Koorts na de bevalling
zaterdag 20 april 2019 om 14:11
Hoi,
Ik ben gisteren bevallen van ons zoontje. Nu heb ik nogal lang moeten persen en is het fors gezwollen down under. Er zitten 3 hechtingen door een ruptuur. Ik heb tijdens de bevalling een ruggenprik gehad.
Ik ging gisteren naar huis met verhoging van 38.0. Nu moet ik van de kraamzorg elke 4u paracetamol nemen (ivm pijn beneden en hoofdpijn). Daardoor zal de temperatuur wel onderdrukt worden (als ik nog verhoging/koorts zou hebben).
Zijn er meer mensen die dit na bevalling hadden?
Ik ben gisteren bevallen van ons zoontje. Nu heb ik nogal lang moeten persen en is het fors gezwollen down under. Er zitten 3 hechtingen door een ruptuur. Ik heb tijdens de bevalling een ruggenprik gehad.
Ik ging gisteren naar huis met verhoging van 38.0. Nu moet ik van de kraamzorg elke 4u paracetamol nemen (ivm pijn beneden en hoofdpijn). Daardoor zal de temperatuur wel onderdrukt worden (als ik nog verhoging/koorts zou hebben).
Zijn er meer mensen die dit na bevalling hadden?
zaterdag 20 april 2019 om 22:37
Helaas wordt het steeds normaler om een kind te krijgen buiten de normale manier van man-vrouw-seks-zwanger-cyclus. Pijnbestrijding bij een bevalling is echt raar, tenzij bijzondere omstandigheden. Een kind krijgen is geen recht, en dat het pijn doet is niet voor niks.Solomio schreef: ↑20-04-2019 22:26Behalve dat het in dit topic niet vam belang is vraag je het niet neutraal, maar met een oordeel.
Gelukkig wordt het steeds normaler om pijnstilling te krijgen bij een bevalling. Maar vrouwen zoals jij praten vrouwen die voor pijnstilling kiezen nog fijn even een minderwaardigheidsgevoel aan. Stop daarmee.
zaterdag 20 april 2019 om 22:39
alkemade schreef: ↑20-04-2019 22:37Helaas wordt het steeds normaler om een kind te krijgen buiten de normale manier van man-vrouw-seks-zwanger-cyclus. Pijnbestrijding bij een bevalling is echt raar, tenzij bijzondere omstandigheden. Een kind krijgen is geen recht, en dat het pijn doet is niet voor niks.
zaterdag 20 april 2019 om 22:40
Wat een ongelofelijke onzin zeg.alkemade schreef: ↑20-04-2019 22:37Helaas wordt het steeds normaler om een kind te krijgen buiten de normale manier van man-vrouw-seks-zwanger-cyclus. Pijnbestrijding bij een bevalling is echt raar, tenzij bijzondere omstandigheden. Een kind krijgen is geen recht, en dat het pijn doet is niet voor niks.
Dus een bevalling doet pijn, zodat niet iedere muts zomaar aan kinderen zal beginnen?
Koekoek.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 20 april 2019 om 22:41
zaterdag 20 april 2019 om 22:42
Dit doe je expres, neem ik aan?alkemade schreef: ↑20-04-2019 22:37Helaas wordt het steeds normaler om een kind te krijgen buiten de normale manier van man-vrouw-seks-zwanger-cyclus. Pijnbestrijding bij een bevalling is echt raar, tenzij bijzondere omstandigheden. Een kind krijgen is geen recht, en dat het pijn doet is niet voor niks.
zaterdag 20 april 2019 om 22:43
De meeste gesubsidieerde donorIVF-kinderen komen bij een degelijk hetero-koppel terecht hoor, maak je geen zorgen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 20 april 2019 om 22:48
Niks leukers te doen op de zaterdagavond?
Of te bescheiden om een eigen topic te openen?
TO, voor alle onzekerheden zegt onze huisarts kijk eerst op thuisarts.nl.
Na de bevalling staat er dit:
https://www.thuisarts.nl/bevalling/ik-b ... an-mijzelf
Of te bescheiden om een eigen topic te openen?
TO, voor alle onzekerheden zegt onze huisarts kijk eerst op thuisarts.nl.
Na de bevalling staat er dit:
https://www.thuisarts.nl/bevalling/ik-b ... an-mijzelf
zaterdag 20 april 2019 om 22:54
Gefeliciteerd TO! Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.
Ik had ook koorts na mijn eerste bevalling met ruggenprik (die ik nodig had omdat de ontsluiting niet goed op gang kwam en mijn vliezen al lang spontaan gebroken waren). Mij werd toen verteld dat moeder (en kind) vaak koorts hebben na een ruggenprik. Maar als je het op welk moment dan ook niet vertrouwt, zou ik zeker gewoon bellen met vk / zkh.
En wat betreft de opmerkingen over pijnbestrijding: Bij de eerste vond ik het jammer dat het nodig was, omdat ik de weeën nog wel op kon vangen. Bij de tweede heb ik alles bij elkaar gegild en wilde ik juist heel graag pijnstilling, maar de bevalling ging te snel om dat te krijgen. En het aantal kinderen dat ik wil, hangt echt niet af van hoe pijnlijk mijn bevallingen waren
Ik had ook koorts na mijn eerste bevalling met ruggenprik (die ik nodig had omdat de ontsluiting niet goed op gang kwam en mijn vliezen al lang spontaan gebroken waren). Mij werd toen verteld dat moeder (en kind) vaak koorts hebben na een ruggenprik. Maar als je het op welk moment dan ook niet vertrouwt, zou ik zeker gewoon bellen met vk / zkh.
En wat betreft de opmerkingen over pijnbestrijding: Bij de eerste vond ik het jammer dat het nodig was, omdat ik de weeën nog wel op kon vangen. Bij de tweede heb ik alles bij elkaar gegild en wilde ik juist heel graag pijnstilling, maar de bevalling ging te snel om dat te krijgen. En het aantal kinderen dat ik wil, hangt echt niet af van hoe pijnlijk mijn bevallingen waren
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
zaterdag 20 april 2019 om 23:13
Lijkt me duidelijk.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 20 april 2019 om 23:18
Ja, ik vroeg weer naar de bekende weg. Sorry.
zaterdag 20 april 2019 om 23:58
Natuurlijk. Een kind krijgen is een Plicht! Een waar afzien en onnoemelijk veel pijn gewoon bij horen. Daar is een mensch immersch vrouw voor.alkemade schreef: ↑20-04-2019 22:37Helaas wordt het steeds normaler om een kind te krijgen buiten de normale manier van man-vrouw-seks-zwanger-cyclus. Pijnbestrijding bij een bevalling is echt raar, tenzij bijzondere omstandigheden. Een kind krijgen is geen recht, en dat het pijn doet is niet voor niks.
Om antwoord te geven op TO: je kunt altijd het ziekenhuis waar je bevallen bent bellen voor advies, ook al hielp de verlos je. De anesthesist (waarschijnlijk?) heeft de ruggenprik gezet, die (of de afdeling) kan ook nazorg geven.
Een zebra is geen paard met strepen
zondag 21 april 2019 om 08:15
Stephanie05 schreef: ↑21-04-2019 07:55Hoe gaat het nu TO? Wilde reageren maar dat was al door meerderen gedaan (en hoe).
Gaat het inmiddels beter met je en kun je genieten van je kleintje? Ik hoop dat je ondanks alles geniet en een fijne kraamtijd hebt![]()
Same here, hoe is het nu TO?
zondag 21 april 2019 om 16:06
Wauw.. het maakt me verder niet uit wat jij, of anderen, zeggen over pijnbestrijding. De middelen zijn er tegenwoordig niet voor niets. En als ik mijn eigen bevalling in de weg sta door ontzettend veel pijn en daardoor de ontsluiting niet vordert, kies ik voor pijnbestrijding. Daardoor is het allemaal snel gegaan erna en heeft onze kleine niet onnodig lang in mijn buik hoeven zitten.alkemade schreef: ↑20-04-2019 22:37Helaas wordt het steeds normaler om een kind te krijgen buiten de normale manier van man-vrouw-seks-zwanger-cyclus. Pijnbestrijding bij een bevalling is echt raar, tenzij bijzondere omstandigheden. Een kind krijgen is geen recht, en dat het pijn doet is niet voor niks.
Mensen zoals jij praten anderen mensen die een bevalling moeten ondergaan een complex aan...
zondag 21 april 2019 om 16:07
Ik voel me sinds vandaag weer stukke beter. Geen verhoging meer gehad. En het zweterige/grieperige gevoel is ook weg. :dStephanie05 schreef: ↑21-04-2019 07:55Hoe gaat het nu TO? Wilde reageren maar dat was al door meerderen gedaan (en hoe).
Gaat het inmiddels beter met je en kun je genieten van je kleintje? Ik hoop dat je ondanks alles geniet en een fijne kraamtijd hebt![]()