Je moet niet vetter worden

13-04-2019 16:49 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.

We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!

Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.

Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.

Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.

Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
Lucifer2018 schreef:
13-04-2019 18:02
Je kan ook zonder slecht in je vel te zitten dit soort gedrag gewoon een afknapper vinden.
Ja kan maar in combi met wat er al speelde maak je het dan uit ipv dat je zo de strijd aangaat en het zo sterk op jezelf betrekt. Dan denk je: ik zie het anders en/of zo wil ik niet behandeld worden....maar dat zijn nou net de reacties die ik bij TO niet zie. Zij wil zijn motieven uitpluizen maar het is de vraag of zijn motieven om dit te zeggen wel zo belangrijk zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
13-04-2019 18:12
Ja kan maar in combi met wat er al speelde maak je het dan uit ipv dat je zo de strijd aangaat en het zo sterk op jezelf betrekt. Dan denk je: ik zie het anders en/of zo wil ik niet behandeld worden....maar dat zijn nou net de reacties die ik bij TO niet zie. Zij wil zijn motieven uitpluizen maar het is de vraag of zijn motieven om dit te zeggen wel zo belangrijk zijn.
Ik heb hem gezegd dat ik zo niet behandeld wil worden en dat hij vrij is om te gaan als het hem niet bevalt. What you see is what you get. Ik heb er wel een topic over geopend omdat ik toch wel enigszins in verwarring achter bleef en bijna aan mezelf ging twijfelen over wat er zich afspeelde deze middag vooral omdat het de eerste keer is dat er zich zoiets afspeelt wat ook gelijk ontaarde in onze eerste ruzie omdat ik het niet pik.

Ik heb echt wel een goed zelfbeeld wordt daar ook regelmatig in bevestigd. Had kwam gewoon echt hard aan omdat hij nog nooit eerder zoiets heeft gezegd of opgemerkt.
JollyRider schreef:
13-04-2019 16:53
Het is alleen al een woordkeuze die ik niet zou accepteren eerlijk gezegd. Vetter? Je bent geen slachtvee

Precies wat ik dacht. Vetter is voor mij echt denigrerend. Als mijn partner zoiets tegen mij zou zeggen zou ik dat zeer respectloos vinden.
viva-amber schreef:
13-04-2019 18:12
De sexproblemen?

Je kan ook gewoon denken dat hij niet bij je past qua wensen binnen een relatie.
Jawlensky schreef:
13-04-2019 18:22
Precies wat ik dacht. Vetter is voor mij echt denigrerend. Als mijn partner zoiets tegen mij zou zeggen zou ik dat zeer respectloos vinden.

Vetter impliceert bovendien dat hij je nu al vet vindt. Dat klinkt niet lief.
Hij zeurt toch over je gewicht? Sneaky dat hij het dan omdraait alsof jij dat doet.

Als je gewoon een normaal gewicht hebt, is er niks aan de hand en je hoeft geen topmodel te worden. Is hij zelf de perfecte man? Zo nee, dan zou ik ook even 'voor de grap' wat opmerkingen over zijn uiterlijk maken.
julius schreef:
13-04-2019 17:45
Hij zei niet dat ie niet meer van haar zou houden als ze dikker zou worden, hij zei dat hij haar dan niet meer aantrekkelijk zou vinden.

Nou had ie als man natuurlijk beter moeten weten dan ooit te beginnen over het gewicht van zijn vriendin, maar als hij dik niet aantrekkelijk vindt, dan kan dat maar duidelijk zijn toch?

Beter dan volgend jaar een topic met de vraag waarom haar vriend toch geen seks meer met haar wil..
Ze heeft een normaal gewicht, dus ook als ze iets aankomt is ze niet meteen dik.

Het klinkt meer alsof hij een boodschappenlijstje heeft van hoe een vrouw moet zijn. Moet ja, want dat was het werkwoord dat hij gebruikte.
Dat is heel wat anders dan zeggen: "Ik vind iets slanker je mooier staan", als ze dus daadwerkelijk wat te veel weegt.
Je hebt aan hem gevraagd waarom hij jou dik vindt...en die vraag kun je gewoon nooit goed beantwoorden. Grenzen stellen prima en het niet accepteren ook...maar jij geeft zelf opening tot al die nare discussies door over een oude foto te zeggen dat je toen veel slanker was en door naar zijn motieven te vragen over waarom hij jou dik vindt.

Wanneer iemand mij persoonlijk beledigt dan stopt het gesprek en geef ik aan dat dit niet acceptabel is en dat we zo niet verder praten en ik dit dus ook in de toekomst niet meer wil. Iemand kan zich dan verbeteren of het stopt. Je blijft niet door discussiëren over iets wat je erg vervelend vindt en dat doe jij wel.

Hij zit fout idd maar wanneer jij dit niet wil dan moet je ook stoppen om het steeds te voeden met opmerkingen waarmee je jezelf omlaag haalt en door rare vragen te stellen.

Daarnaast heeft hij niet gezegd dat je niet mooi bent, hij heeft zelfs niet gezegd dat je nu te dik bent. Ik weet niet wat jij in je hoofd hiervan maakt...maar ik hoorde het hem niet zeggen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-04-2019 18:48
10.28% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Belg007 schreef:
13-04-2019 16:56
Hij is weggegaan? Hij zou weg mogen blijven van mij.
Dit dus!!!!!!
Wat een nare opmerking van je vriend. Ik zou me hier ook niet zomaar overheen zetten. Zulke opmerkingen verwacht je niet, zeker niet van je geliefde. ik zou hier niet te veel woorden meer aan vuil maken, het zegt eigenlijk al genoeg.
Sjaantje37 schreef:
13-04-2019 18:00
Ik ervaar een hoop stress in mijn leven op het moment, verhuizing, puber etc etc.. maar zit voor de rest goed in mijn vel. Maar ik begrijp wat je schrijft, misschien moet ik ook even bij mezelf gaan graven waarom mij dit zo raakt.

Dat zou ik maar eens doen, want iemand drukt zich 1 x onhandig uit en je gaat het gelijk uitmaken? Je maakt er wel een heel ding van zo. En je begon er zelf over.

Ik geloof er niets van dat je voldoende zelfvertrouwen hebt, wat je later ergens schrijft, want dan had dit je niet zo geraakt.
Misschien raakt het je wel dat jouw vriend zo oppervlakkig en veeleisend is.
Misschien dacht je een diepgaander contact te hebben met hem.
viva-amber schreef:
13-04-2019 18:45
Je hebt aan hem gevraagd waarom hij jou dik vindt...en die vraag kun je gewoon nooit goed beantwoorden. Grenzen stellen prima en het niet accepteren ook...maar jij geeft zelf opening tot al die nare discussies door over een oude foto te zeggen dat je toen veel slanker was en door naar zijn motieven te vragen over waarom hij jou dik vindt.

Wanneer iemand mij persoonlijk beledigt dan stopt het gesprek en geef ik aan dat dit niet acceptabel is en dat we zo niet verder praten en ik dit dus ook in de toekomst niet meer wil. Iemand kan zich dan verbeteren of het stopt. Je blijft niet door discussiëren over iets wat je erg vervelend vindt en dat doe jij wel.

Hij zit fout idd maar wanneer jij dit niet wil dan moet je ook stoppen om het steeds te voeden met opmerkingen waarmee je jezelf omlaag haalt en door rare vragen te stellen.

Daarnaast heeft hij niet gezegd dat je niet mooi bent, hij heeft zelfs niet gezegd dat je nu te dik bent. Ik weet niet wat jij in je hoofd hiervan maakt...maar ik hoorde het hem niet zeggen.
Ik hem dit gevraagd nadat hij zei je moet niet vetter worden, dat impliceer dat hij mij vet vindt. Ik ben ook niet door blijven discussiëren, ik hem gevraagd weg te gaan omdat de sfeer verziekt was tussen ons. Ik heb geen opmerking meer gemaakt waarbij ik mezelf omlaag haalde en stelde die ene vraag die mij vrij relevant leek na wat hij zei.
Ik ben het type als je jezelf te dik vindt dan moet je daar wat aan doen, om die reden ben ik een jaar geleden begonnen met sporten, ook omdat dit goed is voor je gezondheid. Ik ben inmiddels 50 en heb mijzelf geaccepteerd zoals ik ben, als iemand anders dit niet kan accepteren dan moet hij of zij weggaan.
Ongeacht je figuur heeft een ander je niet naar te behandelen maar je mag ook wel wat aardiger tegen en over jezelf zijn. Een foto van jou is gewoon een mooie foto en een botte opmerking, dan wel een botte vriend is gewoon een botte vriend...je bent niet verplicht om het allemaal op jezelf te betrekken, zeker niet wanneer je gezond leeft en sport...hoe zo moet jij dan ergens iets aan gaan doen?
parbleumondieu schreef:
13-04-2019 19:07
Misschien raakt het je wel dat jouw vriend zo oppervlakkig en veeleisend is.
Misschien dacht je een diepgaander contact te hebben met hem.
Dit verwoord precies wat ik voel.
Blijenvrij schreef:
13-04-2019 19:03
Dat zou ik maar eens doen, want iemand drukt zich 1 x onhandig uit en je gaat het gelijk uitmaken? Je maakt er wel een heel ding van zo. En je begon er zelf over.

Ik geloof er niets van dat je voldoende zelfvertrouwen hebt, wat je later ergens schrijft, want dan had dit je niet zo geraakt.
Vind het echt verder gaan dan onhandig. Ik heb het niet uitgemaakt maar wel om een time-out gevraagd omdat ik hier over wil nadenken of ik het echt een dealbreaker vind. Want zoiets is toch vergif voor een relatie.
Het is gewoon nooit oké om zoiets te zeggen, hoe je het ook probeert te bekijken.
En dat komt omdat iedereen gevoelig is voor vleierij en dus ook voor kritiek en al helemáál als het gaat om uiterlijk en seks.
Hoe kun je je nog lekker spontaan overgeven aan een vrijpartij na zo'n opmerking?
Zowel mannen als vrouwen moeten zich ervan bewust zijn dat, zodra het gaat om zoiets als uiterlijk en seks eerlijkheid níet het langste duurt.
Er is eigenlijk maar 1 verkeerde opmerking voor nodig om de intimiteit te verknallen, want de ander durft zich niet meer kwetsbaar op te stellen en os niet meer in staat zich over te geven.

We doen alsof we allemaal zo dol zijn op eerlijkheid, maar dat is een illusie.
We willen gewoon complimenten en anders willen we liever dat er gezwegen wordt.
In geval van to is het natuurlijk zo dat haar vriend niet alleen erg bot maar ook dus erg dom was.
Sukkel.

En de enige reden waarom to erop door is gegaan is omdat ze stiekem hoopt dat hij iets zegt, wat dan ook, om zijn eerdere domme en botte opmerking te ontkrachten en wat voor haar voldoende zou zijn om te kunnen geloven dat hij haar gewoon wild aantrekkelijk vindt zodat ze hem kan vergeven en kan doorgaan...zodat ze zich weer door hem geliefd kan voelen en gewild.
viva-amber schreef:
13-04-2019 19:14
Ongeacht je figuur heeft een ander je niet naar te behandelen maar je mag ook wel wat aardiger tegen en over jezelf zijn. Een foto van jou is gewoon een mooie foto en een botte opmerking, dan wel een botte vriend is gewoon een botte vriend...je bent niet verplicht om het allemaal op jezelf te betrekken, zeker niet wanneer je gezond leeft en sport...hoe zo moet jij dan ergens iets aan gaan doen?
Maar hij is voor mij wel meer dan een botte vriend, ik bedoel we zijn intiem met elkaar en daarin wil ik mij goed voelen, en hoeveel zelfvertrouwen een mens ook heeft tegelijkertijd heb je ook je onzekerheden die op zo’n moment gevoed wordt. Daarbij generaliseert hij vrouwen heel graag, maar ik wil graag gezien worden als mens met mijn eigen gevoelens, emoties, normen en waarden en hoe je met elkaar omgaat en niet op een hoop gegooid worden met alle vrouwen omdat ik een vrouw ben en hij dat stereotypeert.

Vind het echt een hele lieve, zorgzame aantrekkelijke man, maar moet hier echt even over nadenken...
tantejans schreef:
13-04-2019 19:24
Het is gewoon nooit oké om zoiets te zeggen, hoe je het ook probeert te bekijken.
En dat komt omdat iedereen gevoelig is voor vleierij en dus ook voor kritiek en al helemáál als het gaat om uiterlijk en seks.
Hoe kun je je nog lekker spontaan overgeven aan een vrijpartij na zo'n opmerking?
Zowel mannen als vrouwen moeten zich ervan bewust zijn dat, zodra het gaat om zoiets als uiterlijk en seks eerlijkheid níet het langste duurt.
Er is eigenlijk maar 1 verkeerde opmerking voor nodig om de intimiteit te verknallen, want de ander durft zich niet meer kwetsbaar op te stellen en os niet meer in staat zich over te geven.

We doen alsof we allemaal zo dol zijn op eerlijkheid, maar dat is een illusie.
We willen gewoon complimenten en anders willen we liever dat er gezwegen wordt.
In geval van to is het natuurlijk zo dat haar vriend niet alleen erg bot maar ook dus erg dom was.
Sukkel.

En de enige reden waarom to erop door is gegaan is omdat ze stiekem hoopt dat hij iets zegt, wat dan ook, om zijn eerdere domme en botte opmerking te ontkrachten en wat voor haar voldoende zou zijn om te kunnen geloven dat hij haar gewoon wild aantrekkelijk vindt zodat ze hem kan vergeven en kan doorgaan...zodat ze zich weer door hem geliefd kan voelen en gewild.
Dit is een waarheid als koe...
Zou het kunnen dat hij juist ontzettend onzeker is over die issues die jullie hebben in bed ? En die onzekerheid op jou projecteert door iets kleinerends te zeggen over je figuur, terwijl daar weinig op aan te merken zou moeten zijn bij een normaal gewicht ?
Zolang er wijn is, is er hoop. Nondikass !
Sjaantje37 schreef:
Maar hij is voor mij wel meer dan een botte vriend, ik bedoel we zijn intiem met elkaar en daarin wil ik mij goed voelen, en hoeveel zelfvertrouwen een mens ook heeft tegelijkertijd heb je ook je onzekerheden die op zo’n moment gevoed wordt. Daarbij generaliseert hij vrouwen heel graag, maar ik wil graag gezien worden als mens met mijn eigen gevoelens, emoties, normen en waarden en hoe je met elkaar omgaat en niet op een hoop gegooid worden met alle vrouwen omdat ik een vrouw ben en hij dat stereotypeert.

Vind het echt een hele lieve, zorgzame aantrekkelijke man, maar moet hier echt even over nadenken...
Je bent nog maar kort met hem en jij voert nu al gesprekken over wat er tekort komt in jullie seks leven. Hij generaliseert vrouwen...ed. Je kan van alles willen maar het is de vraag of het er in zit. Je leert eerst iemands beste kant kennen en daarna iemands minder goede kanten. Het is de vraag of dat laatste leidt tot stoppen of voortzetting van een relatie.
Sjaantje37 schreef:
Daarbij generaliseert hij vrouwen heel graag, maar ik wil graag gezien worden als mens met mijn eigen gevoelens, emoties, normen en waarden en hoe je met elkaar omgaat en niet op een hoop gegooid worden met alle vrouwen omdat ik een vrouw ben en hij dat stereotypeert.

Dit maakt zijn opmerking een stuk inzichtelijker. Als hij vrouwen niet als mens ziet maar als type, dan is het niet verwonderlijk dat hij jou net zo beschouwt. Maakt de ontdekking niet minder verdrietig en jammer, uiteraard.
viva-amber schreef:
13-04-2019 19:32
Je bent nog maar kort met hem en jij voert nu al gesprekken over wat er tekort komt in jullie seks leven. Hij generaliseert vrouwen...ed. Je kan van alles willen maar het is de vraag of het er in zit. Je leert eerst iemands beste kant kennen en daarna iemands minder goede kanten. Het is de vraag of dat laatste leidt tot stoppen of voortzetting van een relatie.
Klopt ook helemaal.
Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
:biggrin:

En verder is het een hele lompe opmerking die geformuleerd is op een weinig respectvolle manier ook nog.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
julius schreef:
13-04-2019 17:56
Hij is op jou gevallen en je bent sindsdien niet dikker geworden.

Je moet alleen niet dikker worden aangezien ie je dan niet meer aantrekkelijk vindt.

Dikker worden is overigens sowieso nooit echt een goed idee hoor, tenzij je ondergewicht hebt.
Dunner worden ook niet, tenzij je overgewicht hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven