Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Sophiever schreef:
05-04-2019 09:33
:HA:
Wat kunnen ze dat goed bij Koefnoen he! :-D
Ik kende hem al, maar ik vond het leuk deze weer eens te zien. Want man, wat typisch ook. Ik tref ze ook wel eens op facebook.
iones schreef:
05-04-2019 17:36
Het boedhisme staat bekend als vredelievend. Het is de enige religie die geen (heilige) oorlogen voert voor zover ik weet .
Daarnaast leven ze vegetarisch en hebben ze dus veel respect voor andermans leven.
Het is dus wat dat geloof uitdraagt wat veel mensen aanspreekt, ongeacht ze religieus zijn of niet of welke religie ze aanhang.
Maar wees dan consequent en wordt Boeddhist en richt je leven in volgens de leerregels van het Boeddhisme. Maar alleen een beeldje neerzetten met een kaarsje erbij en verder niks doen aan die overtuiging, is net zo ongeloofwaardig als iemand die een Mariakapel inricht in zijn huis en verder met het geloof zijn achterwerk afveegt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
04-04-2019 19:17
Klopt helemaal. Vaak oudere vrijgezelle vrouwen die denken een hoger doel in het leven te hebben gevonden door thuis een boeddha-beeldje neer te zetten, dat te omringen met geurkaarsjes en bloemetjes en dat dan alles in het leven goed komt, terwijl ze zo gefrustreerd zijn als de neten. En eigenlijk gewoon afgunstig zijn op alles en iedereen die heeft wat zij niet hebben kunnen bereiken in hun leven (een relatie, goede vriendschappen, enz.), en zich enerzijds superieur voelen door hun verheven levenshouding, maar anderzijds vanuit die afgunst er alles aan doen om anderen te dwarsbomen in het krijgen van een relatie of het opbouwen van vriendschappen.

...Maar zijn ze erger dan van die oudere mannen, die er plezier in scheppen om in hun vrije tijd op een vrouwenforum rond te hangen, zichzelf op de borst kloppend over hoe goed ze het in het leven doen, maar intussen afgeven op bepaalde typen vrouwen, en zelfs karakters uit een tv-serie gebruiken en vergroten om real life vrouwen neer te sabelen, en en passant die topics, waar kijkers van bepaalde programma's graag reageren om het programma te bespreken, proberen om zeep te helpen door als een langspeelplaat details uit te vergroten en uit de context te halen..? :sarcastic:
Such fun!1
streepjessokken schreef:
05-04-2019 11:43
Sta in je kracht! :yes:
En ik maar denken dat Nancy graag zat rondom Anton zijn kracht.
iones schreef:
Het boedhisme staat bekend als vredelievend. Het is de enige religie die geen (heilige) oorlogen voert voor zover ik weet .
Daarnaast leven ze vegetarisch en hebben ze dus veel respect voor andermans leven.
Het is dus wat dat geloof uitdraagt wat veel mensen aanspreekt, ongeacht ze religieus zijn of niet of welke religie ze aanhang.

Behalve dan boeddhisten in Myanmar die Rohingya's (moslims) met bruut geweld verdrijven... waarbij het woord 'genocide' is gevallen.
Such fun!1
MarindaH schreef:
05-04-2019 19:28
Behalve dan boeddhisten in Myanmar die Rohingya's (moslims) met bruut geweld verdrijven... waarbij het woord 'genocide' is gevallen.

Precies!! Ik wantrouw in principe elke levensovertuiging :jump:
Door de mazzelenuitbraak topic snap ik de gedachtengang van jullie een stuk beter, wat een treurnis.
MarindaH schreef:
05-04-2019 19:27
...Maar zijn ze erger dan van die oudere mannen, die er plezier in scheppen om in hun vrije tijd op een vrouwenforum rond te hangen, zichzelf op de borst kloppend over hoe goed ze het in het leven doen, maar intussen afgeven op bepaalde typen vrouwen, en zelfs karakters uit een tv-serie gebruiken en vergroten om real life vrouwen neer te sabelen, en en passant die topics, waar kijkers van bepaalde programma's graag reageren om het programma te bespreken, proberen om zeep te helpen door als een langspeelplaat details uit te vergroten en uit de context te halen..? :sarcastic:
Om nog te zwijgen van mensen die zo er niet tegen kunnen als een ander ergens anders over denkt, maar wel lid worden van een discussieforum...
MarindaH schreef:
Gun die mannen een lolletje.
pejeka schreef:
05-04-2019 19:25
Maar wees dan consequent en wordt Boeddhist en richt je leven in volgens de leerregels van het Boeddhisme. Maar alleen een beeldje neerzetten met een kaarsje erbij en verder niks doen aan die overtuiging, is net zo ongeloofwaardig als iemand die een Mariakapel inricht in zijn huis en verder met het geloof zijn achterwerk afveegt.
Waarom moet je consequent daarin zijn? Laat mensen doen wat ze zelf willen en alleen die aspecten uit een levensbeschouwing nemen die ze aanstaat. Zelfs vele gelovigen uit de katholieke kerk hangen niet de kerk volledig aan omdat ze er niet volledig achter staan. Er zijn katholieken die het onzin vinden dat priesters niet mogen trouwen, of dat homo's veroordeeld worden, of dat vrouwen geen priester mogen worden. Daarom zijn ze nog wel katholiek. Maar die mensen zouden volgens jou dus helemaal achter de dogma's van hun kerk moeten staan.

Overigens vind ik zelf al die boedhabeeldjes maar kul. Er staat er hier geen een want ik ben niet zo'n slaafse mode volger.. En gelovig ben ik ook niet. Nergens in.
Coerage schreef:
05-04-2019 13:43
Heb de serie nooit gezien, maar dit is Dede als ik het goed heb. En dan snap ik je!
Afbeelding
Ja is heel Verlicht maar superhaatdragend.
Sophiever schreef:
05-04-2019 19:33
Door de mazzelenuitbraak topic snap ik de gedachtengang van jullie een stuk beter, wat een treurnis.

Doe mij ook zo'n mazzelenuitbraak?!
Such fun!1
calvijn1 schreef:
05-04-2019 12:40
Ik ken er ook één.
Zij heeft een cursus 'healing voor kinderen' gedaan en nu krijgt ze heel veel moeders op het schoolplein zover om via een foto (!) hun kind te laten healen :bonk:
Ik ken iemand die af en toe ineens dringend me een boodschap moet doorgeven.
Het zijn steeds boodschappen van familieleden of zogenaamd heel belangrijke mensen voor me, die niet bestaan.
Zo heeft ze me een keer heel erg doorgezaagd over een lievelingstante, of anders tweede moeder, die ik echt moest opzoeken. Een extreem belangrijk vrouwfiguur, ik moest nadenken dan wist ik het wel.
Ze kreeg ook allerlei activiteiten door die diegene met me zou hebben ondernomen en ik was bijna ondankbaar naar die fantasiefiguur dat ik het niet meer wist.
Nou goed, diegene dus, die moest ik opzoeken want die kende me zo goed en die had voor deze fase in mijn leven een bepalende boodschap
Ik voel me altijd rot als ik met dat mens heb gesproken.
Ik had een nogal ellendige jeugd en zij blijft maar doorzagen over allerlei mensen die zich vreselijk om me zouden hebben bekommerd en die waren er gewoon niet.
MarindaH schreef:
05-04-2019 19:49
Doe mij ook zo'n mazzelenuitbraak?!

Dat is alleen weggelegd voor mazzelaars.
pejeka schreef:
05-04-2019 19:25
Er zijn dan ook honderden mensen (en vroeger duizenden) die naar de kerk gaan omdat anders de buren niet meer met ze spreken.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Het-groepje schreef:
05-04-2019 20:15
Ik ken iemand die af en toe ineens dringend me een boodschap moet doorgeven.
Het zijn steeds boodschappen van familieleden of zogenaamd heel belangrijke mensen voor me, die niet bestaan.
Zo heeft ze me een keer heel erg doorgezaagd over een lievelingstante, of anders tweede moeder, die ik echt moest opzoeken. Een extreem belangrijk vrouwfiguur, ik moest nadenken dan wist ik het wel.
Ze kreeg ook allerlei activiteiten door die diegene met me zou hebben ondernomen en ik was bijna ondankbaar naar die fantasiefiguur dat ik het niet meer wist.
Nou goed, diegene dus, die moest ik opzoeken want die kende me zo goed en die had voor deze fase in mijn leven een bepalende boodschap
Ik voel me altijd rot als ik met dat mens heb gesproken.
Ik had een nogal ellendige jeugd en zij blijft maar doorzagen over allerlei mensen die zich vreselijk om me zouden hebben bekommerd en die waren er gewoon niet.
Dat klinkt alsof die vrouw schizofreen is.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
MarindaH schreef:
:kneel:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
MarindaH schreef:
Amen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
iones schreef:
Wij in het westen idealiseren het Boedishme behoorlijk.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be4cd826/
MarindaH schreef:
Overigens, een vrouwenforum bestaat niet in deze genderneutrale wereld. Tenzij je zélf vindt dat er fora zijn speciaal voor mannen en speciaal voor vrouwen, en daarmee dus impliciet aangeeft dat vrouwen en mannen een "verschillende soort" zijn.
pearle schreef:
04-04-2019 19:53
Henna kleurig haar, behoorlijk te dik ( noemt dat zelf goedgevuld) en inderdaad flodderkleding en grote zelfgemaakte kettingen van stenen/schelpen
mand op de fiets met een bloemenslinger, degelijke stappers en een kat
Grappig, mijn beeld bij dit type is qua schoenen, flodderkleding (bij voorkeur veel paars en diepgroen) en accessoires hetzelfde maar ik zie juist iemand voor me die heel dun is (bijna mager zelfs) en met eigen haarkleur (grijs of grijzend). Iemand die zich ook niet lekker laat gaan met chips, bier of taart maar lavendel- en kamillethee drinkt met speltkoekjes zonder suiker.
Oh heerlijk dit .
Juf Ank! :O

En wát een slot...! :cheer2:
Wat een steengoede laatste aflevering!
Voor een laatste aflevering vond ik het maar matig.

De moeder van Achmed met haar telefoon tussen haar hoofddoek geklemd vond ik wel geinig, de Beatrixpruik van Ank was tof en dat was het. Het schooladvies, de gemixte klassen en het gedrag van Nancy (die niet in staat is tot introspectie) hadden in wat extra afleveringen beter uitgediept kunnen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven