vriend wordt snel boos
zaterdag 30 maart 2019 om 17:00
Mijn vriend is heel snel ontevreden en bozig over heel veel dingen. Hij heeft het gevoel dat het leven tegen hem is en dat hem van alles misgund wordt. Ik probeer niet mee te gaan in zijn boosheid en te relativeren, maar hij zou liever zien dat ik ook boos word. Pas dan voelt hij zich echt gesteund. Ik kan dit alleen echt niet en ik vind dat hij zich soms ook aanstelt. Zo kan hij boos worden omdat er geen (geschikt) ontbijt in huis is of omdat hij zijn trui kwijt is. Natuurlijk wordt hij ook boos om belangrijker dingen maar het punt is dat hij bijna altijd negatief is. Hij zegt tegen mij dat ik me van zijn boosheid niets moet aantrekken, maar ik word er ongemakkelijk, verdrietig of zelfs ook geïrriteerd van. Soms reageer ik niet eens meer op zijn tirade(s). Ik wil dat hij zich gehoord en begrepen voelt, maar ik kan er gewoon helemaal niets mee. Ook is er maar weinig voor nodig om hem nog bozer te maken en daar word ik soms bang van.
Herkent iemand dit en hoe gaan jullie hier mee om?
Herkent iemand dit en hoe gaan jullie hier mee om?

zaterdag 30 maart 2019 om 20:25

zaterdag 30 maart 2019 om 20:47
Ik herken het en ik ga er liever niet mee om.
Als ik er echt even mee opgescheept zit zeg ik er wat van. In de trant van 'Ocharme jongen toch wat een ellende, komt vast nooit meer goed' of bij al te idioot drama zing ik 'arm kind' (Meisje van 16) van Boudewijn de Groot.
Ik vind het best leuk om het theatrale wat te spiegelen. Maar uiteindelijk is het gewoon heel vervelend als iemand zo is en kun je beter met iemand anders omgaan.
Als ik er echt even mee opgescheept zit zeg ik er wat van. In de trant van 'Ocharme jongen toch wat een ellende, komt vast nooit meer goed' of bij al te idioot drama zing ik 'arm kind' (Meisje van 16) van Boudewijn de Groot.
Ik vind het best leuk om het theatrale wat te spiegelen. Maar uiteindelijk is het gewoon heel vervelend als iemand zo is en kun je beter met iemand anders omgaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....