Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Sophiever schreef:
13-03-2019 13:20
Wie wil Helma nou niet?
Oh ik had haar, afgezien van dat roken in de klas, wel als juf gewild als basisschoolkind. Maar voor een curlingmoeder is ze toch net wat te chaotisch en te makkelijk lijkt me? Ik denk dat Helma nog wel wat directer dan Ank had gereageerd op gezeik dat Isa een speciale behandeling moet hebben omdat de hamster van de neef van de buren dood is. En Helma lijkt me ook niet het typ om het leerlingenvolgdossier en dergelijke allemaal netjes op orde te hebben.
Mik* schreef:
13-03-2019 13:52
Oh ik had haar, afgezien van dat roken in de klas, wel als juf gewild als basisschoolkind. Maar voor een curlingmoeder is ze toch net wat te chaotisch en te makkelijk lijkt me? Ik denk dat Helma nog wel wat directer dan Ank had gereageerd op gezeik dat Isa een speciale behandeling moet hebben omdat de hamster van de neef van de buren dood is. En Helma lijkt me ook niet het typ om het leerlingenvolgdossier en dergelijke allemaal netjes op orde te hebben.
Dat ze gelijk heeft, dat gevolg van leraren. Ook weleens verfrissend om te reageren op het kind zelf.
Sophiever schreef:
13-03-2019 13:20
Vooral Karel inderdaad, ik vond dat vorig jaar nog een leuke karakter.
Het is maar goed dat dit dan het laatste seizoen is, het wordt met de week slechter. Ik kijk het zelfs al niet meer.
Sophiever schreef:
13-03-2019 13:55
Dat ze gelijk heeft, dat gevolg van leraren. Ook weleens verfrissend om te reageren op het kind zelf.
Een varken wordt niet vetter door het vaker te wegen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Pindakaasjes schreef:
12-03-2019 23:54
Dat vond ik dus ook.
Ik zei ook tegen mijn man: "De klimop heeft dus alleen een groep 4 en een groep 8?"
En sinds wanneer doen een concierge/klusjesman en een vrijwilliger mee aan studiedagen?
O ja, en Hanna kwam ook nog even binnenvallen met haar lege usb stick.. de school was toch gesloten?
Nee, van die laatste scene klopte echt niks.
Het is verder extreem realistisch en niet gechargeerd, inderdaad.
louise1 schreef:
12-03-2019 22:28
Ik vond de studiedag met twee leerkrachten, de conciërge, één directeur en één vrijwilliger wel karig voor een basisschool. Snap dat het lastig is om er ineens leraren bij te proppen maar dit was ook wat raar.
Mijn dochter: hè, waar is groep 5-6 dan? En 1-2?

Had mij wel leuk geleken als er zo’n zemelige kleuterjuf bij had gezeten, of juist en net afgestudeerde spring-in-het-veld die alles ge-wel-dig vindt! Maar verder heb ik erg gelachen. Herkenbaar 😀. En ook zelfspot: ik heb ook zo’n complimentenzon in mijn klas 😂
Pindakaasjes schreef:
12-03-2019 23:54
Dat vond ik dus ook.
Ik zei ook tegen mijn man: "De klimop heeft dus alleen een groep 4 en een groep 8?"
Ja, en in die groep 8 staat materiaal voor groep 3 (Veilig leren lezen).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
13-03-2019 17:57
Ja, en in die groep 8 staat materiaal voor groep 3 (Veilig leren lezen).
Had ik ook al gezien. Maar mss had Helma gewoon geen zin om op te ruimen? 😁
De complimentenzon van zoons kleuterklas hangt hier nog steeds. Het leukste vind ik de reactie "ik houd van hem".

We hadden twee brullende kleuters, tranen met tuiten, toen zij ging verhuizen. Haar vader en ik hebben afgesproken dat ze op hun 17de gewoon naar discotheek die-en-die zouden gaan, dan kwamen ze elkaar wel weer tegen. Helaas ging de discotheek even later failliet. Tsja...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
permis schreef:
13-03-2019 17:40
Het is verder extreem realistisch en niet gechargeerd, inderdaad.
Maar Ank en Helma zijn toch echt juf?
En Anton is toch echt een directeur van de Klimop?
Ja toch?...
Je gaat me toch niet vertellen van niet zeker? :cry:
Snoesje666 schreef:
13-03-2019 18:53
De complimentenzon van zoons kleuterklas hangt hier nog steeds. Het leukste vind ik de reactie "ik houd van hem".

We hadden twee brullende kleuters, tranen met tuiten, toen zij ging verhuizen. Haar vader en ik hebben afgesproken dat ze op hun 17de gewoon naar discotheek die-en-die zouden gaan, dan kwamen ze elkaar wel weer tegen. Helaas ging de discotheek even later failliet. Tsja...
Superlief! Ik geniet zelf ook van de complimenten die de kleuters voor elkaar bedenken. ‘Je kunt zo goed troosten’ 😍
sito1970 schreef:
13-03-2019 13:59
Het is maar goed dat dit dan het laatste seizoen is, het wordt met de week slechter. Ik kijk het zelfs al niet meer.

Hoe weet je dan dat het slechter wordt?
Such fun!1
MarindaH schreef:
13-03-2019 20:38
:hihi:
MarindaH schreef:

Krek mijn gedachte.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
MarindaH schreef:

:applause:
MarindaH schreef:
Gewoon een enorme feedforward 😉
pejeka schreef:
11-03-2019 21:27
Vast wel. Maar hoe kan het dan dat de stagiairs die ik tegenwoordig in mijn bedrijf krijg, in hun verslag nauwelijks een correcte zinsbouw kunnen hanteren, de ballen snappen van "d" of "dt", stelselmatige verkeerde woorden gebruiken (het bedrijf die... in plaats van "dat"), enz. En nee, dan heb ik het niet over immigrantenjongeren met een taalachterstand, maar gewoon autochtone jongens en meiden, die eenvoudigweg die kennis niet mee hebben gekregen op school.
Ik weet niet van welke opleiding uw stagiairs komen en wat hun taken in uw bedrijf zijn, maar ik vermoed dat slimme kinderen vroeger heel tevreden waren met een baan als boekhouder of monteur, terwijl slimme kinderen nu naar het HBO of WO gaan.

Ooit was mulo voldoende om onderwijzer te worden, en konden de onderwijzers prima rekenen.
Later werd het een HBO-opleiding, en konden niet alle docenten een staartdeling maken.
Dat zal ook effect hebben.
En het illustreert dat een slimme leerling vroeger niet altijd verder ging dat de MULO, en een slimme leerling nu z'n neus ophaalt voor de Pabo.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Pindakaasjes schreef:
13-03-2019 19:53
Maar Ank en Helma zijn toch echt juf?
En Anton is toch echt een directeur van de Klimop?
Ja toch?...
Je gaat me toch niet vertellen van niet zeker? :cry:
Precies!
En daarom wordt hier niet alleen de blouse van Ilse Warringa Juf Ank besproken, maar alles wat ermis is in het onderwijs!
Mik* schreef:
13-03-2019 13:52
Toen ik op de lagere school zat, rookte de juf van de 5e klas af en toe een sigaret tijdens de les, en de meester van de 6e klas een sigaartje. En we leven allemaal nog.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-03-2019 19:32
Toen ik op de lagere school zat, rookte de juf van de 5e klas af en toe een sigaret tijdens de les, en de meester van de 6e klas een sigaartje. En we leven allemaal nog.
Ja? Jij weet van alle basisschool genoten dat ze niet dood zijn door longkanker wegens het meeroken in oa. de klas? Of astma hebben, longembolie enz.
Goh jij moet echt wel een heel bijzonder iemand zijn om na al die jaren van alle kinderen op je basisschool te weten dat ze nog steeds (gezond) leven?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mooi. Ik ben even sigaretten kopen!
Such fun!1
IBIopviva schreef:
14-03-2019 19:37
Ja? Jij weet van alle basisschool genoten dat ze niet dood zijn door longkanker wegens het meeroken in oa. de klas? Of astma hebben, longembolie enz.
Goh jij moet echt wel een heel bijzonder iemand zijn om na al die jaren van alle kinderen op je basisschool te weten dat ze nog steeds (gezond) leven?
Toevallig nog niet zo lang geleden een reünie gehad. En ze zijn vrijwel allemaal gezond en in leven. Eén jongen heeft op een tragisch moment zelfmoord gepleegd toen hij 20 was, twee anderen zijn omgekomen bij een verkeersongeluk, en sommigen hebben wat andere zaken, maar geen enkele die aan de zuurstof zit, longproblemen heeft, kanker heeft, enz. vanwege het feit dat de juf en de meester wel eens rookten. Sorry, het is niet anders.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-03-2019 19:42
Toevallig nog niet zo lang geleden een reünie gehad. En ze zijn vrijwel allemaal gezond en in leven. Eén jongen heeft op een tragisch moment zelfmoord gepleegd toen hij 20 was, twee anderen zijn omgekomen bij een verkeersongeluk, en sommigen hebben wat andere zaken, maar geen enkele die aan de zuurstof zit, longproblemen heeft, kanker heeft, enz. vanwege het feit dat de juf en de meester wel eens rookten. Sorry, het is niet anders.
Zegt nog niks want jij hebt het over 1 klas en in de hele school zal er gerookt zijn (en dat snap ik dat was de tijdsgeest) maar daarnaast weet je na 1 reünie natuurlijk niets over de ander.
Zo heb ik nooit gerookt maar wel opgegroeid in de rook. Ik heb dubbelzijde longembolie gehad, ernstige acute bronchitis en heb astma waar ik dagelijks medicatie voor gebruik. Maar als ik een school reünie heb heb ik het daar uiteraard niet over. In theorie (ik ben te jong) had ik op de reünie met jou kunnen praten en jij maar denken dat roken prima kon.

Nee hoor natuurlijk zijn er mensen ziek geworden of overleden door al dat roken destijds. Er is een reden dat ze dat juist in de luizenmoeder doen. Dat hele programma is een knipoog naar hoe het nu net niet zou moeten en ik vind het typisch dat jij vervolgens de conclusie trekt dat vroeger alles beter was. ik weet dat is je stokpaardje maar zie je nu echt zelf niet in dat sommige veranderingen wel positief zijn?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
pejeka schreef:
14-03-2019 19:42
Ik heb het gekregen....als gevolg van het vele meeroken in mijn kindertijd.
Volwassenen hebben ook een voorbeeldfunctie.

Kinderen moeten begrijpen dat roken mag, buiten in de regen, en dat als je het gezellig wilt hebben, je er beter vanaf blijven kunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven