Katten in tuin

28-04-2019 11:29 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er doen veel katten hun behoefte in mijn tuin. Welk middel kan ik nou gebruiken zodat dat niet meer gebeurd?

Azijn en koffiedrab is weg als het heeft geregend en andere middeltjes die ik tot nu toe gevonden heb zijn niet goed met rondkruipende dreumes.

Dus als iemand nog een gouden idee heeft krijg je van mij een kus op je voorhoofd.
Friction-90 schreef:
28-04-2019 12:12
Weekje op een hond van een vriend/familielid passen en elke keer als je een kat ziet die erop afsturen. Dan is het snel afgelopen, dan gaat ie wel een andere tuin kiezen om in te kakken :lol:
Als je een hond leert dat hij katten mag dood bijten zal hij dat ook doen op andere plekken waar een kat zit. Het lijkt mij dat dat de bedoeling toch niet kan zijn?
Theamuts schreef:
28-04-2019 12:58
Als je een hond leert dat hij katten mag dood bijten zal hij dat ook doen op andere plekken waar een kat zit. Het lijkt mij dat dat de bedoeling toch niet kan zijn?
Ook zal "meneer killerdog" dan andere kleine wezens gaan aanvallen,zoals kleine kinderkes, kleine hondjes etc..
Labrujajoder schreef:
28-04-2019 13:02
Ook zal "meneer killerdog" dan andere kleine wezens gaan aanvallen,zoals kleine kinderkes, kleine hondjes etc..
Precies.
Daarnaast loop je kans dat die hond een "killer cat" tegen het lijf loopt en hij zelf wordt verscheurd. Echt een slecht idee dus, om dieren bewust tegen elkaar op te willen zetten.
Het accepteren. Het leven is nou eenmaal niet altijd even mooi :-D
Labrujajoder schreef:
28-04-2019 13:02
Wat een onzin toch weer. Ik had een hond die katten doodbeet. Heeft nooit een kindje gebeten. Nooit. Ze was eigenlijk heel lief en zachtmoedig. Alleen niet als het om katten ging. Die haatte ze. Kleine hondjes beet ze ook niet. Ze was namelijk super sociaal en kon heel goed met andere honden omgaan, zowel grote als kleine.

Dieren zien heus wel verschil hoor. Ze zijn niet gek!
Theamuts schreef:
28-04-2019 13:05
Precies.
Daarnaast loop je kans dat die hond een "killer cat" tegen het lijf loopt en hij zelf wordt verscheurd. Echt een slecht idee dus, om dieren bewust tegen elkaar op te willen zetten.
Katten kunnen geen hond verscheuren. Een linx zou dat wel kunnen of roofdieren. Maar we wonen in Nederland.
En een killercat zou niet vrij rond moeten lopen.
Sjulia schreef:
28-04-2019 13:07
En als de buren hun hond in jouw tuin laten poepen. Redeneer je dan ook zo? Of is jouw tolerantie selectief?
Sjulia schreef:
28-04-2019 13:07
Inderdaad. Ik zelf snap het probleem van "katten in je tuin" ook niet.
Katten doen niemand kwaad en ze bemesten ook nog een gratis je tuin!
Mooier kan toch niet? :yes:
De gouden medaille wordt vandaag nog uitgereikt...
iones schreef:
28-04-2019 13:09
Katten kunnen geen hond verscheuren. Een linx zou dat wel kunnen of roofdieren. Maar we wonen in Nederland.

En als de buren hun hond in jouw tuin laten poepen. Redeneer je dan ook zo? Of is jouw tolerantie selectief?
Een killerhond mag wel los op een poepveld?

Als er een eigenaar bij staat spreek ik hem erop aan, is dat niet zo dan jaag ik hem weg.
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 13:12
10.40% gewijzigd
Theamuts schreef:
28-04-2019 13:05
Precies.
Compleet gestoord idee ja.
Mijn kat liep dus 2 weken geleden bijna in de kaken van zo'n killerhond toen we gezellig samen een blokje om gingen. Leuk hoor. Hond beet mij ook bijna trouwens. We nemen voortaan een andere route nu ik weet waar dat monster woont.
daddy_gijs schreef:
28-04-2019 12:43
Waarom mogen die katten niet hun behoefte doen in jouw tuin?
iones schreef:
28-04-2019 12:52
Waarom mag zij dat geen probleem vinden?
Apart dat op dit forum altijd de aanval wordt ingezet.
Ik zeg niet dat zij dat niet mag vinden... ik vraag er alleen naar.
Als het de stank is (wat ik me bijna niet kan voorstellen), zou je daar misschien iets aan kunnen doen.
Ik zoek alleen naar het probleem achter het probleem (want dat zie ik zo 1-2-3 niet).
iones schreef:
28-04-2019 13:08
Wat een onzin toch weer. Ik had een hond die katten doodbeet. Heeft nooit een kindje gebeten. Nooit. Ze was eigenlijk heel lief en zachtmoedig. Alleen niet als het om katten ging. Die haatte ze. Kleine hondjes beet ze ook niet. Ze was namelijk super sociaal en kon heel goed met andere honden omgaan, zowel grote als kleine.

Dieren zien heus wel verschil hoor. Ze zijn niet gek!
Gewoon een gevaarlijke hond dus voor zijn omgeving..of deed je hem een muilkorf om?
iones schreef:

Ik heb zelf 3 honden die weleens poepen in de tuin, dus ik ben wel gewend aan het opruimen van poep :-D

Het maakt me echt niet uit. Nu ben ik sowieso een dierenliefhebber en voordat ik mijn honden had gaf ik ze wat lekkers als ze in de tuin kwamen.
iones schreef:

Katten kunnen geen hond verscheuren????
Ik weet zeker dat mijn 5 kg kattenman geen probleem heeft met zo'n chihuahuatje.
Gelukkig voor de chihuahua's heeft mjjn kat zijn eigen afgesloten catio van 25m2
Madrid87 schreef:
28-04-2019 13:11
Compleet gestoord idee ja.
Mijn kat liep dus 2 weken geleden bijna in de kaken van zo'n killerhond toen we gezellig samen een blokje om gingen. Leuk hoor. Hond beet mij ook bijna trouwens. We nemen voortaan een andere route nu ik weet waar dat monster woont.
Mijn hond wil ook graag katten aanvallen. Vreselijk vind ik het. Ze is lief hoor, maar jachtinstinct..
Altijd aan de riem dus. Als ik een kat zie keer ik me meteen om.

Vind het heel hard dat mensen zoiets aanmoedigen. Arme beest, en een verlies voor de eigenaars.
daddy_gijs schreef:
28-04-2019 13:13
Apart dat op dit forum altijd de aanval wordt ingezet.
Ik zeg niet dat zij dat niet mag vinden... ik vraag er alleen naar.
Als het de stank is (wat ik me bijna niet kan voorstellen), zou je daar misschien iets aan kunnen doen.
Ik zoek alleen naar het probleem achter het probleem (want dat zie ik zo 1-2-3 niet).
Ik vind het stinken en smerig om in drollen te grijpen als ik aan het tuinieren ben. Dat is mijn reden voor de verjager
Het gouden idee zat er wel tussen wat mij betreft. Ik train mijn eigen katten met een waterpistool. Alleen de Maine Coon was niet onder de indruk. Je kunt dus een kat treffen die niets om water geeft, maar over het algemeen werkt het. Ik zou gaan voor de watersproeier met bewegingsmelder.

Zo’n piepkastje is mega irritant. Als je mijn buurman was, zou ik niet blij worden.
Mermedina schreef:
28-04-2019 13:17
Het gouden idee zat er wel tussen wat mij betreft. Ik train mijn eigen katten met een waterpistool. Alleen de Maine Coon was niet onder de indruk. Je kunt dus een kat treffen die niets om water geeft, maar over het algemeen werkt het. Ik zou gaan voor de watersproeier met bewegingsmelder.

Zo’n piepkastje is mega irritant. Als je mijn buurman was, zou ik niet blij worden.
Maar ik word dus niet blij van de buurmans kat in mijn tuin...

En je kan het kastje zo afstellen dat hij echt niet steeds afgaat.
Sjulia schreef:
28-04-2019 13:13
Ik heb zelf 3 honden die weleens poepen in de tuin, dus ik ben wel gewend aan het opruimen van poep :-D

Het maakt me echt niet uit. Nu ben ik sowieso een dierenliefhebber en voordat ik mijn honden had gaf ik ze wat lekkers als ze in de tuin kwamen.
Mijn honden poepen ook wel eens in de tuin en daarom vind ik het ook niet zo erg als een kat hier in de tuin poept. Dat gaf ik eerder al aan. Maar ik heb ook geen moestuin waar ze in kunnen graven en er kan hier niet veel vernield worden met graven.

Maar mijn honden mogen ook geen konijntjes doodbijten, ze weten dat ik dan niet blij ben. Maar ik kan het ook niet veranderen want het is hun natuur. Dat is bij katten ook zo. Alleen mijn honden lopen er niet op te stropen. Katten wel. Die vangen daardoor veel en veel meer.

En zo zijn er heel veel mensen die vinden dat katten alle vrijheid moeten hebben om iedereen in z'n tuin te terroriseren, zoals binnendringen van huizen wanneer deuren of ramen bij mooi weer open staan, plantjes of moestuinen of zandbakken bepoepen en omspitten, vogels (al dan niet tamme) om mogen leggen, maar wanneer je "kat" vervangt met "hond" slaan ze op tilt.
Dat is selectieve tolerantie.
Mijn honden mogen anderen ook niet lastig vallen. Mijn paarden en geiten ook niet. Als mijn dieren elders schade aanrichten, dan moet ik dat oplossen. Heel simpel. Zo hoort dat. Anderen vragen toch niet om mijn dieren?
Labrujajoder schreef:
28-04-2019 13:15
Katten kunnen geen hond verscheuren????
Ik weet zeker dat mijn 5 kg kattenman geen probleem heeft met zo'n chihuahuatje.
Gelukkig voor de chihuahua's heeft mjjn kat zijn eigen afgesloten catio van 25m2
Een chihauhua valt nou ook niet onder de categorie "killerdogs" of wel?
Theamuts schreef:
28-04-2019 13:11
Een killerhond mag wel los op een poepveld?

Als er een eigenaar bij staat spreek ik hem erop aan, is dat niet zo dan jaag ik hem weg.
We hebben het toch niet over poepveldjes? Het gaat over EIGEN tuin.
Iemand mag in principe zijn eigen killerdog in zijn eigen tuin houden. Los, ook dat nog zelfs!
iones schreef:
28-04-2019 13:19

En zo zijn er heel veel mensen die vinden dat katten alle vrijheid moeten hebben om iedereen in z'n tuin te terroriseren, zoals binnendringen van huizen wanneer deuren of ramen bij mooi weer open staan, plantjes of moestuinen of zandbakken bepoepen en omspitten, vogels (al dan niet tamme) om mogen leggen, maar wanneer je "kat" vervangt met "hond" slaan ze op tilt.
Mijn honden mogen anderen ook niet lastig vallen. Mijn paarden en geiten ook niet. Als mijn dieren elders schade aanrichten, dan moet ik dat oplossen. Heel simpel. Zo hoort dat. Anderen vragen toch niet om mijn dieren?
Best bijzonder dat je zelf een kat hebt gehad en nog steeds niet weet dat de dieren die je noemt een heel ander soort dieren zijn met heel andere behoeftes en instincten.
iones schreef:
Mijn honden poepen ook wel eens in de tuin en daarom vind ik het ook niet zo erg als een kat hier in de tuin poept. Dat gaf ik eerder al aan. Maar ik heb ook geen moestuin waar ze in kunnen graven en er kan hier niet veel vernield worden met graven.

Maar mijn honden mogen ook geen konijntjes doodbijten, ze weten dat ik dan niet blij ben. Maar ik kan het ook niet veranderen want het is hun natuur. Dat is bij katten ook zo. Alleen mijn honden lopen er niet op te stropen. Katten wel. Die vangen daardoor veel en veel meer.

Jouw honden mogen anderen niet lastig vallen? Ook je geiten en paard niet?
Maar katten dood bijten mogen ze wel????!!!!!
iones schreef:

Ik snap dat het heel vervelend is. Ik hield mijn katten ook altijd binnen. Ik liet ze uit aan de riem :-D
Sowieso is het gevaarlijk voor de kat ook, hoe vaak ik wel niet een platgereden kat zie liggen..

Maar goed, mensen die dat doen doen het toch wel, en daar kan TO niks aan veranderen. Ze komen toch wel de tuin in. Maar om ze te laten verscheuren door een hond vind ik wel een uiterste. Beetje psycho zelfs.
Of vergiftigen.. Of andere drastische maatregelingen. Het is ook niet de schuld van de kat, die je daarmee afstraft.
iones schreef:
28-04-2019 13:22
Een chihauhua valt nou ook niet onder de categorie "killerdogs" of wel?

We hebben het toch niet over poepveldjes? Het gaat over EIGEN tuin.
Iemand mag in principe zijn eigen killerdog in zijn eigen tuin houden. Los, ook dat nog zelfs!
Ik schreef dat een hond die je zo opvoedt ook katten daarbuiten zal gaan aanvallen. Zodoende mijn opmerking over de poepveldjes.
Trouwens sommige grote katten pakken nog wel grotere prooi dan je voor mogelijk houdt. Jaguars bijvoorbeeld, die verslinden kaaimannen in de Amazone. Ongelooflijk maar waar. Loeisterk die beesten. Al eindigt het soms in het voordeel van de kaaiman.

Mijn kat haat honden trouwens ook, maar gaat ze meestal wijselijk uit de weg. Maar ja die hond liep dus aan een lijntje, zonder muilkorf. Terwijl de man hem amper onder controle kon houden. Mijn kat glipte net voor de kaken langs. Het was kantje boord. Man vertelde nogal trots dat hond al eerder katten doodgebeten had. Ik had toen moeten vragen waarom dat beest dan zonder muilkorf naar buiten ging maar ik was te gespannen om te reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven