Babyshower schoonzus
zaterdag 30 maart 2019 om 04:45
Hallo allen,
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
zaterdag 30 maart 2019 om 10:29
Hee ja, wat een goed ideedaddy_gijs schreef: ↑30-03-2019 10:23Kom, het is maar een babyshower. Er komen steeds meer verplichte nummer waar je dan maar op moet komen draven. Goed dat je voor jezelf opkomt. En nu is schoonfamilie chagrijnig? Nou, dat is hun probleem. Je vriend gaat er in mee? Zijn probleem (en dat is een ernstig probleem).
Is er tegenwoordig zelfs een babyshower apart voor de vrouwen/mama's en een babyshower voor de mannen/papa's?
Ik lees uit de TO dat het niet zomaar wat jetlag is, maar volledig-van-de-kaart doordat een lange reis nu opeens ge-eindigd is. Ik zou ALSNOG gaan met een soort mini-babyshower met alleen jezelf en je schoonzus. Verder geen woorden aan vuil maken.
zaterdag 30 maart 2019 om 10:34
zaterdag 30 maart 2019 om 10:39
Ik denk niet dat iemand voor TO mag en kan beoordelen of een jetlag vh oosten naar westen 'reuze meevalt'. Dat hij voor jou reuze meevalt, hoeft nog niet te betekenen dat dat voor mij of voor TO ook zo is...Snowpink schreef: ↑30-03-2019 10:34Ik had in eerste instantie al nee gezegd, maar als ik ja zeg kom ik de afspraak ook na. Bovendien valt een jetlag van het oosten naar het westen reuze mee. je bent gewoon vermoeid van de reis, logisch. Maar dat weet je dan de volgende keer dus dan sla je een uitnodiging af.
zaterdag 30 maart 2019 om 10:43
Ik vind dat TO aan verwachtingen moet voldoen die jullie zelf allemaal van jezelf hebben. TO kan wel helemaal op zijn geweest na zo'n reis. Dat hoeft niet bij iedereen te zijn, maar ook bij mij hakt het er meestal enorm in. Ieder zijn eigen situatie en dingen die hij/zij 'aan kan' in het leven. TO geeft aan oprecht heel moe geweest te zijn. Ik geloof haar en ga daar niet over oordelen...
zaterdag 30 maart 2019 om 10:44
Verplichtingen zijn verplichtingen. Ik had vorig jaar voor de eerste en enige keer echt een jetlag from hell en moest de ochtend na mijn vlucht van Calfornië naar Scandinavië om 8 uur voor de klas verschijnen om 4 uur les te geven en dan gezellig te werklunchen. Die jetlag hield 2,5 week aan maar ik heb daar toch geen afspraken of lessen voor afgezeg daar. Ik heb ook een schijthekel aan babyshowers maar je weet dat het belangrijk is voor de muts die het organiseert dus ik zou wel gegaan zijn.Marigold1986 schreef: ↑30-03-2019 10:39Ik denk niet dat iemand voor TO mag en kan beoordelen of een jetlag vh oosten naar westen 'reuze meevalt'. Dat hij voor jou reuze meevalt, hoeft nog niet te betekenen dat dat voor mij of voor TO ook zo is...
zaterdag 30 maart 2019 om 10:50
Ik had als ik jou was gelijk toen je toegevoegd werd in die app gezegd Leuk ! Ik hoop er bij te zijn maar dan zijn we net terug dus kijk even hoe we ons voelen dan. En dat op de dag zelf gemerkt of ik dat wel of niet zou willen.Kan me wel voorstellen dat je niet ging gewoon moe was ,lange vliegreis effe bijkomen.
Ik had wel met mijn vriend afgesproken of we gaan allebei wel of allebei niet .
babyshower vind ik zelf niet belangrijk , eigenlijk best wel onzinnig eerlijk gezegd ik snap daar de lol niet van maar dat is persoonlijk
kraamvisite/feestje vind ik wat anders . Koop iets leuks voor de lieve vrede ( zolang je een relatie hebt met hem heb je hun er waarschijnlijk gratis bij ) en ga samen met je vriend op bezoek bij hun . Enne not done dat hij jou afvalt hierin .
Ik had wel met mijn vriend afgesproken of we gaan allebei wel of allebei niet .
babyshower vind ik zelf niet belangrijk , eigenlijk best wel onzinnig eerlijk gezegd ik snap daar de lol niet van maar dat is persoonlijk
zaterdag 30 maart 2019 om 10:50
Marigold1986 schreef: ↑30-03-2019 10:43Ik vind dat TO aan verwachtingen moet voldoen die jullie zelf allemaal van jezelf hebben. TO kan wel helemaal op zijn geweest na zo'n reis. Dat hoeft niet bij iedereen te zijn, maar ook bij mij hakt het er meestal enorm in. Ieder zijn eigen situatie en dingen die hij/zij 'aan kan' in het leven. TO geeft aan oprecht heel moe geweest te zijn. Ik geloof haar en ga daar niet over oordelen...
TO mag inderdaad zelf bepalen of ze naar die babyshower gaat. Maar schoonfamilie mag dan dus ook zelf bepalen dat ze wat meer afstand bewaren naar TO.
zaterdag 30 maart 2019 om 10:52
Is gewoon onderzoek naar gedaan. Ze kan best vermoeid zijn, maar ff doorbijten. Had je van te voren kunnen weten.Marigold1986 schreef: ↑30-03-2019 10:39Ik denk niet dat iemand voor TO mag en kan beoordelen of een jetlag vh oosten naar westen 'reuze meevalt'. Dat hij voor jou reuze meevalt, hoeft nog niet te betekenen dat dat voor mij of voor TO ook zo is...
zaterdag 30 maart 2019 om 10:53
zaterdag 30 maart 2019 om 10:55
zaterdag 30 maart 2019 om 10:58
zaterdag 30 maart 2019 om 10:58
Ik begrijp die schoonfamilie wel. Je had er gewoon naartoe kunnen gaan, die jetlag was gewoon een smoesje om niet te gaan. Ja, dan voel je je even vervelend, maar het is geen ziekte.
Met dit smoesje heb je laten blijken dat je haar babyshower niet zo belangrijk vind, tuurlijk vinden mensen, inclusief jouw vriend dat niet leuk.
Met dit smoesje heb je laten blijken dat je haar babyshower niet zo belangrijk vind, tuurlijk vinden mensen, inclusief jouw vriend dat niet leuk.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:00
Kan me best voorstellen dat zo'n jetlag vervelend is. Zelf ook last van gehad. Maar om nou een babyshower af te zeggen terwijl je weet dat het belangrijk is voor ze.. tjah. Het is niet dat je op je werk zit en moet presteren. Je had naar mijn idee best kunnen gaan.
Je schoonfamilie is erg enthousiast vanwege de komst van een kindje en wil die enthousiasme delen. Denk dat je niet hoeft te verwachten dat ze ook maar enige interesse gaan tonen in jullie reis. Waarschijnlijk hebben ze op al jullie berichtjes van de afgelopen maanden enthousiast gereageerd, hoeveel moeite is het dan om 1 middag ook iets terug te doen..
Je schoonfamilie is erg enthousiast vanwege de komst van een kindje en wil die enthousiasme delen. Denk dat je niet hoeft te verwachten dat ze ook maar enige interesse gaan tonen in jullie reis. Waarschijnlijk hebben ze op al jullie berichtjes van de afgelopen maanden enthousiast gereageerd, hoeveel moeite is het dan om 1 middag ook iets terug te doen..
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:02
Ben maar blij dat die schoonfamilie niet om de hoek woont als ze hier al voor op hun tenen getrapt zijn worden dat nog vele gezellige jaren.
Ik hoop voor jou dat dit niet blijft hangen bij hun .
Je kunt voor jezelf kiezen en denken : ik ga niet door het stof voor hun , want dan blijf ik de pispaal van de familie of met bv een mandje babyfrutsels en kleinigheidje voor papa en mama er heen gaan en excuus aanbieden en zeggen dat je het zo jammer vond dat je er niet was door een jetlag .
Ik weet niet hoe lang je de relatie al hebt , het is wel fijn als je vriend en jij op 1 lijn zitten dan .
Ik vind babyshowers echt niks wist ook niet dat mannen die ook nog apart hielden .
Je kunt voor jezelf kiezen en denken : ik ga niet door het stof voor hun , want dan blijf ik de pispaal van de familie of met bv een mandje babyfrutsels en kleinigheidje voor papa en mama er heen gaan en excuus aanbieden en zeggen dat je het zo jammer vond dat je er niet was door een jetlag .
Ik weet niet hoe lang je de relatie al hebt , het is wel fijn als je vriend en jij op 1 lijn zitten dan .
Ik vind babyshowers echt niks wist ook niet dat mannen die ook nog apart hielden .
zaterdag 30 maart 2019 om 11:03
Leuk maar wat een verplichting is bepaalt iedereen natuurlijk helemaal voor zichzelf. Ik vind werk daarin niet de vergelijken met een babyshower.Murrmurr schreef: ↑30-03-2019 10:44Verplichtingen zijn verplichtingen. Ik had vorig jaar voor de eerste en enige keer echt een jetlag from hell en moest de ochtend na mijn vlucht van Calfornië naar Scandinavië om 8 uur voor de klas verschijnen om 4 uur les te geven en dan gezellig te werklunchen. Die jetlag hield 2,5 week aan maar ik heb daar toch geen afspraken of lessen voor afgezeg daar. Ik heb ook een schijthekel aan babyshowers maar je weet dat het belangrijk is voor de muts die het organiseert dus ik zou wel gegaan zijn.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:04
+1Marigold1986 schreef: ↑30-03-2019 10:43Ik vind dat TO aan verwachtingen moet voldoen die jullie zelf allemaal van jezelf hebben. TO kan wel helemaal op zijn geweest na zo'n reis. Dat hoeft niet bij iedereen te zijn, maar ook bij mij hakt het er meestal enorm in. Ieder zijn eigen situatie en dingen die hij/zij 'aan kan' in het leven. TO geeft aan oprecht heel moe geweest te zijn. Ik geloof haar en ga daar niet over oordelen...
Ik had waarschijnlijk niet toegezegd om te gaan maar het van de dag af laten hangen. Ik ben ook altijd verrot na reizen dus ik snap goed dat je niet gegaan bent.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:05
Inderdaad. Het typische aan dit forum.pipootje schreef: ↑30-03-2019 10:58Ik weet zeker dat als de schoonzus een topic had geopend dat haar schoonzus niet kwam op haar babyshower, hier iedereen had gereageerd dat ze niet moest miepen omdat een babyshower stom is.
Nu had to moeten gaan, wat een onzin. En als de band daar vanaf moet hangen, wat een trieste familie dan.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:05
Natuurlijk mag je ervoor kiezen om niet te gaan. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het minder lekker overkomt als je het op zaterdag al afzegt als je dan in principe nog een goede nacht kunt maken en je dus zondag veel beter zou kunnen voelen. Dan komt het toch meer over van ik heb geen zin. En dat de schoonfamilie dat niet zo leuk vindt kan ik me ook wel voorstellen. Maar ik zou wel verwachten dat mijn partner me niet afvalt richting zijn familie, zelfs als het inderdaad gaat om een gevalletje geen zin. En ik zou verwachten dat de schoonfamilie kan inzien dat het allemaal niet zo belangrijk is, dat het verstandig is om bii een feest te genieten van de mensen die er wel zijn ipv je druk maken over de mensen die ontbreken.
zaterdag 30 maart 2019 om 11:08
Dit !Xienix schreef: ↑30-03-2019 11:02Ben maar blij dat die schoonfamilie niet om de hoek woont als ze hier al voor op hun tenen getrapt zijn worden dat nog vele gezellige jaren.
Je kunt voor jezelf kiezen en denken : ik ga niet door het stof voor hun , want dan blijf ik de pispaal van de familie of met bv een mandje babyfrutsels en kleinigheidje voor papa en mama er heen gaan en excuus aanbieden en zeggen dat je het zo jammer vond dat je er niet was door een jetlag .![]()
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
zaterdag 30 maart 2019 om 11:10
Ik hen het zelf niet zo op babyshowers maar naar die van mensen die dicht bij staan ga ik wel. Ik heb er laatst ook 1 gehad voor mezelf. Heel lief dat ze het georganiseerd hadden maar heel eerlijk... voor mij had het niet gehoeven, voel me dan heel bezwaard voor de mensen die komen en ik sta niet graag in het middelpunt van de belangstelling. Maar als bij mijn babyshower mijn schoonzus niet was genomen had dit denk ik wel iets met me gedaan omdat ik zelf altijd wel waarde hecht aan familie (ongeacht of je daar een goede band mee hebt) en goede vriendinnen.
Zelf was ik in jouw positie dus gewoon gegaan, hoe rot ik me ook zou voelen. Ik kan me ook voorstellen dat schoonfamilie hier toch een bepaald gevoel van krijgt, zeker omdat jouw man wel is gedaan.
Het is familie waarvan ik vind dat je uit fatsoen net wat meer moeite zou moeten doen.
Zelf was ik in jouw positie dus gewoon gegaan, hoe rot ik me ook zou voelen. Ik kan me ook voorstellen dat schoonfamilie hier toch een bepaald gevoel van krijgt, zeker omdat jouw man wel is gedaan.
Het is familie waarvan ik vind dat je uit fatsoen net wat meer moeite zou moeten doen.