Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Arcticfox1 schreef:
04-04-2019 14:48
mijn lompe schoonzus heeft doe vakantie tip ook al laten vallen een tijdje terug. (Wat ik heb genegeerd)
Als het zo zou werken was ik al tig keer zwanger geweest
Bah

:kneel:
Dat vind ik knap. Ik ben van huisarts gewisseld na die opmerking, maar ja, van schoonzus wisselen is lastiger.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
botanietje schreef:
04-04-2019 15:39
:kneel:
Dat vind ik knap. Ik ben van huisarts gewisseld na die opmerking, maar ja, van schoonzus wisselen is lastiger.

:HA:

Nouja, afhankelijk van hoe graag Arctic haar schoonzus wil behouden kunnen we natuurlijk altijd kijken of er niet een geschikter exemplaar voor broer te vinden is. ( (6) ) (dit is die koe toch, waar we ons al eerder vreselijk over hebben verbaasd?)
Pergamon schreef:
04-04-2019 16:10

Nouja, afhankelijk van hoe graag Arctic haar schoonzus wil behouden kunnen we natuurlijk altijd kijken of er niet een geschikter exemplaar voor broer te vinden is. ( (6) ) (dit is die koe toch, waar we ons al eerder vreselijk over hebben verbaasd?)
Op zulke domme opmerkingen ingaan kost mij meer energie dan het laten gaan. Wat ook niet makkelijk is.

Het gaat inderdaad om diezelfde schoonzus (vrouw van mijn broer)
En heel eerlijk heb in ze nooit echt bij elkaar vinden passen
Pergamon schreef:
04-04-2019 16:10

Op zulke domme opmerkingen ingaan kost mij meer energie dan het laten gaan. Wat ook niet makkelijk is.

Arcticfox1 schreef:
04-04-2019 14:48
mijn lompe schoonzus heeft doe vakantie tip ook al laten vallen een tijdje terug. (Wat ik heb genegeerd)
Als het zo zou werken was ik al tig keer zwanger geweest
Bah
Die van mij zei op alles nou geniet er nog maar even van, lekker hoor dat jullie kunnen uitslapen, oftewel zij heeft het zwaar en wij moesten maar blij wezen met dat soort zaken. Ik geloof dat de boodschap aardig aankwam toen ik zei dat als ik ergens mag tekenen om 2 jaar lang om 4 uur sochtends wakker gemaakt te worden maar wel daarvoor een kind krijg ik gelijk wil weten waar ik mag tekenen.
Arcticfox1 schreef:
04-04-2019 16:26

Knap hoor, ik doe het je niet na. Ik wens die schoonzus van jou hele nare dingen toe. Totaal rupturen enzo. Maarja, dat is erg niet aardig van me.

Redcurls schreef:
04-04-2019 16:58
Die van mij zei op alles nou geniet er nog maar even van, lekker hoor dat jullie kunnen uitslapen, oftewel zij heeft het zwaar en wij moesten maar blij wezen met dat soort zaken. Ik geloof dat de boodschap aardig aankwam toen ik zei dat als ik ergens mag tekenen om 2 jaar lang om 4 uur sochtends wakker gemaakt te worden maar wel daarvoor een kind krijg ik gelijk wil weten waar ik mag tekenen.

Ook een leuke bij zo'n achterlijke opmerking is: "oh wil je uitslapen? Zal ik die van jou dan maar adopteren? Heb ik kinderen en kan jij in de lengte van dagen weer uitslapen. Je houd te veel van ze zeg je? Kan je je nu enigzins voorstellen dat ik dus ook liever een kind wil dan uitslapen?"
O wauw, er zitten wel pareltjes tussen inderdaad. Goede vriendin van me is ook net zwanger en op de hoogte. Die zei inderdaad ook; het komt wel bij jullie, maak je niet druk. Zij na ronde 2 zwanger, lekker makkelijk ja.
Ik probeer er vooral niet teveel met mensen over te praten die dit niet hebben (gehad). Zij begrijpen duidelijk niet hoeveel pijn 'goedbedoelde' adviezen kunnen zijn :hamer:

Arcticfox1, jij hebt wel een onregelmatige cyclus begrijp ik?

Susieflower, yes inderdaad starten met hormonen zodra we terug zijn. Maar eerst genieten op vakantie en van elkaar, dat lukt het vast! (sarcasmmmmeeeeee ;) )
Nou idd pergamon heb wel x tegen vriendin die zwanger was en toen zuchte oh waarom gaan we er voor nog 1 (oudste wilde niet gelijk slapen) gezegd geef je hem toch aan mij.

Snap heus wel dat mensen soms dat zeggen of het zwaar vinden maar vind zo rot als dat tegen mij wordt gezegd, onrespectvol.

Iemand zei een x over dat met vakantie tips, ja maar dan weten mensen gewoon niet wat ze moeten zeggen. Ik vraag toch niet om hun advies? Wat is er nou mis met luisteren naar iemand en zeggen sjee wat rot voor je. Vind bijzonder dat mensen altijd maar een advies reactie moeten hebben. Ik zei laatst tegen collega dat ik heel erg moeite heb om, om te gaan met zwangere dames, zegt ze "ja maar als je nou probeert daar in mee te gaan dan is het vast makkelijker ". Dan ben je in mijn ogen gewoon dom als je dat soort opmerkingen maakt.
@moes ik heb inderdaad een erg onregelmatige cyclus zelf met hormonen blijft dat helaas zo
Pergamon hoest vandaag met je?
Lief dat je het vraagt. In ben inmiddels echt ziek, dus zit in een joggingpak op de bank te snotteren en te stomen (om nog een beetje lucht te krijgen. Zelfs mijn oren zitten dicht)
Getver pergamon das echt rot, mij helpen eucalyptus druppels op een washandje naast mn kussen snachts heel goed, dan adem je dan in ieder geval door. Van die etherische olie. Beterschap lekker even uitzieken.

Hier ligt iui 3 inmiddels ook in de prullenbak.
Ik wil even inbreken om hopelijk Pergamon een hart onder de riem te steken. Voel je je zieker dan je anders zou zijn? Een zwangerschap verlaagt je weerstand en bijvoorbeeld een verkoudheid duurt dan ook al veel langer en voelt veel zwaarder dan als je niet zwanger zou zijn. Ik ben nog nooit zó verkouden geweest als tijdens een zwangerschap. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is!
Hé jakkes pergamon. Beterschap ❤

Redcurls ongesteld geworden?
Altijd weer zo vreselijk balen als het weer niet is gelukt. Hoewel pergamon mij nu toch weer wat meer hoop geeft dan ik de laatste twee rondes had
Heel fijn dor groepje
Arcticfox1 schreef:
05-04-2019 14:10

Redcurls ongesteld geworden?
Altijd weer zo vreselijk balen als het weer niet is gelukt. Hoewel pergamon mij nu toch weer wat meer hoop geeft dan ik de laatste twee rondes had
Heel fijn dor groepje
Yes ongesteld en ook vrij vroeg, precies een week geleden de iui gehad. Het heeft zich nog niet helemaal doorgezet maar duurt niet lang, ben dr behoorlijk verdrietig van.
Redcurls schreef:
05-04-2019 14:16
Yes ongesteld en ook vrij vroeg, precies een week geleden de iui gehad. Het heeft zich nog niet helemaal doorgezet maar duurt niet lang, ben dr behoorlijk verdrietig van.
Na een week is inderdaad vroeg.
Het is gewoon echt niet leuk. Het enige wat ik kan zeggen is sterkte en wees lief voor jezelf
Oh Redcurls, wat vervelend! Zorg goed voor jezelf :hug:

Pergamon, hopelijk knap je snel op en kun je snel gaan genieten (zeker na de echo!) :heart:

Hopelijk kan het mooie weer jullie dit weekend een beetje opvrolijken
Balen Redcurls! Weet je zeker dat het een menstruatie is en geen innesteling bloeding?

Morgenstond_ schreef:
05-04-2019 13:27
Ik wil even inbreken om hopelijk Pergamon een hart onder de riem te steken. Voel je je zieker dan je anders zou zijn? Een zwangerschap verlaagt je weerstand en bijvoorbeeld een verkoudheid duurt dan ook al veel langer en voelt veel zwaarder dan als je niet zwanger zou zijn. Ik ben nog nooit zó verkouden geweest als tijdens een zwangerschap. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is!

Wat lief, dank je! Ben snip verkouden. Zou er normaal mee gaan werken maar ben geen knip voor de neus waard nu. Omdat ik een aantal andere kwaaltjes lijk te hebben, en geen overmatige buikpijn of ook maar een druppeltje bloedverlies, hopen we er met z'n tweeën maar het beste van en gaan we afwachten tot de echo. Zoals het er nu uitziet ga ik ook de bloedtest niet doen. In dit topic werd (terecht) gezegd dat je dan eigenlijk toch niks weet. En hoe dan ook: op deze extreem prille termijn kan het alle kanten op en wat we ook doen; niks dat de uitkomst kan veranderen. Rustig blijven en wat realiteitszin houden, daar focus ik me maar op.

@Moes ik leef niet in de illusie dat ik na een eventueel goede echo opeens ga genieten. Na 3 jaar is daar wel wat meer voor nodig. Ik stel me er op in dat 'genieten' pas bij een week of 20 gaat gebeuren. Dat is ook prima. Inherent aan waar we doorheen gaan. Vooraf verwacht je gouden bergen, tranen van geluk en regenboog schijtende eenhoorns. Eigenlijk blijkt nu dat ik deze "verlengde wachtweken" afschuwelijk vind waarin de onzekerheid nog erger is dan in 'normale wachtweken' (=veeeel stress). Daarbij; een goede echo met 8 weken (of 12 weken, of 20 weken) is nog geen gezonde baby. En pas als ik die vast heb kan ik deze stress pas echt loslaten denk ik. Alhoewel er dan vast een heleboel andere zorgen in de plaats komen. Zoals mijn vriend en ik zeggen, "de eerste horde is genomen, maar we zijn er nog lang niet."
Pergamon: :hug:
Redcurls schreef:
05-04-2019 14:16
Wat verdrietig, Redcurls. Heeft het doorgezet of heb je nog hoop dat het een innesteling kan zijn? Zeven dagen is wel aan de vlotte kant. Maar goed, ik wil je ook geen valse hoop geven. Ik wil gewoon nog meer goed nieuws lezen hier. ;-)

@Pergamon: rustig aan doen he, met al het snot en zo. Aftellen naar een echo is een verschrikking en duurt ongeveer duizend jaar per dag, maar je komt er uiteindelijk toch.

@Daisyliz: hoe gaat het nu met jou? Is de primolut-ellende al voorbij, hoe voel je je?

@ Arcticfox: jij zit nog op het wachtbankje, toch? Ik duim voor je.

@ Moes: ik hoop dat jullie, ondanks alle suffe opmerkingen die over vakanties icm zwangerschap gemaakt worden, toch een mooie reis zullen hebben! Wij zijn in oktober op reis geweest en dat heeft me veel goed gedaan. Mag ik vragen waar jullie heen gaan (je mag gerust 'nee' zeggen als je dat te herkenbaar vindt!)?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Pergamon schreef:
05-04-2019 16:54
@Moes ik leef niet in de illusie dat ik na een eventueel goede echo opeens ga genieten. Na 3 jaar is daar wel wat meer voor nodig. Ik stel me er op in dat 'genieten' pas bij een week of 20 gaat gebeuren. Dat is ook prima. Inherent aan waar we doorheen gaan. Vooraf verwacht je gouden bergen, tranen van geluk en regenboog schijtende eenhoorns. Eigenlijk blijkt nu dat ik deze "verlengde wachtweken" afschuwelijk vind waarin de onzekerheid nog erger is dan in 'normale wachtweken' (=veeeel stress). Daarbij; een goede echo met 8 weken (of 12 weken, of 20 weken) is nog geen gezonde baby. En pas als ik die vast heb kan ik deze stress pas echt loslaten denk ik. Alhoewel er dan vast een heleboel andere zorgen in de plaats komen. Zoals mijn vriend en ik zeggen, "de eerste horde is genomen, maar we zijn er nog lang niet."
Je hebt ook helemaal gelijk, had ik niet helemaal goed over nagedacht sorry! :hug:

@botanietje, dat gaat wel goed komen :cheer2: . We gaan naar Japan. Vorig jaar hadden we onze vakantie wat dichter bij huis omdat er dus een kans zou zijn dat ik zwanger zou zijn. Keuze voor Japan (stond sowieso op 1 bij vriendlief), ook omdat we geen inentingen hoeven, er geen malaria/gele koorts/ zika zit.
Ik zit inderdaad nog op het wachtbankje

Pergamon een vriendin van mij heeft een miskraam meegemaakt en nu bijna aan het einde van een zwangerschap met veel complicaties
Zij is naar mij heel eerlijk dat ze nooit heeft kunnen genieten van deze zwangerschap en pas blij ia als haar kleine straks gezond in haar armen ligt.
Zij vind ook vreselijk dat er zo van je verwacht word dolblij te zijn en moet genieten van je omgeving. Waardoor er weinig ruimte is voor haar verdriet en zorgen. En dat is tegelijk heel erg
Wat ik (en mijn vriendin) daarmee wil zeggen, is dat ook bij een een zeer gewenste zwangerschap iemand verdriet en zorgen kan hebben en dus niet hieper de pieper blij hoeft te zijn.
Jij voelt dit zo en dat is oké. Jou gevoelens mogen er zeker zijn.
Ik vind dat niet gek met jou achtergrond
Ik ben er heel oké mee hoor, dat ik me niet hallelujah gelukkig voel :D Krab alleen het behang van de muur door de zenuwen en onzekerheid en dat is iets minder. Dat eerste had ik verwacht, dat laatste niet.

en ik ben super geconstipeerd en zou heel erg graag even flink naar de WC willen om die spanning uit m'n darmen te halen. PIJN!!
Thanks meiden tis geen innesteling ik heb standaard vooraf kleine bloeding. Bagger pergamon dat kan heel zeer doen
@artic, mooi dat je dat zo benoemd. Het is veel teveel een Happy de peppy media. Zwanger zijn hoeft niet altijd een roze wolk te zijn, hoe gewenst ook.
Voor mij zal het zo ook nooit meer zo zijn, daarvoor is teveel gebeurd. Mocht ik nog terug zwanger raken zal dat een zwangerschap met veel angst zijn tot de baby in het wiegje ligt. Dat is dan maar zo, dat mag er ook zijn.

@pergamon, misschien kan Roosvicee je wat helpen.

@hier zit ik er zwaar van te balen dat we deze maand ook weer noodgedwongen overslaan omdat we in mei pas de afspraak hebben.
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven