Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
vrijdag 5 april 2019 om 21:27
vrijdag 5 april 2019 om 21:57
Redcurls wat ontzettend balen zeg.. knuffel voor jou!
Pergamon wat naar dat je zo giga verkouden bent zeg.
En je stress wat betreft de zwangerschap begrijp ik helemaal. Toen ik zwanger was heb ik welgeteld 1 dag een beetje genoten en dat was de dag van de positieve test en daarna stond ik elke dag met een brok in mijn keel op van de stress.. Ik hoop voor jou op een prachtige echo!!
En je stress wat betreft de zwangerschap begrijp ik helemaal. Toen ik zwanger was heb ik welgeteld 1 dag een beetje genoten en dat was de dag van de positieve test en daarna stond ik elke dag met een brok in mijn keel op van de stress.. Ik hoop voor jou op een prachtige echo!!
vrijdag 5 april 2019 om 23:49
Weet ik dat je dat niet zo bedoelde

zaterdag 6 april 2019 om 11:45
Saartje26 schreef: ↑05-04-2019 21:57Redcurls wat ontzettend balen zeg.. knuffel voor jou!
Ik sta inmiddels een beetje in "star wars mode" (nerd alert): 'I am one with the force and the force is with me' mantra ik de dag door (en dan hopen dat ik niet aan het einde van de exercitie dood ga, zoals Chirrut)

(voor de niet-kenners, Chirrut is blind en steekt als mantra-end een open veld over omringd door schietende soldaten en daarmee red hij de wereld (kort door de bocht uitleg) : https://youtu.be/FXcZ-4cPRhw)

maandag 8 april 2019 om 15:29
He gatver Arctic, wat een klote dagen zijn dit. Zo onwijs slopend die onzekerheid! Heb je nog gesprekken met de POHer staan met wie je dit kan bespreken? Mijn maatschappelijk werker is inmiddels mijn rots in de branding die me door dit soort momenten heen loodst. Ik hoop zo dat jij ook zo'n persoon hebt / kan vinden.
maandag 8 april 2019 om 16:19
Arcticfox1 schreef: ↑08-04-2019 14:35Mijn beste vriendin is vanmorgen plotseling bevallen van haar zoontje.
Super blij voor haar, maar ik ben ook zo bang dat het nooit gaat lukken bij ons. Dat verdriet zit echt heel diep

Je moet niet alles geloven wat je denkt

maandag 8 april 2019 om 21:28
Dat klopt zeker. Ik gun haar echt alles. Ze is mijn aller liefste vriendinSusieFlower schreef: ↑08-04-2019 17:03@ Artic, dat blijven lastige situaties. Je eigen pijn/ gemis hierin heeft niks te maken met of je het een ander gunt of niet.
Om het nog rotter te maken. Nu al bruinverlies gezien, dus ik weet al hoe laat het is
Ik ga lekker vroeg naar bed vandaag
dinsdag 9 april 2019 om 11:18
Ik zou bijna zeggen: gefeliciteerd met je menstruatie. Of in elk geval

dinsdag 9 april 2019 om 13:06
Wat fijn dat er weer voortgang inzit.
Pfff 70 dagen is echt een lange zit
Menstruatie heeft doorgezet
Op naar mijn tiende poging ovulatie inductie
Wel de vraag gemaild (bij het doorgeven van mijn menstruatie) wat se gedachte is on daar nog tot twaalf rondes mee door te gaan.
Zij zullen het wel weten, maar voor mijn gevoel zot ik nu te wacht tot we met een andere aanpak gaan beginnen die misschien wel werkt
dinsdag 9 april 2019 om 19:19
dinsdag 9 april 2019 om 19:25
Mooi zo, eindelijk! Het is jammer dat je zolang moest wachten en dat je een vervelende kuur nodig had om verder te kunnen, maar nu op naar de terugplaatsing!
Arcticfox1 schreef: ↑09-04-2019 13:06
Menstruatie heeft doorgezet
Op naar mijn tiende poging ovulatie inductie
Wel de vraag gemaild (bij het doorgeven van mijn menstruatie) wat se gedachte is on daar nog tot twaalf rondes mee door te gaan.
Zij zullen het wel weten, maar voor mijn gevoel zot ik nu te wacht tot we met een andere aanpak gaan beginnen die misschien wel werkt
Balen Arcticfox.

Nee, daar ben ik vorige week vanaf gevallen. Nu aan mijn zesde ronde met letrozol begonnen. Hoe is het bij jou?
Vanmiddag kort telefonisch consult gehad met mijn arts, eind van de maand mag ik IRL langskomen. Het lijkt haar een goed idee dat ik na 9x tabletten (3x clomid, 6x letrozol) maar ga overstappen op injecties. Dus ik sluit me binnenkort aan bij de rest van de prikkers hier.

dinsdag 9 april 2019 om 20:21
@botanietje ik vind het prikken qua bijwerkingen zoveel beter dan de clomid. Hoewel de regelmaat nog steeds ver te zoeken is
Hoe sta jij tegenover het prikken?
Antwoord van de fertiliteit schiet ik niks mee op. Twaalf rondes is protocol voor wanneer er geen reden is gevonden dat het niet lukt. Wat bij mij het geval is.
In principe heb je dan een "jaar" met ovulaties en goede timing.
Behalve dat ik door deze kutzooi en de drie rondes die ik nog niet dat jaar wel dik overheen ga
Ze had wel voorgesteld om een gesprek met mijn arts in te plannen
Hoe sta jij tegenover het prikken?
Antwoord van de fertiliteit schiet ik niks mee op. Twaalf rondes is protocol voor wanneer er geen reden is gevonden dat het niet lukt. Wat bij mij het geval is.
In principe heb je dan een "jaar" met ovulaties en goede timing.
Behalve dat ik door deze kutzooi en de drie rondes die ik nog niet dat jaar wel dik overheen ga
Ze had wel voorgesteld om een gesprek met mijn arts in te plannen
dinsdag 9 april 2019 om 22:32
@Arctic, je kan natuurlijk altijd een tussen evaluatie aanvragen! Echt doen hoor, als je er zo mee zit!
@Saartje, ik heb sinds een uurtje best pittige krampen en maak me weer bloednerveus over al dat mis kan gaan. Ik HAAT deze fase werkelijk zoals ik nooit had gedacht deze fase te kunnen haten. Soms heb ik een vlaagje vertrouwen, zo van 'dit komt goed, nog 2 weken wachten tot de echo', en dan een paar uur later BAM doet je lichaam weer iets waar ik vol van in de stress schiet.
@Saartje, ik heb sinds een uurtje best pittige krampen en maak me weer bloednerveus over al dat mis kan gaan. Ik HAAT deze fase werkelijk zoals ik nooit had gedacht deze fase te kunnen haten. Soms heb ik een vlaagje vertrouwen, zo van 'dit komt goed, nog 2 weken wachten tot de echo', en dan een paar uur later BAM doet je lichaam weer iets waar ik vol van in de stress schiet.
dinsdag 9 april 2019 om 22:56
Botanietje, oh sorry!! Er werd zoveel geschreven dat ik het even niet meer kon bijhouden
zie je op tegen het prikken? Ik vond het in tegenstelling tot clomid een enorme verademing!
Arctic ik zou ook een persoonlijk gesprek aanvragen. Als ik nooit zelf mijn mond open had getrokken was ik nu waarschijnlijk nog met clomid bezig.. volg je gevoel!
Pergamon, ik snap je gevoel en zorgen zo goed. Heel herkenbaar ook. Krampen kunnen wel echt heel normaal zijn door het oprekken van je baarmoeder.
Als je zoveel stress hebt zou ik het ziekenhuis toch vragen of de echo misschien een week vervroeg kan worden.. Dit is toch niet te doen zo.
Wees maar extra lief voor jezelf
Arctic ik zou ook een persoonlijk gesprek aanvragen. Als ik nooit zelf mijn mond open had getrokken was ik nu waarschijnlijk nog met clomid bezig.. volg je gevoel!
Pergamon, ik snap je gevoel en zorgen zo goed. Heel herkenbaar ook. Krampen kunnen wel echt heel normaal zijn door het oprekken van je baarmoeder.
Als je zoveel stress hebt zou ik het ziekenhuis toch vragen of de echo misschien een week vervroeg kan worden.. Dit is toch niet te doen zo.
Wees maar extra lief voor jezelf
woensdag 10 april 2019 om 07:42
De extreme hoeveelheid stress is er met vlagen. Inmiddels goed geslapen en voel me weer wat beter. Ik heb maandag een gesprek met maatschappelijk werk waarin ik dit ga aankaarten en ik heb er het volste vertrouwen in dat zij nog met hele goede tips gaat komen. Dan is het nog maar 1.5 week en een dan heb ik ook nog acupunctuur ingepland waar ik altijd super relaxed van wordt. Het einde komt in zicht

woensdag 10 april 2019 om 08:03
@ Botanietje, het prikken valt écht mee, als wij het kunnen dan kan jij het ook.
En de bijwerkingen zijn echt zoveel minder dan bij Clomid.
@ Daisyliz, jeetje wat een ontzettend lange cyclus. Hopelijk is deze tp raak.
Kon jij meteen doorgaan met het traject toen je dat wilde na de vroeggeboorte van jullie kindje? Daar lopen wij nu ontzettend tegenaan.
Ik baal dat ik deze maand weer voorbij moet laten gaan omdat we pas volgende maand terug een afspraak hebben. Ben nu maar met ovulatietestjes in de weer, maar ik verwacht er niet veel van.
Kon jij meteen doorgaan met het traject toen je dat wilde na de vroeggeboorte van jullie kindje? Daar lopen wij nu ontzettend tegenaan.
Ik baal dat ik deze maand weer voorbij moet laten gaan omdat we pas volgende maand terug een afspraak hebben. Ben nu maar met ovulatietestjes in de weer, maar ik verwacht er niet veel van.
C'est la vie
woensdag 10 april 2019 om 08:16
Pergamon schreef: ↑10-04-2019 07:42De extreme hoeveelheid stress is er met vlagen. Inmiddels goed geslapen en voel me weer wat beter. Ik heb maandag een gesprek met maatschappelijk werk waarin ik dit ga aankaarten en ik heb er het volste vertrouwen in dat zij nog met hele goede tips gaat komen. Dan is het nog maar 1.5 week en een dan heb ik ook nog acupunctuur ingepland waar ik altijd super relaxed van wordt. Het einde komt in zicht![]()
Fijn dat je goed kon slapen. Weer een nacht dichterbij de echo en alles netjes op z'n plek, dus die krampen kunnen je niets maken (en doen misschien zelfs nuttig werk?). Je komt er wel.
Geeft niks! Ik snap de verwarring volkomen, met zoveel dames in zoveel stadia.
Ik vind het prikken een eng idee, heb wel EMDR gehad ivm een nare prikervaring. Maar ik zal de enige niet zijn, dus ik vertrouw erop dat ze me in het ziekenhuis goed instrueren. Als de kansen beter zijn dan met tabletten, dan doe ik wat ze me vragen. Waar ik wel tegenop zie is dat ik over 2 maanden voor mijn werk in het buitenland ben. Druk, onregelmatig schema, geen partner in de buurt ... geen idee hoe dat moet als ik daar zou moeten prikken. Nou goed, dat zien we tegen die tijd wel.
woensdag 10 april 2019 om 08:40
Nee ik moest een half jaar wachten om mijn lichaam rust te geven en te herstellen. Kwam mede doordat ik bijna ben doodgebloed, maar ook ‘gewoon’ om te ontzwangeren. Frustrerend he..SusieFlower schreef: ↑10-04-2019 08:03@ Botanietje, het prikken valt écht mee, als wij het kunnen dan kan jij het ook.