'kleedgeld

26-03-2009 22:10 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend heeft n dochter van bijna 12. Mama wil dochter als ze 12 word kleedgeld geven. Watt het bedrag eventueel moet zijn , is nog niet bekend. Mijnn vriend is het er niet mee eens, dat ze nu al , al haar kleding zelf gaat kopen met n vriendin, vind haar te jong. Wat vinden jullie, of hoe doen jullie dat?
Wat is er mis met een H&M spijkerbroek? Da's toch hip genoeg, of ben ik nou weer hopeloosch ouderwetsch?
Pubers hebben een heel eigen idee over wat hip is , Tilalia . Bovendien passen ze zich aan aan hun vriendenkring . Dat was vroeger al zo , dat is nu zo en dat zal wel altijd zo blijven .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En wat kost een spijkerbroek bij H&M ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ligt er aan, tussen de 20 en 70 euro. Ik kreeg vanaf een jaar of 14 kleedgeld. 40 of 50 euro in de maand, dat weet ik al niet eens meer. Was dus niet super veel, maar kon er prima mee uitkomen. Nu ik meer geld te besteden heb, kom ik eigenlijk nooit bij de C&A of Wibra. Ik vind iets duurdere kleren ook mooier (ga dan wel weer naar de H&M). Ik kan dus best van weinig rond komen, maar dat 'weinige' kleedgeld heeft er niet voor gezorgd dat ik nu altijd op koopjesjacht ben.
anoniem_81929 wijzigde dit bericht op 27-03-2009 00:47
Reden: aanhalingstekens toegevoegd, echt weinig is het niet
% gewijzigd
prima leerschool. Als het kind al van jongs af aan heeft geleerd om met zakgeld om te gaan dan kan het heel goed verlopen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 maart 2009 @ 00:20:

En wat kost een spijkerbroek bij H&M ?20 euro?
Ik vind 100 euro per maand aan kleed geld ook niet absurd veel.

Als je daar alles van moet kopen?

Kleding kost een hoop hoor.

En nee,pubers gaan niet in wibraoutfit lopen,misschien een enkeling maar ik ken ze niet.

Ik overigens ook niet,shoot me!

Ik ben een snob.
Mijn dochter kreeg 125 euro vanaf haar 14e.

Na haar 18 moest ze haar eigen boontjes doppen en ging de geldkraan dicht.

Nou ja...dicht.

Vanaf die tijd stop ik eens wat toe.

Mijn zoon is nu 12,maar die zie ik voorlopig nog geen kleding zelf kopen.

Denk dat ik daar ook mee begin vanaf 14.

Hoewel ik 12 niet te jong vind met wat begeleiding..
Dat is het kwalijke punt met 100, 125 euro per maand voor een 12, 13-jarige denk ik.

Over 6 of 7 jaar gaat die goudkraan dicht en moeten ze het ineens met weinig doen. (of ze hebben een ma en/of pa die maar blijven spekken.)

Plan: kind krijgt vanaf 1 april kleedgeld!
Nou..die goudkraan hebben ze dan allang zelf te pakken als ze slim zijn.

Je weet wel werken enzo

Kwestie van voorbereiden, ze weten het van te voren.

En dan..komt er studiefinanciering,en de studie wordt al betaald

Dus houden ze dat enigzins over zeg maar.

Maar goed,wij hebben de middelen ook. Dat is een voorrecht.
Ik zou niet weten wat nu gebruikelijk is, maar ik "kreeg" 1/2 van de kinderbijslag als kleed/zak-geld. Moest daar wel alles van kopen behalve ondergoed en dingen die met school te maken hadden (gym kleding enz.)

Ik mocht toen der tijd kiezen:

* pa en ma kochten alles, maar dan ook naar hun standaard en kreeg het gewoon (scapino, schoenereus enz.)

Of kreeg het bedrag (1/2 kinderbijslag) wat ze sowiezo uit wilde geven aan kleding enz. en moest de rest zelf bij leggen.

Ik wilde zelf op nike's, australian, cavello enz rondlopen. Was het argument.

Ben me wel bewust geworden wat ik voor luxe had in tegenstelling tot mensen op het minimum loon oid.
Het is ook wel een beetje het aard van het beestje; mijn oudste broer gaf zijn kleedgeld meteen uit zodra het binnen was, en had de rest van de maand niks meer. Mijn andere broer spaarde het totdat hij met mijn moeder een middag ging shoppen om een hele nieuwe garderobe in te slaan. Maar hij vond eigenlijk alles te duur.

Ik ging altijd met vriendinnetjes de hele stad af om iets leuks te vinden met korting. Dus ik kwam elke keer met iets kleins thuis.

Mijn broer kreeg altijd 100 gulden maar omdat ik zes jaar later kleedgeld kreeg, vond mijn vader dat ik 125 gulden moest krijgen, ivm inflatie (dit was trouwens kleedgeld + zakgeld). Ik denk dat dat ongeveer 100 euro is nu.

Ik moest er alles van betalen behalve sokken en ondergoed al kocht ik mijn BHs wel zelf. En zodra ik 16 werd heb ik een bijbaantje genomen omdat 125 gulden niet genoeg was om kleding, schoenen (heb een schoenentic), en andere dingen van te kopen.
Ik vind 50 euro in de maand best weinig, als ze daar ook beltegoed, ondergoed, make-up (deo haarlak etc) van moeten betalen.

Ik krijg 190 euro voor mijn zoontje van 2,5, maar daar kom ik ECHT niet mee uit hoor. Ik combineer merkkleding met Hennes en Hema en hij heeft 2 of 3 paar schoenen.
190€ per wat?
Ik kreeg inderdaad ook 100 gulden per maand toen ik 14 was, maar moest daar alles van betalen: contributie sportvereniging, kleding, kadootjes e.d. Alles dus. Denk dat dat nu inderdaad rond de 100 euro is.

Ook moest ik een kasboek bij houden, zodat ik wist hoeveel ik waar aan uitgaf. Op zich gaf het me goed inzicht in mijn kosten en heb ik eigenlijk later alleen maar profijt van gehad

(al doe ik dat nu in xcell.. :-))
3 mnd Fleur, jij krijgt toch ook kinderbijslag?
Ja, maar weet niet of het nou om de drie of vier maanden is en hoeveel het precies is. Komt bij vriend binnen en die stort het op de en/of-rekening. En ik kijk nooit op de en/of rekening....
Kinderbiijslag komt ieder kwartaal, de hoogte van het bedrag hangt af van de leeftijd. Ik krijg nu alleen nog voor mijn jongste die 12 is en als ik het goed heb, is dat tussen de €200 en €300 per 3 maanden, het precieze bedrag weet ik ook even niet uit mijn hoofd.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik kreeg vroegah 100 gulden per maand, omgerekend dus 45 euro zeg maar. Ik weet het niet zeker meer maar volgens mij was ik 14 toen ik kleedgeld kreeg en mijn moeder bleef de winter-/zomerjassen kopen. Nu hebben we het wel over 15 jaar geleden en het is er allemaal niet goedkoper op geworden tuurlijk...

Off-topic snap ik niet dat je met een 2-jarige niet uitkomt met 190 euro kinderbijslag per 3 maanden. Ervan uitgaand dat je niet wordt geacht de luiers ervan te betalen is het ruim voldoende bij ons. Zoonlief draagt alleen Hema en H&M en heeft 1 paar goeie schoenen en ik vind die 190 euro dan best veel. Toegeven: de piekmomenten bij het overgaan naar de volgende maat zijn soms wat lastig maar ik zorg er in het algemeen voor dat ik in de uitverkoop ook alvast wat basisdingen in een grotere maat koop.
quote:fleurtje schreef op 27 maart 2009 @ 13:35:

Ja, maar weet niet of het nou om de drie of vier maanden is en hoeveel het precies is. Komt bij vriend binnen en die stort het op de en/of-rekening. En ik kijk nooit op de en/of rekening....www.svb.nl
Dank kip!

Maar die 190 die Titsand... Bedoelt, is dus voor drie maanden? Meer dan genoeg voor kleding, lijkt me.
Ja dat is KB voor 3 mnd. Lijkt mij ook meer dan genoeg. Mijn oudste krijgt 40 per maand, en die is 14.
En dit gaat over een kind van 2.5
quote:fleurtje schreef op 27 maart 2009 @ 13:50:

En dit gaat over een kind van 2.5Ja maar daar moet ie dan ook beltegoed, ondergoed, make-up (deo haarlak etc) van betalen
quote:misschicken schreef op 27 maart 2009 @ 14:08:

[...]

Ja maar daar moet ie dan ook beltegoed, ondergoed, make-up (deo haarlak etc) van betalen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven