Gelogen over dokter
dinsdag 16 april 2019 om 22:11
Hoi allemaal, ik zit een beetje met een probleem. Ik ben al een tijdje ziek en heb ook al medicijnen gekregen. M'n baas vraagt ook vaak hoe het gaat en gaf me laatst de indruk dat hij het niet meer zo geloofde en hij zei dat ik naar de dokter moest gaan. Ik zei dat ik dat niet kon vanwege m'n klachten maar hij zei toen dat ik iemand moest vragen of die me wou brengen. Dus zei ik dat ik dat wel ging proberen en ik naar de dokter zou gaan. Het ging echt niet dus ben ik niet gegaan. Maar mijn baas vroeg laatst weer hoe het ging en toen heb ik gezegt dat ik naar de dokter ben geweest en hij me medicijnen voorgeschreven heeft. Dit laatste is wel waar alleen heb ik deze medicijnen niet via de dokter maar via een familielid. Ik heb dus tegen de baas gelogen over dat ik bij de dokter ben geweest maar ik ben wel bang dat hij erachter gaat komen dat ik daar niet ben geweest en ik dan ontslagen word. Vooral wanneer ze de bedrijfsarts in gaan schakelen en ik daar moet zeggen dat ik niet naar de dokter ben geweest. Wat moet ik doen?
woensdag 17 april 2019 om 14:22
Een manager mag je wel vragen wat je al gedaan hebt om te herstellen en als je dan vertelt dat je bij de dokter bent geweest en medicijnen hebt en bij de bedrijfsarts blijkt dat je niet bij de dokter bent geweest en medicijnen hebt geslikt van een familielid dan kan je manager je wel vertellen dat je na herstel niet meer terug hoeft te komen.viva-amber schreef: ↑17-04-2019 11:21Je manager mag medische zaken niet uitvragen. Bij twijfel dient hij de bedrijfsarts in te schakelen.
woensdag 17 april 2019 om 15:53
Héél erg onverstandig om medicatie in te nemen die de dokter je niet heeft voorgeschreven.. Je schrijft ‘ik weet al wat ik heb’, als deze diagnose niet gesteld is weet je dit aldus niet. Wie weet geeft dat medicijn een interactie met andere ziektes of andere medicatie. Als het je niet lukt om met een emmer in de auto te stappen van iemand of desnoods een taxi zou ik toch vragen of de huisarts naar je toe kan komen.
Mogelijkheid inschrijven bij een andere huisarts die op loopafstand te bereiken is?
Mogelijkheid inschrijven bij een andere huisarts die op loopafstand te bereiken is?
woensdag 17 april 2019 om 20:15
De dokter dacht idd dat het de ziekte van Ménière is. Ik heb medicijnen gekregen tegen de duizeligheid en misselijkheid en als het binnen een paar dagen niet weg is moet ik weer contact opnemen. Die andere medicijnen mag ik nog wel gebruiken van de dokter het is niet schadelijk namelijk maar hij zei dat ze niet echt veel zouden helpen. Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben toch wel blij dat ik nu wat meer weet en voel me wel rustiger.
donderdag 18 april 2019 om 06:46
Fijn om te horen dat het je wel geholpen heeft to. Goed gedaan! Iemand in mijn omgeving heeft wel eens aanvallen van meniere gehad. Ik snao dat je daarmee zelf niet naar de doktor toe kan. Ik heb zelden iemand zooo beroerd gezien. Sterkte en beterschap to!Meisje1912 schreef: ↑17-04-2019 20:15De dokter dacht idd dat het de ziekte van Ménière is. Ik heb medicijnen gekregen tegen de duizeligheid en misselijkheid en als het binnen een paar dagen niet weg is moet ik weer contact opnemen. Die andere medicijnen mag ik nog wel gebruiken van de dokter het is niet schadelijk namelijk maar hij zei dat ze niet echt veel zouden helpen. Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben toch wel blij dat ik nu wat meer weet en voel me wel rustiger.![]()
donderdag 18 april 2019 om 06:58
Meisje1912 schreef: ↑17-04-2019 20:15De dokter dacht idd dat het de ziekte van Ménière is. Ik heb medicijnen gekregen tegen de duizeligheid en misselijkheid en als het binnen een paar dagen niet weg is moet ik weer contact opnemen. Die andere medicijnen mag ik nog wel gebruiken van de dokter het is niet schadelijk namelijk maar hij zei dat ze niet echt veel zouden helpen. Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben toch wel blij dat ik nu wat meer weet en voel me wel rustiger.![]()
Bijzonder, hij had ze zelf niet voorgeschreven maar vond het prima dat je de medicijnen van een ander gebruikte?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 18 april 2019 om 08:02
Ja. Mijn moeder heeft meniere, aan die diagnose gaat echt wel meer aan vooraf dan alleen een bezoekje van de huisarts.
donderdag 18 april 2019 om 08:09
Typisch dat de ha toevallig precies die diagnose die hier geopperd werd heeft gegeven, zeker omdat een ha niet de juiste persoon is om die diagnose te stellen
hij hoort je door te sturen naar de kno arts en de neuroloog, het zh dus idd zoals hierboven ook werd geschreven. Maar dat is dus blijkbaar niet gebeurd..ik zou rap een andere ha zoeken als dit waar is to want dan heb je echt een slechte arts. Welke medicijnen heb je gekregen?
donderdag 18 april 2019 om 08:30
Wat ik zeg. Niet elke huisarts doet daar moeilijk over.
donderdag 18 april 2019 om 10:21
lizenlotte schreef: ↑18-04-2019 08:09Typisch dat de ha toevallig precies die diagnose die hier geopperd werd heeft gegeven, zeker omdat een ha niet de juiste persoon is om die diagnose te stellenhij hoort je door te sturen naar de kno arts en de neuroloog, het zh dus idd zoals hierboven ook werd geschreven. Maar dat is dus blijkbaar niet gebeurd..ik zou rap een andere ha zoeken als dit waar is to want dan heb je echt een slechte arts. Welke medicijnen heb je gekregen?
TO liegt niet alleen tegen werkgever denk ik zo.
I told you walking was idiotic.
donderdag 18 april 2019 om 10:25
Precies, het duurde maanden van onderzoek en proberen van medicatie voor bekende een diagnose kreeg...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
donderdag 18 april 2019 om 12:40
Maar voor zover ik gelezen heb, heeft to het enkel over "een soort slaapmiddel".
Dat kan evengoed een van de vele vrij verkrijgbare middeltjes zijn die claimen dat ze rustgevend en slaapverwekkend zijn, meestal "op basis van kruiden".
donderdag 18 april 2019 om 12:54
Raar verhaal, maar toch even wat info over ziekte en 0 urencontract:
https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... encontract
Veel werkgevers, vooral uitzendbureaus, gaan nogal ehhh flexibel om met de regels die er zijn. Zorg er dus voor dat je zelf weet wat je rechten bij ziekte zijn. Bij ziekte dus hè
https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... encontract
Veel werkgevers, vooral uitzendbureaus, gaan nogal ehhh flexibel om met de regels die er zijn. Zorg er dus voor dat je zelf weet wat je rechten bij ziekte zijn. Bij ziekte dus hè
donderdag 18 april 2019 om 13:43
donderdag 18 april 2019 om 15:21
De dokter zei ook dat hij dat dacht. Weet niet wat er gaat gebeuren als het over 'n paar dagen nog niet over is.
donderdag 18 april 2019 om 15:27
Oke ik ga niet liegen op een forum waar niemand mij kent. Wat heeft dat voor nut? Ik wou jullie laten weten hoe het afgelopen is en hoe het verder gaat maar als jullie me nu een leugenaar gaan noemen dan kan ik beter niks meer vertellen. En voor zover ik weet had een familielid dezelfde symptomen. Die had een andere dokter die dezelfde dingen zei als bij mij. Als het over 'n paar dagen niet beter word dan zou ik wel naar het ziekenhuis moeten, maar ik denk dat de dokter wel weet wat ie doet en misschien ook niet. Dat zien we dan over een paar dagen wel weer.