Gierige acties deel IX
zondag 9 december 2018 om 21:19

woensdag 13 maart 2019 om 15:57
De Belg zei dat ook. En die flikkert het ook nog eens stiekem weg als iemand zelf gemaakt heeft want gewoon "nee dank je" zeggen kan niet in haar cultuur.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑13-03-2019 15:52Volgens mij ging het over Nina die zij dat je wel degelijk proeft of iets van de banketbakker of de hema komt
woensdag 13 maart 2019 om 15:58
Pipistrello schreef: ↑13-03-2019 15:57De Belg zei dat ook. En die flikkert het ook nog eens stiekem weg als iemand zelf gemaakt heeft want gewoon "nee dank je" zeggen kan niet in haar cultuur in haar vrienden- en familiekring.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 13 maart 2019 om 17:25
Ja, maar niet dat ze dingen weggooide. Dat wordt er nu wel van gemaakt en vind ik zwaar overdreven (om iemand gedrag toe te schrijven zodat je ze vervolgens voor snob uit kan maken. Raar).Vergeetmenietje1980 schreef: ↑13-03-2019 15:52Volgens mij ging het over Nina die zij dat je wel degelijk proeft of iets van de banketbakker of de hema komt
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
woensdag 13 maart 2019 om 17:30
Deze dus, dat was Nina helemaal niet. Ik heb niks met of tegen haar hoor, maar val er over dat als je zegt verschil tussen de bakker en de HEMA kan proeven je ineens tot snobistische cupcakeweggooier gebombardeerd wordt. Over overdrijven gesproken.herfstappeltaart schreef: ↑13-03-2019 15:33Dat zei ze dus wel he. Ze had het minachtend over zelfgebakken cupcaketjes die ze dan stiekem in haar tas stopt en later weggooit. Dat vind ik snobistisch ja.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

woensdag 13 maart 2019 om 17:40
Ik heb een bijstandsuitkering, ook geen vetpot hoor. Maar die ene keer per jaar. En mijn visite en zoon stellen het enorm op prijs. De een doet gekke dingen met cadeaus , de ander vindt kleding belangrijk en bij ons is het de traditie geworden om die ene keer per jaar een hele lekkere mooie en dure taart te kopen. So what.herfstappeltaart schreef: ↑12-03-2019 14:25Oef...ik zou jou niet graag in mijn kennissenkring hebben.Wat een snobisme.
Wij hebben buren die moeten rondkomen van een heel klein inkomen en daar krijgen wij op een verjaardag uitsluitend een zelfgebakken cupcaketje . Niet het allerlekkerste, maar met liefde gebakken. Vind ik net iets belangrijker dan de "exquise" smaak van een banketbakkerstaart.
Ik kom voor de (hele lieve) mensen, niet voor de taart.
woensdag 13 maart 2019 om 17:45
Nee hoor je leest niet verkeerd.boebezoebe schreef: ↑12-03-2019 22:03Hoezo snobisme als je iets gewoon lekkerder vind. Ze schrijft toch niet dat ze als ze op bezoek ergens is er haar neus voor op haalt? (Of lees ik verkeerd?)
Wij hadden altijd gebakjes van de bakker omdat mijn moeder dat lekkerder vond. Brood van de supermarkt kwam er bij ons ook niet in. (ook omdat die van weer klant waren in de zaak van mijn ouders, je moet elkaar een beetje aan de vreet houden als ondernemer in een dorp)
Ik zei een keer als kind tegen mijn moeder in de supermarkt dat ik niet snapte dat een mevrouw een diepvries taart meenam, want taart van de bakker was toch lekkerder? Mijn moeder corrigeerde me toen (terecht) en zei 'dat weet je nooit waarom een ander iets anders koopt, daarbij is het leven en laten leven en moet je niet zo op een ander letten'
Dus mensen die gewoon zeggen dat ze iets lekkerder vinden en besluiten daar hun geld aan uit te geven (zoals mijn familie) is niet direct een snob hoor (raar oordeel). Alsof iemand die taart van de banketbakker lekker vind níet voor het bezoek op een verjaardag komt zeg.

woensdag 13 maart 2019 om 17:48
Ah nee joh, die hoeft niet perse van de bakker hoor, die van de super is prima

woensdag 13 maart 2019 om 17:51
Eh dat was ik niet hoor. Beetje dom om niet ff terug te lezen voordat je iemand vals beschuldigd.herfstappeltaart schreef: ↑13-03-2019 15:33Dat zei ze dus wel he. Ze had het minachtend over zelfgebakken cupcaketjes die ze dan stiekem in haar tas stopt en later weggooit. Dat vind ik snobistisch ja.
En nee ik stop nooit eetbaar spul in mijn tas, bah.
woensdag 13 maart 2019 om 17:53
Precies. Als je dan een keer taart eet moet het toch gewoon de lekkerste zijn. Die keuze mag toch ieder voor zich maken lijkt me.MinkeDeWit schreef: ↑13-03-2019 17:40En dat verschil proef je nu eenmaal. Ik heb ook liever een gebakje van de bakker als ik dan toch die calorieën krijg. En zeg dus ook nee tegen vlaai of een moorkop uit de diepvries (of moorkoppen in het algemeen).

woensdag 13 maart 2019 om 18:16
En dan is er geen waterkoker en heb je een probleem ... en geen eten.
Of gingen ze dan de knakworst koud serveren?

woensdag 13 maart 2019 om 18:20
Pfff.. wat gaat jouw fantasie/aanname toch altijd een stuk verder dan het vertelde verhaaltje.
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 18:22
0.18% gewijzigd

woensdag 13 maart 2019 om 18:20
Excuus. Ik heb even teruggelezen en heb jou en de Belg inderdaad door elkaar gegooid. Sorry.
Ik blijf de cupcake-actie belachelijk vinden maar jij was het niet.

donderdag 14 maart 2019 om 09:31
Ttroeteltje schreef: ↑13-03-2019 18:26Die knakworst vind ik nog onschuldig...........na het bericht over onderbroeken wassen in waterkoker.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 14 maart 2019 om 11:21
Ik vind dat ook niet gierig. Als ik een weekend wegga besteed ik mijn tijd liever aan een wandeling of lekker zwemmen dan gelijk de supermarkt in te moeten duikenLente19251003 schreef: ↑13-03-2019 09:40Serieus, is dat gierig? Ik ga komend weekend met ons gezin en een bevriend gezin een weekend in een huisje en wij en het andere gezin nemen gewoon bolletjes, afbakbroodjes en avondeten van huis mee. Ik zie echt niet wat daar mis mee is!

zondag 17 maart 2019 om 09:44
Gierige actie van mezelf:
We hebben hier een grote supermarkt waar je ook wat kan eten en drinken
We zaten tussen 2 afspraken in en gingen daar met de kinderen wat drinken.
Ik ben normaal niet zo van prik drinken maar vooruit.
Oudste nam dus een flesje en dronk een paar slokjes, en zei uitdrukkelijk dat ze de rest de volgende dag wilde opdrinken.
Dus we gaan weg en ik flikker het hele dienblad leeg zo in zo'n vuilnisbak
Gierige deel 1: zowel oudste en ik gillen vanwege verloren flesje frisdrank alsof de wereld verging
Gierige actie 2: ik dook gelijk die bak weer in om het flesje te pakken.
We liepen blij weg met het flesje en ik zie buiten dat mijn halve jas onder de smurrie van de deksel van de vuilnisbak zit.
(Was niet zo heel erg, ik heb zo'n kunstof parka die je zo onder de kraan kunt houden en af kunt wassen).
Gierige deel 3: oudste heeft er gisteren wat van genomen en heeft de rest voor vanavond bewaard.
Man schaamt zich dood en mopperde: koop dan in hemelsnaam een anderhalve literfles en geef dat kind een paar glaasjes in het weekend, als het zo boeiend is.
Oudste nam dus een flesje en dronk een paar slokjes, en zei uitdrukkelijk dat ze de rest de volgende dag wilde opdrinken.
Dus we gaan weg en ik flikker het hele dienblad leeg zo in zo'n vuilnisbak
Gierige deel 1: zowel oudste en ik gillen vanwege verloren flesje frisdrank alsof de wereld verging
We liepen blij weg met het flesje en ik zie buiten dat mijn halve jas onder de smurrie van de deksel van de vuilnisbak zit.
(Was niet zo heel erg, ik heb zo'n kunstof parka die je zo onder de kraan kunt houden en af kunt wassen).
Gierige deel 3: oudste heeft er gisteren wat van genomen en heeft de rest voor vanavond bewaard.
Man schaamt zich dood en mopperde: koop dan in hemelsnaam een anderhalve literfles en geef dat kind een paar glaasjes in het weekend, als het zo boeiend is.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 17-03-2019 10:21
0.28% gewijzigd

zondag 17 maart 2019 om 09:58
Ik vind het een asociale actie. Ten eerste omdat je het hele dienblad in de vuilnisbak gooit en ten tweede dat je het flesje mee neemt waar neem ik aan statiegeld op zit.Het-groepje schreef: ↑17-03-2019 09:44Gierige actie van mezelf:
Dus we gaan weg en ik flikker het hele dienblad zo in zo'n vuilnisbak
zondag 17 maart 2019 om 10:13
Zo begreep ik 'm ook inderdaad. Wat is er overigens gierig aan om een flesje drinken te bewaren als je er maar een paar slokjes van hebt gedronken?SombraOnline schreef: ↑17-03-2019 10:09Ik neem aan dat ze bedoelde dat ze de dingen die erop lagen in de vuilnisbak gooide. En sinds wanneer zit er statiegeld op flesjes van een halve liter? (Ervan uitgaande dat het zo'n flesje was)
In this mad house we must all survive
zondag 17 maart 2019 om 10:15
Schijnbaar die paar centen statiegeld(?)Zijdehoentje schreef: ↑17-03-2019 10:13Zo begreep ik 'm ook inderdaad. Wat is er overigens gierig aan om een flesje drinken te bewaren als je er maar een paar slokjes van hebt gedronken?
¡Apagando las luces!

zondag 17 maart 2019 om 10:16
Dan zit ik abuis en was het waarschijnlijk een plastic flesje. Ik werk in een sportkantine en wij hebben flesjes frisdrank waar statiegeld op zit.SombraOnline schreef: ↑17-03-2019 10:09Ik neem aan dat ze bedoelde dat ze de dingen die erop lagen in de vuilnisbak gooide. En sinds wanneer zit er statiegeld op flesjes van een halve liter? (Ervan uitgaande dat het zo'n flesje was)