Mannen hebben online geen manieren meer
zondag 7 april 2019 om 12:52
Van bot vragen of je anaal doet als openingszin op datingapps, niks terugzeggen na een match tot een date plannen en je daarna opeens blokkeren... het lijkt wel alsof mannen online elke vorm van respect verloren zijn.
In het dagelijks leven was je gewoon een onbeschofte zak als je zoiets deed. Online lijkt het volstrekt normaal. Ik ben tegenwoordig al blij verrast als ze netjes zeggen dat de interesse er toch niet is. En dan hebben we het over net-uitziende mannen met een goede opleiding en dito baan, geen Sjonnies die met geld en dure auto's op de foto staan.
In het dagelijks leven was je gewoon een onbeschofte zak als je zoiets deed. Online lijkt het volstrekt normaal. Ik ben tegenwoordig al blij verrast als ze netjes zeggen dat de interesse er toch niet is. En dan hebben we het over net-uitziende mannen met een goede opleiding en dito baan, geen Sjonnies die met geld en dure auto's op de foto staan.
maandag 8 april 2019 om 15:28
haha gonegirl, dat kun je doen natuurlijk! Verder acht ik de kans op oeverloos gezwam met spreekwoordelijke verwijzingen ook groot
(denk je aan de handschoenen, of kijk je hem eerst nog uit de boom, voor je hem in de zak koopt?)
Lorem Ipsum
maandag 8 april 2019 om 15:46
Mannen die in dat spreekwoordelijke gezwam terechtkwamen met mij vond ik vaak wel de leukste. Woordgrapjes kunnen
maken vergt een bepaalde mate van intelligentie die mij wel aanstaat.
maandag 8 april 2019 om 17:42
Gelukkig bestaat het nogAeonOfWinter schreef: ↑08-04-2019 17:10Ik glimlach regelmatig naar random mensen, echt niet dat ik met iedereen waar ik naar glimlach een date zou willen. Sinds wanneer is dat direct 'flirten'?![]()

maandag 8 april 2019 om 17:43
Ja, en het is ook gewoon plezant en luchtig, zoals het hoort tijdens de kennismaking. Liefst geen gezeur en zwaar gedoe voor de eerste twee maanden irl daten om zijn.Kusjesvoorallemaal schreef: ↑08-04-2019 15:46Mannen die in dat spreekwoordelijke gezwam terechtkwamen met mij vond ik vaak wel de leukste. Woordgrapjes kunnen
maken vergt een bepaalde mate van intelligentie die mij wel aanstaat.
maandag 8 april 2019 om 18:39
Nou idd. Je moet vooral bij elkaar willen zijn omdat het leuk is en je een meerwaarde bent in elkaars leven. Niet omdat hij/zij de eerste de beste is die kan je behoefte tot het hebben van een relatie kan vervullen.

maandag 8 april 2019 om 20:01
Ik las de teksten wel. Heb een man naar rechts geswiped op basis van een vooroordeel over zijn beroep. Foto was niet bijzonder, tekst was wel leuk. De man zelf bleek in het echt waanzinnig aantrekkelijk. En dus was ik binnen een week weer van Tinder af. We zijn inmiddels al sinds vorige zomer samen.Gonegirl schreef: ↑08-04-2019 15:23Ik kijk zelf enkel naar de profielfoto in eerste instantie, en swipe op onderbuikgevoel. Ik denk dat ik me vooral baseer op de manier van lachen, de blik, en een aantal gelaatstrekken die ik aantrekkelijk vind. Pas als het een match is ga ik kijken naar de andere foto's en even lezen wat er geschreven staat op het profiel, de beroepscategorie enzo. In de gevallen waar er dan dingen geschreven staan die ik niet leuk vind, kan ik die persoon dan nog ontmatchen.

maandag 8 april 2019 om 20:03
Als ik opvolging moest geven aan elke leuke man waar ik naar glimlach.....

dinsdag 9 april 2019 om 10:34
Gelukkig had je de tekst gelezen !YagaBaba schreef: ↑08-04-2019 20:01Ik las de teksten wel. Heb een man naar rechts geswiped op basis van een vooroordeel over zijn beroep. Foto was niet bijzonder, tekst was wel leuk. De man zelf bleek in het echt waanzinnig aantrekkelijk. En dus was ik binnen een week weer van Tinder af. We zijn inmiddels al sinds vorige zomer samen.
Ik weet zeker dat ik heel veel fijne mannen naar links gedaan heb, met de snelheid waarmee ik door de foto's ga, en dan nog zonder te lezen wat ze op hun profiel geschreven hebben. Maar het is ergens ook strategisch. Ik heb de indruk dat hoe meer je investeert in het doorspitten van een profiel, hoe meer je eventueel verwacht van een eventueel contact. Dus, door er minimale tijd in te steken, heb ik ook minimale verwachtingen, en eventueel contact verloopt dan volledig toevallig en spontaan.
Maar ondertussen ben ik ook al een tijd van Tinder af, en heb daar ook mijn huidige vriend ontmoet. Mensen zeggen altijd dat het zo moeilijk is om iemand tegen te komen op Tinder, maar die ervaring heb ik eigenlijk helemaal niet, en ik vind het juist gemakkelijker dan in het echte leven.

dinsdag 9 april 2019 om 13:34
Ik stel meestal luchtige vragen, en evalueer dan hoe ontspannen en open de andere persoon reageert. Als dat goed verloopt, schakel ik heel vlug over naar facebook. Dat is wel heel controversieel om dat direct te vragen, maar ik heb het graag zo. Als een man mij toegang verleent tot zijn facebook, dan toont dat een bepaalde mate van vertrouwen. En je kent het spreekwoord, "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"

dinsdag 9 april 2019 om 13:43
dinsdag 9 april 2019 om 13:53
Ik geef liever mijn whatsapp, want veel mensen gebruiken Facebook niet meer of werken het niet bij. Dus zien of hij een relatie heeft is er ook niet bij.Gonegirl schreef: ↑09-04-2019 13:34Ik stel meestal luchtige vragen, en evalueer dan hoe ontspannen en open de andere persoon reageert. Als dat goed verloopt, schakel ik heel vlug over naar facebook. Dat is wel heel controversieel om dat direct te vragen, maar ik heb het graag zo. Als een man mij toegang verleent tot zijn facebook, dan toont dat een bepaalde mate van vertrouwen. En je kent het spreekwoord, "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten". Bovendien kan ik dan al met redelijke zekerheid stellen dat hij niet ergens een vriendin zitten heeft, en je komt direct veel over de persoon te weten. En wat nog meer is, meestal gaan mannen die alleen even vlug seks willen jou niet toelaten tot hun facebook, dus die vallen allemaal al af wanneer je zoietzs vraagt.
De gekkie uit het minder van tinder topic klonk hartstikke leuk op de app, maar begon erover dat hij de pester van vroeger in elkaar wilde rossen. Alsof ik totaal iemand anders sprak.
dinsdag 9 april 2019 om 13:54
Ik heb geen ervaring met vrouwen op Tinder. Ik blokkeer alleen uit het niks als ik me zwaar ongemakkelijk voel.OliebolmetKrenten schreef: ↑09-04-2019 13:43Weet je zeker dat alleen mannen dit doen? Het is online en tegenover iemand die hij niet kent, dus vrij verleidelijk om het zo op te lossen. In het dagelijks leven zou het hen problemen opleveren en doen mensen eerder alsof zij hoffelijk zijn.
dinsdag 9 april 2019 om 14:18
Klopt, er zijn vast horkerige vrouwen op Tinder.OliebolmetKrenten schreef: ↑09-04-2019 14:09Besef dan dat jij uit jezelf preekt en niet hetzelfde bent als alle vrouwen.
dinsdag 9 april 2019 om 14:29
Geef jij uit jezelf je nummer? Dat is een van de dingen die ik nooit zomaar deed.Elpis schreef: ↑09-04-2019 13:53Ik geef liever mijn whatsapp, want veel mensen gebruiken Facebook niet meer of werken het niet bij. Dus zien of hij een relatie heeft is er ook niet bij.
De gekkie uit het minder van tinder topic klonk hartstikke leuk op de app, maar begon erover dat hij de pester van vroeger in elkaar wilde rossen. Alsof ik totaal iemand anders sprak.
Als een man zijn nummer gaf gaf ik wel die van mij, onder het mom van een echte gentleman vraag toch het nummer van een vrouw. Dan was het altijd lachen en had ik binnen no time een apje.
Degene die de match maakte op Tinder die begon. Dat is ook het makkelijkste en gaf ik altijd aan. Iets in de trand van wie de match maakt begint de conversatie toch? Dan zal ik eens ladylike beginnen...
Het zet wel direct de toon naar wat voor man je zoekt.
Verder las ik de teksten en bekeek de foto’s de tekst was soms doorslaggevend tenopzichte van de foto.
Ik stuurde, zeker in het begin, echte berichtjes. Dus niet een zin per berichtje en dan het volgende. Maar gewoon echt een stukje tekst waar dan weer op gereageerd werd.
Ik reageerde ook pas weer zodra de man had gereageerd. Soms binnen 5 min en soms pas aan het eind van de dag. Een man die niet het gedult heeft om tot de avond te wachten op een reactie en me ontmatchte of er wat van zei die past niet bij me. Ik wil me niet zo vroeg in het contact al moeten verantwoorden. Het riekt naar controle drang.
Op de date zelf lette ik altijd op hoe hij het bedienend personeel behandelde en of er aan het eind vd date ook fooi werd gegeven.
Ongeacht of hij de rekening betaalde of dat we splitte.
Overigens is het maar goed dat mijn vriend niet de moeilijkste is want die had me dan vast afgeserveerd op het feit dat ik niet altijd ook mn mes vasthield. Inmiddels heb ik tafelmanieren

anoniem_380590 wijzigde dit bericht op 09-04-2019 15:04
1.27% gewijzigd

dinsdag 9 april 2019 om 14:57
Ai, daar zou ik ook direct op afknappen ! Dat is niks om met een tindermatch te bespreken toch. Vooraleer ik daadwerkelijk in het echt met iemand afspreek, doe ik gewoonlijk ook nog even een videochat. Dan hoor je zijn stem, en kun je al een beetje de lichaamstaal zien. En als dat er ook goed uitziet, durf ik iemand eindelijk in het echt te ontmoeten, meestal enkele weken na de initiele match.Elpis schreef: ↑09-04-2019 13:53Ik geef liever mijn whatsapp, want veel mensen gebruiken Facebook niet meer of werken het niet bij. Dus zien of hij een relatie heeft is er ook niet bij.
dinsdag 9 april 2019 om 15:17
Videochat is een goede, zal ik sowieso doen. En langer wachten.Gonegirl schreef: ↑09-04-2019 14:57Ai, daar zou ik ook direct op afknappen ! Dat is niks om met een tindermatch te bespreken toch. Vooraleer ik daadwerkelijk in het echt met iemand afspreek, doe ik gewoonlijk ook nog even een videochat. Dan hoor je zijn stem, en kun je al een beetje de lichaamstaal zien. En als dat er ook goed uitziet, durf ik iemand eindelijk in het echt te ontmoeten, meestal enkele weken na de initiele match.
Ik app liever omdat Tinder al meermaals bij mij is gecrasht en ik matches kwijt was. Ik kan zijn nummer altijd nog blokkeren als hij raar doet, zo ook laatst toen een man bijna eiste dat ik mijn adres gaf omdat hij NU langs wilde komen. Heel eng.
dinsdag 9 april 2019 om 15:21
Ik neem zelf het voortouw. Wachten tot hij mij uitvraagt of zijn nummer geeft wil ik niet. Al denk ik dus dat ik minder snel moet willen afspreken. Laat hem daar maar mee komen. Wat ik wel vind is dat hij naar mijn stad moet komen de eerste date, tenzij het anders uitkomt. Dan weet ik ook gelijk of hij moeite wil doen voor mij. Betalen doe ik graag 50/50 tenzij hij aandringt te willen betalen. Geef zelf nooit fooi, woon niet in Amerika immers en personeel krijgt hier prima betaald.Kusjesvoorallemaal schreef: ↑09-04-2019 14:29Geef jij uit jezelf je nummer? Dat is een van de dingen die ik nooit zomaar deed.
Als een man zijn nummer gaf gaf ik wel die van mij, onder het mom van een echte gentleman vraag toch het nummer van een vrouw. Dan was het altijd lachen en had ik binnen no time een apje.
Degene die de match maakte op Tinder die begon. Dat is ook het makkelijkste en gaf ik altijd aan. Iets in de trand van wie de match maakt begint de conversatie toch? Dan zal ik eens ladylike beginnen...
Het zet wel direct de toon naar wat voor man je zoekt.
Verder las ik de teksten en bekeek de foto’s de tekst was soms doorslaggevend tenopzichte van de foto.
Ik stuurde, zeker in het begin, echte berichtjes. Dus niet een zin per berichtje en dan het volgende. Maar gewoon echt een stukje tekst waar dan weer op gereageerd werd.
Ik reageerde ook pas weer zodra de man had gereageerd. Soms binnen 5 min en soms pas aan het eind van de dag. Een man die niet het gedult heeft om tot de avond te wachten op een reactie en me ontmatchte of er wat van zei die past niet bij me. Ik wil me niet zo vroeg in het contact al moeten verantwoorden. Het riekt naar controle drang.
Op de date zelf lette ik altijd op hoe hij het bedienend personeel behandelde en of er aan het eind vd date ook fooi werd gegeven.
Ongeacht of hij de rekening betaalde of dat we splitte.
Overigens is het maar goed dat mijn vriend niet de moeilijkste is want die had me dan vast afgeserveerd op het feit dat ik niet altijd ook mn mes vasthield. Inmiddels heb ik tafelmanierenSoms moet je even geduld hebben haha
![]()

dinsdag 9 april 2019 om 17:41
Je komt op mij over als een veeleisend persoon en weinig plezierig. Wat voor een moeite doe jij voor die man dan, aangezien hij dat ook voor jou moet doen. Of vind jij op komen dagen al genoeg moeite?Elpis schreef: ↑09-04-2019 15:21Ik neem zelf het voortouw. Wachten tot hij mij uitvraagt of zijn nummer geeft wil ik niet. Al denk ik dus dat ik minder snel moet willen afspreken. Laat hem daar maar mee komen. Wat ik wel vind is dat hij naar mijn stad moet komen de eerste date, tenzij het anders uitkomt. Dan weet ik ook gelijk of hij moeite wil doen voor mij. Betalen doe ik graag 50/50 tenzij hij aandringt te willen betalen. Geef zelf nooit fooi, woon niet in Amerika immers en personeel krijgt hier prima betaald.

dinsdag 9 april 2019 om 17:49
Ik ben blij dat ik niet date. Wat vermoeiend om aan al die eisen te moeten voldoen.
dinsdag 9 april 2019 om 17:52
Ik vind het veiliger om op een plek af te spreken die ik ken en waar iemand me kan ophalen. Als vrouw weet je nooit. Ik wil een man die dat inziet en moeite steekt in mijn welzijn.
Verder vind ik een relatie een joint effort.

dinsdag 9 april 2019 om 18:07
Want jij komt nooit buiten jouw eigen stadsgrenzen en jij bent niet in staat om jezelf veilig thuis te brengen?
Als jij zo slecht voor jezelf kan zorgen dan zou ik daar eerst eens aan gaan werken voordat je gaat daten.
Een relatie is zeker iets om samen moeite voor te doen (kan je gewoon in t Nederlands zeggen hoor) vandaar mijn vraag wat voor moeite jij dan doet want ik lees nog steeds niks gelijkwaardigs.