vriend wordt snel boos

30-03-2019 17:00 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is heel snel ontevreden en bozig over heel veel dingen. Hij heeft het gevoel dat het leven tegen hem is en dat hem van alles misgund wordt. Ik probeer niet mee te gaan in zijn boosheid en te relativeren, maar hij zou liever zien dat ik ook boos word. Pas dan voelt hij zich echt gesteund. Ik kan dit alleen echt niet en ik vind dat hij zich soms ook aanstelt. Zo kan hij boos worden omdat er geen (geschikt) ontbijt in huis is of omdat hij zijn trui kwijt is. Natuurlijk wordt hij ook boos om belangrijker dingen maar het punt is dat hij bijna altijd negatief is. Hij zegt tegen mij dat ik me van zijn boosheid niets moet aantrekken, maar ik word er ongemakkelijk, verdrietig of zelfs ook geïrriteerd van. Soms reageer ik niet eens meer op zijn tirade(s). Ik wil dat hij zich gehoord en begrepen voelt, maar ik kan er gewoon helemaal niets mee. Ook is er maar weinig voor nodig om hem nog bozer te maken en daar word ik soms bang van.

Herkent iemand dit en hoe gaan jullie hier mee om?
To, wat is jouw relatie toch hard werken! En dan alleen voor jou.
Dat kan echt anders, hoor. Maar niet bij hem.
kortsluiting schreef:
31-03-2019 01:07
Maar als ik zou zeggen dat het maar melk is en dat 'ie maar iets anders moet pakken, dan pikt 'ie dat niet.
En waarom pik jij zo'n houding van hem?
TO, is er iets doorgedrongen?
Al degenen die zo'n relatie hadden, praten nu over een ex.
Abundance-of-Freedom schreef:
31-03-2019 21:22
Thx, ik ga dit lezen.
Geen probleem.
[quote=Tattooaddict87 post_id=29763767 time=1554057010 user_id=377385]
Dus mag jij daar ook je mening over geven toch

Andere dingen vind ik veel belangrijker.
kortsluiting schreef:
31-03-2019 18:07
Dit doe ik ook al een beetje met schoonmaken in huis. Net als veel andere mannen is mijn vriend niet dol op het huishouden en heel vaak doet hij het ook gewoon niet. Ik zeg er niets van, maar ga zelf heel hard aan de schoonmaak. Wel zó dat hij het meekrijgt. Na een poosje valt het hem op en begint hij zich er schuldig over te voelen. Uiteindelijk gaat 'ie dan tóch zelf aan de slag :hyper:

Het blijkt wel dat communicatie niet jullie sterkste kant is. Met de vertrektijd naar vrienden toe, zijn jullie er allebei vanuit gegaan dat de ander wel snapte wanneer je weg wilde. Met het huishouden spreek je hem niet aan (bang voor ontploffing van zijn kant?) maar ga je zo schoonmaken dat hij het wél meekrijgt en zich schuldig gaat voelen.

Praat voor de gein eens met elkaar.
EN als hij niet ontploft bij anderen, dan is hij naar jou toe gewoon een lul en respecteert hij anderen kennelijk meer dan jou. Hij wil je 'op je plek', waar je doet zoals hij dat wil en dat lukt hem aardig. Ga je zo de rest van je leven door?

Wil je nou echt zeggen dat vrouwen wel dol zijn op huishouden? Waarop baseer je dat?
Later is nu
Ik krijg het al spaansbenauwd als ik dit lees. Dat jij altijd toegeeft, dat je je in duizend bochten wringt om hem maar tevreden te houden, dat hij het niet pikt als je zegt dat hij dan maar iets anders moet drinken. En vooral dat hij zegt dat hij er met iedereen uitkomt behalve met jou terwijl je altijd al zijn zin doet, gatverdamme, wat een ongelofelijk smerige manipulatieve manier om jou nog meer naar zijn pijpen te laten dansen.

Het enige wat ik kan bedenken is kappen met deze relatie.
Daar ben je nog niet klaar voor, dus dan is het enige wat ik kan bedenken: het uitzitten tot de maat vol is en je wel klaar bent om te kappen.

Dit gaat echt niet veranderen.
Hij is gewoon vampier die alle plezier en energie uit je zuigt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
In jouw bericht las ik enerzijds dat hij het liefst wil dat jij ook boos wordt zodat hij zich gehoord voelt en anderzijds dat hij zegt dat je je niets van zijn boosheid moet aantrekken. Hoe moet ik dat zien?
Susan schreef:
01-04-2019 10:04
Ik krijg het al spaansbenauwd als ik dit lees. Dat jij altijd toegeeft, dat je je in duizend bochten wringt om hem maar tevreden te houden, dat hij het niet pikt als je zegt dat hij dan maar iets anders moet drinken. En vooral dat hij zegt dat hij er met iedereen uitkomt behalve met jou terwijl je altijd al zijn zin doet, gatverdamme, wat een ongelofelijk smerige manipulatieve manier om jou nog meer naar zijn pijpen te laten dansen.

Het enige wat ik kan bedenken is kappen met deze relatie.
Daar ben je nog niet klaar voor, dus dan is het enige wat ik kan bedenken: het uitzitten tot de maat vol is en je wel klaar bent om te kappen.

Dit gaat echt niet veranderen.
Hij is gewoon vampier die alle plezier en energie uit je zuigt.
Dit is het precies! Knoop dit goed in je oren To.

Laat je niet zo piepelen door die griezel, hij is jou helemaal niet waard.
ikBedoelHetGoed schreef:
31-03-2019 09:33
Ik zou er geen zin in hebben. Hoe jong ben jij, TO?
Ik word in juli vijfentwintig. Wat kun je met die info? ;-)
Blankepit schreef:
31-03-2019 18:07
Mijn ex was/is vaak ook één bonk negativiteit. Altijd maar mensen afkraken, altijd maar klagen. Of je nou op vakantie was, uit eten of voor de tv zat, niks was goed of het deugde niet.
Nooit eens een opgeruimde lach, bah wat vermoeiend.

Mijn ervaring is dat dergelijke langdurige negativiteit gewoon een nare karaktertrek is die nooit echt zal veranderen al kunnen de scherpe randjes er misschien wel af. Ik ga zelf liever om met mensen waar het glas halfvol is, die kunnen relativeren en mensen hun fouten gunnen.

Het goede advies is natuurlijk: Probeer met je vriend te praten en hem te laten inzien wat zijn gedrag met jou doet.
Heel vermoeiend. ik vind dat je in een relatie jezelf moet kunnen zijn en daar hoort negativiteit ook bij, maar niet constant. Ik ervaar dat als ongemakkelijk en frustrerend omdat je de oorzaak van het probleem heel vaak toch niet kunt wegnemen.
Zhenya schreef:
31-03-2019 20:19
Mijn ex had er ook een handje van om zo te doen, nu nog heb ik er een nasleep van dat als ik moet haasten dat ik dan juist langzamer wordt omdat ik dan in de stress schiet vanwege wat mijn ex mij heeft aangedaan.
Mijn ex werd steeds extremer in zijn handelen zelfs zo erg dat hij mij het ziekenhuis ingeslagen heeft, denk nog maar eens goed na of je wel bij deze man wil blijven.
Dat vind ik echt heel naar om te lezen, ik hoop dat het nu beter met je gaat. ik geloof niet dat mijn vriend ooit fysiek zou worden.
kortsluiting schreef:
02-04-2019 20:02
Ik word in juli vijfentwintig. Wat kun je met die info? ;-)
Vooral jou op je hart drukken om de mooiste jaren van je leven niet te vergooien!
kortsluiting schreef:
02-04-2019 20:18
Dat vind ik echt heel naar om te lezen, ik hoop dat het nu beter met je gaat. ik geloof niet dat mijn vriend ooit fysiek zou worden.
Dat geloofde ik eerst ook niet.

Geestelijk (en lichamelijk) mishandeling begint langzaam en gaat van kwaad tot erger. Mijn ex was in het begin ook niet zo als later in de relatie. Mijn ex trapte ook niet de eerste de beste keer een gat in de deur als het hem niet zinde. Dat gebeurde pas later.
kortsluiting schreef:
Na alles wat ik hier gelezen heb vrees ik van wel!
Komaan TO; bijna iedereen hier hoort de alarmbellen rinkelen, behalve jij.
Lees een goed alle reacties aub.
Indien je mijn dochter was zou ik zeggen: RUN!
En ja, ik heb 2 dochters net iets ouder dan jij.
kortsluiting schreef:

Raar genoeg gelooft niemand dat. Daarnaast, mishandeling kan ook zonder fysiek contact. Is alleen wat lastiger aantoonbaar, maar als ji jezelf steeds weer in een hoekje laat drukken en laat manipuleren tot wat hij wil (zelfs als je niets fout doet) komt het aardig in de richting hoor.
Later is nu
Dreamer schreef:
02-04-2019 22:49
Raar genoeg gelooft niemand dat. Daarnaast, mishandeling kan ook zonder fysiek contact. Is alleen wat lastiger aantoonbaar, maar als ji jezelf steeds weer in een hoekje laat drukken en laat manipuleren tot wat hij wil (zelfs als je niets fout doet) komt het aardig in de richting hoor.
Schaar je uitschelden daar ook onder? hij zal nooit kutwijf zeggen, maar krent, bejaarde en chagrijn heb ik al wel gehoord.
kortsluiting schreef:
02-04-2019 22:59
Schaar je uitschelden daar ook onder? hij zal nooit kutwijf zeggen, maar krent, bejaarde en chagrijn heb ik al wel gehoord.
Tot op zekere hoogte.

Wel als hij jouw daarmee in een hoek krijgt, waar hij je wilt hebben. Als jij je op een bepaalde manier gaat gedragen, uit angst voor weer een uitval. Als jij op je tenen gaat lopen, om te voorkomen dat hij boos wordt. Als jij maar melk gaat halen, omdat hij over de rooie is dat het niet in huis is (en dan is het nog niet goed)

Snap je? Het is een patroon, waarin jij de schuld hebt of krijgt, als er iets niet goed is, en jij probeert zo'n bui maar steeds voor te zijn, totdat je niets meer doet omdat je het zelf wilt, maar omdat je hoopt dat hij dat goed genoeg vindt.
Later is nu
kortsluiting schreef:
02-04-2019 22:59
En jij vindt dat normaal?
Ik ben 35j getrouwd, maar mijn man heeft dat echt nog nooit tegen mij gezegd.
Ik zou dat trouwens niet accepteren! Nooit.
To kan je deze vraag nog beantwoorden?
31-03-2019 18:18
Wat als je nou niet toegeeft To, wat als je je poot stijf houdt. Wat dan?
02-04-2019 23:13
To kan je deze vraag nog beantwoorden?
Dan blijven we praten tot ik wel toegeef (en sorry zeg). Blijf ik dan nog steeds bij mijn standpunt, dan zegt hij vaak dat hij niet weet of de relatie zo wel gaat werken en dat het misschien maar beter is dat ik thuis slaap. Wat ik nog veel enger vind, dus dan geef ik toe. verder dan dat ben ik nog nooit gekomen. ik denk dat het een grote gok is en dat het erop uit zou draaien dat we elkaar een poos niet zien, of zo.
Ik had precies hetzelfde kunnen schrijven moemoe, hoezo kun je niet terug naar huis kortsluiting? Ik vind je vriend trouwens steeds naarder gaan "klinken".
die ik wilde bestaat al...
kortsluiting schreef:
02-04-2019 23:32
Dan blijven we praten tot ik wel toegeef (en sorry zeg). Blijf ik dan nog steeds bij mijn standpunt, dan zegt hij vaak dat hij niet weet of de relatie zo wel gaat werken en dat het misschien maar beter is dat ik thuis slaap. Wat ik nog veel enger vind, dus dan geef ik toe. verder dan dat ben ik nog nooit gekomen. ik denk dat het een grote gok is en dat het erop uit zou draaien dat we elkaar een poos niet zien, of zo.
Dat valt onder psychische mishandeling. Hij dwingt jou en zet je onder druk. Uit ervaring weet ik dat dit va kwaad tot erger zal gaan.
Dit klinkt als foute boel TO, en je bent al ver op weg om dat niet meer in te zien. Ik hoop dat je hierover gaat en blijft praten met mensen om je heen, zodat je beeld van je vriend en jezelf iets mag kantelen. Veel sterkte!

Ps: wil je kappen met het irritante schuindrukken? Het leest echt heel raar.
kortsluiting schreef:
02-04-2019 23:32

EN jij gaat zo de rest van je leven door? Jij denkt dat hij bij gaat draaien of dat dit gezond is?
Je vindt dat hij snel boos wordt het énige probleem?

Ik wens je veel geluk en wijsheid.
Later is nu
Klinkt absoluut niet goed!! Wat is ee nodig om jou te laten inzien dat dit niet kan? Hoe ver moet het gaan? Serieuze vraag, hoop dat je hierop wilt antwoorden.

Vond trouwens het voorbeeld van het stofzuigen van jouw kant ook wat passief-agressief klinken.

Vroeg me ooknog af: wat voor voorbeeld wbt relaties heb je in je omgeving? Hoe gaan je ouders met elkaar om? Heb je wel eens een ‘gezondere’ relatie gehad dan dit? Of is dit je eerste (niet alles gelezen, misschien mosterd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven