Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
woensdag 13 maart 2019 om 20:40
Ik zou ook graag toegevoegd worden op deze pagina en lid worden van de FB pagina. Okt 2017 helaas een miskraam gekregen en nu al anderhalf jaarbhelaas geen teken dat het vanzelf gaat lukken. Dus binnenkort gaan we na een HSG beginnen met IUI met hormonen, details moeten we nog bespreken met de gynaecoloog.
donderdag 14 maart 2019 om 18:48
Mattie hoe gaat het met jou?
Heytan, hoe voel jij je? Kwaaltjes? Ik hoop zo dat het lukt voor je!!
Wonderwens welkom!!! Spannende tijden met alle onderzoeken en starten iui. Het is heerlijk om van je af te schrijven en de ervaringen te delen. Zo worden we allemaal weer wijzer! Voor de Facebook groep moet je je even bij angel melden via een privé bericht!
Heytan, hoe voel jij je? Kwaaltjes? Ik hoop zo dat het lukt voor je!!
Wonderwens welkom!!! Spannende tijden met alle onderzoeken en starten iui. Het is heerlijk om van je af te schrijven en de ervaringen te delen. Zo worden we allemaal weer wijzer! Voor de Facebook groep moet je je even bij angel melden via een privé bericht!
donderdag 14 maart 2019 om 21:25
Pffff, soms vind ik het zo irritant dat je lichaam niet mee werkt..
Altijd stipt sochtends de rode duivels. & nu op me testdag tevens de dag waarop ik ongesteld zou moeten worden niet. Voel aan alles dat ze onderweg zijn, test blijft ook spierwit...
Kom nou maar gewoon dan kunnen we door!
Zo dat moest ik even kwijt
Wonderwens, welkom!! Weet je al wanneer je gaat starten?
Hoe is het met de rest?
Altijd stipt sochtends de rode duivels. & nu op me testdag tevens de dag waarop ik ongesteld zou moeten worden niet. Voel aan alles dat ze onderweg zijn, test blijft ook spierwit...
Kom nou maar gewoon dan kunnen we door!
Zo dat moest ik even kwijt

Wonderwens, welkom!! Weet je al wanneer je gaat starten?
Hoe is het met de rest?
donderdag 14 maart 2019 om 22:40
@wonderwens: welkom in de groep!
@maureenmichelle: heeeel frustrerend hoe je lijf je voor de gek kan houden net lang genoeg zodat je weer aan jezelf gaat twijfelen.
Hier was de eerste poging iui (zonder hormonen) dus niet raak... Was ook nog eens 2 dagen te vroeg ongesteld. Maar ja scheelde weer wat twijfel.
Afgelopen dinsdag begonnen met hormoonspuiten zetten (puregon 58eh) een lagere dosering als gepland omdat er veel beginsels van eitjes te zien waren aan een kant (zo begreep ik het tenminste) dus de gynaecoloog was bang dat er anders te veel eitjes zouden groeien.
De spuiten zetten vallen me reuze mee en meen nog niet veel te merken van de hormonen. Komende maandag weer een echo om te bekijken hoe het er voor staat.
Welke hormonen hebben jullie en merken jullie er wat van?
@maureenmichelle: heeeel frustrerend hoe je lijf je voor de gek kan houden net lang genoeg zodat je weer aan jezelf gaat twijfelen.
Hier was de eerste poging iui (zonder hormonen) dus niet raak... Was ook nog eens 2 dagen te vroeg ongesteld. Maar ja scheelde weer wat twijfel.
De spuiten zetten vallen me reuze mee en meen nog niet veel te merken van de hormonen. Komende maandag weer een echo om te bekijken hoe het er voor staat.
Welke hormonen hebben jullie en merken jullie er wat van?

