Iva uitkering
woensdag 20 maart 2019 om 00:46
Ik heb een vraag over de iva uitkering: hoe werkt dat nou precies? Bedoel stel je wordt op jonge leeftijd afgekeurd bijvoorbeeld op 20 jarige leeftijd dankzij een rare ziekte en je kan niet meer werken en je hebt dus recht op een iva. Hoeveel zou dit bedrag dan worden? Ik heb gelezen dat het 75% van het laatst verdiente loon zal zijn. Wat uiteindelijk neer komt om ongeveer 60%! Maar als je een 40 jarige bent dan verdien je natuurlijk een stuk meer dan een student die alleen maar bijbaantjes heeft gehad! Oftewel wordt een jong persoon benadeeld voor de uitkering of dat niet? Want maak me er wel zorgen over wat natuurlijk begrijpelijk is. Want de kans is helaas aanwezig dat ik afgekeurd wordt
( en als ze 75% van het minimumloon nemen dan heb je maar 200€ meer dan de bijstand ongeveer geloof ik of iets in die richting dan. Maar als je op 40 jarige leeftijd wordt afgekeurd en je verdiende voorheen als buschauffer bijvoorbeeld 3200€ per maand dan houd je daar laten we het voorzichtig zeggen wel 2000€ aan over denk ik. Of laten we het nog voorzichtiger pakken 1900€ aan over. Dus is 2x zoveel als een uitkering bijna. Tuurlijk ga je er als 40 jarige ook er enorm op achteruit maar toch. Van 1900 kan je opzich nog wel redelijk leven. Beter dan een uitkering. Dus ben erg benieuwd hoe ze dat allemaal berekenen! Kan er helaas niks op internet vinden
Kortom wordt een jong persoon benadeeld als die een iva uitkering krijgt in vergelijking met een 40-50 jarige bijvoorbeeld of dat niet? Ik hoop graag op duidelijke antwoorden. Bvd toppers!
Kortom wordt een jong persoon benadeeld als die een iva uitkering krijgt in vergelijking met een 40-50 jarige bijvoorbeeld of dat niet? Ik hoop graag op duidelijke antwoorden. Bvd toppers!
vrijdag 22 maart 2019 om 01:07
Zeg sunshineFriendswithbenefits schreef: ↑22-03-2019 00:44Ik maak niemand belachelijk jongeman! Die andere mensen die zeggen ga je lichaam verkopen... die maken mensen belachelijk.... bedoel alsof ik hier zelf om gevraagd heb. Het antwoord is daarop NEEN!! Er zijn helaas veel mensen die kunnen werken maar het VERTIKKEN. dat is t m juist. Zelf wil ik werken maar dat lukt dus waarschijnlijk niet!!! Dusja en ik vind gewoon dat je recht hebt op een FATSOENLIJK LEVEN!!!
Omdat 1 iemand het als mogelijke optie heeft genoemd hoef je niet zo te keer te gaan.
En wie bedoel je met wel kunnen maar niet willen werken?
Diegenen die hier gereageerd hebben die van uitkering leven ivm ziekte?
Als je mijn zoon was dan sleurde ik je met mijn zieke lijf naar bv Roemenië om je te laten zien hoe ongelooflijk verwent jij reageert.
Je leest en vooral reageert ook behoorlijk selectief.
En je kunt blijven stampvoeten dat je een lolly wil maar die krijg je niet.
vrijdag 22 maart 2019 om 06:56
Ja, wie bedoel je met die mensen die het vertikken om te werken?
Ik vind ook dat iedereen recht heeft op een fatsoenlijk leven. Helaas, ondanks mijn wel zeer riante iva uitkering waar jij zo jaloers op bent ga ik toch voor ik 40 ben dood. Is ook niet eerlijk en hebben ik of mijn kinderen ook niet om gevraagd.
Ik vind ook dat iedereen recht heeft op een fatsoenlijk leven. Helaas, ondanks mijn wel zeer riante iva uitkering waar jij zo jaloers op bent ga ik toch voor ik 40 ben dood. Is ook niet eerlijk en hebben ik of mijn kinderen ook niet om gevraagd.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
vrijdag 22 maart 2019 om 07:58
Hè? Je bent nog niet eens (af)gekeurd en gaat nu al vreselijk tekeer over iets waar je nog helemaal geen uitsluitsel over hebt?Friendswithbenefits schreef: ↑22-03-2019 00:45Die kans is enorm aanwezig helaasdag in dag uit erg vermoeid zijn is niet niets!!! Dus werken zit er waarschijnlijk niet voor me in!
