Schrikdraad kat
maandag 15 april 2019 om 18:07
Hoi,
Wij hebben een kater van 1,5 jaar die sinds kort door heeft hoe die uit de tuin kan ontsnappen.
Wij willen hem graag in de tuin laten om verschillende redenen (zielig als hij weggaat, andere mensen geen last bezorgen van een kat etc etc).
Nu hebben we een stroom/schrikdraad gespannen boven tegen de muren.
Ik ben zelf niet voor deze methode omdat ik het zielig vind als dieren een schokje krijgen. Maar dit was de enige optie...
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Wij hebben een kater van 1,5 jaar die sinds kort door heeft hoe die uit de tuin kan ontsnappen.
Wij willen hem graag in de tuin laten om verschillende redenen (zielig als hij weggaat, andere mensen geen last bezorgen van een kat etc etc).
Nu hebben we een stroom/schrikdraad gespannen boven tegen de muren.
Ik ben zelf niet voor deze methode omdat ik het zielig vind als dieren een schokje krijgen. Maar dit was de enige optie...
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
maandag 15 april 2019 om 18:42
maandag 15 april 2019 om 18:42
Hij kan zich nog steeds doodschrikken...Anoniem0894 schreef: ↑15-04-2019 18:40Gelukkig niet. En als die dat wel had was dit draad evengoed veilig. Speciaal voor katten en niet veel volt.
maandag 15 april 2019 om 18:43
Dank je wel. Heb er net aan gevoeld en tis idd een klein tikje...REDHOTHEAD schreef: ↑15-04-2019 18:42Ik snap niet wat er zielig is aan schrikdraad hoor. Het is een heel klein kort tikje wat je voelt, en ja dat krijg ik zelf ook wel eens bij de paarden. Vind ik geen dierenmishandeling.
Het is nooit goed hier, hou je je kat binnen je eigen tuin, ook niet goed.![]()
maandag 15 april 2019 om 18:44
Jij bent wel iets groter dan poes he!Anoniem0894 schreef: ↑15-04-2019 18:43Dank je wel. Heb er net aan gevoeld en tis idd een klein tikje...
maandag 15 april 2019 om 18:45
Labrujajoder schreef: ↑15-04-2019 18:37Bij paarden en vee vind ik het net zo afschuwelijk hoor.
Een goed geankerd metalen hek/afrastering houdt paarden of welke dieren dan ook, echt wel tegen.
Ja en dat is onbetaalbaar om verschillende weilanden heen. Een paard of koe houdt echt niks over aan schrikdraad.
Vele malen beter dan prikkeldraad ook. Ik heb gezien wat dat met een paardenborst doet als ze schrikken en erdoor rennen.
maandag 15 april 2019 om 18:46
Heb je zelf nooit per ongeluk zo'n hek voor paarden aangeraakt? Dan ben jij een stuk kleiner. Je krijgt een schok en je schrikt je de tering, maar echt pijn doet het niet.
Plus, een kat heeft een vacht ter isolatie die wij niet hebben.
kit_kat wijzigde dit bericht op 15-04-2019 18:54
10.49% gewijzigd
maandag 15 april 2019 om 18:47
maandag 15 april 2019 om 18:47
Jammer dat mensen oordelen over hoe wij met onze kat om gaan en zelfs het woord 'dierenmishandeling' in hun mond nemen. Niemand weet hoe wij met onze kat om gaan. Onze kat wordt op en top verwend en vertroeteld bij ons. Krijgt alle aandacht en liefde. Als wij de kater uit de tuin willen laten is het niet goed want wij mogen anderen niet lastig vallen met onze kater en de gevolgen daarvan. Zorgen wij voor een schrikdraadje dat speciaal voor katten is ontwikkeld, is het ook niet goed.
Als ik me niet gedroeg vroeger kreeg ik ook een waai om mijn oren, is dit ook mishandeling dan?! De bedoeling is dat de kat er 1x van schrikt en vervolgens niet meer weg gaat. Hij geniet hier volop bij ons, en een beter thuis zie ik hem niet gauw meer krijgen. Jammer dat mensen daar zo'n makkelijk oordeel over lijken te vellen.
Als ik me niet gedroeg vroeger kreeg ik ook een waai om mijn oren, is dit ook mishandeling dan?! De bedoeling is dat de kat er 1x van schrikt en vervolgens niet meer weg gaat. Hij geniet hier volop bij ons, en een beter thuis zie ik hem niet gauw meer krijgen. Jammer dat mensen daar zo'n makkelijk oordeel over lijken te vellen.
maandag 15 april 2019 om 18:59
Als je ballen had gehad, dan had je gewoon op je vorige topic hierover door kunnen gaan. Zo van, bedankt voor alle tips, het meedenken en het Googelen maar ik trek lekker toch mijn eigen plan. Was je sneller klaar geweest. Het op deze sneaky manier doen (alsof er nooit een ander topic is geweest) zegt veel over jou. En dan hier zogenaamd ervaringen vragen terwijl je er ook deze keer helemaal niets mee gaat doen. Dat is pas triest.Anoniem0894 schreef: ↑15-04-2019 18:29En verder, is onze kat hier enorm gelukkig. Dus wie ben jij om te oordelen dat wij onze kat mishandelen en geen goed thuis geven. Triest...
Ik ben super lui vandaag. Dat is gewoon lui, maar dan met een cape.
maandag 15 april 2019 om 19:06
En zonder schrikdraad onder een auto/fiets/scooter/bakfiets/vrachtwagen/scootmobiel komen, of worden vergiftigd, gestolen, mishandeld, zich doodschrikken van de piepende remmen van de auto omdat hij opeens oversteekt. Enzo.
TO, prima optie. Kennissen van mij hebben dit ook al jaren voor hun katten, er is er nog nooit een van dood gegaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 15 april 2019 om 19:11
Ook nog denken dat je mij kentCalamitycat schreef: ↑15-04-2019 18:59Als je ballen had gehad, dan had je gewoon op je vorige topic hierover door kunnen gaan. Zo van, bedankt voor alle tips, het meedenken en het Googelen maar ik trek lekker toch mijn eigen plan. Was je sneller klaar geweest. Het op deze sneaky manier doen (alsof er nooit een ander topic is geweest) zegt veel over jou. En dan hier zogenaamd ervaringen vragen terwijl je er ook deze keer helemaal niets mee gaat doen. Dat is pas triest.
Helaas konden veel opties niet i.v.m. onze nogal vreemde tuin..
Gelukkig zijn er genoeg mensen wat het een prima optie vinden.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 19:21
20.31% gewijzigd
maandag 15 april 2019 om 19:14
Fijn om te horen dat het bij je kennissen goed werkt. Hopelijk bij ons ookhimalaya schreef: ↑15-04-2019 19:06En zonder schrikdraad onder een auto/fiets/scooter/bakfiets/vrachtwagen/scootmobiel komen, of worden vergiftigd, gestolen, mishandeld, zich doodschrikken van de piepende remmen van de auto omdat hij opeens oversteekt. Enzo.
TO, prima optie. Kennissen van mij hebben dit ook al jaren voor hun katten, er is er nog nooit een van dood gegaan.
maandag 15 april 2019 om 19:16
Ik vind jou erg achterdochtig, is me al in een ander topic opgevallen ook.Calamitycat schreef: ↑15-04-2019 18:59Als je ballen had gehad, dan had je gewoon op je vorige topic hierover door kunnen gaan. Zo van, bedankt voor alle tips, het meedenken en het Googelen maar ik trek lekker toch mijn eigen plan. Was je sneller klaar geweest. Het op deze sneaky manier doen (alsof er nooit een ander topic is geweest) zegt veel over jou. En dan hier zogenaamd ervaringen vragen terwijl je er ook deze keer helemaal niets mee gaat doen. Dat is pas triest.
maandag 15 april 2019 om 19:18
Ja fijn he, meepraters!Anoniem0894 schreef: ↑15-04-2019 19:11Ook nog denken dat je mij kent... Gelukkig zijn er genoeg mensen wat het een prima optie vinden.
Ik ben super lui vandaag. Dat is gewoon lui, maar dan met een cape.
maandag 15 april 2019 om 19:19
Daar lig ik niet wakker van dat jij dat vindt.REDHOTHEAD schreef: ↑15-04-2019 19:16Ik vind jou erg achterdochtig, is me al in een ander topic opgevallen ook.
Ik ben super lui vandaag. Dat is gewoon lui, maar dan met een cape.
maandag 15 april 2019 om 19:19
Niks meepraters, dat is mijn mening, geen meepraten!
maandag 15 april 2019 om 19:21
Catje, kom naar mijn topic, dan laat ik je mijn kleed zien, da's beter dan dat gedoe hier.
maandag 15 april 2019 om 19:26
Ik vind jou erg vooringenomen, ik had het namelijk helemaal niet tegen jou.
Ik ben super lui vandaag. Dat is gewoon lui, maar dan met een cape.
maandag 15 april 2019 om 19:27
Ik vraag me af of dit werkt, tuurlijk zal een kat schrikken, dan kan hij of terug gaan of er juist overheen met het mogelijke gevolg dat hij misschien niet terug de tuin in durft.
Verder ben ik een groot voorstander van mensen die zorgen dat hun kat veilig in eigen tuin kan blijven, zonder kans op allerlei ongevallen en zonder dat hij andere mensen lastig valt. Toch betwijfel ik of de methode die jij gekozen hebt de meest veilige is voor het beestje. Zeker wanneer je weet dat er een kattenbeul in de buurt actief is. Ik zou persoonlijk gekozen hebben voor een ren denk ik.
Verder ben ik een groot voorstander van mensen die zorgen dat hun kat veilig in eigen tuin kan blijven, zonder kans op allerlei ongevallen en zonder dat hij andere mensen lastig valt. Toch betwijfel ik of de methode die jij gekozen hebt de meest veilige is voor het beestje. Zeker wanneer je weet dat er een kattenbeul in de buurt actief is. Ik zou persoonlijk gekozen hebben voor een ren denk ik.
maandag 15 april 2019 om 19:29
maandag 15 april 2019 om 19:51
Dat is precies wat TO ook was aangeraden in haar andere topic maar haar vriend vond dat niet mooi. Tsja... wil je nou of je kat veilig in de tuin zit of niet. Schrikdraad is helemaal niet nodig, daar gaat het mij om, er zijn genoeg andere manier om een kat in de tuin te houden.Pipistrello schreef: ↑15-04-2019 19:34Wij hebben schuin gaas aan de bovenkant van de schutting. Stenen muurtje (2,20 meter ongeveer) hebben we niks aan gedaan.
Het is net een luchtruimte van een gevangenisniet mooi. Maar het werkt perfect.
Af en toe kijkt kater verlangend omhoog.
Maar goed, ik ben er weg van, schrikdraad schijnt het helemaal te zijn. Prima. Mijn mening is dat een kat daarvan angstig wordt. Een kat zal namelijk altijd blijven proberen de tuin uit te komen en steeds weer 'zijn neus stoten' aan het schrikdraad. Ik vind dat zielig en vooral ook heel erg onnodig.
Ik ben super lui vandaag. Dat is gewoon lui, maar dan met een cape.
maandag 15 april 2019 om 19:55
Ik vind dat met die bamboe rollers echt mooi.Pipistrello schreef: ↑15-04-2019 19:34Wij hebben schuin gaas aan de bovenkant van de schutting. Stenen muurtje (2,20 meter ongeveer) hebben we niks aan gedaan.
Het is net een luchtruimte van een gevangenisniet mooi. Maar het werkt perfect.
Af en toe kijkt kater verlangend omhoog.
maandag 15 april 2019 om 19:57
Prima toch, als het speciaal voor katten is? Beter dan je kat in de buurt te laten lopen, tot grote ergernis van kattenhaters die het dier vergiftigen, aanrijden, schieten met een luchtbuks, laten verzuipen, laten stikken of andere dieronvriendelijke praktijken met het beest uithalen. Prima oplossing.