Leaving Neverland
maandag 4 maart 2019 om 13:18
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
zondag 10 maart 2019 om 20:53
zondag 10 maart 2019 om 20:53
daarover is genoeg bekend, we weten dat hij met de kinderen in bed sliep, dat hij zich gedroeg als 1 van hen en dat hij steeds een andere favoriet had en dat hij ze liefdesverklaringen faxte en ze overlaadde met dure cadeaus.Mossel schreef: ↑10-03-2019 20:50Ik weet niet precies wat voor relatie MJ precies had met jonge kinderen omdat ik niet wil verdergaan op het verhaal van Robson en Safechuck. Ik heb hier wel al meermaals gezegd dat ik het slapen met kinderen niet normaal vind, maar dat ik niet geloof dat hij ze seksueel misbruikte.
dat is ongezond gedrag en al schadelijk op zichzelf
zondag 10 maart 2019 om 20:56
Mossel schreef: ↑10-03-2019 20:45Te veel om op te noemen. Ik heb al veel in dit topic vermeld.
Dat ze geloofwaardig overkomen, betekent niet dat het echt gebeurd is. Wade Robson noemt zichzelf 'a master of deception' en James Safechuck is een acteur. Nooit een film met een verzonnen verhaal gezien dat je 'geloofde', hoewel je wist dat het niet echt gebeurd was?
Een film vind ik toch iets anders dan deze docu. MJ was ook een master in mensen op het verkeerde been zetten, MJ zat van kinds af aan in het vak en weet hoe hij zich moet presenteren naar de buitenwereld
zondag 10 maart 2019 om 20:56
Je moet wel een verdomd goede acteur of fucked up person zijn om zo’n verhaal op camera uit de doeken te doen voor 4 uur lang. En dus ook je hele familie te belazeren met zo’n horrorverhaal.Mossel schreef: ↑10-03-2019 20:45Te veel om op te noemen. Ik heb al veel in dit topic vermeld.
Dat ze geloofwaardig overkomen, betekent niet dat het echt gebeurd is. Wade Robson noemt zichzelf 'a master of deception' en James Safechuck is een acteur. Nooit een film met een verzonnen verhaal gezien dat je 'geloofde', hoewel je wist dat het niet echt gebeurd was?
zondag 10 maart 2019 om 20:58
en jezelf bloot te stellen aan mensen die je haten, bedreigen en je uitmaken voor leugenaarHoeheetzijookalweer schreef: ↑10-03-2019 20:56Je moet wel een verdomd goede acteur of fucked up person zijn om zo’n verhaal op camera uit de doeken te doen voor 4 uur lang. En dus ook je hele familie te belazeren met zo’n horrorverhaal.
het is voor mannelijke slachtoffers al heel moeilijk om te vertellen dat ze slachtoffer zijn van misbruik, vooral ook omdat ze dan kunnen worden weggezet als homoseksueel terwijl ze dat niet zijn en ook omdat er sprake is van genot/ erectie/ ejaculatie waardoor de mannen denken dat ze zelf schuldig zijn aan het misbruik.
zondag 10 maart 2019 om 21:00
Dat hebben ze heel duidelijk toegelicht vind ik.
Die Australier heeft het dan over "getraind zijn" vanaf dag 1, nu vind ik trainen meer iets voor hondjes of aapjes, maar als je dat op zo'n jonge leeftijd ingeprent hebt gekregen dan kan ik me helemaal voorstellen dat dat je bijblijft. Jullie hebben samen "een pact" en bovendien, als je dat verbreekt dan zijn de gevolgen ongekend.
Tenzij ze inderdaad liegen, dan hebben ze er denk ik een uitgebreide studie van gemaakt en flink geoefend, maar ik geloof dat niet.
zondag 10 maart 2019 om 21:01
Dit.S-Meds schreef: ↑10-03-2019 20:58en jezelf bloot te stellen aan mensen die je haten, bedreigen en je uitmaken voor leugenaar
het is voor mannelijke slachtoffers al heel moeilijk om te vertellen dat ze slachtoffer zijn van misbruik, vooral ook omdat ze dan kunnen worden weggezet als homoseksueel terwijl ze dat niet zijn en ook omdat er sprake is van genot/ erectie/ ejaculatie waardoor de mannen denken dat ze zelf schuldig zijn aan het misbruik.
Als dit verhaal waar is, dan hebben die twee alle recht om om in de spotlights te treden. Het is belachelijk dat fanatieke MJ fans dan letterlijk op hen gaan jagen. En ja, dat gebeurt.
zondag 10 maart 2019 om 21:03
Dit vind ik dus ook onbegrijpelijk.Hetvrijewoord schreef: ↑10-03-2019 20:32Een ding kunnen we vaststellen: de jongens hebben gelogen òf in deze 'docu' òf die keren dat ze vertelden dat ze absoluut niet zijn misbruikt, onder ede en toen ze inmiddels volwassen waren. Gelogen over misbruik is er dus kennelijk hoe dan ook. Liegen onder ede is bovendien strafbaar, ben benieuwd of dàt nog een staartje krijgt...
Heb je enig inlevingsvermogen?
zondag 10 maart 2019 om 21:04
Het topic heet Leaving Neverland, docu over MJ en vermeende slachtoffers van seksueel misbruik. Ja, alles wordt weer opgerakeld: MJ’s hele verleden, alles. Insinuaties, maar ook de keiharde feiten.
Hij sliep 1 op 1 met kinderen. Alarmbel!! Ik ben zelf inmiddels moeder en denk echt: ontzettende enge creep.
Je kunt dat MJ bashen noemen, maar er is hier nog niemand geweest die mij heeft kunnen overtuigen van het feit dat MJ’s publieke gedragingen met kinderen en wat er wel bekend was volstrekt onschuldig was. Dat was het in mijn ogen niet: het was zeer ongezond en dan heb ik het niet over het onbewezen seksueel misbruik!
Waarom wordt dat MJ bashen genoemd? Ik vind dat nogal relevant voor de discussie, want we zijn het allemaal eens dat niemand in die slaapkamers is geweest behalve MJ en die jongetjes en we weten niet wat er echt gebeurd is. Zullen dat nooit weten
Hij sliep 1 op 1 met kinderen. Alarmbel!! Ik ben zelf inmiddels moeder en denk echt: ontzettende enge creep.
Je kunt dat MJ bashen noemen, maar er is hier nog niemand geweest die mij heeft kunnen overtuigen van het feit dat MJ’s publieke gedragingen met kinderen en wat er wel bekend was volstrekt onschuldig was. Dat was het in mijn ogen niet: het was zeer ongezond en dan heb ik het niet over het onbewezen seksueel misbruik!
Waarom wordt dat MJ bashen genoemd? Ik vind dat nogal relevant voor de discussie, want we zijn het allemaal eens dat niemand in die slaapkamers is geweest behalve MJ en die jongetjes en we weten niet wat er echt gebeurd is. Zullen dat nooit weten
zondag 10 maart 2019 om 21:08
Ik sta nergens meer van te kijken. Er zijn mensen die alles bij elkaar liegen en bedriegen, hun eigen kinderen ziek maken voor enkel aandacht uit de omgeving, niet eens geld, hele levensverhalen uit de duim zuigen tot aan het lijden aan dodelijke ziektes.
En ja, dat liegen kan dus ook voor Jackson gelden.
Maar je baseren op 'oprecht overkomen' in een gemonteerde documentaire? Blijf kritisch op zijn minst, dat geldt voor alles.
Maar je baseren op 'oprecht overkomen' in een gemonteerde documentaire? Blijf kritisch op zijn minst, dat geldt voor alles.
zondag 10 maart 2019 om 21:10
Die special Friends die MJ had. Dat waren er zo in de loop van de jaren een stuk of 20, maximaal? Jonathan Spence, James Safechuck, Wade Robson, Omer Batthi, Macauley Culkin
En daarvan zijn nu al 4 naar buiten getreden met aanklacht van seksueel misbruik.
Gewoon ook even een feit: nogal hoog percentage!
20% van je vroegere vrienden beschuldigen je van zo ongeveer het ergste wat je een ‘vriend’ aan kan doen.
En daarvan zijn nu al 4 naar buiten getreden met aanklacht van seksueel misbruik.
20% van je vroegere vrienden beschuldigen je van zo ongeveer het ergste wat je een ‘vriend’ aan kan doen.
zondag 10 maart 2019 om 21:10
Maar dat MJ dat misschien wel kon, doet toch niet ter zake hier? Ik baseer mij niet op MJ bij het vormen van mijn mening, maar op Robson en Safechuck.
zondag 10 maart 2019 om 21:14
Geld natuurlijk. Zal ik Michael even quoten?S-Meds schreef: ↑10-03-2019 20:58en jezelf bloot te stellen aan mensen die je haten, bedreigen en je uitmaken voor leugenaar
'Anything for money
Would lie for you
Would die for you
Even sell my soul to the devil'
zondag 10 maart 2019 om 21:14
Het is niet zo dat ik bij een buurman op de stoep sta te schreeuwen, de ramen beklad, poep op zijn auto smeer, hem bedreig.Hetvrijewoord schreef: ↑10-03-2019 21:08Ik sta nergens meer van te kijken. Er zijn mensen die alles bij elkaar liegen en bedriegen, hun eigen kinderen ziek maken voor enkel aandacht uit de omgeving, niet eens geld, hele levensverhalen uit de duim zuigen tot aan het lijden aan dodelijke ziektes.
Ik heb gewoon een mening over wat ik gezien heb en hoe aannemelijk ik dat vind. Dat is alles.
zondag 10 maart 2019 om 21:16
Dit. Enge man die mj. Zelf nog kind. Deels. En verder erg manipulatief. Zo komt hij op mij over.kopjekoffie70 schreef: ↑08-03-2019 22:16Nog afgezien of er seksueel iets is gebeurt, maar zo'n hechte vriendschap tussen een volwassene en kinderen, is toch niet normaal.
Waarom geen vriendschappen met volwassenen? Met de vader of moeder. Terwijl hij voor het zoontje gaat.
zondag 10 maart 2019 om 21:17
Huh?
Sorry, ik snap oprecht niet wat dat met mijn post te maken heeft?
Mijn post was in zijn algemeenheid gesteld.
zondag 10 maart 2019 om 21:18
Heb je twijfels over zijn onschuld in de zaken van Chandler en Arvizo?Hoeheetzijookalweer schreef: ↑10-03-2019 21:10Die special Friends die MJ had. Dat waren er zo in de loop van de jaren een stuk of 20, maximaal? Jonathan Spence, James Safechuck, Wade Robson, Omer Batthi, Macauley Culkin
Iets soortgelijks zullen wij als normale stervelingen niet meemaken als we onschuldig zijn, maar wij zijn dan ook niet MJ met al zijn miljoenen. Zoals zijn advocaat ooit zei: 'Why work if you can sue Michael Jackson?'
zondag 10 maart 2019 om 21:19
En wat zwaar weegt voor mij: Een kind is machteloos.Hetvrijewoord schreef: ↑10-03-2019 21:08Ik sta nergens meer van te kijken. Er zijn mensen die alles bij elkaar liegen en bedriegen, hun eigen kinderen ziek maken voor enkel aandacht uit de omgeving, niet eens geld, hele levensverhalen uit de duim zuigen tot aan het lijden aan dodelijke ziektes.
Een jongetje van 7 wat zo geindoctrineerd wordt gaat niet de volgende dag naar het ziekenhuis om bewijsmateriaal veilig te stellen. Veel volwassenen vinden dat al (te) moeilijk. Dus dat geroep van jullie om bewijs, dat staat mij echt tegen. Natuurlijk ben ik niet alleen van het onderbuikgevoel. Maar beide kanten zijn niet feitelijk te bewijzen. Dus dan is iemand onschuldig totdat de schuld "bewezen" is? Das lekker dan voor kinderen.
zondag 10 maart 2019 om 21:19
Ik ben kritisch en was juist sceptisch over de docu. Ik dacht dat het heel Amerikaans zou zijn met veel nep tranen en druk gedoe. Maar nee het was een integer geloofwaardig verhaal voornamelijk over het grooming proces. En juist van dat proces is er heel veel bewijs. Dus als je dan kritisch bent waarom is het dan raar dat je doorslaat naar het geloven van die mannen? En heb het dan niet over het liegen onder ede of het eisen van geld of het nog contact willen hebben met MJ op volwassen leeftijd want dat hebben de mannen allemaal heel logisch verklaard in de docu en bij OprahHetvrijewoord schreef: ↑10-03-2019 21:08Ik sta nergens meer van te kijken. Er zijn mensen die alles bij elkaar liegen en bedriegen, hun eigen kinderen ziek maken voor enkel aandacht uit de omgeving, niet eens geld, hele levensverhalen uit de duim zuigen tot aan het lijden aan dodelijke ziektes.
zondag 10 maart 2019 om 21:20
Ik heb nooit geroepen om bewijs, en heb zelfs letterlijk gezegd dat het inderdaad heel moeilijk is als slachtoffer om misbruik te bewijzen.sam1968 schreef: ↑10-03-2019 21:19En wat zwaar weegt voor mij: Een kind is machteloos.
Een jongetje van 7 wat zo geindoctrineerd wordt gaat niet de volgende dag naar het ziekenhuis om bewijsmateriaal veilig te stellen. Veel volwassenen vinden dat al (te) moeilijk. Dus dat geroep van jullie om bewijs, dat staat mij echt tegen. Natuurlijk ben ik niet alleen van het onderbuikgevoel. Maar beide kanten zijn niet feitelijk te bewijzen. Dus dan is iemand onschuldig totdat de schuld "bewezen" is? Das lekker dan voor kinderen.
zondag 10 maart 2019 om 21:23
Gewoon een feit: 4 van de x ‘special friends’ hebben hem aangeklaagd voor seksueel misbruik.Mossel schreef: ↑10-03-2019 21:18Heb je twijfels over zijn onschuld in de zaken van Chandler en Arvizo?
Iets soortgelijks zullen wij als normale stervelingen niet meemaken als we onschuldig zijn, maar wij zijn dan ook niet MJ met al zijn miljoenen. Zoals zijn advocaat ooit zei: 'Why work if you can sue Michael Jackson?'
zondag 10 maart 2019 om 21:23
Ik snap best dat je niet zomaar een oordeel mag vellen. Maar wie heeft er last van wat ik geloof?Hetvrijewoord schreef: ↑10-03-2019 21:17Huh?
Sorry, ik snap oprecht niet wat dat met mijn post te maken heeft?
Mijn post was in zijn algemeenheid gesteld.
Het is gevaarlijk als mensen op basis van hun onderbuikgevoel actie gaan ondernemen. Maar dat kan niet eens meer want de dader is dood, Ook de schuld van anderen begreep ik van FV. MJ was wel volwassen maar verslaafd geraakt door de aanklachten en vermoord door zijn arts. Een slachtoffer.
zondag 10 maart 2019 om 21:25
Dat is een feit, ja. Maar daarmee kunnen we op zich niet zoveel.Hoeheetzijookalweer schreef: ↑10-03-2019 21:23Gewoon een feit: 4 van de x ‘special friends’ hebben hem aangeklaagd voor seksueel misbruik.