. Heet daar Katie ;)
Even een update. Net uitgangsecho gehad. 8 follikels rechts en 12 links. Waarvan een paar kleintjes. Hopelijk gaan die ook meedoen. Dinsdag weer een echo en ze gokt vrijdag de punctie
Wat spannend weer Inner!
Alles rondom dit proces is gewoon spannend, wat echt niets staat vast
Mooi zeg @innerpeace, dat ziet er hoopvol uit. Ik duim voor je!
Spannend Depster. Hebben jullie het ook al gehad over of hij een rol wil bij het kind? Dat lijkt me namelijk lastig als de donor een bekende is (ik zie ook absoluut de voordelen hoor), dat je die dan toch nog gewoon ziet. Tenminste, ik neem aan dat dat de bedoeling is.
Kort erover gehad dat we dat in een 'contract' kunnen zetten. Ik heb bewust niet al te veel informatie al gegeven haha. Die keuze laat ik bij hem, we zien elkaar nu zo 1x in de 6 a 8 weken.
Hij weet dat hij dan geen rechten en plichten heeft. Dit is iets wat we dan kunnem bespreken als hij verder wilt.
@ Innerpeace, dat klinkt hoopvol! Fijn nieuws

@ Derpster, wat ontzettend stoer van je! De eerste stap is in ieder geval gezet. En ook met mooi resultaat, super.

Ik heb vandaag een stukje meegelopen met de women’s march in Amsterdam. Er waren best wel wat vrouwen verzameld die tegen de maatregel protesteerde. Was wel even fijn om met gelijkgestemden te zijn.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Wat fijn Depster dat hij er voor open staat! Nu kijken of je op een lijn kunt komen, spannend!

@ thefiepie, ik was er ook! Gek idee misschien heb ik je wel gesproken of gezien.. het was idd fijn maar had een hogere opkomst verwacht! Nu aan het opwarmen want brrr

@ innerpeace dat klinkt hoopvol! Hopelijk groeien de kleintjes ook nog goed door 🍀
@ Happygirl, wat leuk! We moeten elkaar gezien hebben denk ik. De groep viel best wel te overzien. Ik was daar samen met mijn zoontje. Hij was diep onder de indruk val alles
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Wat blijft het nu stil zegt rondom die woman march en het uitsluiten van lesbische/alleenstaande vrouwen. Had eigenlijk wel verwacht meer nieuws er over te lezen. De stemmen lopen ook mooi op, al bijna 84.000. Geen nieuws is goed nieuws?
Heb wel wat fotos voorbij zien komen, een aantal mooie pakkende slogans (gezien op de FB paginas).

Voor de vrouwen hier die al bezig zijn en hormonen moeten spuiten/slikken; Hoe reageert jullie lichaam/emotie hierop? Ik merk nu qua stemming echt wanneer de eisprong is geweest en ik ongesteld moet gaan worden. Ben een beetje huiverig voor het geval ik ook hormonen moet gaan spuiten/slikken. Nu ervaar ik namelijk al dat ze (omgeving) mij soms beter voor hun eigen veiligheid kunnen opsluiten :facepalm:
Inderdaad depster. Ik had ook gehoopt dat er snel nieuws zou komen. De meeste vrouwen zullen gedwongen pauze hebben nu denk ik. Ik hoop zo dat er snel iets bekend is. Dat wachten is echt killing. Wordt het wel vergoed of toch niet. #wachtenduurtlang
depster schreef:
10-03-2019 09:27
Voor de vrouwen hier die al bezig zijn en hormonen moeten spuiten/slikken; Hoe reageert jullie lichaam/emotie hierop? Ik merk nu qua stemming echt wanneer de eisprong is geweest en ik ongesteld moet gaan worden. Ben een beetje huiverig voor het geval ik ook hormonen moet gaan spuiten/slikken. Nu ervaar ik namelijk al dat ze (omgeving) mij soms beter voor hun eigen veiligheid kunnen opsluiten :facepalm:
Nou.......... mn lichaam vind t niet zo grappig hahaha! Mijn omgeving ook niet. Ik ben al een hormonenbom zonder de spuiten. Maar goed is vr een goed doel zeggen we dan maar.
Globe83 schreef:
10-03-2019 12:04
Nou.......... mn lichaam vind t niet zo grappig hahaha! Mijn omgeving ook niet. Ik ben al een hormonenbom zonder de spuiten. Maar goed is vr een goed doel zeggen we dan maar.
Ghehe, dat gaat wat beloven dan :proud: Inderdaad voor een goed doel, leuk is anders. Naja we wachten af (Tjee dat wordt mijn motto, met 'het kan altijd erger')

Nu ook aan het hopen/afwachten dat ik een sociale huurwoning kan krijgen. Sta momenteel bij een woning op plek nummer 8. Maar het is nieuwbouw, dus kans is erg klein. Zou erg leuk zijn gezien mijn maandelijke kosten dan naar beneden gaan en ik meer ruimte krijg (en de katten eindelijk weer naar buiten kunnen)
Poosje terug liet ik weten dat ik hoogzwanger was en zat te wachten tot mijn meisje zou komen. Dank nog voor alle lieve reacties daarop! Uiteindelijk werd 10 dagen na de uitgerekende datum mijn dochter Lea geboren. Alles ging en gaat goed en ze is alweer een goede vier weken oud :) Ze is fantastisch... Ik heb het geluk dat ik tussen twee woningen inzit en in deze periode bij mijn ouders woon. Wat een luxe is dat. Over zes weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en daar kijk ik erg naar uit. Geef wel graag als tip mee dat het heel fijn is om in die eerste weken na de geboorte zoveel mogelijk hulp te regelen, want je hebt je handen vol aan het wennen (zo intens) en voeden en dan is ondersteuning echt noodzakelijk (voor huishoudelijke klussen, maar ook voor het emotionele bijstaan). Bij mij kwam dat nu heel mooi uit en daar ben ik zo blij om.

Ondertussen kwam natuurlijk het rotbericht van het wegvallen van de vergoeding. Zo belachelijk, ben er nog steeds boos om! Dat hoef ik hier natuurlijk niet uit te leggen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het niet wordt teruggedraaid aangezien de argumenten zo slap zijn. Hoop het zo! Sterkte aan iedereen die hier nu midden inzit....
Ik heb deze keer wel last van de hormonen. Niet echt emotioneel maar echt lichamelijk. Moe, hoofdpijn en duizelig. Hopelijk nog maar een dag of 3
Kusopjekop schreef:
10-03-2019 15:50
Poosje terug liet ik weten dat ik hoogzwanger was en zat te wachten tot mijn meisje zou komen. Dank nog voor alle lieve reacties daarop! Uiteindelijk werd 10 dagen na de uitgerekende datum mijn dochter Lea geboren. Alles ging en gaat goed en ze is alweer een goede vier weken oud :) Ze is fantastisch... Ik heb het geluk dat ik tussen twee woningen inzit en in deze periode bij mijn ouders woon. Wat een luxe is dat. Over zes weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en daar kijk ik erg naar uit. Geef wel graag als tip mee dat het heel fijn is om in die eerste weken na de geboorte zoveel mogelijk hulp te regelen, want je hebt je handen vol aan het wennen (zo intens) en voeden en dan is ondersteuning echt noodzakelijk (voor huishoudelijke klussen, maar ook voor het emotionele bijstaan). Bij mij kwam dat nu heel mooi uit en daar ben ik zo blij om.

Ondertussen kwam natuurlijk het rotbericht van het wegvallen van de vergoeding. Zo belachelijk, ben er nog steeds boos om! Dat hoef ik hier natuurlijk niet uit te leggen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het niet wordt teruggedraaid aangezien de argumenten zo slap zijn. Hoop het zo! Sterkte aan iedereen die hier nu midden inzit....
Wat een leuk nieuws!!! Gefeliciteerd met je dochter! Geniet er lekker van!
Gefeliciteerd Kusopjekop! En ik ben het met je eens dat hulp inschakelen echt wel fijn is. Persoonlijk zou ik bij mijn ouders wonen dan weer niks vinden, maar die hebben ook een klein flatje. Het is wel fijn als die hulp mensen zijn die het ook begrijpen als je even alleen wilt zijn met baby, want van alleen wonen naar baby+kraam+grootouders enz is ook best veel.
En inderdaad, ik noemde het tegenover de verloskundige ‘overweldigend in elke zin van het woord’. Heel intens, spannend, mooi, eng, vermoeiend, geweldig en dan alles tegelijk ;-) .
Gefeliciteerd met Lea! Wat fijn dat het goed gaat en je lekker bij je ouders kan wennen aan het moederschap.
Bericht van vereniging bam-mam.nl:

Een aantal vrouwen heeft een melding van discriminatie gedaan bij het College voor de Rechten van de Mens. Ben jij ook gedupeerd door het nieuwe zorgbeleid waarbij vruchtbaarheidsbehandelingen voor vrouwen zonder man niet meer vergoed wordt? Lees hier de gronden waarop je een melding kunt doen.

Nog los van alle emoties en het gevoel van onrecht rondom het besluit van minister Bruins is aantoonbaar sprake van discriminatie op twee gronden:

1) In 2000 heeft de Commissie Gelijke Behandeling geoordeeld dat vrouwen niet vanwege hun geaardheid of alleenstaande status uitgesloten mogen worden van vruchtbaarheidsbehandelingen. Dit wordt nu dus wel gedaan.

2) De minister heeft besloten dat vergoeding per direct alleen nog geldt voor vrouwen met wie medisch iets mis is. Dat zou logischerwijs betekenen dat heterostellen waarbij de vruchtbaarheidsproblemen bij de man liggen ook uitgesloten worden van behandeling. Echter, de minister sluit alleen lesbische en alleenstaande vrouwen uit. Heterostellen waarvan de man verminderd vruchtbaar of onvruchtbaar is krijgen wel een vruchtbaarheidsbehandeling vergoed, ook al betekent dit in de praktijk dat de vrouw (en dus niet de man) met donorzaad en hormonen aan de gang moet: net als wij!

Wil je ook melding maken van discriminatie?Vul dan ook het klachtenformulier in. Hoe meer meldingen, hoe sterker onze zaak!

Meer informatie en verwijzingen naar bronnen over deze kwestie kun je terugvinden in dit bericht van Barbara Lammerts van Bueren: https://alleenmetkinderwens.nl/…/294-20 ... g-in-de-ti

https://klachtenformulier.mensenrechten.nl/#/melding
Goed nieuws voor de bammers met een verzekering bij CZ
https://www.cz.nl/over-cz/nieuws/duidel ... ensmoeders
depster schreef:
12-03-2019 16:30
Goed nieuws voor de bammers met een verzekering bij CZ
https://www.cz.nl/over-cz/nieuws/duidel ... ensmoeders
Wauw, zeker goed nieuws.
Delta Lloyd en Ohra vallen ook onder CZ, zouden die ook zo handelen?
Ohra heeft t zelfde bericht geplaatst. Lotgenoten van FB hebben contact gehad met VGZ en FBTO en zij volgen t zorginstituut...
Jaaaa goed nieuws! Mooi! Ik neem aan dat de andere verzekeraars snel gaan volgen! #hoopmijneookdus
Oh meiden! Ik hoop het zo voor jullie. Toevallig zit ik ook bij ohra. Maar hoop het echt voor jullie! Duim duim!!

Update. Vandaag zagen ze 26 eitjes. Waarvan 8 grote. Vrijdag heb ik de punctie. Hopelijk doen er nog een paar van de kleintjes mee!
Innerpeace Wat een mooi aantal! Dat zijn er veel!! Klinkt goed!

Depster, wat fijn dat je stappen hebt ondernomen betreft de bekende donor! Ik denk dat dat veel voordelen heeft. (zal vast ook nadelen hebben) Achteraf had ik dat misschien toch ook wel fijner gevonden denk ik. Een bekende donor. Maar ik heb nu een voorraadje dus die maak ik maar gewoon op. Ik sprak deze carnaval een voormalig 'friend-with-benefits' en die zei voor de grap dat hij wel zou willen doneren als ik er ooit mee zou beginnen. (hij weet van mijn kinderwens, niet dat ik al bezig ben) Toen dacht ik: Had ik het maar geweten... of het toen durven vragen...

Depster over de hormonen: Ik heb eigenlijk altijd (op mijn laatste cyclus na) iui met hormonen gedaan. Ik was bang dat ik er veel last van zou hebben. Uiteindelijk had ik echt wel mijn prikkelende dagen enzo, maar niet opvallend. En dat hoeft natuurlijk niet door de hormonen te komen. Ik had dit soort dagen van te voren ook. Ik vond vooral het spuiten op een vast tijdstip met medicatie uit de koelkast heel vervelend. Je bent er daardoor elke dag me bezig. Op het moment zelf vond ik dat allemaal niet fijn, maar achteraf vond ik het allemaal wel meevallen eigenlijk.

Gefeliciteerd Kusje op je kop!! Fijn om te horen dat het zo goed gaat!

Depster je geeft dat VGZ het zorginstituut volgt. Weet iemand wat dan inhoudt? Op de site van het VGZ kan ik niets vinden.

Ik heb een maand pauze gehad en flink carnaval gevierd :cheer2:
Ik ga nu weer starten. Ik heb gisteren een echo gehad en zit al bijna aan mijn eisprong (heel snel, vandaag pas dag 11). Mijn eigen cyclus dus weer! Ik doe nu ovulatietesten. Als die vanavond en morgenochtend nog negatief zijn dan moet ik morgen terug voor een echo. Dus ik zal volgende week TP 3 hebben... Mijn laatste uit de vriezer.

Ik heb gisteren aan de arts gevraagd hoe het zit met vergoedingen. Zij gaf aan dat niemand dat antwoord had. De kliniek moet in overleg met de verzekeraars over wat medische indicatie betekent. IVF hoeft volgens haar niet perse medische indicatie te betekenen omdat zij al vrij snel overgaan op ivf. Het is afwachten. Ik ga toch door. Mocht het zo zijn dat ik deze poging zelf moet betalen dan is dat maar zo. De arts gaf ook aan dat zorgverzekeraars ook met terugwerkende kracht dingen mogen declareren. Tot wel 3 jaar terug volgens haar.
Lijkt me dat ze dit niet gaan doen, want dan zit iedereen ineens diep in de schulden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven