Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Thanks Depster! En goed dat je niet ongeduldig bent. Maakt het iets makkelijker 😊 Projecteerde iets teveel mijn eigen gevoel van toen op jou 😬
Ja en zeker balen van al die kosten! Naast de kosten voor zaad... als ik alleen naar benzine kijk en vrije uren..

Lee, denk idd dat je mij bedoelt 😉Ik zal een gezellig plekje voor je vrij houden ! 🤞🏼🤞🏼
Rosieflower schreef:
25-04-2019 15:22
Thanks Depster! En goed dat je niet ongeduldig bent. Maakt het iets makkelijker 😊 Projecteerde iets teveel mijn eigen gevoel van toen op jou 😬
Ja en zeker balen van al die kosten! Naast de kosten voor zaad... als ik alleen naar benzine kijk en vrije uren..

Lee, denk idd dat je mij bedoelt 😉Ik zal een gezellig plekje voor je vrij houden ! 🤞🏼🤞🏼
Ghehe ongeduld zal ook echt wel komen hier hoor!

Houd t bankje maar lekker warm voor iedereen!
CCB53, ik heb je een pb gestuurd begin van de week. Misschien heb je het niet gezien... ;-)
@science thanks voor het vragen.
Het gaat, maar ik vind het ook soms wel zwaar worden. De hoop en steeds weerteleurstelling... ik had toen ik begon ook wel gehoopt/gedacht dat het eerder zou lukken. Mede omdat bij de enige bekende die ook dit pad gevolgd heeft het in 1x gelukt was! Alles zag er goed uit bij mij, maar dat zegt dus eigenlijk niets.
Na de vroege miskraam de laatste poging hoop ik nu op verhoogde vruchtbaarheid waar wel is van gesproken wordt.. morgen uitgangsecho, hopelijk ziet het er goed uit en dan volgende week poging 8!

Hopelijk volgende week naast jullie Rosie & Lee

Sterkte en succes allemaal!
rosings schreef:
25-04-2019 14:55
Voor mij niks spannends hoor dit weekend, was even extra info voor Depster

Ah! Je bedoelde rosieflower denk ik! Bijna zelfde naam, ik snap de verwarring!
Ohhh, haha.
*dubbel*
@happy, zou gezellig zijn allemaal op dat bankje en dan het liefst er ook allemaal fluitend en dansend vanaf ;-)

@Rosieflower, doe maar. Ik hoop straks eindelijk te horen dat ik ook mag. Poepiespannend dit keer.

Sorry voor de extra posten, mijn kopje koffie werkt niet vandaag geloof ik.. haha
Goedemorgen dames! Ik zit er weer op en hoop heel snel gezelschap van jullie te krijgen! Zal zorgen voor de hapjes en drankjes 😉🥂🥭🎂

@Happy, hoop met je mee dat het klopt van die extra vruchtbaarheid! 🙏
Meiden wat heb ik een respect voor jullie!!
Ik lees al een tijdje mee omdat ik er zelf ook over aan het denken ben om deze stap te zetten.

Weet niet of dit de juiste plek is?
Maar ik zou graag mijn verhaal vertellen:

Ik ben bijna 26, heb een zoon van bijna 7.. was dus al jong moeder. Was destijds niet gepland maar erg welkom. Zelf stond ik er erg sterk in en vond het heerlijk om moeder te zijn. Schoonmoeder was vanaf dag 1 al heel vervelend en claimend. Wat ik altijd als zeer storend heb ervaren. Ik woonde alleen en had een lat relatie met de vader. Relatie was ook nooit goed, hij was heel dominant, egocentrisch en heeft waarschijnlijk iets in het autistisch spectrum.

Toen mijn zoontje 4 was zijn we uit elkaar gegaan (heel veel drama) en kreeg ik een nieuwe fijne relatie.
Al snel wilden we voor een kleintje gaan. Helaas bleek hij onvruchtbaar. We zijn bijna drie jaar samen geweest en relatie is nu over. Ik vind het echt heel erg dat die relatie over is wat ook wel deels gekomen is door de onvervulde kinderwens. Dat heeft best wel een grote impact op je relatie.

Maar ik ben dus 2,5 jaar lang bezig geweest met zwanger worden en ik vind het verschrikkelijk moeilijk om dit los te laten nu.
Had altijd het plaatje in mijn hoofd dat ik een relatief jonge moeder zou zijn en met een nieuwe partner nog 2-3 kindjes zou krijgen.
Vind het voor mijn zoontje ook echt helemaal niet leuk dat hij nog alleen is.

Maar na mijn relaties van 6 en 3 jaar moet ik er ook echt even niet aan denken.
Ook ben ik bang dat als ik nu een nieuwe relatie krijg ik toch wel snel zwanger raak en weer vastzit aan iemand. Ik heb het echt als heel erg zwaar ervaren om mijn kind te moeten delen met vader/familie van vader en ben daar opnieuw bang voor.

Ik vraag me wel af dat als ik straks 2 kids heb of ik dan ooit nog wel een leuke relatie kan krijgen?
En straks wil ik misschien nog wel een derde, wat doe ik dan?
Dat is eigenlijk niet iets wat ik alleen wil doen, dus dan moet ik de droom van een groot gezin opgeven?

Zo moeilijk allemaal...
Maar de wens voor een tweede is heel erg groot.

Hoor graag jullie reacties,

Liefs Koe-kie
Even gauw kort een reactie op jou koekie, de perfecte partner zal jou en jouw kinderen accepteren. Doet hij dat niet, dan is t niet de partner voor jou.
Koe-kie: ik zou vooral even geen overhaaste besluiten nemen. Je bent nog jong genoeg om geen mega-haast te hoeven maken. Ook niet als je nog 2 kinderen zou willen. Je hoeft de droom van een groot gezin dus nog helemaal niet op te geven als je niet nu onmiddellijk kind 2 krijgt. Tenzij je echt 12 kinderen bedoelt of zo, maar dat lijkt me niet.

Als je zegt dat je het eigenlijk niet alleen wil, zou ik het persoonlijk (voorlopig) ook niet alleen gaan doen. Dit is puur mijn mening natuurlijk, maar voor mij klinkt het alsof je met name de wens hebt voor een groter gezin, mét man. Dat is een hele valide wens, maar een die niet opgevuld wordt door dan maar alleen een kind te krijgen. Zeker omdat je je nu al zorgen maakt over een partner vinden, en dan nog meer kinderen etc. Na 2,5 proberen zwanger te worden en het verbreken van een relatie moet je je toekomstbeeld weer opnieuw bijstellen. Dat is best even heftig, dat is normaal. Geef dat even tijd. Misschien kom je tot de conclusie dat de kinderwens groter is dan de partner-wens, dan kun je het alsnog proberen. Of je komt er achter dat je het toch echt graag samen met iemand wilt doen en dat je dus liever meer investeert in daten oid.

Verder wel eens: een man die jou niet met je kind(eren) accepteert, is dus niet de man voor jou. Net als iemand zonder kinderwens niet de goede partner is voor iemand mét een sterke wens. Niet omdat een van tweeen geen goed persoon is of zo, maar de match is niet lekker.
Alles zag er goed uit en follikel was al 17mm, maar wordt bij mij vaak groot.
Begin volgende week dus als het goed is de IUI.
Helaas zei de arts dat je na een miskraam vermeerderd vruchtbaar bent een sprookje is..
🍀 rosie
En hopelijk jij ook bijna Lee!
Happy, mooi dat je snel je IUI krijgt! Wel jammer van dag sprookje! Maar soms zijn dingen niet wetenschappelijk onderbouwt naar gebeurt het toch. Ik heb het in ieder geval ook vaker gehoord!

Koe-kie welkom. Eigenlijk heb ik niks meer toe te voegen aan het verhaal van Nausicaa. Zij omschrijft het heel goed en uitgebreid. De belangrijkste boodschap overhaast niks en verwerk goed wat je hebt meegemaakt. En ondertussen kun je verder diepen in alleenstaand moederschap of dat echt wat voor je zou kunnen zijn of dat je wens voor een kind met met partner toch groter is. En als je vragen hebt, stel ze hier.
Heel veel succes 🙏
Mooi happy! Ik moet morgen weer voor een echo, mijn ei blijft steken op 16mm. Hopelijk morgen beter nieuws.
Jeetje dat zijn heel wat ritjes naar de kliniek..Ik duim voor je Lee!! 😘
Even gauw tijdens de route;

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3504004 ... ft-vergoed

zou het?
@depstsr, ook Ploumen deelt nu het nieuws, het lijkt echt waar te zijn!
Nog wel vragen over de uitvoering ( waarschijnlijk een soort subsidie regeling) en wat als de 1 miljoen op is?
De petitie en besluit van Bruno Bruins was gister ook in M op 34 minuten: https://www.npostart.nl/m/26-04-2019/KN_1706294

Ik moest gelijk aan jullie denken :) Zet hem op vrouwen en maak mooie mensen! :heart:
GlitterCupcake schreef:
27-04-2019 11:16
De petitie en besluit van Bruno Bruins was gister ook in M op 34 minuten: https://www.npostart.nl/m/26-04-2019/KN_1706294

Ik moest gelijk aan jullie denken :) Zet hem op vrouwen en maak mooie mensen! :heart:
Wat een onwijs lieve reactie van je!
Happy2019girl schreef:
27-04-2019 06:41
Jeetje dat zijn heel wat ritjes naar de kliniek..Ik duim voor je Lee!! 😘
Eindelijk goed..! Nu hopen dat over paar dagen de embryos goed ontdooien en dan zit ik einde vd week hopelijk ook op het bankje.
Wat lief glitter! Depster dat klinkt zeker goed. Wat een mooie dag vandaag.
Lee wat ontzettend fijn! Nu verder duimen voor de embryo’s 🍀
Ik zit ook weer op het bankje!
Het ging niet helemaal lekker.. pff maar gelukt. ( lange eendebek en veel geduw)
Wel dezelfde arts als vorige IUI ( vmk) maar wie weet brengt dat geluk.

Kom er maar snel bij op t bankje Lee!
Ahh, dat is vervelend, maar blij dat je zit. Ik volg donderdag hoop ik.
Happy, gezellig dat je erbij bent! En Lee, duim voor je voor donderdag! 🍀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven