Mannen hebben online geen manieren meer
zondag 7 april 2019 om 12:52
Van bot vragen of je anaal doet als openingszin op datingapps, niks terugzeggen na een match tot een date plannen en je daarna opeens blokkeren... het lijkt wel alsof mannen online elke vorm van respect verloren zijn.
In het dagelijks leven was je gewoon een onbeschofte zak als je zoiets deed. Online lijkt het volstrekt normaal. Ik ben tegenwoordig al blij verrast als ze netjes zeggen dat de interesse er toch niet is. En dan hebben we het over net-uitziende mannen met een goede opleiding en dito baan, geen Sjonnies die met geld en dure auto's op de foto staan.
In het dagelijks leven was je gewoon een onbeschofte zak als je zoiets deed. Online lijkt het volstrekt normaal. Ik ben tegenwoordig al blij verrast als ze netjes zeggen dat de interesse er toch niet is. En dan hebben we het over net-uitziende mannen met een goede opleiding en dito baan, geen Sjonnies die met geld en dure auto's op de foto staan.
donderdag 11 april 2019 om 18:40
Het heeft niet zozeer met de handeling te maken maar het schetst wel een bepaald beeld van iemand. Als ik het voortouw moet gaan nemen dan is de man in kwestie geen goede match voor mij, omdat ik in een relatie echt tegengas nodig heb. Diegene moet qua persoonlijkheid dominanter zijn dan ik zelf anders werkt het niet. Dat een man voorstelt om te betalen laat gewoon zien wat hij voor je over heeft en dat vind ik dan wel zo galant.
donderdag 11 april 2019 om 18:59
Daarmee maak je die man verantwoordelijk voor jouw gedrag. Het is aan hem om te zorgen dat jij niet over hem heen walst.Geel schreef: ↑11-04-2019 18:40Het heeft niet zozeer met de handeling te maken maar het schetst wel een bepaald beeld van iemand. Als ik het voortouw moet gaan nemen dan is de man in kwestie geen goede match voor mij, omdat ik in een relatie echt tegengas nodig heb. Diegene moet qua persoonlijkheid dominanter zijn dan ik zelf anders werkt het niet. Dat een man voorstelt om te betalen laat gewoon zien wat hij voor je over heeft en dat vind ik dan wel zo galant.
Bovendien zegt het initiatief nemen niet noodzakelijk iets over dominantie. Misschien neemt een man initiatief omdat hij heeft geleerd dat dat zo hoort.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
donderdag 11 april 2019 om 20:08
Het heeft niets te maken met gedrag, maar met karakter.BWitched schreef: ↑11-04-2019 18:59Daarmee maak je die man verantwoordelijk voor jouw gedrag. Het is aan hem om te zorgen dat jij niet over hem heen walst.
Bovendien zegt het initiatief nemen niet noodzakelijk iets over dominantie. Misschien neemt een man initiatief omdat hij heeft geleerd dat dat zo hoort.
In mijn ervaring is het zo dat een man mij niet uitvraagt omdat hij mij niet leuk genoeg vind of hij is onzeker, in beide gevallen ben je geen goede match. Initiatief nemen zegt wel iets over je interesse en hoe assertief iemand is en dat is een eigenschap die mij aanstaat.
En wat is er mis met 'dat het zo hoort' wil je zo graag tegendraads zijn?
donderdag 11 april 2019 om 20:18
'Dat het zo hoort' is een gelegenheidsargument. Wie bepaalt dat eigenlijk?Geel schreef: ↑11-04-2019 20:08Het heeft niets te maken met gedrag, maar met karakter.
In mijn ervaring is het zo dat een man mij niet uitvraagt omdat hij mij niet leuk genoeg vind of hij is onzeker, in beide gevallen ben je geen goede match. Initiatief nemen zegt wel iets over je interesse en hoe assertief iemand is en dat is een eigenschap die mij aanstaat.
Waarom is het tegendraads om te vinden dat de man niet per se de vrouw mee uit hoeft te vragen?
donderdag 11 april 2019 om 20:25
De maatschappij. Kennelijk denk je dat zelf ergens ook, want je benoemt het in je vorige post.
Je hoeft niet de vrouw perse uit te vragen, maar als jij haar niet gaat uitvragen ga je er dus vanuit dat de vrouw het moet doen, uit het oogpunt van de maatschappij is dat wel tegendraads.
Overigens is het niet zo dat ik expres wacht totdat een man met een idee komt oid, als iemand oprecht interesse heeft komt hij ermee voor ik eraan denk.
donderdag 11 april 2019 om 21:17
Ik val niet op vrouwen, en ik ben geen man. En ik weet oprecht niet meer wie van ons nou wie heeft uitgevraagd. Mijn lief zegt hij. Ik denk ik.Geel schreef: ↑11-04-2019 20:25De maatschappij. Kennelijk denk je dat zelf ergens ook, want je benoemt het in je vorige post.
Je hoeft niet de vrouw perse uit te vragen, maar als jij haar niet gaat uitvragen ga je er dus vanuit dat de vrouw het moet doen, uit het oogpunt van de maatschappij is dat wel tegendraads.
Overigens is het niet zo dat ik expres wacht totdat een man met een idee komt oid, als iemand oprecht interesse heeft komt hij ermee voor ik eraan denk.
vrijdag 12 april 2019 om 22:28
Gefeliciteerd met je leuke relatie.Kusjesvoorallemaal schreef: ↑10-04-2019 09:10Wat je überhaupt op Tinder doet?
Het is een middel om mensen te leren kennen met een bepaald doel. Voor mij was dat een leuke relatie.
Maar vanwaar de denigrerende toon in je post?
Niet zo zuuur!!!
zaterdag 13 april 2019 om 08:09
Dat vind ik wat stllig. Ik ben van ons twee (ik en vriend) iets sneller en voortvarender, ook toen ik mijn vriend ontmoette. Hij heeft over alles altijd wat meer bedenktijd nodig (het kopen van een nieuwe matras, het opzeggen van zijn baan). Heeft niks met onzekerheid te maken en hij is assertief genoeg om voor zichzelf op te komen.Geel schreef: ↑11-04-2019 20:08Het heeft niets te maken met gedrag, maar met karakter.
Bij twee personen is er gewoon altijd eentje wat sneller, voortvarender of juist niet. Tussen twee mensen is altijd verschil en zelfs al is het vergeleken met de rest van de wereld een klein verschil, tussen twee mensen kan het enorm groot voelen, zonder dat te zijn. Ik ben gewoon wat impulsiever/ snelle beslisser en moet er niet aan denken om met iemand te zijn die dat nog meer is dan ik.
Ik heb ook weinig op met de redenatie 'omdat het zo hoort'. Er zijn wel meer dingen die 'zo horen' zonder dat er een wet voor is. Doe gewoon wat goed voelt (zonder andren of jezel schade te berokkenen uiteraard) ipv dingen over te analyseren ("hij vind me dus niet leuk genoeg"*) of krampachtig je eigen gedrag in een patroon te wringen 'omdat het zo hoort'.
*sowieso handig om bij daten je meer druk te maken over wie je zelf leuk vind, dan of een ander jou wel leuk genoeg vindt.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 13-04-2019 08:56
2.46% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 13 april 2019 om 08:13
Ben je daar duidelijk over vooraf? Zou ik wel waarderen. Zou me een nutteloze avond besparen.Elpis schreef: ↑09-04-2019 15:21Ik neem zelf het voortouw. Wachten tot hij mij uitvraagt of zijn nummer geeft wil ik niet. Al denk ik dus dat ik minder snel moet willen afspreken. Laat hem daar maar mee komen. Wat ik wel vind is dat hij naar mijn stad moet komen de eerste date, tenzij het anders uitkomt. Dan weet ik ook gelijk of hij moeite wil doen voor mij. Betalen doe ik graag 50/50 tenzij hij aandringt te willen betalen. Geef zelf nooit fooi, woon niet in Amerika immers en personeel krijgt hier prima betaald.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 13 april 2019 om 17:01
Ik vraag ze altijd of ze naar mijn stad komen, als er een goede reden is kom ik naar hen toemJollyRider schreef: ↑13-04-2019 08:13Ben je daar duidelijk over vooraf? Zou ik wel waarderen. Zou me een nutteloze avond besparen.

zaterdag 13 april 2019 om 18:11
Ja gek hè. Over mannen kun je alles zeggen want ojee zielig patriarchale samenleving. Ik heb meermaals een vrouw in gezelschap een opmerking horen maken over dat manlief het toetje maar moet laten staan want "hij krijgt een buikje". Moet je andersom eens proberen.

zaterdag 13 april 2019 om 23:13
zondag 14 april 2019 om 00:49
zondag 14 april 2019 om 00:51
Avontuurlijk: anaal
Als ze van dieren of kinderen houden kan je je zorgen gaan maken
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 14 april 2019 om 13:35
Haha bestaat er inmiddels ook een soort guideline voor de ‘normale’ mens.JollyRider schreef: ↑14-04-2019 00:51Avontuurlijk: anaal
Als een profiel zag met ben avontuurlijk ingesteld, hou van knuffelen en mijn huisdier en ben gek op kinderen. Dan zou ik niet direct doorhebben dat hij iets heel anders zou kunnen bedoelen.
Op dat knuffelen en de foto met hond was hij sowieso wel naar links gegaan dan, maar dat even terzijden

Het meest gekke wat ik ooit voorbij heb zien komen is een duitser (ik was in duitsland) met borsten. Het was geloof ik wel een man die op vrouwen viel maar hij vond bosten mooi dus had zichzelf er maar een paar aan laten meten.
zondag 14 april 2019 om 21:01
Gebeurt tegenwoordig op alles sites zelfs de betaalde sites en linkedin schijnt er ook al voor gebruikt te wordenMokThee schreef: ↑07-04-2019 12:56En als je nou eens niet op Tinder iemand zoekt, maar op een gewone datingsite? Op Tinder zitten relatief meer mensen die niet op een relatie uit zijn.
En er zijn echt leuke mannen, ook op datingsites. Ik snap je frustraties, been there, done that. Ik heb mijn vriend van Lexa gedownload![]()
dinsdag 16 april 2019 om 12:10
Rijst bij mij de vraag hoe jij dat weet.JollyRider schreef: ↑14-04-2019 00:51Avontuurlijk: anaal