De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
vrijdag 5 april 2019 om 19:25
Maar wees dan consequent en wordt Boeddhist en richt je leven in volgens de leerregels van het Boeddhisme. Maar alleen een beeldje neerzetten met een kaarsje erbij en verder niks doen aan die overtuiging, is net zo ongeloofwaardig als iemand die een Mariakapel inricht in zijn huis en verder met het geloof zijn achterwerk afveegt.iones schreef: ↑05-04-2019 17:36Het boedhisme staat bekend als vredelievend. Het is de enige religie die geen (heilige) oorlogen voert voor zover ik weet .
Daarnaast leven ze vegetarisch en hebben ze dus veel respect voor andermans leven.
Het is dus wat dat geloof uitdraagt wat veel mensen aanspreekt, ongeacht ze religieus zijn of niet of welke religie ze aanhang.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 5 april 2019 om 19:27
pejeka schreef: ↑04-04-2019 19:17Klopt helemaal. Vaak oudere vrijgezelle vrouwen die denken een hoger doel in het leven te hebben gevonden door thuis een boeddha-beeldje neer te zetten, dat te omringen met geurkaarsjes en bloemetjes en dat dan alles in het leven goed komt, terwijl ze zo gefrustreerd zijn als de neten. En eigenlijk gewoon afgunstig zijn op alles en iedereen die heeft wat zij niet hebben kunnen bereiken in hun leven (een relatie, goede vriendschappen, enz.), en zich enerzijds superieur voelen door hun verheven levenshouding, maar anderzijds vanuit die afgunst er alles aan doen om anderen te dwarsbomen in het krijgen van een relatie of het opbouwen van vriendschappen.
...Maar zijn ze erger dan van die oudere mannen, die er plezier in scheppen om in hun vrije tijd op een vrouwenforum rond te hangen, zichzelf op de borst kloppend over hoe goed ze het in het leven doen, maar intussen afgeven op bepaalde typen vrouwen, en zelfs karakters uit een tv-serie gebruiken en vergroten om real life vrouwen neer te sabelen, en en passant die topics, waar kijkers van bepaalde programma's graag reageren om het programma te bespreken, proberen om zeep te helpen door als een langspeelplaat details uit te vergroten en uit de context te halen..?
Such fun!1
vrijdag 5 april 2019 om 19:28
En ik maar denken dat Nancy graag zat rondom Anton zijn kracht.
vrijdag 5 april 2019 om 19:28
iones schreef: ↑05-04-2019 17:36Het boedhisme staat bekend als vredelievend. Het is de enige religie die geen (heilige) oorlogen voert voor zover ik weet .
Daarnaast leven ze vegetarisch en hebben ze dus veel respect voor andermans leven.
Het is dus wat dat geloof uitdraagt wat veel mensen aanspreekt, ongeacht ze religieus zijn of niet of welke religie ze aanhang.
Behalve dan boeddhisten in Myanmar die Rohingya's (moslims) met bruut geweld verdrijven... waarbij het woord 'genocide' is gevallen.
Such fun!1
vrijdag 5 april 2019 om 19:35
Om nog te zwijgen van mensen die zo er niet tegen kunnen als een ander ergens anders over denkt, maar wel lid worden van een discussieforum...MarindaH schreef: ↑05-04-2019 19:27...Maar zijn ze erger dan van die oudere mannen, die er plezier in scheppen om in hun vrije tijd op een vrouwenforum rond te hangen, zichzelf op de borst kloppend over hoe goed ze het in het leven doen, maar intussen afgeven op bepaalde typen vrouwen, en zelfs karakters uit een tv-serie gebruiken en vergroten om real life vrouwen neer te sabelen, en en passant die topics, waar kijkers van bepaalde programma's graag reageren om het programma te bespreken, proberen om zeep te helpen door als een langspeelplaat details uit te vergroten en uit de context te halen..?![]()
vrijdag 5 april 2019 om 19:37
Gun die mannen een lolletje.MarindaH schreef: ↑05-04-2019 19:27...Maar zijn ze erger dan van die oudere mannen, die er plezier in scheppen om in hun vrije tijd op een vrouwenforum rond te hangen, zichzelf op de borst kloppend over hoe goed ze het in het leven doen, maar intussen afgeven op bepaalde typen vrouwen, en zelfs karakters uit een tv-serie gebruiken en vergroten om real life vrouwen neer te sabelen, en en passant die topics, waar kijkers van bepaalde programma's graag reageren om het programma te bespreken, proberen om zeep te helpen door als een langspeelplaat details uit te vergroten en uit de context te halen..?![]()
vrijdag 5 april 2019 om 19:39
Waarom moet je consequent daarin zijn? Laat mensen doen wat ze zelf willen en alleen die aspecten uit een levensbeschouwing nemen die ze aanstaat. Zelfs vele gelovigen uit de katholieke kerk hangen niet de kerk volledig aan omdat ze er niet volledig achter staan. Er zijn katholieken die het onzin vinden dat priesters niet mogen trouwen, of dat homo's veroordeeld worden, of dat vrouwen geen priester mogen worden. Daarom zijn ze nog wel katholiek. Maar die mensen zouden volgens jou dus helemaal achter de dogma's van hun kerk moeten staan.pejeka schreef: ↑05-04-2019 19:25Maar wees dan consequent en wordt Boeddhist en richt je leven in volgens de leerregels van het Boeddhisme. Maar alleen een beeldje neerzetten met een kaarsje erbij en verder niks doen aan die overtuiging, is net zo ongeloofwaardig als iemand die een Mariakapel inricht in zijn huis en verder met het geloof zijn achterwerk afveegt.
Overigens vind ik zelf al die boedhabeeldjes maar kul. Er staat er hier geen een want ik ben niet zo'n slaafse mode volger.. En gelovig ben ik ook niet. Nergens in.
vrijdag 5 april 2019 om 20:15
Ik ken iemand die af en toe ineens dringend me een boodschap moet doorgeven.
Het zijn steeds boodschappen van familieleden of zogenaamd heel belangrijke mensen voor me, die niet bestaan.
Zo heeft ze me een keer heel erg doorgezaagd over een lievelingstante, of anders tweede moeder, die ik echt moest opzoeken. Een extreem belangrijk vrouwfiguur, ik moest nadenken dan wist ik het wel.
Ze kreeg ook allerlei activiteiten door die diegene met me zou hebben ondernomen en ik was bijna ondankbaar naar die fantasiefiguur dat ik het niet meer wist.
Nou goed, diegene dus, die moest ik opzoeken want die kende me zo goed en die had voor deze fase in mijn leven een bepalende boodschap
Ik voel me altijd rot als ik met dat mens heb gesproken.
Ik had een nogal ellendige jeugd en zij blijft maar doorzagen over allerlei mensen die zich vreselijk om me zouden hebben bekommerd en die waren er gewoon niet.
vrijdag 5 april 2019 om 20:19
Er zijn dan ook honderden mensen (en vroeger duizenden) die naar de kerk gaan omdat anders de buren niet meer met ze spreken.pejeka schreef: ↑05-04-2019 19:25Maar wees dan consequent en wordt Boeddhist en richt je leven in volgens de leerregels van het Boeddhisme. Maar alleen een beeldje neerzetten met een kaarsje erbij en verder niks doen aan die overtuiging, is net zo ongeloofwaardig als iemand die een Mariakapel inricht in zijn huis en verder met het geloof zijn achterwerk afveegt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 5 april 2019 om 20:24
Dat klinkt alsof die vrouw schizofreen is.Het-groepje schreef: ↑05-04-2019 20:15Ik ken iemand die af en toe ineens dringend me een boodschap moet doorgeven.
Het zijn steeds boodschappen van familieleden of zogenaamd heel belangrijke mensen voor me, die niet bestaan.
Zo heeft ze me een keer heel erg doorgezaagd over een lievelingstante, of anders tweede moeder, die ik echt moest opzoeken. Een extreem belangrijk vrouwfiguur, ik moest nadenken dan wist ik het wel.
Ze kreeg ook allerlei activiteiten door die diegene met me zou hebben ondernomen en ik was bijna ondankbaar naar die fantasiefiguur dat ik het niet meer wist.
Nou goed, diegene dus, die moest ik opzoeken want die kende me zo goed en die had voor deze fase in mijn leven een bepalende boodschap
Ik voel me altijd rot als ik met dat mens heb gesproken.
Ik had een nogal ellendige jeugd en zij blijft maar doorzagen over allerlei mensen die zich vreselijk om me zouden hebben bekommerd en die waren er gewoon niet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zaterdag 6 april 2019 om 00:13
MarindaH schreef: ↑05-04-2019 19:27...Maar zijn ze erger dan van die oudere mannen, die er plezier in scheppen om in hun vrije tijd op een vrouwenforum rond te hangen, zichzelf op de borst kloppend over hoe goed ze het in het leven doen, maar intussen afgeven op bepaalde typen vrouwen, en zelfs karakters uit een tv-serie gebruiken en vergroten om real life vrouwen neer te sabelen, en en passant die topics, waar kijkers van bepaalde programma's graag reageren om het programma te bespreken, proberen om zeep te helpen door als een langspeelplaat details uit te vergroten en uit de context te halen..?![]()
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
zaterdag 6 april 2019 om 09:13
Amen.MarindaH schreef: ↑05-04-2019 19:27...Maar zijn ze erger dan van die oudere mannen, die er plezier in scheppen om in hun vrije tijd op een vrouwenforum rond te hangen, zichzelf op de borst kloppend over hoe goed ze het in het leven doen, maar intussen afgeven op bepaalde typen vrouwen, en zelfs karakters uit een tv-serie gebruiken en vergroten om real life vrouwen neer te sabelen, en en passant die topics, waar kijkers van bepaalde programma's graag reageren om het programma te bespreken, proberen om zeep te helpen door als een langspeelplaat details uit te vergroten en uit de context te halen..?![]()
Poep, wie heeft jou gescheten?
zaterdag 6 april 2019 om 09:22
Wij in het westen idealiseren het Boedishme behoorlijk.iones schreef: ↑05-04-2019 17:36Het boedhisme staat bekend als vredelievend. Het is de enige religie die geen (heilige) oorlogen voert voor zover ik weet .
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be4cd826/
zaterdag 6 april 2019 om 09:34
Overigens, een vrouwenforum bestaat niet in deze genderneutrale wereld. Tenzij je zélf vindt dat er fora zijn speciaal voor mannen en speciaal voor vrouwen, en daarmee dus impliciet aangeeft dat vrouwen en mannen een "verschillende soort" zijn.MarindaH schreef: ↑05-04-2019 19:27...Maar zijn ze erger dan van die oudere mannen, die er plezier in scheppen om in hun vrije tijd op een vrouwenforum rond te hangen, zichzelf op de borst kloppend over hoe goed ze het in het leven doen, maar intussen afgeven op bepaalde typen vrouwen, en zelfs karakters uit een tv-serie gebruiken en vergroten om real life vrouwen neer te sabelen, en en passant die topics, waar kijkers van bepaalde programma's graag reageren om het programma te bespreken, proberen om zeep te helpen door als een langspeelplaat details uit te vergroten en uit de context te halen..?![]()
zondag 7 april 2019 om 20:05
Grappig, mijn beeld bij dit type is qua schoenen, flodderkleding (bij voorkeur veel paars en diepgroen) en accessoires hetzelfde maar ik zie juist iemand voor me die heel dun is (bijna mager zelfs) en met eigen haarkleur (grijs of grijzend). Iemand die zich ook niet lekker laat gaan met chips, bier of taart maar lavendel- en kamillethee drinkt met speltkoekjes zonder suiker.
zondag 7 april 2019 om 20:54
Voor een laatste aflevering vond ik het maar matig.
De moeder van Achmed met haar telefoon tussen haar hoofddoek geklemd vond ik wel geinig, de Beatrixpruik van Ank was tof en dat was het. Het schooladvies, de gemixte klassen en het gedrag van Nancy (die niet in staat is tot introspectie) hadden in wat extra afleveringen beter uitgediept kunnen worden.
De moeder van Achmed met haar telefoon tussen haar hoofddoek geklemd vond ik wel geinig, de Beatrixpruik van Ank was tof en dat was het. Het schooladvies, de gemixte klassen en het gedrag van Nancy (die niet in staat is tot introspectie) hadden in wat extra afleveringen beter uitgediept kunnen worden.