vrijdag 15 maart 2019 om 14:07
zaterdag 16 maart 2019 om 08:47
@Mattie heeel vervelend hahaha word je heel onzeker van
@Angel nou zoals ik dacht is het inmiddels doorgebroken, nu weet ik alleen niet wat het beleid is in ons ziekenhuis wanneer je t nog tot je eerste cyclusdag mag tellen, het brak door om 18.45, nooit aan gedacht dit te vragen aangezien t altijd sochtends kwam...
@Angel nou zoals ik dacht is het inmiddels doorgebroken, nu weet ik alleen niet wat het beleid is in ons ziekenhuis wanneer je t nog tot je eerste cyclusdag mag tellen, het brak door om 18.45, nooit aan gedacht dit te vragen aangezien t altijd sochtends kwam...

zondag 17 maart 2019 om 07:41
Hey meiden!!
Maureen wat vervelend dag je menstruatie is begonnen
..
Heytan en jonatjan hoe gaat het bij jullie?!
Bloed is bij ons gewoon 1e dag cyclus. Ongeacht het tijdstip.
Hier zit ik lekker in de gonal f
Ben nu ruim een week aan het prikken en de vorige cycli met gonal f duurde maar 22 dagen. Dan had ik vandaag de iui gehad zeg maar. Maar nu ( met hogere dosering) lijkt het zich meer te verspreiden over meerdere follikels!!! Jeeeej !! Morgen weer meten om te kijken of ze goed groeien en dan hopelijk deze aankomende week de echo.
Maureen wat vervelend dag je menstruatie is begonnen
Heytan en jonatjan hoe gaat het bij jullie?!
Bloed is bij ons gewoon 1e dag cyclus. Ongeacht het tijdstip.
Hier zit ik lekker in de gonal f
Ben nu ruim een week aan het prikken en de vorige cycli met gonal f duurde maar 22 dagen. Dan had ik vandaag de iui gehad zeg maar. Maar nu ( met hogere dosering) lijkt het zich meer te verspreiden over meerdere follikels!!! Jeeeej !! Morgen weer meten om te kijken of ze goed groeien en dan hopelijk deze aankomende week de echo.
zondag 17 maart 2019 om 16:10
Hier alles goed, over de helft vd wachtweken. Nog tot volgende week zaterdag, begint wel een beetje spannend te worden. Ik voel nog niks geks, probeer vooral veel afleiding te zoeken.
Mauraenmichelle jammer dat je ongesteld bent geworden!
Blue, spannend, hopelijk een paar mooie knallers vd week!
Wonderwens, welkom!
Hoe gaat het met de rest?
Mauraenmichelle jammer dat je ongesteld bent geworden!
Blue, spannend, hopelijk een paar mooie knallers vd week!
Wonderwens, welkom!
Hoe gaat het met de rest?

zondag 17 maart 2019 om 21:21
Hoi dames,
Ik zou ook graag meeschrijven.
Man en ik gaan eind april starten met iui met hormonen.
12 april krijgen we hier eerst uitleg over van de gynaecoloog.
Vandaag weer ongesteld geworden, dus ben nu wel aan het aftellen.
Na 1 of 2 rondes iui gaan we hsg inplannen.
Uit eerdere onderzoeken is niets gekomen.
Geloof er nu na al die tijd echter niet meer in dat het ons zonder hulp lukt.
Ik zou ook graag meeschrijven.
Man en ik gaan eind april starten met iui met hormonen.
12 april krijgen we hier eerst uitleg over van de gynaecoloog.
Vandaag weer ongesteld geworden, dus ben nu wel aan het aftellen.
Na 1 of 2 rondes iui gaan we hsg inplannen.
Uit eerdere onderzoeken is niets gekomen.
Geloof er nu na al die tijd echter niet meer in dat het ons zonder hulp lukt.
zondag 17 maart 2019 om 22:13
maandag 18 maart 2019 om 14:56
Hi allemaal,
Ik heb een vraagje, tijdens mijn 1e iui was op dag 10 mijn slijmvlies 5mm, iets waarvan ze zei dat het nog kon groeien maar dat we dat volgende rondes in de gaten moesten houden omdat ik anders over moest op spuiten ipv tabletten, maar ik lees ook overal over utrogestan. Weten jullie wanneer ze dat wel of niet voorschrijven?
Blue, fijn dat het aan lijkt te slaan! Ben benieuwd ik hoop dat je een paar knallers hebt!!
Emili, welkom! Dat wachten steeds is maar niks he.
Ik heb een vraagje, tijdens mijn 1e iui was op dag 10 mijn slijmvlies 5mm, iets waarvan ze zei dat het nog kon groeien maar dat we dat volgende rondes in de gaten moesten houden omdat ik anders over moest op spuiten ipv tabletten, maar ik lees ook overal over utrogestan. Weten jullie wanneer ze dat wel of niet voorschrijven?
Blue, fijn dat het aan lijkt te slaan! Ben benieuwd ik hoop dat je een paar knallers hebt!!
Emili, welkom! Dat wachten steeds is maar niks he.

maandag 18 maart 2019 om 22:50
Dankjewel dames voor het welkom. Vandaag gesprek gehad met de gynaecoloog en 11-4 staat de HSG gepland. En dan kijken we daarna eerst een paar maandjes of het toch nog vanzelf gat, omdat er bij ons niks is gevonden. En dan vanaf september IUI. Dus ik heb misschien toch nog hoop dat het op de natuurlijke weg lukt.
dinsdag 19 maart 2019 om 12:43
Jammer Angel, wie weet helpt deze mood je in de volgende ronde. You go girl 
Bah Blue, dat is balen
hopelijk vliegen de weken voorbij en mag je dan weer door. Had je dit keer pillen of spuiten? En andere dosis? Knuffel voor jou!
Emili welkom! Vind je het heel spannend?
Maura, volgens mij is die utrogestan vooral om een bevrucht eitje te laten eb plakken zeg maar? Dat gebruik je dan na de behandeling tot je nod. Maar het schijnt wel prut te zijn, bolletjes die je moet inbrengen en die veel rommel geven. Maar ik weet het niet precies, heb er zelf geen ervaring mee. Zeker iets om te bespreken als je weer een afspraak hebt.
Jonathan, prima hoor, is ook altijd veel gedoe. Als we het even niet meer weten kunnen we ook gewoon vragen toch? Hoe is het met jou verder?
Wonderwens, ik zal voor je duimen. Zou heel fijn zijn als het nog gewoon gaat lukken!
Hier gaat alles nog steeds wel goed. Gister bij het opstaan ineens steken in mijn buik.. Wie weet is het wat. Ik hoop het heel erg, maaf durf niet te optimistisch te zijn. Al merk ik een beetje dat ik er gewoon vanuit ga dat het gelukt is haha. Hopelijk is de teleurstelling niet te groot, mocht het niet zo zijn! Nouja, wel positieve gedachten in ieder geval

Bah Blue, dat is balen

Emili welkom! Vind je het heel spannend?
Maura, volgens mij is die utrogestan vooral om een bevrucht eitje te laten eb plakken zeg maar? Dat gebruik je dan na de behandeling tot je nod. Maar het schijnt wel prut te zijn, bolletjes die je moet inbrengen en die veel rommel geven. Maar ik weet het niet precies, heb er zelf geen ervaring mee. Zeker iets om te bespreken als je weer een afspraak hebt.
Jonathan, prima hoor, is ook altijd veel gedoe. Als we het even niet meer weten kunnen we ook gewoon vragen toch? Hoe is het met jou verder?
Wonderwens, ik zal voor je duimen. Zou heel fijn zijn als het nog gewoon gaat lukken!
Hier gaat alles nog steeds wel goed. Gister bij het opstaan ineens steken in mijn buik.. Wie weet is het wat. Ik hoop het heel erg, maaf durf niet te optimistisch te zijn. Al merk ik een beetje dat ik er gewoon vanuit ga dat het gelukt is haha. Hopelijk is de teleurstelling niet te groot, mocht het niet zo zijn! Nouja, wel positieve gedachten in ieder geval