Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als 2 persoonsspel vind ik Targi nog steeds heel leuk.
niet speciaal voor 2, maar wel goed te spelen met 2 (niet alle spellen vanaf 2 zijn ook leuk met 2): genius, spring meadow (of een andere uit die serie) Istanbul, Brugge
Voor 2 vind ik Patchwork echt heel leuk!
Kijk ook eens op de site van Henmar games, die hebben een serie tactische 2-persoonsspelletjes. Ik heb zelf double cross, vind ik heel leuk
Ik weet niet of het hier al genoemd is....

Ik heb laatst Codenames ontdekt en vind dat echt een topspel. Heel leuk om met meerderen te spelen op een spelletjesavond :)
karrotje schreef:
28-03-2019 21:10
Ik weet niet of het hier al genoemd is....

Ik heb laatst Codenames ontdekt en vind dat echt een topspel. Heel leuk om met meerderen te spelen op een spelletjesavond :)
Ja was vast al wel genoemd, weet je dat er ook een codenames duet bestaat, voor 2 personen?
en als je op de letters uitgekeken bent, Codenames pictures. Verbanden zoeken tussen tekeningen, heel lastig. je kunt combineren met de gewone codenames
Bedankt voor de suggesties! Ik ga er een paar bestellen.
Smartieee schreef:
28-03-2019 21:42
Bedankt voor de suggesties! Ik ga er een paar bestellen.
succes, laat je weten wat het geworden is?
26 mei outlet van 999 dus als je daar in de buurt woont?
(ik ben niet verantwoordelijk voor wat er verkocht wordt en tegen welke prijs)
De 999 games outlet is wel leuk, maar let goed op de prijzen. Ik zag afgelopen jaar colonisten junior liggen en die was bij bol.com gewoon goedkoper. Ik check dus wel even de prijzen online. Maar leuke aanbiedingen zitten er wel tussen vaak :)

Ik heb laatst trouwens ook het spel Guillotine gespeeld, is ook zo’n klein spel net als saboteur en beverbende en vind hem erg leuk!! Het doosje zelf ziet er niet heel aantrekkelijk uit, maar het was veel leuker dan ik had verwacht!
Ook saboteur weer eens gespeeld, met een groep van volgens mij 10 mensen :) dat was ook een stuk leuker en moeilijker dan gedacht!
Ik zag dat wgg een escapespel gaat uitbrengen met een boek erbij: kies je deze optie ga dan naar die pagina, en zo verder. lijkt me best leuk. Staat op de verlanglijst
Ik ben niet zo van de escaperoom spellen voor thuis. Sowieso vrij prijzig, omdat je ze maar 1x kan doen (misschien dat dat boek er verandering in brengt) en het klinkt niet heel aantrekkelijk. Dan doen we liever gewoon een normale escaperoom op zijn tijd :)
Smartieee schreef:
28-03-2019 17:53
Hoi! Mijn vriend en ik vinden het ook leuk om spelletjes te doen met zijn tweeën, maar ik vind het online nog wel eens lastig geschikte spellen hiervoor te vinden. Hebben jullie tips? We houden van spellen waar tactiek belangrijk is en geluk niet. Wat we bijvoorbeeld leuk vinden is pandemic, 7 wonders, splendor (al is deze eigenlijk iets te makkelijk), stenen tijdperk (hiervoor geldt een beetje hetzelfde, dezelfde tactiek wint steeds), kolonisten van catan kaartspel en verder kleinere spellen zoals Schotten totten en beverbende. Wat we verder nog hebben thuis is oa codenames, phase 10, qwixx, saboteur het duel (nog niet gespeeld), 30 seconds, ticket to ride, slimste mens, linkee en set.
Ben benieuwd of jullie nog goede aanwinsten weten voor ons!
Lost cities vinden wij erg leuk. Tactisch kaartspel voor met zijn tweeën.
Een leuke optie voor een escaperoomachtig spel: journal 29 (https://www.bol.com/nl/p/journal-29/9200000077000186/)

Staat vol puzzels die je op moet lossen, heb je de code van de puzzel ontdekt dan krijg je een nieuw sleutelwoord. Je Engels moet goed op orde zijn en je moet wat geeky zijn aangelegd. Ik vind het heel leuk om te doen :).
Ik geloof niet dat we het al hebben gehad over de verhuis van SpellenSpektakel...? Wat vinden jullie er van?

Ik vind het aan de ene kant fijn, het komt dichterbij maar tegelijkertijd is het excuus om een hotel te nemen wel weg, en die spelavond in het hotel was altijd enorm gezellig! Dubbel gevoel dus.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
01-04-2019 16:46
Ik geloof niet dat we het al hebben gehad over de verhuis van SpellenSpektakel...? Wat vinden jullie er van?

Ik vind het aan de ene kant fijn, het komt dichterbij maar tegelijkertijd is het excuus om een hotel te nemen wel weg, en die spelavond in het hotel was altijd enorm gezellig! Dubbel gevoel dus.
tja, als echte Brabantse had ik het liever in de provincie gehouden, spelavond in het hotel heb ik nooit meegedaan.
Ik ben blij met de verhuizing :)
Ik overweeg nu om wel te gaan, eerder vond ik het te ver weg. Een dag met hotel doen we namelijk al met Spel in Antwerpen. Misschien is dat een goede vervanger voor jou?
Voor ons zal het waarschijnlijk nu wel Spel worden ipv Spellenspektakel, even ver, maar een stuk goedkoper.
Ik heb geen idee waar het over gaat. Spellenspektakel? Nooit van gehoord.
Whomi schreef:
02-04-2019 19:07
Ik heb geen idee waar het over gaat. Spellenspektakel? Nooit van gehoord.
Spellenspektakel is een 2-daagse beurs die ieder jaar in november in het Beursgebouw in Eindhoven gehouden werd. Vanaf dit jaar echter Beursgebouw Utrecht. Op de beurs worden nieuwe spellen en ook oudere getoond en uitgelegd, en je kunt ze ook proberen. Er is een speciale hoek voor de kinderen, waar ze bezig gehouden worden. Kortom feest voor het hele gezin, als je van spellen houdt. Natuurlijk kun je er ook spellen kopen, ook tweedehands.
https://spellenspektakel.nl/
Nog vragen? Stel ze gerust
nlies schreef:
03-04-2019 00:53
Spellenspektakel is een 2-daagse beurs die ieder jaar in november in het Beursgebouw in Eindhoven gehouden werd. Vanaf dit jaar echter Beursgebouw Utrecht. Op de beurs worden nieuwe spellen en ook oudere getoond en uitgelegd, en je kunt ze ook proberen. Er is een speciale hoek voor de kinderen, waar ze bezig gehouden worden. Kortom feest voor het hele gezin, als je van spellen houdt. Natuurlijk kun je er ook spellen kopen, ook tweedehands.
https://spellenspektakel.nl/
Nog vragen? Stel ze gerust
Bedankt! :) wat de verhuizing betreft, ideaal! Ik woon vlak bij Utrecht :mrgreen: ik zal dit eens in de groep gooien bij de spellenclub, misschien wel leuk om een keer heen te gaan.
Ook de jaarbeurs is gelukkig per ov goed bereikbaar. Ben wel benieuwd of het invloed heeft op entreeprijzen e.d.
Het spellenspektakel was toch altijd al de duurste beurs wat dat betreft en ook spellen kocht ik er zelden.
Pluspunt vind ik wel de groeipotentie.
Nee ik heb op spellenbeurs ook nooit veel gekocht, gewoon om te spelen en bekenden te zien
Leuk topic! Heb niet alles gelezen maar heb een vraag.
Onlangs in een cafeetje de reisversie vd Kolonisten gespeeld. Zijn er nog gelijkaardige bordspellen in mini-formaat? Twijfel om het te kopen voor op vakantie omdat we de gewone versie en het kaartspel al hebben.
palmboom22 schreef:
05-04-2019 20:04
Leuk topic! Heb niet alles gelezen maar heb een vraag.
Onlangs in een cafeetje de reisversie vd Kolonisten gespeeld. Zijn er nog gelijkaardige bordspellen in mini-formaat? Twijfel om het te kopen voor op vakantie omdat we de gewone versie en het kaartspel al hebben.
ja hoor, er zijn reisversies van de gewone spellen zoals Keltis Fun and Go, maar ook kleine spelletjes die makkelijk mee te nemen zijn zoals railroad ink (roll and write), Clever, en meer van dat soort kleine doosjes. Ga eens kijken in een goede spellenwinkel
Love letters, ook heel leuk met twee.
ikBedoelHetGoed schreef:
06-04-2019 16:14
Love letters, ook heel leuk met twee.
Daar vonden wij dan weer net helemaal niks aan!

Bij ons (met bijna altijd 2) is azul heel populair, patchwork redelijk. Machiavelli ook heel veel gespeeld.

Klein en leuk (ook met meer): Honshu. Lijkt erg op kindomino, maar met meer diepgang (niet zo kinderachtig uiterlijk) en handzamer.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven