Weduwe
maandag 22 april 2019 om 10:31
Ho ho, iedereen wist dit volgens jou. Ik verwed 500,- dat als we in een willekeurige door jou te kiezen plaats bij de ingang van een lokale supermarkt 100 mensen vragen te vertellen hoe het Nederlandse pensioenstelsel in elkaar zit minstens 70% een fout antwoord geeft.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 22 april 2019 om 10:34
Als je een arbeidscontract krijgt, krijg je ook deze informatie. Heb je nooit gewerkt, dan lijkt het me iets dat je aan je werkende partner vraagt. En de overheid heeft voldoende reclame gemaakt om af en toe eens in te loggen op mijnpensioenoverzicht.nlkopjechino schreef: ↑22-04-2019 09:52Nou uhm ik vind dit niet echt algemene kennis hoor. Hoe zou ik dit in vredesnaam ooit geleerd moeten hebben?
maandag 22 april 2019 om 10:36
Over AOW?Stampertje12 schreef: ↑22-04-2019 10:34Als je een arbeidscontract krijgt, krijg je ook deze informatie.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

maandag 22 april 2019 om 10:36
JollyRider schreef: ↑22-04-2019 10:31Ho ho, iedereen wist dit volgens jou. Ik verwed 500,- dat als we in een willekeurige door jou te kiezen plaats bij de ingang van een lokale supermarkt 100 mensen vragen te vertellen hoe het Nederlandse pensioenstelsel in elkaar zit minstens 70% een fout antwoord geeft.
Uh, ik denk dat iedereen weet dat je na de pensioengerechtigde leeftijd AOW krijgt. Hoeveel je krijgt, wanneer je dat krijgt, en wat de voorwaarden zijn weet misschien niet iedereen. Ik heb echt nog nooit iemand gesproken die niets wist van het bestaan van AOW.
maandag 22 april 2019 om 10:43
Ja, zo afgezwakt kan ik het ook. Er komt dus geen boter bij de vis, jammer

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 22 april 2019 om 10:45
Stampertje12 schreef: ↑22-04-2019 01:05TO staat nu te reanimeren ivm de onzekerheid over partnerpensioen...

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 22 april 2019 om 17:13
Nou heb die vakken allebei gehad maar zo specifiek als TO het vraagt krijg je het niet hoor. Ja je weet dat je ooit AOW krijgt maar dat is het. Ik heb sociaal recht gehad op het hbo en zelfs ik dacht dat je geen AOW krijgt (maar wel nabestaandenpensioen) als je nooit hebt gewerkt. Maar ben het wel met je eens dat als je het niet zeker weet dat je dan ook geen advies moet geven. Maar ja dat is het risico van het internet.
Ja je krijgt een brief met wat informatie maar 1 niemand die dat echt gaat uitpluizen als je onder de twintig bent en 2 de vraag van TO is wel heel erg specifiek. Daarnaast heeft zij nooit gewerkt. En ja haar partner, volgens mij wil ze die vermoorden haahahah.Stampertje12 schreef: ↑22-04-2019 10:34Als je een arbeidscontract krijgt, krijg je ook deze informatie. Heb je nooit gewerkt, dan lijkt het me iets dat je aan je werkende partner vraagt. En de overheid heeft voldoende reclame gemaakt om af en toe eens in te loggen op mijnpensioenoverzicht.nl
maandag 22 april 2019 om 23:23
Iedere burger behoord de wet te kennen..JollyRider schreef: ↑22-04-2019 10:31Ho ho, iedereen wist dit volgens jou. Ik verwed 500,- dat als we in een willekeurige door jou te kiezen plaats bij de ingang van een lokale supermarkt 100 mensen vragen te vertellen hoe het Nederlandse pensioenstelsel in elkaar zit minstens 70% een fout antwoord geeft.
Zodra je zelfstandig gaat wonen en werken, zul je hier kennis van moeten nemen, wat als ik ziek word, wat als ik of mijn partner kom te overlijden, hoe is ons pensioen geregeld en hoe is alles met de kinderen geregeld. En in deze tijd hoe zaken te regelen bij een scheiding.
maandag 22 april 2019 om 23:26
Welnee. En kom nou niet aanzetten met een artikel uit de grondwet dat echt NIET betekent dat iedere Nederlander de wet moet kennen, maar dat slechts betekent dat je je niet kan disculperen door te stellen dat je een wet niet kende. Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen, dus iedere Nederlander wordt behandeld alsof hij/zij de wet kent. Het is echt nonsens dat iedere Nederlander "de wet" zou moeten kennen.
Maar als jij denkt dat je zelf de wet kent, wil ik best je ongelijk aantonen hoor.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 23 april 2019 om 12:11
Ik weet voor mijn situatie precies hoe het zit daar gaat het om. Als iedereen dat voor zich nu deed..JollyRider schreef: ↑22-04-2019 23:26Welnee. En kom nou niet aanzetten met een artikel uit de grondwet dat echt NIET betekent dat iedere Nederlander de wet moet kennen, maar dat slechts betekent dat je je niet kan disculperen door te stellen dat je een wet niet kende. Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen, dus iedere Nederlander wordt behandeld alsof hij/zij de wet kent. Het is echt nonsens dat iedere Nederlander "de wet" zou moeten kennen.
Maar als jij denkt dat je zelf de wet kent, wil ik best je ongelijk aantonen hoor.
Dus waar zit het ongelijk in??
dinsdag 23 april 2019 om 12:26
Ik weet voor mijn situatie precies hoe het zit daar gaat het om. Als iedereen dat voor zich nu deed..JollyRider schreef: ↑22-04-2019 23:26Welnee. En kom nou niet aanzetten met een artikel uit de grondwet dat echt NIET betekent dat iedere Nederlander de wet moet kennen, maar dat slechts betekent dat je je niet kan disculperen door te stellen dat je een wet niet kende. Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen, dus iedere Nederlander wordt behandeld alsof hij/zij de wet kent. Het is echt nonsens dat iedere Nederlander "de wet" zou moeten kennen.
Maar verder alles goed Jollyrider?

dinsdag 23 april 2019 om 12:27
Ik durf daar net als Jolly wel een wedje om te leggen.

dinsdag 23 april 2019 om 20:01
Wij hebben op het werk ieder jaar een pensioeninformatiesessie, en ieder jaar zijn er weer mensen verbaasd als ze horen hoe het in elkaar zit (en ik werk bij een bedrijf met meer dan gemiddeld hoog opgeleide mensen). Al snap ik ook niet waar die verbazing vandaan komt, want volgens mij is het niet zo heel moeilijk allemaal.
woensdag 24 april 2019 om 09:16
De basis is niet moeilijk, het lastige is dat ze elke keer de regels en rekenmethodes veranderen. Plus de AOW-gerechtigde leeftijd.
Mijn oma heeft haar hele leven in Nederland gewoond, maar krijgt maar 90% omdat haar man een tijdje op de wilde vaart heeft gezeten. Wij dachten dat ze na zijn dood wel recht zou hebben op 100%, maar dat is dus niet zo.
Als expat bij Philips of Shell weet je via de baas dat je dingen kunt bijverzekeren, maar Jan-met-de-pet wist dat echt niet in de jaren 50.
Mijn oma heeft haar hele leven in Nederland gewoond, maar krijgt maar 90% omdat haar man een tijdje op de wilde vaart heeft gezeten. Wij dachten dat ze na zijn dood wel recht zou hebben op 100%, maar dat is dus niet zo.
Als expat bij Philips of Shell weet je via de baas dat je dingen kunt bijverzekeren, maar Jan-met-de-pet wist dat echt niet in de jaren 50.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 24 april 2019 om 09:21
Zo komt verwarring in de wereldSnoesje666 schreef: ↑24-04-2019 09:16De basis is niet moeilijk, het lastige is dat ze elke keer de regels en rekenmethodes veranderen. Plus de AOW-gerechtigde leeftijd.

Heb je het over AOW of over pensioen? Als je oma in de tijd dat je opa op de wilde vaart zat in Nederland woonde, heeft ze recht op 100% AOW. De hoogte van AOW heeft niets te maken met de situatie van partners en niets met een werkverleden.
AOW krijgt iedereen, het is een volksverzekering.
woensdag 24 april 2019 om 09:24
AOW.
"Vroeger" bouwden gehuwde vrouwen geen zelfstandig recht op.
Dat bedoel ik, elke keer nieuwe regels.
Dit betrof jaren geleden (toen mijn vader dit uitploos) een groep van ongeveer 200 nog levende vrouwen, inmiddels zal dit aantal gedecimeerd zijn.
"Vroeger" bouwden gehuwde vrouwen geen zelfstandig recht op.
Dat bedoel ik, elke keer nieuwe regels.
Dit betrof jaren geleden (toen mijn vader dit uitploos) een groep van ongeveer 200 nog levende vrouwen, inmiddels zal dit aantal gedecimeerd zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

zondag 28 april 2019 om 07:19
Reign, je bent behoorlijk wereldvreemd. Ga zelf eens uitzoeken het alles werkt in het leven. Het is niet normaal dat je vragen moet stellen over de simpelste zaken.
Kom eens je huis uit om te kijken hoe de wereld eruit ziet. En ga werken. Of wil je straks bedelend door het leven als je bent gescheiden van je man die jij nu alleen maar gebruikt voor het geld?
Kom eens je huis uit om te kijken hoe de wereld eruit ziet. En ga werken. Of wil je straks bedelend door het leven als je bent gescheiden van je man die jij nu alleen maar gebruikt voor het geld?