Hoe doen jullie dat toch?
maandag 1 april 2019 om 17:52
Het lukt mij echt niet.. dat verrekte huis schoon en netjes houden. Ik heb er ook geen lol in, dat helpt ook niet mee. Maar elke keer dat iemand zegt ‘oh zal ik langskomen?’ krijg ik rode vlekken in mijn nek en kan alleen maar denken jaleukmaarmaarmaarhetiszo’nZOOIenwanneerkanikdatopruimen??
Overigens speelt dit al sinds ik echt klein ben. Het was altijd een enorme strijd. Ik ben inmiddels gediagnosticeerd met add een paar jaar geleden en dat verklaart het wel een beetje maar dat lost het nog niet op.
Ik werk zelf drie dagen, vriend vier. Op de dagen dat ik thuis ben heb ik ook een dreumes van 16 maanden rondlopen die alleen maar ‘buittehh’ wil zijn en vaak zijn we dus ook op stap.
En ‘s avonds... ben ik gewoon moe. En ja daar zou ik me overheen kunnen zetten (doe ik ook vaak) maar het zou zo fijn zijn als er handige tips zijn van mensen die dit herkennen.
Overigens is een schoonmaker financieel momenteel geen optie.
Wie oh wie heeft de gouden tip?
(Vanwege bepaalde omstandigheden kan vriend een aantal dingen in het huis niet. De meeste dingen komen dus op mij neer.)
Overigens speelt dit al sinds ik echt klein ben. Het was altijd een enorme strijd. Ik ben inmiddels gediagnosticeerd met add een paar jaar geleden en dat verklaart het wel een beetje maar dat lost het nog niet op.
Ik werk zelf drie dagen, vriend vier. Op de dagen dat ik thuis ben heb ik ook een dreumes van 16 maanden rondlopen die alleen maar ‘buittehh’ wil zijn en vaak zijn we dus ook op stap.
En ‘s avonds... ben ik gewoon moe. En ja daar zou ik me overheen kunnen zetten (doe ik ook vaak) maar het zou zo fijn zijn als er handige tips zijn van mensen die dit herkennen.
(Vanwege bepaalde omstandigheden kan vriend een aantal dingen in het huis niet. De meeste dingen komen dus op mij neer.)
mevrouwtomatensoep wijzigde dit bericht op 01-04-2019 17:54
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
5.86% gewijzigd
Natte tosti..
maandag 1 april 2019 om 19:42
Hier ook, precies zo. Ik haat het, ik heb soms geen overzicht en kan niet eens beginnen. Soms als het echt moet. Maar effe visite ontvangen, oei oei.MevrouwTomatensoep schreef: ↑01-04-2019 17:52Het lukt mij echt niet.. dat verrekte huis schoon en netjes houden. Ik heb er ook geen lol in, dat helpt ook niet mee. Maar elke keer dat iemand zegt ‘oh zal ik langskomen?’ krijg ik rode vlekken in mijn nek en kan alleen maar denken jaleukmaarmaarmaarhetiszo’nZOOIenwanneerkanikdatopruimen??
Er is ook zó veel wat ik moet doen! En als ik alles gestofzuigd heb, heb ik helemaal geen zin meer om ook nog eens te gaan dweilen. Dus dweil ik bijna nooit.
En ik ben ook gediagnosticeerd met ADD. Het is jammer wat dat betreft dat ik geen man ben, want dan kwam ik er mee weg.
maandag 1 april 2019 om 19:44
Ah, geen salontafel hier. Voetenbankje recht voor mijn neus. Daar liggen mijn voeten op.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 1 april 2019 om 19:46
Als je maar drie dagen per week werkt, dan hou je volgens mij toch nog voldoende tijd over om alles netjes te houden, ook met een dreumes in huis. En ja, als moeder ben je nooit ten einde: er is altijd wel iets te doen en als je pas schoongemaakt hebt, dan kun je vaak na enkele uren gewoon overnieuw beginnen. Ik maak altijd een planning op. Ook op dagen dat ik vrij ben, sta ik vrij vroeg op en werk ik alles af volgens een (soms niet al te strikt) schema. Probeer het eens om wat meer te plannen, je zult merken dat je dat al een stuk verder helpt.
maandag 1 april 2019 om 19:47
Voordat de hulp er was, na een periode huilbaby, depressieve moeder en ADD vader: chaos, hel.
Mijn supergestructureerde zus heeft toen een mooi begin gemaakt met mij. Ik heb alleen op de bank gezeten en een ‘ja’ en ‘nee’ geknikt. Zus heeft gewoon alle zooi (huishoudtextiel, kleding, boeken) in van die Ikea sleurzakken gemieterd. ‘Ja’ voor houden, ‘nee’ voor weg ermee. Ik durf niet te schrijven hoeveel er naar het stort is gebracht (niemand had zin om de ‘nee’ stapels uit te sorteren).
Maar het scheelde zo enorm veel tijd om niet langer 45 handdoeken in roulatie te hebben, drie volledige serviezen, enz. Dan dacht ik bij het zien van een volle vaatwasser ‘Fuck it, ik heb borden zat in de kast’ en dan stond er weer een volle vaat. Nu moet ik dat ding uitruimen, met drie personen kom je met één 6 persoons servies niet de hele week door (extra servies in curverbox in de berging, dat moet ik eerst afwassen voordat het bruikbaar is en dat is ‘de drempel’. Kan ik net zo goed de vaatwasser uitruimen).
Ik moet die handdoeken van de lijn halen en vouwen anders sta ik in mijn blote gat mijzelf droog te springen (wederom: voorraad handdoeken in curverbox in de berging maar die zijn muf en moet ik eerst wassen: kan ik net zo goed de frisgewassen handdoeken vouwen en inruimen). Ik weet nu wat ik heb, waar het is en wat ik in voorraad heb. En de kamers zijn leger, ik ben nu niet eerst een uur kwijt met opruimen voordat ik de vloer of tafel leeg heb.
Meubels: alles vervangen voor spul op poten. Kun je er gelijk onderdoor met stofzuiger/swiffer/stoomreiniger. Geen ‘hoekjes’ met zeegrasmandjes en kunstig gedrapeerde dekentjes meer, geen ‘centerpiece’ seizoensplankjes met prul. Het enige dat ermee gebeurde: stof vangen en mans ‘snel uit het oog’ oplossing voor rondslingerend speelgoed en andere prullen.
Ik heb een ‘functionele’ plank in de keuken, daar mag ik van mijzelf alleen bruikbare dingen op plaatsen. Dus weg met kookboeken die geen hond leest, weg met die retro weegschaal die leuk oogt maar nooit gebruikt werd en hallo leuke, mooie en iedere dag gebruikte sapglazen en decoratief verantwoorde koekjespot van porselein.
Kleding: mijn garderobe en die van man zijn drastisch uitgedund, maximum voor bepaalde stukken. Dus het moeten allemaal kledingstukken zijn die goed zitten, de juiste kleur hebben en met minimaal vijf andere stukken zijn te combineren. Einde van het ‘verrek hier hangt een jurk met de kaartjes er nog aan’ ontdekkingen.
Ik heb nu een hulp, 6 uur per week. En omdat het huis zo makkelijk te doen is, doet zij eigenlijk zo’n beetje alles. Ik poets het huis en strijk alleen als zij vakantie heeft en zoons kamer poets ik nog ‘voor’ (opruimen, uitsorteren, alvast stofzuigen). Man heeft nu ook veel meer overzicht, dus dan zet hij alvast een machine was aan als hij ziet dat hij handdoek 12 van 14 in gebruik heeft. En valt een misplaatst artikel veel sneller op (en wordt opgeruimd) en is het niet langer een onderdeel van mount ‘doe ik zaterdag wel’ troep. En ik houd flink geld over.
Mijn supergestructureerde zus heeft toen een mooi begin gemaakt met mij. Ik heb alleen op de bank gezeten en een ‘ja’ en ‘nee’ geknikt. Zus heeft gewoon alle zooi (huishoudtextiel, kleding, boeken) in van die Ikea sleurzakken gemieterd. ‘Ja’ voor houden, ‘nee’ voor weg ermee. Ik durf niet te schrijven hoeveel er naar het stort is gebracht (niemand had zin om de ‘nee’ stapels uit te sorteren).
Maar het scheelde zo enorm veel tijd om niet langer 45 handdoeken in roulatie te hebben, drie volledige serviezen, enz. Dan dacht ik bij het zien van een volle vaatwasser ‘Fuck it, ik heb borden zat in de kast’ en dan stond er weer een volle vaat. Nu moet ik dat ding uitruimen, met drie personen kom je met één 6 persoons servies niet de hele week door (extra servies in curverbox in de berging, dat moet ik eerst afwassen voordat het bruikbaar is en dat is ‘de drempel’. Kan ik net zo goed de vaatwasser uitruimen).
Ik moet die handdoeken van de lijn halen en vouwen anders sta ik in mijn blote gat mijzelf droog te springen (wederom: voorraad handdoeken in curverbox in de berging maar die zijn muf en moet ik eerst wassen: kan ik net zo goed de frisgewassen handdoeken vouwen en inruimen). Ik weet nu wat ik heb, waar het is en wat ik in voorraad heb. En de kamers zijn leger, ik ben nu niet eerst een uur kwijt met opruimen voordat ik de vloer of tafel leeg heb.
Meubels: alles vervangen voor spul op poten. Kun je er gelijk onderdoor met stofzuiger/swiffer/stoomreiniger. Geen ‘hoekjes’ met zeegrasmandjes en kunstig gedrapeerde dekentjes meer, geen ‘centerpiece’ seizoensplankjes met prul. Het enige dat ermee gebeurde: stof vangen en mans ‘snel uit het oog’ oplossing voor rondslingerend speelgoed en andere prullen.
Ik heb een ‘functionele’ plank in de keuken, daar mag ik van mijzelf alleen bruikbare dingen op plaatsen. Dus weg met kookboeken die geen hond leest, weg met die retro weegschaal die leuk oogt maar nooit gebruikt werd en hallo leuke, mooie en iedere dag gebruikte sapglazen en decoratief verantwoorde koekjespot van porselein.
Kleding: mijn garderobe en die van man zijn drastisch uitgedund, maximum voor bepaalde stukken. Dus het moeten allemaal kledingstukken zijn die goed zitten, de juiste kleur hebben en met minimaal vijf andere stukken zijn te combineren. Einde van het ‘verrek hier hangt een jurk met de kaartjes er nog aan’ ontdekkingen.
Ik heb nu een hulp, 6 uur per week. En omdat het huis zo makkelijk te doen is, doet zij eigenlijk zo’n beetje alles. Ik poets het huis en strijk alleen als zij vakantie heeft en zoons kamer poets ik nog ‘voor’ (opruimen, uitsorteren, alvast stofzuigen). Man heeft nu ook veel meer overzicht, dus dan zet hij alvast een machine was aan als hij ziet dat hij handdoek 12 van 14 in gebruik heeft. En valt een misplaatst artikel veel sneller op (en wordt opgeruimd) en is het niet langer een onderdeel van mount ‘doe ik zaterdag wel’ troep. En ik houd flink geld over.
maandag 1 april 2019 om 19:53
Ik verzuchtte net trouwens nog tegen mijn hond dat mijn huis nog nooit zo vies en tegelijk ook nog nooit zo schoon is geweest als sinds ik hem heb.
Hij is echt kampioen rommelmaken. Gaat naar buiten, wroet in de aarde, komt weer binnen en schud zich uit. Dan door naar de waterbak, even een slokje drinken, en de rest van de inmiddels modder eruit schudden. Door naar boven, vieze poten op de trap... en dat gaat hier zo de hele godganselijke dag door! (En dan hebben we nog geluk dat het de laatste tijd zo weinig regent!)
Als ik het meteen opveeg, dan zie je er niks meer van. Doe ik het een dag later, dan moet ik bijna schrobben om het weg te krijgen, en bestaat de kans dat je op mijn pas gewitte muren vlekken blijft zien. Oftewel; Ik heb mijn muren, ramen, deuren, keukenfrontjes, trap, enz. nog nooit zo vaak gepoetst als de afgelopen anderhalf jaar!
Hij is echt kampioen rommelmaken. Gaat naar buiten, wroet in de aarde, komt weer binnen en schud zich uit. Dan door naar de waterbak, even een slokje drinken, en de rest van de inmiddels modder eruit schudden. Door naar boven, vieze poten op de trap... en dat gaat hier zo de hele godganselijke dag door! (En dan hebben we nog geluk dat het de laatste tijd zo weinig regent!)
Als ik het meteen opveeg, dan zie je er niks meer van. Doe ik het een dag later, dan moet ik bijna schrobben om het weg te krijgen, en bestaat de kans dat je op mijn pas gewitte muren vlekken blijft zien. Oftewel; Ik heb mijn muren, ramen, deuren, keukenfrontjes, trap, enz. nog nooit zo vaak gepoetst als de afgelopen anderhalf jaar!
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 01-04-2019 19:53
0.12% gewijzigd
maandag 1 april 2019 om 19:57
Dit dus ook.
Net effe het vuur en een aanrecht afgekuisd.
Als ik straks begin te koken kan ik nadien terug beginnen.
De helft van de tijd heb ik dan toch écht iets "dan wacht ik wel tot morgen of overmorgen als het écht vuil is".
Daarom ook dat ik niet dagelijks of wekelijks met de stofzuiger rondga.
Of met de dweil.
Ben ik zo een uur mee bezig en kan ik dan net zo goed doen als ik écht resultaat zie achteraf.
En als ik écht vuil zie liggen en er mij aan erger ipv die 3 kattenharen.
maandag 1 april 2019 om 20:02
Nog een soulmate hier
Ik probeer het bij te houden (en dat lukt soms wel eens 3 dagen achtereen
), maar als ik echt het overzicht kwijt ben haal ik gewoon de swiffer over de vloer en veeg het allemaal richting prullenbak. Dan ga ik daar zitten met 2 kratten: boven/beneden.
Dan sorteer ik de stapel bij elkaar geveegde spullen in de prullenbak en die kratten, daarna nog even dezelfde methode op de tafel en aanrecht toepassen en daarna de kratten op de gewenste locatie zetten (beter zou zijn om vanuit die kratten alles meteen op de juiste plek op te bergen, maar ja, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd)
Wat wel scheelt is dat we inmiddels voor alles een vaste plek hebben. Wat geen vaste plek heeft gaat naar zolder, anders verplaatst het zich enkel doelloos door het huis. Op die manier merk je ook vrij snel wat je wel en niet mist en wat je dus eigenlijk ook helemaal niet nodig hebt.
Ik probeer het bij te houden (en dat lukt soms wel eens 3 dagen achtereen
Dan sorteer ik de stapel bij elkaar geveegde spullen in de prullenbak en die kratten, daarna nog even dezelfde methode op de tafel en aanrecht toepassen en daarna de kratten op de gewenste locatie zetten (beter zou zijn om vanuit die kratten alles meteen op de juiste plek op te bergen, maar ja, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd)
Wat wel scheelt is dat we inmiddels voor alles een vaste plek hebben. Wat geen vaste plek heeft gaat naar zolder, anders verplaatst het zich enkel doelloos door het huis. Op die manier merk je ook vrij snel wat je wel en niet mist en wat je dus eigenlijk ook helemaal niet nodig hebt.
maandag 1 april 2019 om 20:06
Wij werken ook 3 en 4 dagen en loopt een dreumes rond. Iedere avond helpt ze zelf met opruimen en doen wij als zijn slaapt de keuken opruimen en de vloer swifferen.
Voor de rest doen man en ik de was op dagen dat we niet hoeven te werken. Ik doe de rest van het huishouden. Op donderdag beneden en vrijdag boven. Zo valt het wel mee hoeveel tijd ik eraan kwijt ben en hoeven we in het weekend weinig te doen.
Voor de rest doen man en ik de was op dagen dat we niet hoeven te werken. Ik doe de rest van het huishouden. Op donderdag beneden en vrijdag boven. Zo valt het wel mee hoeveel tijd ik eraan kwijt ben en hoeven we in het weekend weinig te doen.
maandag 1 april 2019 om 20:08
Ditvalentinamaria schreef: ↑01-04-2019 18:02bij mij kun je belangrijker vervangen door leuker.
en als ik eens goed gepoetst heb, heb ik weer geen zin om die emmer op te ruimen.
die laat ik dan buiten ,,drogen,,.
maandag 1 april 2019 om 20:09
Tja, ik heb net vaatwasser ingeruimd, dure pan afgewassen aanrecht + gasfornuis + spatplaat + gootsteen + eettafel + kinderstoel afgenomen met sopje, woonkamer opgeruimd, ergste kruimels opgeruimd met kruimeldief, was uitgehangen en een was erin gedaan en was in een klein halfuurtje klaar. Had ondertussen een muziekje opstaan. Zoveel werk is het niet als je het elke dag doet. En ik lees veel dat men er geen zin in heeft. Tja, had ik er zin in? Neuh. Maar ja. Ik heb in zoveel dingen geen zin. 20 keer dezelfde toren bouwen met mijn zoontje. Nóg een keer dat boek over die vrachtwagen voorlezen. In de rij staan bij de supermarkt. Vroeg opstaan. Studeren. Belastingaangifte doen.Belg007 schreef: ↑01-04-2019 19:57Dit dus ook.
Net effe het vuur en een aanrecht afgekuisd.
Als ik straks begin te koken kan ik nadien terug beginnen.
De helft van de tijd heb ik dan toch écht iets "dan wacht ik wel tot morgen of overmorgen als het écht vuil is".
Daarom ook dat ik niet dagelijks of wekelijks met de stofzuiger rondga.
Of met de dweil.
Ben ik zo een uur mee bezig en kan ik dan net zo goed doen als ik écht resultaat zie achteraf.
En als ik écht vuil zie liggen en er mij aan erger ipv die 3 kattenharen.
Als ik me bij alles af ging vragen of ik er zín in had dan werd het wel heel moeizaam allemaal.
lux- wijzigde dit bericht op 01-04-2019 20:12
0.22% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 1 april 2019 om 20:09
maandag 1 april 2019 om 20:15
Alleen opruimen? Tja, daar ga je al. Iemand die dat kan, kan zich dus echt niet voorstellen hoe het is om dat niet te kunnen. En dan ook gewoon echt niet. Ik zie het niet, of kan het niet opbrengen om eraan te beginnen. Soms ruim ik wel eens de eettafel op, maar binnen no time ligt die weer vol met allerhande papieren, boekjes, spellen, frutsels. Op een van de stoelen ligt al twee maanden een bikini (waarom? Tja... volgens mij heeft ze gezwommen in januari). Die kan natuurlijk best naar boven, en in de kast, maar op de een of andere manier moet hij dan eerst maanden blijven liggen. Ik haat dat ook van mezelf.
maandag 1 april 2019 om 20:18
Rondslingerende spullen betekent dat ze geen eigen plek hebben. Zegt Marie Kondo.MinkeDeWit schreef: ↑01-04-2019 20:15Alleen opruimen? Tja, daar ga je al. Iemand die dat kan, kan zich dus echt niet voorstellen hoe het is om dat niet te kunnen. En dan ook gewoon echt niet. Ik zie het niet, of kan het niet opbrengen om eraan te beginnen. Soms ruim ik wel eens de eettafel op, maar binnen no time ligt die weer vol met allerhande papieren, boekjes, spellen, frutsels. Op een van de stoelen ligt al twee maanden een bikini (waarom? Tja... volgens mij heeft ze gezwommen in januari). Die kan natuurlijk best naar boven, en in de kast, maar op de een of andere manier moet hij dan eerst maanden blijven liggen. Ik haat dat ook van mezelf.
maandag 1 april 2019 om 20:20
Eerlijk gezegd, is een goede dosis discipline in deze niet verkeerd.
Bij een heftige regenbui, heb ik altijd een stapel oude handdoeken op de verwarming-radiator bij de deur en een lange droogloop mat.
Als de hond binnenkomt, krijgt hij gelijk een warme en droge handdoek.
Geen gespetter/modder in huis.
Bij een heftige regenbui, heb ik altijd een stapel oude handdoeken op de verwarming-radiator bij de deur en een lange droogloop mat.
Geen gespetter/modder in huis.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
maandag 1 april 2019 om 20:21
Als je een vezeldoekje over het fornuis haalt als het nog warm is, veeg je de troep zo weg en is je fornuis binnen een minuut schoon. Als je het een dag later doen, moet je aangekoekte zooi wegpoetsen, en ben je veel langer bezig. Ik doe het fornuis daarom altijd tussen het koken en eten in. (En soms ervoor, als man gekookt heeft en het niet gedaan heeft. Waar ik dan echt heel pissig van word!)
maandag 1 april 2019 om 20:23
Ik ken dat wel hoor, maar dan van studeren. Daar kan ik me ook echt niet toe zetten gewoon. De avond voor een tentamen haal ik een nacht door en doe ik alles in 1 nacht. Waardeloze eigenschap.MinkeDeWit schreef: ↑01-04-2019 20:15Alleen opruimen? Tja, daar ga je al. Iemand die dat kan, kan zich dus echt niet voorstellen hoe het is om dat niet te kunnen. En dan ook gewoon echt niet. Ik zie het niet, of kan het niet opbrengen om eraan te beginnen. Soms ruim ik wel eens de eettafel op, maar binnen no time ligt die weer vol met allerhande papieren, boekjes, spellen, frutsels. Op een van de stoelen ligt al twee maanden een bikini (waarom? Tja... volgens mij heeft ze gezwommen in januari). Die kan natuurlijk best naar boven, en in de kast, maar op de een of andere manier moet hij dan eerst maanden blijven liggen. Ik haat dat ook van mezelf.
En het sleutelwoord is toch: discipline. In mijn geval is dat vrij rigoureus: laptop en telefoon in de kluis, benodigdheden uitprinten en in een stilteruimte in de bieb gaan zitten. Anders doe ik gewoon helemaal niks. Soms is het zo erg dat ik m’n zusje vraag om mee te komen zodat we samen zitten, kan zij me in het gareel houden, zij kan namelijk wel goed ervoor gaan zitten. Vind ik dat leuk, dat het zo moet? Nou nee. Maar ik wil toch wel graag m’n studie een beetje netjes afronden. Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.
En langzamerhand gaat het iets beter. Kan nu ook wel thuis leren, maar dan vooral ‘s avonds, overdag is niet de beste studietijd voor mij. En ik knip het in behapbaardere brokjes ipv mezelf iedere keer weer onrealistische doelen te stellen waardoor ik al ontmoedigd ben voor ik ben begonnen. Dus om met de huishoudelijke metafoor te spreken: ik ruim de keuken op en dan klaar, want als ik het hele huis moet aanpakken dan haak ik al af voor ik een doekje gepakt heb.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 1 april 2019 om 20:28
Ik heb regels:
Geen ‘projecten’ laten liggen (dus stofzuiger meteen wegzetten en niet laten staan omdat je morgen ofzo ook nog boven wil stofzuigen)
Alles achter je kont opruimen, dus peuterzooi eerst opruimen voordat je iets nieuws begint.
Elke kamer netter achterlaten dan hoe je hem vond.
En dan nog... de ellende is dat rommel rommel aantrekt. Als het eenmaal ergens begint verspreidt het zich als een gek door je huis. Minder spullen helpt echt. Net als een vaste plek voor alles.
Geen ‘projecten’ laten liggen (dus stofzuiger meteen wegzetten en niet laten staan omdat je morgen ofzo ook nog boven wil stofzuigen)
Alles achter je kont opruimen, dus peuterzooi eerst opruimen voordat je iets nieuws begint.
Elke kamer netter achterlaten dan hoe je hem vond.
En dan nog... de ellende is dat rommel rommel aantrekt. Als het eenmaal ergens begint verspreidt het zich als een gek door je huis. Minder spullen helpt echt. Net als een vaste plek voor alles.
maandag 1 april 2019 om 20:34
Herkenbaar.MinkeDeWit schreef: ↑01-04-2019 20:15Alleen opruimen? Tja, daar ga je al. Iemand die dat kan, kan zich dus echt niet voorstellen hoe het is om dat niet te kunnen. En dan ook gewoon echt niet. Ik zie het niet, of kan het niet opbrengen om eraan te beginnen. Soms ruim ik wel eens de eettafel op, maar binnen no time ligt die weer vol met allerhande papieren, boekjes, spellen, frutsels. Op een van de stoelen ligt al twee maanden een bikini (waarom? Tja... volgens mij heeft ze gezwommen in januari). Die kan natuurlijk best naar boven, en in de kast, maar op de een of andere manier moet hij dan eerst maanden blijven liggen. Ik haat dat ook van mezelf.
maandag 1 april 2019 om 20:35
Toen de kinderen peuters waren deed ik 30 minuten 's ochtends en als het ging nog 30 minuten ' s middags. En je kan best veel doen in 30 minuten.
Nu ze ouder zijn en ze hun zooi laten slingeren pak ik een wasmand en doe daar alles in wat niet beneden hoort, zet hem op de gang boven en vertel dat ik alles wat er 's avonds nog in zit weggooi. Ze pakken dan hun spullen mee en wat overblijft kan weg. Ruimt lekker snel op.
Nu ze ouder zijn en ze hun zooi laten slingeren pak ik een wasmand en doe daar alles in wat niet beneden hoort, zet hem op de gang boven en vertel dat ik alles wat er 's avonds nog in zit weggooi. Ze pakken dan hun spullen mee en wat overblijft kan weg. Ruimt lekker snel op.
maandag 1 april 2019 om 20:37
Onze hond gaat een keer of tig per dag via de keukendeur naar buiten/binnen, en daar heb ik geen plek voor handdoeken.Jaja007 schreef: ↑01-04-2019 20:20Eerlijk gezegd, is een goede dosis discipline in deze niet verkeerd.
Geen gespetter/modder in huis.![]()
![]()
maandag 1 april 2019 om 20:42
Ik zou wel heel veel willen wegdoen, maar mijn man kan daar niet goed tegen. Laatst had ik een nieuw kruidenrekje gekocht en de oude weggezet, en dat vond hij toch niet leuk. (Ja echt, waar gaat dit over?) Eerst stonden er 20 potjes door elkaar en nu staan er nog maar een paar die niet in het rekje passen, bovendien hebben alle potjes in het rekje een duidelijke label. Maar hij mopperde dat hij niks meer kon vinden en de peper had ik zeker weggegooid? Nee, de peper stond nu tussen 6 potjes in plaats van 20. Echt makkelijker te vinden. En de week erna begon hij weer over het oude vieze rekje dat we wel weer terug konden zetten.
maandag 1 april 2019 om 20:45
Daarom had ik er op toegezien dat er een degelijke radiator kwam met plaats voor een handdoeken rek.Nummer*Zoveel schreef: ↑01-04-2019 20:37Onze hond gaat een keer of tig per dag via de keukendeur naar buiten/binnen, en daar heb ik geen plek voor handdoeken.
Ook heb ik genoeg ruimte bij de achterdeur (bij veel regen gaan we altijd via achterdeur) om een droogrek te plaatsen. Ook handig voor regenjassen.
Ik berg de oude handdoeken na het wassen in een grote curver krat(naast de deur). Makkelijk op te stapelen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.