Weird.......
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 22 maart 2019 om 08:45
Wie heeft daarover geoordeelt?Friendswithbenefits schreef: ↑22-03-2019 00:45Die kans is enorm aanwezig helaasdag in dag uit erg vermoeid zijn is niet niets!!! Dus werken zit er waarschijnlijk niet voor me in!
vrijdag 22 maart 2019 om 09:26
Ik lees veel NAH bij je TO.
Ontremming in reacties.
Alleen vanuit je eigen perspectief kunnen redeneren.
Denkfouten in het redeneren.
Dat kan lijken op gedrag van een rellert, zeker gezien wat men regelmatig op dit forum tegenkomt en al helemaal met een dankbaar onderwerp als de hoogte van uitkeringen.
Maar ik herken je gedrag van een vriend met mij met ernstig NAH. Over bedragen de discussie aangaan met je heeft niet zoveel zin.
Heb je neurorevalidatie? Hulp bij acceptatie van je NAH en het veranderde toekomstperspectief?
Dáár zit de pijn en moet je - voor zover dat met jouw hersens kan- zélf mee aan de bak.
Ontremming in reacties.
Alleen vanuit je eigen perspectief kunnen redeneren.
Denkfouten in het redeneren.
Dat kan lijken op gedrag van een rellert, zeker gezien wat men regelmatig op dit forum tegenkomt en al helemaal met een dankbaar onderwerp als de hoogte van uitkeringen.
Maar ik herken je gedrag van een vriend met mij met ernstig NAH. Over bedragen de discussie aangaan met je heeft niet zoveel zin.
Heb je neurorevalidatie? Hulp bij acceptatie van je NAH en het veranderde toekomstperspectief?
Dáár zit de pijn en moet je - voor zover dat met jouw hersens kan- zélf mee aan de bak.
vrijdag 22 maart 2019 om 09:39
Mwoah.-jolijn- schreef: ↑21-03-2019 18:41Misschien helpt het je om de kosten in kaart te brengen die mensen hebben die 45 jaar lang 40 uur per week werken en die jij allemaal bespaart.
Nette kleding, stomerijkosten, reiskosten voor het deel dat niet vergoed wordt (en dat is steeds meer), de noodzaak om een fatsoenlijke auto te hebben die betrouwbaar is op dagelijks lange afstanden, dat kopje koffie/broodje op de zaak, uitjes met collega's, cadeautjes voor collega's, hogere telefoonkosten, opvangkosten voor de kinderen, huishoudelijke hulp, duurdere vakanties omdat ze minder planbaar zijn, vaker naar de kapper, etc. En hoewel het dan wellicht geen geld kost, realiseer je je dat heel veel werkende mensen, waaronder ikzelf, elke dag kort na 5.00 uur 's ochtends moeten opstaan om tegen half acht op hun werk te zijn en dan 's avonds om 18 uur weer thuis zijn? Die relaxte villa waar ik in woon, die zie ik alleen vanuit mijn bed, zeg maar.
Ik was verpleegkundige. Dus ik droeg uniformen van het werk, en ze gingen ook dáár naar de stomerij. Koste mij niets.
Er is dus ook geen spraken van koffie/brood op de zaak en uitjes met collega's ( het 'bedrijf' is 24 uur open), hogere telefoonkosten ook niet, want je hebt een pieper bij je een mobiel van het werk zelf, opvangkosten zijn voor mij nu zelfs duurder want ik ben niet in staat om alle dagen voor mijn kinderen te zorgen maar als je IVA hebt vinden ze dat je geen recht hebt op belastingteruggave, dus ik mag alles zelf betalen. Toen ik nog werkte, kreeg ik wel toeslagen terug. Ik kan door mijn ziekte niet eens op vakantie, en alsnog minder planbaar want mijn man werkt gewoon en ik heb schoolgaande kinderen. Mijn dagen zijn ook kort ondanks ik thuis zit, alles kost mij enórm veel energie waardoor ik niet veel kan. Ik sta gewoon vroeg op, want 2 schoolgaande kinderen, smiddags moet ik 9 van de 10 x slapen, en 9 van de 10 x lig ik ook s'avonds vroeg op bed.
Het aller allerliefst, had ik nu nog gewoon een gezond lichaam en kon ik werken. Maar ik ben ontzettend dankbaar dat ik niet zoals sommige, en zoals in sommige landen, met hangen en wurgen tóch aan het werk gezet wordt. Dat ik genoeg geld krijg om rond te komen. Ik hoef niet onder een brug te slapen of droog brood te eten.
TO klinkt verwend, maar ik denk wat iemand ook al zegt dat zijn NAH hier parten mee speelt.
vrijdag 22 maart 2019 om 09:47
Ik heb even voor je zitten rekenen:Friendswithbenefits schreef: ↑20-03-2019 21:44Nou op zn minst gewoon een eerlijk bedrag: kijk wat voor studie diegene en afgerond heeft bijvoorbeeld en doet. Neem daar het gemiddelde vsn wat je jn je leven verdient. En daar dan eens 60% ofzo van. Of op zn minst 50+% dan lijkt me het wel zo eerlijkst.
Netto bijstandsuitkering is 1090 per maand (Ex vakantiegeld) voor een alleenstaande.
Stel met een HBO opleiding start je met een salaris van 2600 euro bruto, dat is netto iets minder dan 2100 euro na 10 jaar zit je in het einde van je schaal en verdien je 3000 euro bruto, netto tussen de 2200 en de 2300 euro.
Een bijstandsuitkering (of een arbeidsongeschiktheidsuitkering die wordt aangevuld tot bijstandsniveau) komt dus redelijk in de buurt van die 50% van een HBO salaris. Waarbij ik voor het gemak even negeer dat je met een inkomen van 1090 euro recht op meer toeslagen hebt dan met een netto inkomen van rond de 2000 euro. Vetpot zal het niet zijn, maar die gewenste 50-60% ga je wel halen.
Probleem opgelost zou ik zeggen.
vrijdag 22 maart 2019 om 11:32
Hierbij ga je er van uit dat de gemiddelde Nederlander een hbo-opleiding (of hoger) heeft ?RMJ schreef: ↑22-03-2019 09:47Ik heb even voor je zitten rekenen:
Netto bijstandsuitkering is 1090 per maand (Ex vakantiegeld) voor een alleenstaande.
Stel met een HBO opleiding start je met een salaris van 2600 euro bruto, dat is netto iets minder dan 2100 euro na 10 jaar zit je in het einde van je schaal en verdien je 3000 euro bruto, netto tussen de 2200 en de 2300 euro.
Een bijstandsuitkering (of een arbeidsongeschiktheidsuitkering die wordt aangevuld tot bijstandsniveau) komt dus redelijk in de buurt van die 50% van een HBO salaris. Waarbij ik voor het gemak even negeer dat je met een inkomen van 1090 euro recht op meer toeslagen hebt dan met een netto inkomen van rond de 2000 euro. Vetpot zal het niet zijn, maar die gewenste 50-60% ga je wel halen.
Probleem opgelost zou ik zeggen.
Niet geschoten is altijd mis
vrijdag 22 maart 2019 om 16:17
Volgens de verliezende politieke partijen bestaat een groot deel van de stemgerechtigden uit achterlijke tokkies met een iq ter grootte van hun schoenmaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 22 maart 2019 om 16:25
De TO uit dat andere topic die toevallig dezelfde schrijfstijl heeft, vond dat ie recht had op een hbo salaris omdat ie ooit aan een hbo opleiding was begonnen, daar vrij snel mee was gestopt maar wel van plan was om zich in te schrijven voor een andere hbo opleiding. Hij had wel een mbo4 diploma. Maar ondanks dat ie nu nooit aan die hbo opleiding gaat beginnen, laat staan afmaken zou zijn uitkering volgens hem wel op dat niveau moeten zitten.
vrijdag 22 maart 2019 om 16:44
De wil is er zeker wel!! Maar mensen snappen niet dat het ook moet kunnen he!! Dat is t m juist enorm. Bedoel als het niet kan dsn kan het niet. En wie zegt dat ik hbo voor mijn ziekte niet vlekkeloos kon afronden!! Ik ben er nog steeds van overtuigd dan als je wat wil voor elkaar krijgen en je zet je er voor de volle 100% in dan lukt het op leer en werk gebied ook wel!! Oftewel in andere woorden alles is mogelijk als je je er voor inzet!!! En tuurlijk ik vind het op zn minst terecht dat de uitkeringen op de schop gaan!!! Want dit slaat natuurlijk nergens op. Bedoel niemand kan er aan doen dat je ziek wordt. Zie een bijstand. Prima dat bedrag die 950€ ofzo maar een iva. Nou dat mag wel het dubbele zijn! Maarja er zijn helaas enorm veel mensen en dan heb ik het over de bijstandsuitkering die KUNNEN WERKEN maar die VERTIKKEN HET! Oftewel die vinden het leven wel mooi zo met dat geld, beetje bier zuipen etc etc. Zo zijn zij op de wereld gezet en die mensen zijn ook zo achterlijk als wat dusja.... zegt al genoeg...... en dan bedoel ik deze mensen die wel kunnen werken maar het gewoon vertikken!! Ze kunnen heus wel schoonwerkzaamheden verrichten of conducteur worden of in de bouw werken oid. Of putjes schepper worden bijvoorbeeldforumfossiel schreef: ↑22-03-2019 16:25De TO uit dat andere topic die toevallig dezelfde schrijfstijl heeft, vond dat ie recht had op een hbo salaris omdat ie ooit aan een hbo opleiding was begonnen, daar vrij snel mee was gestopt maar wel van plan was om zich in te schrijven voor een andere hbo opleiding. Hij had wel een mbo4 diploma. Maar ondanks dat ie nu nooit aan die hbo opleiding gaat beginnen, laat staan afmaken zou zijn uitkering volgens hem wel op dat niveau moeten zitten.
https://youtu.be/fyWWeF1zM6U
vrijdag 22 maart 2019 om 16:50
Je kunt er niks aan doen dat je ziek bent, maar anderen kunnen daar ook niks aan doen. Maar zij betalen wel dmv belastingafdracht voor andermans uitkering.Friendswithbenefits schreef: ↑22-03-2019 16:44De wil is er zeker wel!! Maar mensen snappen niet dat het ook moet kunnen he!! Dat is t m juist enorm. Bedoel als het niet kan dsn kan het niet. En wie zegt dat ik hbo voor mijn ziekte niet vlekkeloos kon afronden!! Ik ben er nog steeds van overtuigd dan als je wat wil voor elkaar krijgen en je zet je er voor de volle 100% in dan lukt het op leer en werk gebied ook wel!! Oftewel in andere woorden alles is mogelijk als je je er voor inzet!!! En tuurlijk ik vind het op zn minst terecht dat de uitkeringen op de schop gaan!!! Want dit slaat natuurlijk nergens op. Bedoel niemand kan er aan doen dat je ziek wordt. Zie een bijstand. Prima dat bedrag die 950€ ofzo maar een iva. Nou dat mag wel het dubbele zijn! Maarja er zijn helaas enorm veel mensen en dan heb ik het over de bijstandsuitkering die KUNNEN WERKEN maar die VERTIKKEN HET! Oftewel die vinden het leven wel mooi zo met dat geld, beetje bier zuipen etc etc. Zo zijn zij op de wereld gezet en die mensen zijn ook zo achterlijk als wat dusja.... zegt al genoeg...... en dan bedoel ik deze mensen die wel kunnen werken maar het gewoon vertikken!! Ze kunnen heus wel schoonwerkzaamheden verrichten of conducteur worden of in de bouw werken oid. Of putjes schepper worden bijvoorbeeld
Iemand die niet zo goed kan leren en geen hbo of hoger kan doen kan daar ook niks aan doen. Die dan ook maar een hoger salaris geven? Of is dat wel eigen schuld?
vrijdag 22 maart 2019 om 17:00
Je realiseert je dat als jij geen IVA krijgt, dat je uiteindelijk ook in de bijstand raakt? En dat mensen dan ook zoals je dit nu omschrijft naar jou kijken? Dus als een luie donder die wel kan maar niet wil werken?Friendswithbenefits schreef: ↑22-03-2019 16:44Zie een bijstand. Prima dat bedrag die 950€ ofzo Maarja er zijn helaas enorm veel mensen en dan heb ik het over de bijstandsuitkering die KUNNEN WERKEN maar die VERTIKKEN HET! Oftewel die vinden het leven wel mooi zo met dat geld, beetje bier zuipen etc etc. Zo zijn zij op de wereld gezet en die mensen zijn ook zo achterlijk als wat dusja.... zegt al genoeg...... en dan bedoel ik deze mensen die wel kunnen werken maar het gewoon vertikken!! Ze kunnen heus wel schoonwerkzaamheden verrichten of conducteur worden of in de bouw werken oid. Of putjes schepper worden bijvoorbeeld
Of zouden er misschien meer mensen zoals jij in de bijstand belanden? Zou het misschien zelfs zo kunnen zijn dat er veel meer mensen in de bijstand zitten die wel willen werken maar niet kunnen werken?
vrijdag 22 maart 2019 om 17:00
Je realiseert je dat als jij geen IVA krijgt, dat je uiteindelijk ook in de bijstand raakt? En dat mensen dan ook zoals je dit nu omschrijft naar jou kijken? Dus als een luie donder die wel kan maar niet wil werken?Friendswithbenefits schreef: ↑22-03-2019 16:44Zie een bijstand. Prima dat bedrag die 950€ ofzo Maarja er zijn helaas enorm veel mensen en dan heb ik het over de bijstandsuitkering die KUNNEN WERKEN maar die VERTIKKEN HET! Oftewel die vinden het leven wel mooi zo met dat geld, beetje bier zuipen etc etc. Zo zijn zij op de wereld gezet en die mensen zijn ook zo achterlijk als wat dusja.... zegt al genoeg...... en dan bedoel ik deze mensen die wel kunnen werken maar het gewoon vertikken!! Ze kunnen heus wel schoonwerkzaamheden verrichten of conducteur worden of in de bouw werken oid. Of putjes schepper worden bijvoorbeeld
Of zouden er misschien meer mensen zoals jij in de bijstand belanden? Zou het misschien zelfs zo kunnen zijn dat er veel meer mensen in de bijstand zitten die wel willen werken maar niet kunnen werken?
vrijdag 22 maart 2019 om 19:14
Wat ik dan weer niet begrijp is dat zoveel topics worden verwijderd door de mods en deze (en zijn 2 andere (rel) topics) maar kunnen blijven doorgaan. Ook al zou TO er door zijn handicap niks aan kunnen doen, dan nog vind ik dat het gestopt dient te worden. Alleen al omdat hij er zoveel andere mensen mee kwetst die wél afhankelijk zijn van een bepaalde uitkering.
Maar goed, blijkbaar als je zegt (niet eens echt duidelijk) dat je een NAH hebt kun je gewoon ongegeneerd mensen kwetsen hier. Ongelooflijk dat dit door de vingers wordt gezien.
Maar goed, blijkbaar als je zegt (niet eens echt duidelijk) dat je een NAH hebt kun je gewoon ongegeneerd mensen kwetsen hier. Ongelooflijk dat dit door de vingers wordt gezien.
vrijdag 22 maart 2019 om 22:14
Eens met Loisnvt hierboven, al zou je een NAH hebben dan hoef je nog op deze wijze in de verdediging te gaan en je alle tips te laten welgevallen zonder er iets mee te doen. Je geeft geen antwoord op de vraag of je al met het UWV gesproken hebt en meerdere reacties hebben aangegeven dat de kans dat je in de IVA komt nihil is gezien je arbeidsverleden. Een schadevergoeding van een miljoen, een hoge IVA of je recht op een fatsoenlijk leven, grote kans dat je de eerste twee niet gaat krijgen en voor het laatste zul je zelf wat fatsoen moeten tonen. Het feit dat je me jongeman noemt zegt wel iets over je realiteitszin. Stop met schreeuwen en zoek hulp.Friendswithbenefits schreef: ↑22-03-2019 00:44Ik maak niemand belachelijk jongeman! Die andere mensen die zeggen ga je lichaam verkopen... die maken mensen belachelijk.... bedoel alsof ik hier zelf om gevraagd heb. Het antwoord is daarop NEEN!! Er zijn helaas veel mensen die kunnen werken maar het VERTIKKEN. dat is t m juist. Zelf wil ik werken maar dat lukt dus waarschijnlijk niet!!! Dusja en ik vind gewoon dat je recht hebt op een FATSOENLIJK LEVEN!!!
zaterdag 23 maart 2019 om 13:21
Friendswithbenefits schreef: ↑22-03-2019 16:44De wil is er zeker wel!! Maar mensen snappen niet dat het ook moet kunnen he!! Dat is t m juist enorm. Bedoel als het niet kan dsn kan het niet. En wie zegt dat ik hbo voor mijn ziekte niet vlekkeloos kon afronden!! Ik ben er nog steeds van overtuigd dan als je wat wil voor elkaar krijgen en je zet je er voor de volle 100% in dan lukt het op leer en werk gebied ook wel!! Oftewel in andere woorden alles is mogelijk als je je er voor inzet!!! En tuurlijk ik vind het op zn minst terecht dat de uitkeringen op de schop gaan!!! Want dit slaat natuurlijk nergens op. Bedoel niemand kan er aan doen dat je ziek wordt. Zie een bijstand. Prima dat bedrag die 950€ ofzo maar een iva. Nou dat mag wel het dubbele zijn! Maarja er zijn helaas enorm veel mensen en dan heb ik het over de bijstandsuitkering die KUNNEN WERKEN maar die VERTIKKEN HET! Oftewel die vinden het leven wel mooi zo met dat geld, beetje bier zuipen etc etc. Zo zijn zij op de wereld gezet en die mensen zijn ook zo achterlijk als wat dusja.... zegt al genoeg...... en dan bedoel ik deze mensen die wel kunnen werken maar het gewoon vertikken!! Ze kunnen heus wel schoonwerkzaamheden verrichten of conducteur worden of in de bouw werken oid. Of putjes schepper worden bijvoorbeeld
Jij was die andere TO toch niet? Busted!
zaterdag 23 maart 2019 om 14:59
Heel bijzonder hoe je onder beide nicks blijft beweren dat je HBO-niveau hebt, maar je in alle door jou geopende topics gedraagt als een stampvoetende kleuter. Je schreeuwt, bent respectloos, kraamt de groots mogelijke onzin uit en bent gewoon een ordinaire geldwolf die denkt een slaatje te kunnen slaan uit een nare omstandigheid. Hoe vervelend het ook is dat dit je is overkomen, geeft dat je nog niet het recht om je zo te gedragen.Friendswithbenefits schreef: ↑22-03-2019 00:44Ik maak niemand belachelijk jongeman! Die andere mensen die zeggen ga je lichaam verkopen... die maken mensen belachelijk.... bedoel alsof ik hier zelf om gevraagd heb. Het antwoord is daarop NEEN!! Er zijn helaas veel mensen die kunnen werken maar het VERTIKKEN. dat is t m juist. Zelf wil ik werken maar dat lukt dus waarschijnlijk niet!!! Dusja en ik vind gewoon dat je recht hebt op een FATSOENLIJK LEVEN!!!
anoniem_376240 wijzigde dit bericht op 23-03-2019 16:25
0.48% gewijzigd
zaterdag 23 maart 2019 om 15:33
Inderdaad! Ergste vind ik nog dat hij steeds kan blijven kwetsen onder de noemer, NAH, wanneer het hém uitkomt! Mij kwetst hij er niet mee, maar ik zie hier zoveel lieve mensen oprecht hun situatie uitleggen, zij die daadwerkelijk in zo’n situatie zitten. Dat vind ik pas erg!KaleKip schreef: ↑23-03-2019 14:59Heel bijzonder hoe je onder beide nicks blijft beweren dat je HBO-niveau hebt, maar je in alle door jou geopende topics gedraagt als een stampvoetende kleuter. Je schreeuw, bent respectloos, kraamt de groots mogelijke onzin uit en bent gewoon een ordinaire geldwolf die denkt een slaatje te kunnen slaan uit een nare omstandigheid. Hoe vervelend het ook is dat dit je is overkomen, geeft dat je nog niet het recht om je zo te gedragen.
Vandaar ook mijn laatste bericht richting de mods van Viva om alle topics (incl andere nicknames) van deze TO te sluiten en hem te bannen. Helaas kan dit dus wel op dit forum, respectloos vind ik het.