De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
zondag 10 maart 2019 om 23:08
Hahah, ja.
En begroette Nancy die fotograaf nou met: 'Dag mooi mens'?
Te erg echt.
Maar zo hilarisch.
maandag 11 maart 2019 om 03:27
Dit. Ik vond vooral deze aflevering totaal niet grappig.Blijenvrij schreef: ↑10-03-2019 21:14Mee eens. Het eerste seizoen vond ik het leuk, nu niet meer. Mijn vriend kijkt er nog naar, maar zelf zou ik niet meer kijken als de tv niet aan had gestaan.
maandag 11 maart 2019 om 07:46
maandag 11 maart 2019 om 07:57
Het leukste vond ik dat de volwassenen zo moeilijk deden over de complimentjes terwijl Achned zo ontzettend zat te stralen bij elk compliment.
Denk dat het wel waar is dat je soms als volwassene zaken ernstiger of zwaarder opneemt dan het desbetreffende kind.
Als mijn dochter zegt '' ik heb vandaag geen zin om met jou te spelen'' dan breekt mijn hart voor dat andere kind en spreek ik mijn dochter toe dat dat erg onaardig is, terwijl dat andere kind dan gewoon aan een volgend klasgenootje gaat vragen of iemand wil spelen.
En een dag later spelen mijn dochter en zij weer vrolijk samen.
Ik vond het qua grappigheid wel een van de leukere afleveringen dit seizoen.
Alleen snap ik Hannah's personage niet echt meer.
Denk dat het wel waar is dat je soms als volwassene zaken ernstiger of zwaarder opneemt dan het desbetreffende kind.
Als mijn dochter zegt '' ik heb vandaag geen zin om met jou te spelen'' dan breekt mijn hart voor dat andere kind en spreek ik mijn dochter toe dat dat erg onaardig is, terwijl dat andere kind dan gewoon aan een volgend klasgenootje gaat vragen of iemand wil spelen.
maandag 11 maart 2019 om 08:26
Hoezo niet? Hannah is in mijn ogen de normaalste van het hele stel. Ze is een betrokken, werkende moeder die zich, op verzoek, wil inzetten voor de school. Ze wordt alleen wanhopig van de gedragingen van anderen en heeft een houding van: "oké, jij je zin" waarna ze zuchtend en schouderophalend haar ding doet verder._Aphia_ schreef: ↑11-03-2019 07:57Het leukste vond ik dat de volwassenen zo moeilijk deden over de complimentjes terwijl Achned zo ontzettend zat te stralen bij elk compliment.
maandag 11 maart 2019 om 08:46
Ik vond die studiedag echt tenenkrommend goed. Rode blosjes herkenbaar.Pindakaasjes schreef: ↑10-03-2019 23:00Ik vond het matig.. had geen een keer dat ik echt in de lach schoot!
Nou ja, al met al was het wel okay.
maandag 11 maart 2019 om 09:09
herfstappeltaart schreef: ↑11-03-2019 08:26Hoezo niet? Hannah is in mijn ogen de normaalste van het hele stel. Ze is een betrokken, werkende moeder die zich, op verzoek, wil inzetten voor de school. Ze wordt alleen wanhopig van de gedragingen van anderen en heeft een houding van: "oké, jij je zin" waarna ze zuchtend en schouderophalend haar ding doet verder.
Dat is precies hoe ik het ook zie.
Ik denk dat ik me ook zou voelen als Hannah, als ik me tussen dergelijke 'aparte luitjes' zou moeten begeven.
Ik vind die scènes tussen Hannah en Nancy ook zo kostelijk.
Jaloerse Nancy die geen kans onbenut laat om Hannah af te snauwen.
Ik vind het wel grappig dat de meningen over de aflevering van gisteren zo enorm verdeeld zijn.
Er zijn (en dan heb ik het alleen over dit forum hoor) mensen die het echt niks vonden, terwijl ik het echt geweldig vond.
Kan allemaal.
maandag 11 maart 2019 om 09:10
Toen ze iets anders moesten noemen dan dat ie kon voetballen en iemand zei Marokkaan. En toen zei Juf Ank: het is geen leuk compliment om Marokkaan te zijn
Is dat personage nu voor moeders herkenbaar? Lopen er op basisscholen moeders rond die toch dit soort schoolflauwekul verkiezen boven hun goede baan? Ze was psychologe toch?Alleen snap ik Hannah's personage niet echt meer.
maandag 11 maart 2019 om 09:12
En die verschillende infosystemen waar je allemaal moet kijken. Dat herken ik van de huidige school tot dit jaar. Eindelijk hebben ze 1 systeem en nog staat niet alles erin maar dat staat dan weer in de jaarkalender in de schoolgids.watdachtjehiervan schreef: ↑11-03-2019 08:37Ik vond de aflevering gisteren erg goed. Het ging weer meer over de ouders. Het niet op de hoogte zijn wanneer er wat te doen is op school vond ik heel herkenbaar. Hoe vaak hoor je niet op het schoolplein:"Oh is dat vandaag?!"
maandag 11 maart 2019 om 09:15
Toen iemand zei Marokkaan toen zei Ank:"Dat is geen compliment". Is toch net even wat anders.redbulletje schreef: ↑11-03-2019 09:10Toen ze iets anders moesten noemen dan dat ie kon voetballen en iemand zei Marokkaan. En toen zei Juf Ank: het is geen leuk compliment om Marokkaan te zijn
Is dat personage nu voor moeders herkenbaar? Lopen er op basisscholen moeders rond die toch dit soort schoolflauwekul verkiezen boven hun goede baan? Ze was psychologe toch?
Hannah voelt zich duidelijk verplicht om dit soort dingen te doen. Ze heeft er geen zin in en zeker niet op de manier waar op het gaat. Maar ze doet het toch. Dat zal voor veel mensen herkenbaar zijn.
maandag 11 maart 2019 om 09:15
Ja hoor, genoeg chagrijnige moeders.
maandag 11 maart 2019 om 09:32
Ja, zo was ie! Sterker ook!watdachtjehiervan schreef: ↑11-03-2019 09:15Toen iemand zei Marokkaan toen zei Ank:"Dat is geen compliment". Is toch net even wat anders.
Hannah voelt zich duidelijk verplicht om dit soort dingen te doen. Ze heeft er geen zin in en zeker niet op de manier waar op het gaat. Maar ze doet het toch. Dat zal voor veel mensen herkenbaar zijn.
Voor een bijstandsmoeder zou ik dat normaal vinden, maar voor 'n vrouw met een serieuze baan niet. Geld verdienen om haar bloedje op te laten groeien lijkt me belangrijker dan aan allerlei schoolgeneuzel deelnemen. Die foto's ook, iedereen maakt de godganse dag foto's van z'n kids, hoeft school toch niet meer te doen? Buiten dan 1 kiekje waar de hele groep op staat.
maandag 11 maart 2019 om 09:48
Onderschat het niet, voor carriere ouders is het helpen op school iets voor op hun cv. Ik zie dat nu bij de peuters al.redbulletje schreef: ↑11-03-2019 09:32Ja, zo was ie! Sterker ook!
Voor een bijstandsmoeder zou ik dat normaal vinden, maar voor 'n vrouw met een serieuze baan niet. Geld verdienen om haar bloedje op te laten groeien lijkt me belangrijker dan aan allerlei schoolgeneuzel deelnemen. Die foto's ook, iedereen maakt de godganse dag foto's van z'n kids, hoeft school toch niet meer te doen? Buiten dan 1 kiekje waar de hele groep op staat.
maandag 11 maart 2019 om 09:57
Ja echt?! Ik zie mezelf toch echt niet op mijn cv zetten dat ik heb geluizenpluisd of ben meegeweest op schoolreisje naar drievliet. Denk dat weinig potentiële werkgevers daarvan onder de indruk zouden zijn.
maandag 11 maart 2019 om 10:00
Dat omschrijf je natuurlijk wat netter. Dus niet geluizenpluisd maar op operationeel niveau bijgedragen aan het welzijn van de kinderen.SallySpectra* schreef: ↑11-03-2019 09:57Ja echt?! Ik zie mezelf toch echt niet op mijn cv zetten dat ik heb geluizenpluisd of ben meegeweest op schoolreisje naar drievliet. Denk dat weinig potentiële werkgevers daarvan onder de indruk zouden zijn.
maandag 11 maart 2019 om 10:03
Voor mijn gevoel werkt het ook eerder in je nadeel dat je liever op school met je kinderen neuzelt dan dat je je inzet voor je carriere. Zeker als de vrouw in kwestie de barensleeftijd nog niet volledig gepasseerd is.SallySpectra* schreef: ↑11-03-2019 09:57Ja echt?! Ik zie mezelf toch echt niet op mijn cv zetten dat ik heb geluizenpluisd of ben meegeweest op schoolreisje naar drievliet. Denk dat weinig potentiële werkgevers daarvan onder de indruk zouden zijn.
maandag 11 maart 2019 om 10:04
maandag 11 maart 2019 om 10:09
Nee maar klassenmoeder, een of andere raad enzo. Dat zeker wel.SallySpectra* schreef: ↑11-03-2019 09:57Ja echt?! Ik zie mezelf toch echt niet op mijn cv zetten dat ik heb geluizenpluisd of ben meegeweest op schoolreisje naar drievliet. Denk dat weinig potentiële werkgevers daarvan onder de indruk zouden zijn.