Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
ninanoname schreef:
29-03-2019 19:15
Ik denk dat de bruid in alle hectiek was vergeten dat jullie gisteren al een cadeau hadden gegeven en dat ze zelf ook besefte dat dat nogal slordig was.
Dat hoop ik idd ook, maar het was zo’n ongemakkelijke situatie
ninanoname schreef:
29-03-2019 19:15
Ik denk dat de bruid in alle hectiek was vergeten dat jullie gisteren al een cadeau hadden gegeven en dat ze zelf ook besefte dat dat nogal slordig was.
Zou kunnen, maar vind het sowieso raar om je hand op te houden.
minnimouse schreef:
29-03-2019 19:30
Dat vond ik idd ook het raarste eigenlijk, ik zou dat zelf nooit doen. Zelfs als iemand niks zou geven, of alleen een bloemetje ofzo, het gaat immers niet om de cadeaus.
Zo kreeg ik op mijn bruiloft van mijn stiefzusje die een beperking heeft een heel leuk zelfgemaakt soort schilderijtje met oa mooie tekst erop, heel creatief en lief :flirting:
Dat vond ik oprecht zo’n leuk cadeautje, terwijl zij zich beetje schaamde dat ze niks had kunnen kopen. Maar da’s dan weer geen gierige actie :)
minnimouse schreef:
29-03-2019 19:30
Ja ik ook.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
29-03-2019 19:41
Zo kreeg ik op mijn bruiloft van mijn stiefzusje die een beperking heeft een heel leuk zelfgemaakt soort schilderijtje met oa mooie tekst erop, heel creatief en lief :flirting:
Dat vond ik oprecht zo’n leuk cadeautje, terwijl zij zich beetje schaamde dat ze niks had kunnen kopen. Maar da’s dan weer geen gierige actie :)
Dit vind ik echt veel mooier dan een (duur) gebruiksvoorwerp of een envelop met geld. Iets wat je voor een lange tijd zult hebben en nog iedere keer een fijn gevoel bij krijgt!

Snap dat hele ‘cadeau geven’ gebeure eigenlijk niet. Ik wil niet dat mijn vrienden geld aan mij uitgeven. Dus als ik ze uitnodig dan is dat puur om het samen een avond gezellig te hebben. Ik werk zelf wel om zo nu en dan iets leuks voor mezelf te kopen. Maar goed, wie ben ik.
Ik doe vrijwilligerswerk in een voetbalkantine en er kwam eens een vrouw met een dubbele boterham met ham en kaas en ze vroeg of wij dat even in onze tostiapparaat wilden doen, Nou , nee dus. Onder veel voetballers is het de gewoonte om een krat bier te schenken als je jarig bent. Als je een hele krat besteld is dat sowieso al goedkoper dan 24 flesjes. Als je jarig bent dan heb je recht op een reductie krat bier dus ben je veel goedkoper uit. Toen kwam er iemand die jarig was en had in de supermarkt een krat Jupiler gekocht en vroeg of die krat bij ons in de koelcel mocht. Nou, ook een grote nee dus.
Blondie456 schreef:
29-03-2019 20:03
Ik doe vrijwilligerswerk in een voetbalkantine en er kwam eens een vrouw met een dubbele boterham met ham en kaas en ze vroeg of wij dat even in onze tostiapparaat wilden doen, Nou , nee dus. Onder veel voetballers is het de gewoonte om een krat bier te schenken als je jarig bent. Als je een hele krat besteld is dat sowieso al goedkoper dan 24 flesjes. Als je jarig bent dan heb je recht op een reductie krat bier dus ben je veel goedkoper uit. Toen kwam er iemand die jarig was en had in de supermarkt een krat Jupiler gekocht en vroeg of die krat bij ons in de koelcel mocht. Nou, ook een grote nee dus.
Begrijpelijk dat jullie dat niet deden, maar wellicht kon deze jongen die krat, evt uit de bonus, net betalen? Kan het nog zo een gewoonte zijn van de rest, die dat misschien wel kunnen betalen. Zoiezo vind ik het altijd raar als een gewoonte van anderen een verplichting word voor iedereen.
29-03-2019 21:10
Begrijpelijk dat jullie dat niet deden, maar wellicht kon deze jongen die krat, evt uit de bonus, net betalen? Kan het nog zo een gewoonte zijn van de rest, die dat misschien wel kunnen betalen. Zoiezo vind ik het altijd raar als een gewoonte van anderen een verplichting word voor iedereen.
Een voetbalkantine is ook gewoon horeca. Je gaat toch ook niet met je eigen fles cola op een willekeurig terras zitten?
minnimouse schreef:
29-03-2019 21:19
Een voetbalkantine is ook gewoon horeca. Je gaat toch ook niet met je eigen fles cola op een willekeurig terras zitten?
Nee dat punt begrijp ik helemaal, zoals ik al zei.

Maar wellicht had hij echt geen geld om een krat bier te kopen in de kantine, zou kunnen? En het lijkt erop alsof het verplicht is om dat te doen, omdat anderen dat ook doen. Ik had collega’s bij mij mijn vorige baan die altijd op hun verjaardag duur gebak bij de bakker ernaast kochten. Ik had op mijn verjaardag zelf 2 taarten gemaakt en toen kreeg ik van sommige collega’s nog scheve gezichten ook. Alsof ik ook gewoon naar die bakker hoorde te gaan, want iedereen deed dat?
29-03-2019 21:10
Dan nodigt hij die jongens thuis uit.
Je kunt echt niet aan dat soort dingen beginnen, want voor je het weet willen ze het allemaal. Daarnaast, als je weet dat iets een verplichting is, dan spaar je er toch voor. Of je geeft aan nu geen geld te hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
29-03-2019 21:38
Dan nodigt hij die jongens thuis uit.
Dat zou idd ook een oplossing geweest kunnen zijn.
29-03-2019 18:29
Ik heb eens een bruiloft gehad van een bevriend stel waarbij de feestelijkheden en ceremonies over 2 dagen verdeeld waren. We waren voor alle 2 de dagen uitgenodigd en omdat het ver weg was de nacht ertussen een hotel genomen, ook zelf betaald. Eerste dag netjes bij het feliciteren een envelop (€100) gegeven plus nog een cadeau (€60) waarvan we wisten dat ze dat graag wilden hebben. Tweede dag stonden we opnieuw in de rij voor felicitaties, de bruid hield na het kussen haar hand op. Alsof ze dus nog iets verwachtte van ons. Ik heb toen gezegd dat we de vorige dag al wat gegeven hadden. Ze zei toen beetje raar en geforceerd lachend (zo zag het eruit in elk geval), “O, grapje!” Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of ze echt verwachtte dat wij 2 keer een cadeau/envelop zouden geven, gezien we 2 dagen waren uitgenodigd. Zo ja, dan had ik de eerste dag de envelop gegeven en de tweede het cadeau bijvoorbeeld. Maar wat vond ik dit raar overkomen.
Ik vind het sws al raar dat je met je hand op gaat staan als in ''geef maar''
maar dat zal wel aan mij liggen

Edit: gelukkig vinden meerdere dat, ik zat nog op de vorige pagina
Weet niet of dit persé onder gierig valt maar vond het wel opmerkelijk:

Laatst hadden wij een gezellige avond met vriendinnen gepland staan (we zijn allemaal begin twintigers, student, bijbaantjes). Iedereen had 10 euro ingelegd en 2 vriendinnen zouden de inkopen gaan doen. Zo gezegd zo gedaan. We hadden lekkere hapjes en wat flessen wijn en cider ingeslagen.

Dit avondje was bij vriendin A. Nadat we wat stokbroodjes en pizzapunten hadden gegeten zei A dat ze geen honger meer had. Echter hadden we nog veel meer hapjes gekocht, denk aan; mozzarella spiesjes, frituur hapjes, kaasbroodjes, nacho's (lekker ongezond, was een echte borrelavond ;) ). Daarentegen hadden een paar vriendinnen en ik nog wel trek. Omdat A. ons eigenlijk de hele avond van hapjes had voorzien en ze nu vooral lekker bleef zitten, wat prima is want wij kunnen zelf ook een oven aan en uit zetten, opperden wij of we zelf nog wat hapjes konden maken. Nou dat hoefde van vriendin A. dus niet.

Ik maak dit verhaal weer veel te lang maar het kwam er dus op neer dat omdat A. geen honger meer had, de hele groep maar moest stoppen met eten. Toen ik voorzichtig zei dat we allemaal hadden meebetaald aan dit eten, we toch nog veel over hadden, ik nog honger had én ik het zelf ook wel wilde maken vertelde ze mij dat ik mij niet zo druk moest maken om die paar euro.

Het ging mij niet zozeer om die paar euro maar voor 10 euro had ik die avond 2 pizzapuntjes, paar sneetjes stokbrood en een glas wijn gehad. Opzich was het een gezellige avond maar met de gedachten dat er nog veel meer lekker eten in de koelkast lag waar we nota bene met zn allen hebben ingelegd verpestte het voor mij toch een beetje. Nu vraag ik mij dus af of ik de gierige in dit verhaal was omdat ik me toch een beetje rot voelde over dat we allemaal hadden ingelegd of is mijn vriendin gierig omdat zij voor iedereen bepaalt dat er niet meer gegeten wordt. Al met al vond ik het maar een rare bedoeling. * Bedoening
anoniem_383953 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 10:11
Reden: Spelfoutje
0.48% gewijzigd
Persoonlijk vind ik die vriendin vooral ongastvrij. Ik zou mij doodschamen als gasten aangeven nog honger te hebben.
Ongastvrij is het woord inderdaad. Als mensen trek hebben geef je ze wat te eten.
Heel raar om van je eigen trek uit te gaan als je gasten hebt.
Helemaal als die gasten aan de hapjes hebben meebetaald. Dus nee ik vind je niet gierig.
Ik heb een beetje het vermoeden dat die vriendin zichzelf nog wel een paar dagen wilde voorzien van de hapjes.
De beste vriend van mijn broer is heel karig.
We kennen hem al meer dan 30 jaar en we nemen als we afspreken bij hem (hij heeft een heel mooi huis, ik zie hem eens per jaar ofzo) altijd zelf onze hapjes en drank mee.
Hij heeft standaard siroop, veel wijn voor zichzelf (drinken wij niet) en een minibakje huzarensalade met toostjes en that's it.
Ik zou dat reuze genant vinden maar hij eet vrolijk mee ook nog
Ik vind het ergens wel hilarisch.
Het-groepje schreef:
29-03-2019 23:22
De beste vriend van mijn broer is heel karig.
We kennen hem al meer dan 30 jaar en we nemen als we afspreken bij hem (hij heeft een heel mooi huis, ik zie hem eens per jaar ofzo) altijd zelf onze hapjes en drank mee.
Hij heeft standaard siroop, veel wijn voor zichzelf (drinken wij niet) en een minibakje huzarensalade met toostjes en that's it.
Ik zou dat reuze genant vinden maar hij eet vrolijk mee ook nog
Ik vind het ergens wel hilarisch.
Huzarensalade op toast? Gadver. Dan zou ik ook mijn eigen hapjes misschien meenemen.
BobbieLauren schreef:
29-03-2019 22:50

Let me guess: jullie hebben alle niet-op-gegeten hapjes wel bij haar achtergelaten, of niet?
Ik begin de laatste tijd steeds meer in termen van 'inhalig' te denken, in plaats van gierig. Wat een jojo's lopen er toch rond.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
BobbieLauren schreef:
29-03-2019 22:50

Laatst hadden wij een gezellige avond met vriendinnen gepland staan (we zijn allemaal begin twintigers, student, bijbaantjes). Iedereen had 10 euro ingelegd en 2 vriendinnen zouden de inkopen gaan doen. Zo gezegd zo gedaan. We hadden lekkere hapjes en wat flessen wijn en cider ingeslagen.

Dit avondje was bij vriendin A. Nadat we wat stokbroodjes en pizzapunten hadden gegeten zei A dat ze geen honger meer had. Echter hadden we nog veel meer hapjes gekocht, denk aan; mozzarella spiesjes, frituur hapjes, kaasbroodjes, nacho's (lekker ongezond, was een echte borrelavond ;) ). Daarentegen hadden een paar vriendinnen en ik nog wel trek. Omdat A. ons eigenlijk de hele avond van hapjes had voorzien en ze nu vooral lekker bleef zitten, wat prima is want wij kunnen zelf ook een oven aan en uit zetten, opperden wij of we zelf nog wat hapjes konden maken. Nou dat hoefde van vriendin A. dus niet.

Ik maak dit verhaal weer veel te lang maar het kwam er dus op neer dat omdat A. geen honger meer had, de hele groep maar moest stoppen met eten. Toen ik voorzichtig zei dat we allemaal hadden meebetaald aan dit eten, we toch nog veel over hadden, ik nog honger had én ik het zelf ook wel wilde maken vertelde ze mij dat ik mij niet zo druk moest maken om die paar euro.

Het ging mij niet zozeer om die paar euro maar voor 10 euro had ik die avond 2 pizzapuntjes, paar sneetjes stokbrood en een glas wijn gehad. Opzich was het een gezellige avond maar met de gedachten dat er nog veel meer lekker eten in de koelkast lag waar we nota bene met zn allen hebben ingelegd verpestte het voor mij toch een beetje. Nu vraag ik mij dus af of ik de gierige in dit verhaal was omdat ik me toch een beetje rot voelde over dat we allemaal hadden ingelegd of is mijn vriendin gierig omdat zij voor iedereen bepaalt dat er niet meer gegeten wordt. Al met al vond ik het maar een rare bedoeling.
Wat bedoel je?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
CleopatraVII schreef:
29-03-2019 23:58
Wat bedoel je?
Raad eens
Hello, can you hear me?
Maar BobbieLauren, jullie zijn dus ook gestopt met eten? Dat snap ik dan weer niet.
HelloFromTheOtherSide schreef:
30-03-2019 05:58
Raad eens
Slaat neem ik aan op het feit dat het correcte woord in dit geval 'bedoening' is, niet bedoeling.

On topic: wat een inhalige vriendin met die hapjes! Dat is niet eens gierig meer, dat is gewoon jezelf de komende dagen nog van snacks willen voorzien. Want ik vermoed dat ze jullie niet heeft aangeboden het niet-opgegeten eten mee naar huis te geven?
Als het een goede vriendin was, had ik gewoon zelf de keuken in gedoken en gepakt als ik trek heb. Je hebt het ook nog eens zelf gekocht, maar bij goede vrienden voel ik mij wel zo vrij om zelf te pakken. Ik vind het ook geen probleem als vrienden of familie hier de (koel)kast induiken.

Ik vierde kerst samen met een vriendin, zij regelde het avondeten en ik de hapjes.
Maar ik zat zo bomvol van het avondeten dat ik geen trek meer had in de hapjes, zij zelf ook niet zei ze. Heb wel de hapjes laten staan en gezegd dat ze die mocht houden en andere avond lekker kon opeten.
Jullie hadden gewoon dat eten moet (klaar)maken. Is ze nu helemaal? Wat een ongastvrij mens is dat zeg! Ik zou me toch wel even afvragen of ik daar vriendinnen mee wil zijn.
We’re all mad here

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven