Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
@Bobbie Ik vind het heel raar van die vriendin, maar ook heel raar dat jullie dat dus met zijn allen accepteerden
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
30-03-2019 08:17
@Bobbie Ik vind het heel raar van die vriendin, maar ook heel raar dat jullie dat dus met zijn allen accepteerden
Ja dat vind ik ook. Ik had dan extra gezegd dat we de overgebleven hapjes wel verdelen om ze thuis op te eten. Kijken wat die vriendin dan zegt,misschien heeft ze dan opeens wel weer trek.
poppiejoppie schreef:
30-03-2019 09:53
Ja dat vind ik ook. Ik had dan extra gezegd dat we de overgebleven hapjes wel verdelen om ze thuis op te eten. Kijken wat die vriendin dan zegt,misschien heeft ze dan opeens wel weer trek.
Dit zou inderdaad dan nog een optie zijn geweest, helaas konden we de hapjes niet mee naar huis nemen omdat we daarna nog naar een kroeg zijn gegaan en iedereen vanuit daaruit naar huis is gefietst. Die hapjes konden we dus niet meenemen naar het café. Nouja, misschien had ik (wij) ook wat mondiger moeten reageren over het eten maar ik stond toen met m'n mond vol tanden.
Is het nog steeds een vriendin?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
BobbieLauren schreef:
29-03-2019 22:50
Weet niet of dit persé onder gierig valt maar vond het wel opmerkelijk:

Laatst hadden wij een gezellige avond met vriendinnen gepland staan (we zijn allemaal begin twintigers, student, bijbaantjes). Iedereen had 10 euro ingelegd en 2 vriendinnen zouden de inkopen gaan doen. Zo gezegd zo gedaan. We hadden lekkere hapjes en wat flessen wijn en cider ingeslagen.

Dit avondje was bij vriendin A. Nadat we wat stokbroodjes en pizzapunten hadden gegeten zei A dat ze geen honger meer had. Echter hadden we nog veel meer hapjes gekocht, denk aan; mozzarella spiesjes, frituur hapjes, kaasbroodjes, nacho's (lekker ongezond, was een echte borrelavond ;) ). Daarentegen hadden een paar vriendinnen en ik nog wel trek. Omdat A. ons eigenlijk de hele avond van hapjes had voorzien en ze nu vooral lekker bleef zitten, wat prima is want wij kunnen zelf ook een oven aan en uit zetten, opperden wij of we zelf nog wat hapjes konden maken. Nou dat hoefde van vriendin A. dus niet.
Maar jullie hebben het erbij laten zitten? Ik denk dat ik toch dringend verzocht had om de hapjes te kunnen maken....of ik had voorgesteld de hapjes mee te nemen en naar iemand anders te gaan. En bovendien...sowieso bij vertrek ook de resterende hapjes verdeeld over de aanwezigen....
Dit is inderdaad wel heel ongastvrij....denk dat dit de laatste keer is dat er bij haar geborreld is door jullie groep.
Dus niemand zei er wat van?

Wijze les volgende keer je eigen betaalde dingen gewoon opeten. ;-)
Ik heb deze week iets gênants meegemaakt met mijn gierige vriendin. We hebben al jaren een vriendengroepje en zij heeft regelmatig gierige acties, en we lachen er achteraf dan wel om met zijn allen, maar op het moment zelf is het altijd vervelend.

Afgelopen week gingen met zijn tweeën op stap naar een wellness centrum en eten daar dan ook altijd een hapje. Op de heenweg was ik langs een Mc Donalds gereden en ik stelde voor om daar te gaan eten voor de verandering, omdat ik er al in geen jaren had gegeten en het leek me wel weer lekker. Dat vond zij ook goed, maar omdat we toen toevallig net voor de ingang van het restaurant in dat wellness complex stonden, besloten we daar even naar binnen te lopen. Ik dacht om te kijken wat ze daar op de kaart hadden staan.

Toen we naar binnen liepen werden we vriendelijk begroet en er werd ons gevraagd of we een tafeltje voor 2 wilden, mijn vriendin beantwoordde die vraag met "dat ze graag wilde weten wat het kost om daar te eten". Die man/ medewerker, barse in lachen/ verbazing uit. Een groepje vrouwen dat achter ons zat te eten, begon ook te lachen.

Ik vroeg toen maar of ze daar ook burgers met friet serveerden, en weer vroeg mijn vriendin wat dat kostte. Ik voelde me echt zo'n kniepert.
Dus wel geld om met de wagen (benzine of diesel + afschrijving + verzekering) naar de welness (ook weer inkom) te gaan ...

Maar dan wel te gierig om uit eten te gaan?

Waarom stapt ze dan binnen?

Bij de helft van de resto's hangt de prijslijst aan de deur.

Hier ook zo'n vriendin die elk restaurant te duur vindt.
Maar dat weet ik intussen en dat doen we dus gewoon niet.
Stoppen we wel in een snackbar voor een portie patat + snack.
Net een oud ''verhaal'' tegengekomen, moest gelijk aan dit topic denken en ik vroeg me af of jullie dit ook wel eens mee hebben gemaakt of anders hadden aangepakt:

2 weken geleden ben ik ben ik met de collega's van de afdeling uit eten geweest. Hoe en wat is niet zo interessant. maar we hadden besloten om de rekening eerlijk te verdelen door het aantal collega's die mee waren. Iedereen vond dit een goed idee.

2 uur later gingen er 5 mensen weg. Achteraf gezien hadden we toen al de (eerste) rekening moeten vragen, maar dit hebben we niet gedaan. Per persoon waren we zo'n 32 euro kwijt.
Valt toch wel mee? 32 euro?
Ik was gisteren op stap met wat collega's. Het was reuze gezellig, maar nu krijg ik een Tikkie met of ik een x bedrag wil overmaken, ik heb alleen maar cola gedronken, omdat ik met de auto was, dat had ik natuurlijk aangegeven en toen zeiden ze van: we splitten de rekening, ik heb geen enkele alcoholische drank gehad. 2x cola en 1 sinas, thats it. Ik weet wel dat ik nooit meer uitga met die collega's.
DuchessMeganMarkle schreef:
30-03-2019 18:13
Ik was gisteren op stap met wat collega's. Het was reuze gezellig, maar nu krijg ik een Tikkie met of ik een x bedrag wil overmaken, ik heb alleen maar cola gedronken, omdat ik met de auto was, dat had ik natuurlijk aangegeven en toen zeiden ze van: we splitten de rekening, ik heb geen enkele alcoholische drank gehad. 2x cola en 1 sinas, thats it. Ik weet wel dat ik nooit meer uitga met die collega's.
Maar wat moet je betalen dan?
Ja het klinkt nu alsof je boos bent omdat je een tikkie kreeg dat je nog wat moest betalen, terwijl je afgesproken had te splitten? Dan is het toch logisch dat je een tikkie krijgt?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Vergeetmenietje1980 schreef:
30-03-2019 18:05
Valt toch wel mee? 32 euro?
Opzich wel ja, maar achteraf hebben er wel 2 collega' s lopen klagen (niet tegen de groep natuurlijk)
Misschien ook omdat ze toen al weg waren, maar ja..
gizzmo-returns schreef:
30-03-2019 18:45
Maar wat moet je betalen dan?
35 euro.
30-03-2019 18:47
35 euro.
Nou ja, belachelijk!!!

Ik zou dat wel even terugappen of ze dat eerlijk vinden.
30-03-2019 18:47
35 euro.
Dan stuur je toch een reactie? Hey, dank je voor de tikkie maar mijn 3 drankjes waren 9euro samen, ik maak een tientje over en dan kunnen jullie de rest delen.
rosings schreef:
30-03-2019 18:50
Dan stuur je toch een reactie? Hey, dank je voor de tikkie maar mijn 3 drankjes waren 9euro samen, ik maak een tientje over en dan kunnen jullie de rest delen.
Zoiets inderdaad
rosings schreef:
Dat heb ik al gedaan, maar nog geen reactie terug.
Ttroeteltje schreef:
24-03-2019 13:32
Vind er niets sneuigs aan.
Het betrof meer dan 100 moestuintjes-bakjes.
Ik wilde deze aan de basisschool geven. Moeder van een klasgenoot hoorde dat en wilde ze graag zelf hebben. Sentiment, collector’s-idee, whatever. Ik wilde ze geven en ze kwam met 7,50 voor de zakken. Ik wilde het eerst niet aannemen, echter toen duwde ze het geld in mijn handen en vertelde dat ze de week ervoor nog via MP gekocht had. Voor veel meer geld. Dus ze trakteerde ons op een drankje en gebakje, dat werd het bezoek aan de ijssalon dat ik beschreef.
Waren er maar meer van dit soort mensen! Een blijk van waardering, altijd goed.
rosings schreef:
Precies.
Ik snap echt niet dat mensen dat niet gewoon meteen doen, bij het spitten. Je weet toch dat je dan voor de zuiperds aan het betalen gaat?
Altijd leuk dit topic teruglezen. Herinner me er zelf eentje van zo'n 6 jaar geleden maar vind het nog steeds erg.

Jaren geleden ging ik naar een meerdaags festival. Er zou een vriend meerijden, die woonde in dezelfde woonplaats als toenmalige vriend en ik. Op de terugweg moest hij opeens naar een andere woonplaats, en hij had helemaal niets geregeld of ons dat eerder verteld. Dus wij moesten ruim 60 km omrijden voor hem. In de auto zei hij dat hij wel mcdonalds zou trakteren. Bestelt hij letterlijk 1 euroknaller voor zichzelf!!! Super ongemakkelijk, we hebben alsnog onze eigen menu's besteld en zelf betaald. En hij heeft nooit iets over benzine gezegd/aangeboden. Voor de context: we waren toen allemaal studenten
anoniem_354418 wijzigde dit bericht op 31-03-2019 00:22
Reden: Was niet helemaal duidelijk
2.18% gewijzigd
Moezy schreef:
30-03-2019 23:57
Altijd leuk dit topic teruglezen. Herinner me er zelf eentje van zo'n 6 jaar geleden maar vind het nog steeds erg.

Jaren geleden ging ik naar een meerdaags festival. Er zou een vriend meerijden, die woonde in dezelfde woonplaats als toenmalige vriend en ik. Op de terugweg moest hij opeens naar een andere woonplaats, en hij had helemaal niets geregeld of ons dat eerder verteld. Dus wij moesten ruim 60 km omrijden voor hem. In de auto zei hij dat hij wel mcdonalds zou trakteren. Bestelt hij letterlijk 1 euroknaller!!!! Super ongemakkelijk, we hebben alsnog onze eigen menu's besteld. En hij heeft nooit iets over benzine gezegd/aangeboden. Voor de context: we waren toen allemaal studenten
Ik had hem instant aan die MacDonalds laten staan en hij bekeek maar hoe ie raakte waar ie moest zijn.

Wat een ezel.
Moezy schreef:
30-03-2019 23:57

Jaren geleden ging ik naar een meerdaags festival. Er zou een vriend meerijden, die woonde in dezelfde woonplaats als toenmalige vriend en ik. Op de terugweg moest hij opeens naar een andere woonplaats, en hij had helemaal niets geregeld of ons dat eerder verteld. Dus wij moesten ruim 60 km omrijden voor hem. In de auto zei hij dat hij wel mcdonalds zou trakteren. Bestelt hij letterlijk 1 euroknaller!!!! Super ongemakkelijk, we hebben alsnog onze eigen menu's besteld. En hij heeft nooit iets over benzine gezegd/aangeboden. Voor de context: we waren toen allemaal studenten

Twee menu's bij de McDonald's zijn al snel zo'n 15 euro samen. 60 km aan benzine is toch minder duur dan dat, nee?
Veritas vos liberabit
Charlotte717 schreef:
31-03-2019 00:08
Twee menu's bij de McDonald's zijn al snel zo'n 15 euro samen. 60 km aan benzine is toch minder duur dan dat, nee?
We hebben onze eigen menu's dus zelf betaald. We vonden het te ongemakkelijk omdat hij voor zichzelf alleen één hamburgertje van 1 euro haalde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven