Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Ik vond het matig.. had geen een keer dat ik echt in de lach schoot!
Nou ja, al met al was het wel okay.
juliet64 schreef:
10-03-2019 22:44
Ik moet ook altijd zo lachen om die kleding van Nancy. Van die suffige tuniekjes en slecht zittende broeken en van die lange laarzen die al jaren niet meer kunnen. En die fotografe ook, met zo'n gehaakt bolerogeval :proud:

Hahah, ja.

En begroette Nancy die fotograaf nou met: 'Dag mooi mens'?

Te erg echt.
Maar zo hilarisch.
Blijenvrij schreef:
10-03-2019 21:14
Mee eens. Het eerste seizoen vond ik het leuk, nu niet meer. Mijn vriend kijkt er nog naar, maar zelf zou ik niet meer kijken als de tv niet aan had gestaan.
Dit. Ik vond vooral deze aflevering totaal niet grappig.
Lotte35 schreef:
10-03-2019 23:08
Hahah, ja.

En begroette Nancy die fotograaf nou met: 'Dag mooi mens'?

Ja :rofl:

Te erg echt.
Maar zo hilarisch.
Nothing happens for a reason
Leuke serie, alleen irritant dat iedereen die oneliners uit de serie gebruikt, net als toen met goeiesmorreges en toedeledoki.
freja schreef:
11-03-2019 07:31
Leuke serie, alleen irritant dat iedereen die oneliners uit de serie gebruikt, net als toen met goeiesmorreges en toedeledoki.
Waar in de serie dan ook feilloos op ingehaakt werd door Anton de kamer binnen te laten komen met "goeiesmorges" :mrgreen:
Het leukste vond ik dat de volwassenen zo moeilijk deden over de complimentjes terwijl Achned zo ontzettend zat te stralen bij elk compliment.

Denk dat het wel waar is dat je soms als volwassene zaken ernstiger of zwaarder opneemt dan het desbetreffende kind.

Als mijn dochter zegt '' ik heb vandaag geen zin om met jou te spelen'' dan breekt mijn hart voor dat andere kind en spreek ik mijn dochter toe dat dat erg onaardig is, terwijl dat andere kind dan gewoon aan een volgend klasgenootje gaat vragen of iemand wil spelen.
En een dag later spelen mijn dochter en zij weer vrolijk samen.

Ik vond het qua grappigheid wel een van de leukere afleveringen dit seizoen.
Alleen snap ik Hannah's personage niet echt meer.
_Aphia_ schreef:
11-03-2019 07:57
Het leukste vond ik dat de volwassenen zo moeilijk deden over de complimentjes terwijl Achned zo ontzettend zat te stralen bij elk compliment.

Denk dat het wel waar is dat je soms als volwassene zaken ernstiger of zwaarder opneemt dan het desbetreffende kind.

Als mijn dochter zegt '' ik heb vandaag geen zin om met jou te spelen'' dan breekt mijn hart voor dat andere kind en spreek ik mijn dochter toe dat dat erg onaardig is, terwijl dat andere kind dan gewoon aan een volgend klasgenootje gaat vragen of iemand wil spelen.
En een dag later spelen mijn dochter en zij weer vrolijk samen.

Ik vond het qua grappigheid wel een van de leukere afleveringen dit seizoen.
Hoezo niet? Hannah is in mijn ogen de normaalste van het hele stel. Ze is een betrokken, werkende moeder die zich, op verzoek, wil inzetten voor de school. Ze wordt alleen wanhopig van de gedragingen van anderen en heeft een houding van: "oké, jij je zin" waarna ze zuchtend en schouderophalend haar ding doet verder.
Ik vond de aflevering gisteren erg goed. Het ging weer meer over de ouders. Het niet op de hoogte zijn wanneer er wat te doen is op school vond ik heel herkenbaar. Hoe vaak hoor je niet op het schoolplein:"Oh is dat vandaag?!"
Pindakaasjes schreef:
10-03-2019 23:00
Ik vond het matig.. had geen een keer dat ik echt in de lach schoot!
Nou ja, al met al was het wel okay.
Ik vond die studiedag echt tenenkrommend goed. Rode blosjes herkenbaar.
herfstappeltaart schreef:
11-03-2019 08:26
Hoezo niet? Hannah is in mijn ogen de normaalste van het hele stel. Ze is een betrokken, werkende moeder die zich, op verzoek, wil inzetten voor de school. Ze wordt alleen wanhopig van de gedragingen van anderen en heeft een houding van: "oké, jij je zin" waarna ze zuchtend en schouderophalend haar ding doet verder.

Dat is precies hoe ik het ook zie.
Ik denk dat ik me ook zou voelen als Hannah, als ik me tussen dergelijke 'aparte luitjes' zou moeten begeven.

Ik vind die scènes tussen Hannah en Nancy ook zo kostelijk.
Jaloerse Nancy die geen kans onbenut laat om Hannah af te snauwen.

Ik vind het wel grappig dat de meningen over de aflevering van gisteren zo enorm verdeeld zijn.
Er zijn (en dan heb ik het alleen over dit forum hoor) mensen die het echt niks vonden, terwijl ik het echt geweldig vond.

Kan allemaal.
_Aphia_ schreef:
11-03-2019 07:57
Toen ze iets anders moesten noemen dan dat ie kon voetballen en iemand zei Marokkaan. En toen zei Juf Ank: het is geen leuk compliment om Marokkaan te zijn ;-D
Is dat personage nu voor moeders herkenbaar? Lopen er op basisscholen moeders rond die toch dit soort schoolflauwekul verkiezen boven hun goede baan? Ze was psychologe toch?
watdachtjehiervan schreef:
11-03-2019 08:37
Ik vond de aflevering gisteren erg goed. Het ging weer meer over de ouders. Het niet op de hoogte zijn wanneer er wat te doen is op school vond ik heel herkenbaar. Hoe vaak hoor je niet op het schoolplein:"Oh is dat vandaag?!"
En die verschillende infosystemen waar je allemaal moet kijken. Dat herken ik van de huidige school tot dit jaar. Eindelijk hebben ze 1 systeem en nog staat niet alles erin maar dat staat dan weer in de jaarkalender in de schoolgids. :-D :-D
redbulletje schreef:
11-03-2019 09:10
Toen ze iets anders moesten noemen dan dat ie kon voetballen en iemand zei Marokkaan. En toen zei Juf Ank: het is geen leuk compliment om Marokkaan te zijn ;-D

Is dat personage nu voor moeders herkenbaar? Lopen er op basisscholen moeders rond die toch dit soort schoolflauwekul verkiezen boven hun goede baan? Ze was psychologe toch?
Toen iemand zei Marokkaan toen zei Ank:"Dat is geen compliment". Is toch net even wat anders.
Hannah voelt zich duidelijk verplicht om dit soort dingen te doen. Ze heeft er geen zin in en zeker niet op de manier waar op het gaat. Maar ze doet het toch. Dat zal voor veel mensen herkenbaar zijn.
redbulletje schreef:
11-03-2019 09:10

Is dat personage nu voor moeders herkenbaar?
Ja hoor, genoeg chagrijnige moeders.
Maar digiduif,klasbord,website,portal,schoolplanner. Is dat wat scholen tegenwoordig allemaal hebben om met de ouders te communiceren?
watdachtjehiervan schreef:
11-03-2019 09:15
Toen iemand zei Marokkaan toen zei Ank:"Dat is geen compliment". Is toch net even wat anders.
Ja, zo was ie! Sterker ook! ;-D

Hannah voelt zich duidelijk verplicht om dit soort dingen te doen. Ze heeft er geen zin in en zeker niet op de manier waar op het gaat. Maar ze doet het toch. Dat zal voor veel mensen herkenbaar zijn.

Voor een bijstandsmoeder zou ik dat normaal vinden, maar voor 'n vrouw met een serieuze baan niet. Geld verdienen om haar bloedje op te laten groeien lijkt me belangrijker dan aan allerlei schoolgeneuzel deelnemen. Die foto's ook, iedereen maakt de godganse dag foto's van z'n kids, hoeft school toch niet meer te doen? Buiten dan 1 kiekje waar de hele groep op staat.
redbulletje schreef:
11-03-2019 09:32
Ja, zo was ie! Sterker ook! ;-D

Voor een bijstandsmoeder zou ik dat normaal vinden, maar voor 'n vrouw met een serieuze baan niet. Geld verdienen om haar bloedje op te laten groeien lijkt me belangrijker dan aan allerlei schoolgeneuzel deelnemen. Die foto's ook, iedereen maakt de godganse dag foto's van z'n kids, hoeft school toch niet meer te doen? Buiten dan 1 kiekje waar de hele groep op staat.
Onderschat het niet, voor carriere ouders is het helpen op school iets voor op hun cv. Ik zie dat nu bij de peuters al.
Ik heb het net terug gekeken en ik vond het eigenlijk wel een leuke aflevering met twee heel verschillende verhaallijnen.
Mevrouw75 schreef:
11-03-2019 08:46
Ik vond die studiedag echt tenenkrommend goed. Rode blosjes herkenbaar.
Ja ik ook. En ik zit niet eens in het onderwijs.
Sophiever schreef:
11-03-2019 09:48
Onderschat het niet, voor carriere ouders is het helpen op school iets voor op hun cv. Ik zie dat nu bij de peuters al.
Ja echt?! Ik zie mezelf toch echt niet op mijn cv zetten dat ik heb geluizenpluisd of ben meegeweest op schoolreisje naar drievliet. Denk dat weinig potentiële werkgevers daarvan onder de indruk zouden zijn.
SallySpectra* schreef:
11-03-2019 09:57
Ja echt?! Ik zie mezelf toch echt niet op mijn cv zetten dat ik heb geluizenpluisd of ben meegeweest op schoolreisje naar drievliet. Denk dat weinig potentiële werkgevers daarvan onder de indruk zouden zijn.
Dat omschrijf je natuurlijk wat netter. Dus niet geluizenpluisd maar op operationeel niveau bijgedragen aan het welzijn van de kinderen.
SallySpectra* schreef:
Voor mijn gevoel werkt het ook eerder in je nadeel dat je liever op school met je kinderen neuzelt dan dat je je inzet voor je carriere. Zeker als de vrouw in kwestie de barensleeftijd nog niet volledig gepasseerd is.
Sophiever schreef:
11-03-2019 09:48
Echt? Moet ik snel mn cv aanpassen. Computermoeder en overblijfmoeder :rofl:
ik geef mn bek ook maar een douw
SallySpectra* schreef:
Nee maar klassenmoeder, een of andere raad enzo. Dat zeker wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven