Entertainment alle pijlers

Leaving Neverland

04-03-2019 13:18 3215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.

Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.

Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.

Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Een ding kunnen we vaststellen: de jongens hebben gelogen òf in deze 'docu' òf die keren dat ze vertelden dat ze absoluut niet zijn misbruikt, onder ede en toen ze inmiddels volwassen waren. Gelogen over misbruik is er dus kennelijk hoe dan ook. Liegen onder ede is bovendien strafbaar, ben benieuwd of dàt nog een staartje krijgt...
Vlinder1963 schreef:
10-03-2019 19:56
Ik geloof deze mannen, niets wat dat kan veranderen al heeft MJ een miljoen platen gemaakt.

Ik ook. Zedenzaken met kinderen zijn enorm gecompliceerd, ook als de slachtoffers inmiddels volwassen zijn, bewijs ontbreekt vaak. De gevolgen van seksueel misbruik voor de slachtoffers zijn vaak nog veel gecompliceerder, juist daarom vind ik de slachtoffers geloofwaardig overkomen. Het pas echt beseffen wat kindermisbruik is wanneer men een kind krijgt of het eigen kind op de leeftijd komt waarop het slachtoffer is misbruikt, is een bekend verschijnsel. Twijfelen of het echt is gebeurd, ook een bekend symptoom, zelfs als er bewijsmateriaal is zijn er slachtoffers die twijfelen of iets wel echt is gebeurd of zelfs ontkennen. Als je niet thuis bent in deze materie of je er niet in wil verdiepen, kan ik me voorstellen dat je overtuigd kan blijven van zijn onschuld.

In dit verhaal is de machtsverhouding ook totaal uit proportie en met geld kan je heel veel kopen. Rechtzaken doen vaak geen recht aan de werkelijkheid helaas, want zelden kunnen alle feiten bewezen worden. Mij kan je niet overtuigen met de uitkomsten van de rechtzaken, zeker niet in dit geval.
Hetvrijewoord schreef:
10-03-2019 20:32
Een ding kunnen we vaststellen: de jongens hebben gelogen òf in deze 'docu' òf die keren dat ze vertelden dat ze absoluut niet zijn misbruikt, onder ede en toen ze inmiddels volwassen waren. Gelogen over misbruik is er dus kennelijk hoe dan ook. Liegen onder ede is bovendien strafbaar, ben benieuwd of dàt nog een staartje krijgt...
getuigen omkopen is ook strafbaar, mj gaf de familie een huis na de verklaring
Hetvrijewoord schreef:
10-03-2019 20:32
Ze hebben over veel meer gelogen dan enkel over of het misbruik al dan niet heeft plaatsgevonden. Want dat alleen zegt niet zoveel, en is zelfs gebruikelijk onder misbruikslachtoffers.
Boselfje2 schreef:
10-03-2019 20:34
Ik ook. Zedenzaken met kinderen zijn enorm gecompliceerd, ook als de slachtoffers inmiddels volwassen zijn, bewijs ontbreekt vaak. De gevolgen van seksueel misbruik voor de slachtoffers zijn vaak nog veel gecompliceerder, juist daarom vind ik de slachtoffers geloofwaardig overkomen. Het pas echt beseffen wat kindermisbruik is wanneer men een kind krijgt of het eigen kind op de leeftijd komt waarop het slachtoffer is misbruikt, is een bekend verschijnsel. Twijfelen of het echt is gebeurd, ook een bekend symptoom, zelfs als er bewijsmateriaal is zijn er slachtoffers die twijfelen of iets wel echt is gebeurd of zelfs ontkennen. Als je niet thuis bent in deze materie of je er niet in wil verdiepen, kan ik me voorstellen dat je overtuigd kan blijven van zijn onschuld.

In dit verhaal is de machtsverhouding ook totaal uit proportie en met geld kan je heel veel kopen. Rechtzaken doen vaak geen recht aan de werkelijkheid helaas, want zelden kunnen alle feiten bewezen worden. Mij kan je niet overtuigen met de uitkomsten van de rechtzaken, zeker niet in dit geval.
dat waar die mannen doorheen gaan en het verhaal dat ze vertellen is echt een klassiek misbruikverhaal waarbij de dader een vertrouweling of familielid is. het is heel verklaarbaar dat ze zich pas later realiseerden dan ze slachtoffer waren en het is dan ook logisch dat ze eerder iets anders verklaarden. het kan zelfs zijn dat ze dat op dat moment zelf ook geloofden.
S-Meds schreef:
10-03-2019 20:35

Is er bewijs van omkoping dan? Link?
S-Meds schreef:
Maar MJ kan natuurlijk moeilijk nog vervolgd worden want die is dood.
S-Meds schreef:
Zijn daar bewijzen van?

En waarom heb je het dan niet over wat DA Tom Sneddon deed in 2004-2005, toen hij wanhopig andere slachtoffers probeerde te vinden?
Mossel schreef:
10-03-2019 20:38
Zijn daar bewijzen van?

En waarom heb je het dan niet over wat DA Tom Sneddon deed in 2004-2005, toen hij wanhopig andere slachtoffers probeerde te vinden?
verklaring van de ontvangers lijkt me wel een bewijs. zij zullen ook vast kunnen aantonen wat wacko ze allemaal heeft toegestopt
en wat die da allemaal deed interesseert me niet
S-Meds schreef:
10-03-2019 20:39
verklaring van de ontvangers lijkt me wel een bewijs. zij zullen ook vast kunnen aantonen wat wacko ze allemaal heeft toegestopt
Meds, mijn hele pleidooi hier gaat erover dat ik deze ontvangers ongeloofwaardig vind. Ik kan hun verklaring dus echt niet als bewijs beschouwen.
S-Meds schreef:
en wat die da allemaal deed interesseert me niet
Waarom niet? Je kan toch niet een partij iets verwijten en wat de andere gedaan heeft gewoon links laten liggen?
Mossel schreef:
Meds, mijn hele pleidooi hier gaat erover dat ik deze ontvangers ongeloofwaardig vind. Ik kan hun verklaring dus echt niet als bewijs beschouwen.
Wat geloof je niet aan hun verhaal? Ik ben nu zelf de docu aan het kijken en het komt allemaal heel geloofwaardig over
Zo ik het lees moet je dus met een goed verhaal komen betreffende kindermisbruik (hoe gedragen slachtoffers zich etc.), een passende verknipte 'dader' hebben, vrijuit beschuldigingen kunnen uiten, dat aan elkaar knippen en plakken en dat is genoeg om mensen het een of ander te laten geloven. Zeer zorgwekkend

Nogmaals: dank, dank voor geen juryrechtspraak in Nederland! :kneel:

Over al dan niet schuldig spreek ik mij niet uit, ik zou het werkelijk niet weten.
Mossel schreef:
maar wat doet het er nou toe? Ik vind die twee mannen bijzonder geloofwaardig en ik geloof niet dat een rare kwast met een drugprobleem en duidelijk psychische issues waarvan bewezen is dat hij sliep met kinderen en niet handelde in het belang van kinderen onschuldig is. Hij is sowieso schuldig aan de zeer ongezonde en schadelijke relatie met zeer jonge kinderen.
vivaratje schreef:
10-03-2019 20:42
Wat geloof je niet aan hun verhaal? Ik ben nu zelf de docu aan het kijken en het komt allemaal heel geloofwaardig over
Te veel om op te noemen. Ik heb al veel in dit topic vermeld.

Dat ze geloofwaardig overkomen, betekent niet dat het echt gebeurd is. Wade Robson noemt zichzelf 'a master of deception' en James Safechuck is een acteur. Nooit een film met een verzonnen verhaal gezien dat je 'geloofde', hoewel je wist dat het niet echt gebeurd was?
S-Meds schreef:

Don't quit your day job.
S-Meds schreef:
10-03-2019 20:45
maar wat doet het er nou toe? Ik vind die twee mannen bijzonder geloofwaardig en ik geloof niet dat een rare kwast met een drugprobleem en duidelijk psychische issues waarvan bewezen is dat hij sliep met kinderen en niet handelde in het belang van kinderen onschuldig is. Hij is sowieso schuldig aan de zeer ongezonde en schadelijke relatie met zeer jonge kinderen.
Als jij wil dat ik geloof dat MJ ze omkocht, dan doet dat ertoe. En het is wel duidelijk wat jij vindt, maar ik ben het niet met je eens.
Hetvrijewoord schreef:
10-03-2019 20:45
Don't quit your day job.
jij denkt dat er geen paperwork (om maar even in het totaal overbodige gooien met engelse termen te blijven) is als je een huis schenkt?
Ik zit nu te kijken en ik moet zeggen dat ik die mannen ook geloof.
Had ik niet verwacht
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mossel schreef:
10-03-2019 20:47
Als jij wil dat ik geloof dat MJ ze omkocht, dan doet dat ertoe. En het is wel duidelijk wat jij vindt, maar ik ben het niet met je eens.
jij vond de relatie die MJ met jonge kinderen had heel gezond en normaal?
S-Meds schreef:
10-03-2019 20:48
jij denkt dat er geen paperwork (om maar even in het totaal overbodige gooien met engelse termen te blijven) is als je een huis schenkt?
Natuurlijk is dat er wel. Heb je een link?
Mossel schreef:
Natuurlijk is dat er wel. Heb je een link?
ik zal wade en james even mailen
S-Meds schreef:
jij vond de relatie die MJ met jonge kinderen had heel gezond en normaal?
Ik weet niet precies wat voor relatie MJ precies had met jonge kinderen omdat ik niet wil verdergaan op het verhaal van Robson en Safechuck. Ik heb hier wel al meermaals gezegd dat ik het slapen met kinderen niet normaal vind, maar dat ik niet geloof dat hij ze seksueel misbruikte.
Mossel schreef:
10-03-2019 20:38
Zijn daar bewijzen van?

Omdat dat niet in de Prive staat. Mossel, je hebt je best gedaan, maar het is nu gewoon een bash MJ topic geworden. Laat maar, jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven