Kat kwijt

28-04-2019 15:15 150 berichten
Oh mag ik hier even van me afschrijven? Een van mijn katten is al drie dagen zoek. En ik weet gewoon niet meer waar ik met mezelf naar toe moet.

Hij komt normaal op straat, dwz hij gaat achter het huis uit, loopt een blokje om en ligt dan ergens in een tuintje aan de voorkant te slapen. We hebben al jaren (hij is 9) een ding samen: als ik thuis kom en ik rammel aan het begin van de straat met mijn sleutels komt hij keihard aanrennen, luid miauwend. Dat doet hij ook als ik thuis ben en bijvoorbeeld de deur open doe voor de postbode, dan komt hij ook zodra hij mijn stem hoort. Hij is dus nooit ver weg en reageert heel alert op mij.

En nu is hij al sinds vrijdagochtend weg... buren hebben gezien dat hij achterna werd gezeten door een andere kat dus ik denk dat hij is weggerend en toen is verdwaald. Ik heb sinds vrijdag al 24 km gelopen rondom mijn huis en alle straten eromheen, tot waar het logisch is (breed water etc waar hij niet overheen kan). Overdag en midden in de nacht, steeds sleutels gerammeld en geroepen maar niks...

Ik woon alleen, heb geen contact met familie en mijn vrienden zijn vrijwel allemaal op vakantie. En ik had juist dit weekend geen afspraken gemaakt om eens lekker vrij te zijn, maar ik word helemaal gek thuis! Tegelijk wil ik ook niet (ver) weg want stel dat hij aan komt lopen, dan wil ik er zijn.

En ja, hij is gechipt, staat vermeld bij Amivedi, hij wordt veel gedeeld op Facebook, staat in meerdere groepen vermeld en alle buren en mensen in de omgeving, inclusief winkeltjes weten ervan...

Ik mis hem zo en ben zo ongerust!
Star² schreef:
28-04-2019 17:48
Kan hij niet gestolen zijn? Kijk eens op MP wat er aangeboden wordt.
Dat dacht ik ook al toen ik las dat het een raskat was. Er lopen wat gekken rond op straat.

Mijne zat hier laatst op het dak van de schuur, hard mauwend, dat wel. Hij durfde er niet meer af.
Hoop dat je wat hebt aan Nextdoor. Zou er een goede foto van je kat opzetten met zoveel mogelijk informatie.
Op www.mijndieriszoek van de dierenbescherming kun je ook je vermiste dier plaatsen.

Ik hoop dat hij vannacht weer lekker in zijn eigen mandje slaapt.
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
28-04-2019 17:39
Jeetje wat een verhaal SadButTrue! De mijne heeft ook een opvallend uiterlijk: het is een blauwgrijze Abessijn (wie nu even googlet weet wie ik ben vermoed ik...). Ik houd de moed er nog even in, want inderdaad: geen nieuws goed nieuws. Hij was van de week jarig en dan krijg je van de chip altijd mail om meteen de gegevens even te checken. En die kloppen goddank nog steeds dus ik ben te vinden.

En Kia Ora: ja lach maar. Drama is het om hem binnen te houden! Hij heeft ook het dichtgezette kattenluik al eens volledig eruit gekrabd, dat lag toen 7 meter verderop in de gang en hijzelf was gevlogen.
Oeh jouw kat is mijn favoriete soort. :love:

Die van mij zijn soms ook loeders, en dan ben je eerst boos maar kan er uiteindelijk vaak wel om lachen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
28-04-2019 18:04
Op www.mijndieriszoek van de dierenbescherming kun je ook je vermiste dier plaatsen.

Ik hoop dat hij vannacht weer lekker in zijn eigen mandje slaapt.

Mijndieriszoek is inderdaad ook een goeie. Hier staan (in ieder geval in mijn regio) ook de gevonden dieren op die in het dierenasiel zijn binnengebracht.

Verder is in mijn regio de lokale dierenambulance hét centrale meldpunt voor vermiste en gevonden dieren.

En er is hier ook een lokale Facebookgroep voor vermiste en gevonden katten. Met veel fanatiek zoekende leden; heeft al heel wat matches opgeleverd de afgelopen jaren.

Ik doe al heel lang vrijwilligerswerk bij een instantie die te maken heeft met zwerfkatten. En ik weet daarom dat de meeste vermiste katten binnen een week weer op de stoep staan. En ook na een week komen er nog plenty vermiste dieren weer thuis. Zelfs na jaren van vermissing. En bij gechipte dieren is de kans natuurlijk het grootst. (Dan moeten ze wel goed geregistreerd staan uiteraard.)

Heel veel sterkte en succes TO! :hug:
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Kia•Ora schreef:
28-04-2019 18:31
Oeh jouw kat is mijn favoriete soort. :love:
Mja, ik vind het ook heel leuk aan hem maar nu even niet. En naast zijn avonturier- en houdinischap is hij óók heel aanhankelijk: hij is echt erg op mij gericht, als ik met vakantie ben eet hij slecht, hij slaapt altijd tegen mij aan, dat soort dingen. Dus ik mis hem nu ook echt heel erg!
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
28-04-2019 18:34
Mja, ik vind het ook heel leuk aan hem maar nu even niet. En naast zijn avonturier- en houdinischap is hij óók heel aanhankelijk: hij is echt erg op mij gericht, als ik met vakantie ben eet hij slecht, hij slaapt altijd tegen mij aan, dat soort dingen. Dus ik mis hem nu ook echt heel erg!
:hug:

Ik snap je volledig. Je beestje moeten missen omdat je hem niet kan vinden lijkt me echt zo naar. Was vorig jaar mijn kleinste een korte tijd kwijt en dat was een hel... die stress is vreselijk. Meerdere dagen is helemaal vreselijk.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
streepjesdekbed schreef:
28-04-2019 17:39
Jeetje wat een verhaal SadButTrue! De mijne heeft ook een opvallend uiterlijk: het is een blauwgrijze Abessijn (wie nu even googlet weet wie ik ben vermoed ik...). Ik houd de moed er nog even in, want inderdaad: geen nieuws goed nieuws. Hij was van de week jarig en dan krijg je van de chip altijd mail om meteen de gegevens even te checken. En die kloppen goddank nog steeds dus ik ben te vinden.

En Kia Ora: ja lach maar. Drama is het om hem binnen te houden! Hij heeft ook het dichtgezette kattenluik al eens volledig eruit gekrabd, dat lag toen 7 meter verderop in de gang en hijzelf was gevlogen.
Nog even gezocht, ook op de site van Amivedi naar een Abessijn (ik ken het ras, leuke dieren en heeeeel ondernemend.. maar ook aan hun baasjes gehecht!!) en kon niks vinden?
Ik ging zoeken alsof ik een blauwgrijze Abessijn had gevonden: ik kon geen match vinden!? Wel 2 Abessijnen in wildkleur en 1 cypers grijs.
Nu zag ik dat er diverse meldpunten zijn en wellicht woon ik ver van je vandaan. Ik zou nog even overleggen met Amivedi want stel dat hij bij een ander meldpunt vermeldt staat dan in de buurt waar hij is verdwenen.

Zoals ik het nu zag (ik hoef niet te weten waar je woont natuurlijk maar wil het toch even laten weten) zou ik denken: lief beestje, prachtig om te zien en niemand heeft hem als vermist opgegeven dus ik hou hem lekker zelf.
Maar als hij gechipt is en de gegevens kloppen zou je toch denken dat ze je meteen bellen als hij gevonden is. Als ik een dier zou vinden zou ik zijn chip uit laten lezen, dat heb ik nu natuurlijk niet kunnen doen.
Ook als ik google op 'Abbesijn vermist' krijg ik hele oude resultaten.

Ik vind het echt akelig, kan je alleen nog aanraden om te vragen bij Amivedi wat er nu gebeurt omdat ik -als wildvreemde die alleen een kat heeft gevonden- nergens kan vinden of hij als vermist is opgegeven. Dat is wel raar, zeker als ik de kleur er ook nog bijzet zou hij toch ergens bij de vermiste katten moeten staan. Met de info die je hier deelt kan ik hem niet Googelen i.i.g.
Geen idee hoe dat werkt verder, zou je hem bij ieder meldpunt apart moeten opgeven? En wat als mensen niet weten wat een Abbesijn is? Zo vaak zie je ze niet, ik wist ook niet dat er zoveel kleurslagen zijn. Kende alleen de wildkleur. Staat hij mss bij de htk-katten? Geen idee hoor, ik probeer mee te denken.

Ik zou toch nog even bellen morgen en vertellen dat ik (in ZH) niets kon vinden. Kan best dat jij 150km verderop woont natuurlijk maar als ze alleen de katten bij mij in de buurt laten zien zou ik denken: niet als vermist opgegeven, heel vreemd toch??

Nog één plan voor het geval iemand hem gevonden heeft: zet zelf een advertentie op MP waarin je VRAAGT of iemand een volwassen Abbesijntje te koop heeft; liefst in de kleur van jouw kat. Omdat je geen zin hebt in een kitten of zoiets.. Het kost je niets en MP wordt wel door het hele land gelezen. Ik hoop echt dat het niet nodig is en hij toch opeens weer voor je neus staat, dat zou wel heel fijn zijn.
Als je in een grensgebied woont kan hij ook over de grens in een asiel zitten, ik weet niet of ze samenwerken?

Wel positief dat hij zich dus niet zo makkelijk op laat sluiten: als hij zo een kattenluik uit de deur beukt krijgt hij een dichtgevallen schuurdeur ook wel open, of maakt zo'n kabaal dat het de aandacht trekt. En echt, die katten vroeger thuis bleven soms 2, 3 weken weg in het voorjaar op zoek naar een date denk ik, al waren ze allemaal geholpen dat verwacht je toch ook niet. Ik blijf duimen voor je!!
Serengeti schreef:
28-04-2019 18:34
Mijndieriszoek is inderdaad ook een goeie. Hier staan (in ieder geval in mijn regio) ook de gevonden dieren op die in het dierenasiel zijn binnengebracht.

Verder is in mijn regio de lokale dierenambulance hét centrale meldpunt voor vermiste en gevonden dieren.

En er is hier ook een lokale Facebookgroep voor vermiste en gevonden katten. Met veel fanatiek zoekende leden; heeft al heel wat matches opgeleverd de afgelopen jaren.

Ik doe al heel lang vrijwilligerswerk bij een instantie die te maken heeft met zwerfkatten. En ik weet daarom dat de meeste vermiste katten binnen een week weer op de stoep staan. En ook na een week komen er nog plenty vermiste dieren weer thuis. Zelfs na jaren van vermissing. En bij gechipte dieren is de kans natuurlijk het grootst. (Dan moeten ze wel goed geregistreerd staan uiteraard.)

Heel veel sterkte en succes TO! :hug:
Ikzelf werk al heel lang als vrijwiller in een asiel.

Op een dag kwam er een zgn. TNR kat binnen.

Ik wilde zijn hok verschonen en benaderde hem dus heel voorzichtig.

Bleek het een hele lieve knuffelkat te zijn!
Die gewoon verwilderd was!

Ik heb de hoofdverzorgster er bij gehaald en zij kon nu wel kijken of hij gechipt was.

En ja hoor! Hij was gechipt.
Toen we het nummer belde bleek die kat al 2 jaar vermist te zijn!!
Serengeti schreef:
28-04-2019 18:34
Mijndieriszoek is inderdaad ook een goeie. Hier staan (in ieder geval in mijn regio) ook de gevonden dieren op die in het dierenasiel zijn binnengebracht.

Verder is in mijn regio de lokale dierenambulance hét centrale meldpunt voor vermiste en gevonden dieren.

En er is hier ook een lokale Facebookgroep voor vermiste en gevonden katten. Met veel fanatiek zoekende leden; heeft al heel wat matches opgeleverd de afgelopen jaren.

Ik doe al heel lang vrijwilligerswerk bij een instantie die te maken heeft met zwerfkatten. En ik weet daarom dat de meeste vermiste katten binnen een week weer op de stoep staan. En ook na een week komen er nog plenty vermiste dieren weer thuis. Zelfs na jaren van vermissing. En bij gechipte dieren is de kans natuurlijk het grootst. (Dan moeten ze wel goed geregistreerd staan uiteraard.)

Heel veel sterkte en succes TO! :hug:
Ikzelf werk al heel lang als vrijwiller in een asiel.

Op een dag kwam er een zgn. TNR kat binnen.

Ik wilde zijn hok verschonen en benaderde hem dus heel voorzichtig.

Bleek het een hele lieve knuffelkat te zijn!
Die gewoon verwilderd was!

Ik heb de hoofdverzorgster er bij gehaald en zij kon nu wel kijken of hij gechipt was.

En ja hoor! Hij was gechipt.
Toen we het nummer belde bleek die kat al 2 jaar vermist te zijn!!
SadButTrue, je hebt hem wel gezien. Hij is niet raszuiver, gemixt met een Somali. Maar goed wat je zegt, ik ga even kijken of dat aangepast kan worden. Ik vind cypers-grijs (met zwart! waar dan?) namelijk ook niet de juiste omschrijving. En dat van Marktplaats is ook een goede.

En wat een verhaal van die verwilderde kat joh!
Ik ga zo maar weer een rondje maken; op zondagavond is het gelukkig wat vroeger rustig al. Duimen jullie?
Jazeker! Heel veel succes!

Ik hoop morgenochtend een positief bericht te lezen.

Sterkte ermee :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je hem gevonden hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu voor je aan het duimen streepjesdekbed.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Streepjesdekbed! Ik hoop dat je hem in goede gezondheid terug vindt.

Mijn kat is eens zes weken weggeweest, nadat ze van vuurwerk is geschrokken en in paniek is gevlucht. Wij hebben wél geflyerd in onze wijk en we hebben veel zichtmeldingen gekregen (zeker wel twintig) waardoor we door haar afgelegde route in die zes weken aardig hebben kunnen volgen. Helaas bleek ze steeds verder af te drijven van huis. Na ruim vijf weken bleef ze steeds op ongeveer dezelfde plek en hebben we haar met behulp van een vangkooi kunnen vangen.
Medinilla schreef:
28-04-2019 23:48
Sterkte Streepjesdekbed! Ik hoop dat je hem in goede gezondheid terug vindt.

Mijn kat is eens zes weken weggeweest, nadat ze van vuurwerk is geschrokken en in paniek is gevlucht. Wij hebben wél geflyerd in onze wijk en we hebben veel zichtmeldingen gekregen (zeker wel twintig) waardoor we door haar afgelegde route in die zes weken aardig hebben kunnen volgen. Helaas bleek ze steeds verder af te drijven van huis. Na ruim vijf weken bleef ze steeds op ongeveer dezelfde plek en hebben we haar met behulp van een vangkooi kunnen vangen.
Wat een opluchting zal dat geweest zijn toen je haar weer terug had.
Niks. Weer zes kilometer gelopen, wat hondenuitlaters zijn foto laten zien, maar niks. Morgen toch maar flyeren dus. :'(
streepjesdekbed schreef:
29-04-2019 00:31
Niks. Weer zes kilometer gelopen, wat hondenuitlaters zijn foto laten zien, maar niks. Morgen toch maar flyeren dus. :'(
:hug: Wat jammer nou.. hopelijk heb je hem morgen om deze tijd terug :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ah, wat stom!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
29-04-2019 00:31
Niks. Weer zes kilometer gelopen, wat hondenuitlaters zijn foto laten zien, maar niks. Morgen toch maar flyeren dus. :'(

Hè bah wat vervelend dat ie nog niet terecht is. :hug:
Succes morgen met flyeren. Dat wil nog wel eens wat opleveren, dus goed dat je dat gaat doen!
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Oh jongens ik heb echt zo'n enorme huilbui. :'(

Het is ook zo rot om nu alleen te wonen; ik ben bovendien ZZP'er dus ook qua werk veel alleen thuis. En veel van mijn vrienden hebben geen dieren en snappen er echt niks van. Vrijdag heb ik voor mijn werk een hele lange dag, dan ben ik 17 uur van huis. Ik moet daar niet aan denken als die kleine nog niet terug is. Vriendin: 'joh, vraag je toch of de buurvrouw even oplet?'. Ja nee, damn als hij terug komt wil ik er toch zijn! Wie weet hoe hij eraan toe is!

Kortom, ik loop enorm met mijn ziel onder mijn arm. Ik heb nog twee katten maar die zijn vooral dol op elkáár, degene die kwijt is is echt mijn maatje. Oh waar is ie nou toch? :'(
Serengeti schreef:
29-04-2019 00:38
Hè bah wat vervelend dat ie nog niet terecht is. :hug:
Succes morgen met flyeren. Dat wil nog wel eens wat opleveren, dus goed dat je dat gaat doen!
Bedacht me net dat ze aan de overkant van de straat aan het verhuizen waren toen hij weg is geraakt. Misschien is hij daar inderdaad wel door het huis heen gesneakt en achter uit gekomen waar hij nu niet meer weg kan. Dus zeker ook flyeren daar. Aanbellen misschien zelfs.
Oh en nog een post: toen ik net rondliep zat er ergens een kat in de vensterbank die enorm op hem leek en mij strak aanstaarde, doodstil. Ik bleef net zo doodstil staan, en draaide kat zich om en rende de kamer in, en bleek aan de achterkant een totaal andere tekening te hebben.

En aan het eind van mijn rondje, bij een braakliggend terrein waar ik hem een paar jaar geleden dus eens heb gevonden, komt er opeens een kat keihard naar me toe rennen, in donker dus ik zag de kleur niet. Maar die rende net zo hard voorbij en dat was hem ook niet.

Oh ik haat dit, kom gewoon terug!
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
29-04-2019 00:45
Bedacht me net dat ze aan de overkant van de straat aan het verhuizen waren toen hij weg is geraakt. Misschien is hij daar inderdaad wel door het huis heen gesneakt en achter uit gekomen waar hij nu niet meer weg kan. Dus zeker ook flyeren daar. Aanbellen misschien zelfs.
Idd, ik zou overal flyeren waar er ook maar een kans is dat hij naartoe gegaan is
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
:hug: :hug: :hug:
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven