Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Ik vond het juist wel een sterk einde. Had idd verwacht dat Ank naar een christelijke school zou gaan (om mogelijkheid tot seizoen 3 ook uit te sluiten) en past goed in verhaallijn. Ook de combinatieklassen wegens te klein leerlingenaantal. Herkenbaar ook vanuit eigen ervaring vroeger.

Jammer ook wel want heb genoten van de Luizenmoeder!
De beste aflevering van de hele tweede serie wat mij betreft. En de speech van Ank tijdens het topoverleg met Pjotr-Jan en Anton wil ik op een tegeltje. En natuurlijk worden Hannah en Volkert een setje, dat verzin ik er zelf maar achteraan :heart:
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 07-04-2019 21:03
24.00% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik vond hem ook ijzersterk!
Helma dement noemen vond ik een mooie verwijzing naar de reclame waar zij in speelt 😁
Maar Ank en Anton in het fietsenhok? Weet niet wat ik daarvan moet vinden...
herfstappeltaart schreef:
03-04-2019 09:33
Dat vind ik echt heel erg. Arme goedbedoelende broer. We zijn helemaal doorgeslagen hier wat dit soort dingen betreft. Iedereen zit al bij voorbaat in het beklaagdenbankje.

Mijn man "vond" 's morgens op de camping een huilende peuter, die verdwaald was.

Denk maar niet dat hij hem mee nam naar de tent, hij liep tot aan onze tent, bleef op het pad staan -goed in het zicht-, riep mij mijn slaapzak uit en liet mij vervolgens het joch afleveren.

De buurman wist gelukkig waar het kind thuishoorde, dus dat was snel gepiept.

Mijn man wil geen praatjes over het meenemen naar de tent van andermans kinderen, zo erg is het inmiddels in de wereld...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Jongens dit was toch niet echt de laatste aflevering? Dat einde van Hannah was wel héél abrupt hoor. Ik keek even naar vorig seizoen, dat waren 10 afleveringen. Dit was nummer 9.
*TanteSjaan* schreef:
07-04-2019 20:54
Voor een laatste aflevering vond ik het maar matig.

De moeder van Achmed met haar telefoon tussen haar hoofddoek geklemd vond ik wel geinig, de Beatrixpruik van Ank was tof en dat was het. Het schooladvies, de gemixte klassen en het gedrag van Nancy (die niet in staat is tot introspectie) hadden in wat extra afleveringen beter uitgediept kunnen worden.

Dat zie ik hier bijna dagelijks eigenlijk.

En ja, dit was echt de laatste aflevering. Intrigerend eind!
Such fun!1
Ik vond het een heel mooie aflevering, heb sommige stukjes zelfs twee keer gekeken, zoals Karel die opeens zo omsloeg en enthousiast werd bij de solo van Philippine. De speech van Ank vond ik ook heel mooi.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ahh nee, nou wilde ik na een dag hard werken mezelf belonen met de laatste aflevering voor het slapen op mijn hotelkamer: kan ik hem in het land waar ik ben niet afspelen! :(
Dan kan ik vast ook geen Belgische Mol zien, en ze lopen zwáár achter met Netflix. Ik haat Putin.
Vond het een topaflevering. Traantje weggepinkt voor juf Helma.
:heart: :heart: :heart:
Ja, mooi en ontroerend.
Jammer dat Volkert niet meer in beeld kwam.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
07-04-2019 22:47
Ja, mooi en ontroerend.
Jammer dat Volkert niet meer in beeld kwam.
Volkert zat in de cliffhanger.

Er komt dus wél een derde seizoen.
redbulletje schreef:
07-04-2019 22:57
Volkert zat in de cliffhanger.

Er komt dus wél een derde seizoen.

Ja, hij was aanwezig. Alleen niet in beeld.
Geen bewijs voor een derde seizoen wat mij betreft, geen cliffhanger. Dat hij Hannah opzocht is voor mij voldoende. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Malteserd schreef:
07-04-2019 21:12
Helma dement noemen vond ik een mooie verwijzing naar de reclame waar zij in speelt 😁
Maar Ank en Anton in het fietsenhok? Weet niet wat ik daarvan moet vinden...
O ja, die had ik effe gemist. Heel goed gevonden!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Dat gesteggel over het splitsen van een groep... zo herkenbaar. Niemand wilde bij 4/5 want die 5-ers worden toch als minder gezien dan het deel dat bij groep 6 werd gestopt. Hele theorieën zijn de revue gepasseerd over het hoe en waarom.
Coerage schreef:
07-04-2019 23:04

Geen bewijs voor een derde seizoen wat mij betreft, geen cliffhanger. Dat hij Hannah opzocht is voor mij voldoende. :)
Juist wel cliffhanger want hij dacht dat Hannah hem verraden heeft en ging weg.
Ik zag er ook geen cliffhanger in. Vond het juist een mooi afgebakend einde met alle hoofdpersonages.

Dat de hand van Volkert in beeld kwam zag ik als een soort bevestiging naar de kijker: "...en uiteindelijk zocht Volkert toch nog contact met Hannah en na uitvoering praten kwam alles toch nog goed."

Vond het juist sterk gedaan. Bij helemaal weglaten zou ik daarin een verhaallijn gemist hebben. Op het afscheidsfeest komen had ik niet logisch gevonden.
Alles is al gezegd. Ik vond het een geweldige laatste aflevering. Ontroerend afscheid van Helma.
Ik heb weer genoten.
Het was een mooie volledig sluitende laatste aflevering.
Dat tussen Ank en Anton wordt natuurlijk nooit wat maar Volkert en Hannah dat gaat in mijn verbeelding wel goed komen!

Al met al vond ik dit een hele leuke serie. Aan de ene kant jammer dat het stopt en aan de andere kant vind ik het ook wel goed. Dan kunnen ze niet eindeloos door gaan en steeds slechter worden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Coerage schreef:
07-04-2019 23:04
Ja, hij was aanwezig. Alleen niet in beeld.
Ik zag er ook meer een geruststelling in: voor Hannah en voor alle huilende kijkers van vorige week.

Volkert stormde weg hij komt toch wel terug?! :'(
Hannah overstuur! :'(
Het wordt toch nog wel wat tussen die 2? :'(

Met een halve hand in beeld heb ik er helemaal vertrouwen in. :couple:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tja mijn eerste reflex was: gelukkig, hij zoekt haar op.
En toen dacht ik: of wil hij haar wat aandoen vanwege het verspreiden van leugens waarvan hij misschien nog steeds denkt dat zij de oorzaak is?

Ik vond het wel een cliffhanger.
coravanmora schreef:
08-04-2019 08:24
Tja mijn eerste reflex was: gelukkig, hij zoekt haar op.
En toen dacht ik: of wil hij haar wat aandoen vanwege het verspreiden van leugens waarvan hij misschien nog steeds denkt dat zij de oorzaak is?

Ik vond het wel een cliffhanger.

Welnee joh Volkert deed geen vlieg kwaad. Toen hij overstuur wegliep verwondde hij ook alleen zichzelf.
Ik zie er ook geen cliffhanger in. Gewoon alles netjes afgerond.
Ank en Anton
Hannah en Volkert
Helma een mooi en lief afscheid.
Die zeur-vader ziet eindelijk Phillepine voor wat hij waard is.
En Nancy zag ook in dat ze verkeerd bezig was geweest en werd vergeven door Hannah.
Eind goed al goed.
iones schreef:
05-04-2019 17:36
Het boedhisme staat bekend als vredelievend. Het is de enige religie die geen (heilige) oorlogen voert voor zover ik weet .
Vredelievend... zoals de zenboeddhisten die, tijdens de Tweede Wereldoorlog, het Japanse militarisme actief en passief steunden?
We used to be friends...
Avro-Tros meldde gisteren op twitter dat er volgende week zondag nog een special komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven