Kat kwijt

28-04-2019 15:15 150 berichten
Oh mag ik hier even van me afschrijven? Een van mijn katten is al drie dagen zoek. En ik weet gewoon niet meer waar ik met mezelf naar toe moet.

Hij komt normaal op straat, dwz hij gaat achter het huis uit, loopt een blokje om en ligt dan ergens in een tuintje aan de voorkant te slapen. We hebben al jaren (hij is 9) een ding samen: als ik thuis kom en ik rammel aan het begin van de straat met mijn sleutels komt hij keihard aanrennen, luid miauwend. Dat doet hij ook als ik thuis ben en bijvoorbeeld de deur open doe voor de postbode, dan komt hij ook zodra hij mijn stem hoort. Hij is dus nooit ver weg en reageert heel alert op mij.

En nu is hij al sinds vrijdagochtend weg... buren hebben gezien dat hij achterna werd gezeten door een andere kat dus ik denk dat hij is weggerend en toen is verdwaald. Ik heb sinds vrijdag al 24 km gelopen rondom mijn huis en alle straten eromheen, tot waar het logisch is (breed water etc waar hij niet overheen kan). Overdag en midden in de nacht, steeds sleutels gerammeld en geroepen maar niks...

Ik woon alleen, heb geen contact met familie en mijn vrienden zijn vrijwel allemaal op vakantie. En ik had juist dit weekend geen afspraken gemaakt om eens lekker vrij te zijn, maar ik word helemaal gek thuis! Tegelijk wil ik ook niet (ver) weg want stel dat hij aan komt lopen, dan wil ik er zijn.

En ja, hij is gechipt, staat vermeld bij Amivedi, hij wordt veel gedeeld op Facebook, staat in meerdere groepen vermeld en alle buren en mensen in de omgeving, inclusief winkeltjes weten ervan...

Ik mis hem zo en ben zo ongerust!
doornroosje9 schreef:
29-04-2019 00:48
Idd, ik zou overal flyeren waar er ook maar een kans is dat hij naartoe gegaan is
Dat is echt vrijwel onmogelijk hier. Ik woon in een oude wijk in een hele drukke stad waar de huizen enorm op elkaar gepakt zijn. Dan moet ik echt duizenden flyers verspreiden, alleen mijn kleine blokje is al 90 huizen begane grond, met nog twee lagen erbovenop...

Maar ik ga wel dicht in de buurt huis aan huis doen en verder op lantaarnpalen, bij de super, de fysio etc.
Alle reacties Link kopieren
Als de (basis) scholen weer beginnen, daar ook flyeren. Die kinderen spelen veel buiten in je buurt én ze helpen graag zoeken.
Hopelijk komt hij gauw weer thuis.

Mijn vroegere kat was ook verdwaald en pas weken later zag ik haar s avonds ineens weer vrolijk voor de deur.
Een andere keer heb ik haar ook na een poos zoek zijn zelfs in het asiel opgehaald.

Hopelijk staat hij weer snel voor de deur te miauwen.
Mermedina schreef:
29-04-2019 00:50
Als de (basis) scholen weer beginnen, daar ook flyeren. Die kinderen spelen veel buiten in je buurt én ze helpen graag zoeken.
Nah, niet die in mijn wijk vrees ik... :A:

Edit: oh dat is een stomme smiley. Nou ja, het is een wijk waar de kinderen over het algemeen niet echt opgroeien met huisdieren en er zijn er sowieso niet zoveel hier.
Heb je een kattenluik trouwens? Dat hij wel altijd naar binnen kan?

Inderdaad aanbellen bij die mensen die er niet zijn komen wonen ja. Wellicht is hij inderdaad toch door dat huis geglipt. Mijne stond afgelopen zomer ook geregeld bij de overburen in huis.
Wat naar dat hij er nog steeds niet is. Ik duim heel hard voor je. Ik kan me zo goed voorstellen hoe machteloos je je voelt. Ik had me nog nooit zo ellendig gevoeld als de nacht dat mijne niet meer thuis kwam. Ik was ook een emotioneel wrak op dat moment en jankte als een kleuter toen hij doodleuk weer aan kwam zetten de volgende ochtend. Maar man wat was ik in paniek.
Heb je al wat gehoord via Nextdoor of andere sites?

Sterkte ermee meid! Ik denk aan jullie. :hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
29-04-2019 00:44
Oh jongens ik heb echt zo'n enorme huilbui. :'(

Het is ook zo rot om nu alleen te wonen; ik ben bovendien ZZP'er dus ook qua werk veel alleen thuis. En veel van mijn vrienden hebben geen dieren en snappen er echt niks van. Vrijdag heb ik voor mijn werk een hele lange dag, dan ben ik 17 uur van huis. Ik moet daar niet aan denken als die kleine nog niet terug is. Vriendin: 'joh, vraag je toch of de buurvrouw even oplet?'. Ja nee, damn als hij terug komt wil ik er toch zijn! Wie weet hoe hij eraan toe is!

Kortom, ik loop enorm met mijn ziel onder mijn arm. Ik heb nog twee katten maar die zijn vooral dol op elkáár, degene die kwijt is is echt mijn maatje. Oh waar is ie nou toch? :'(

:hug:
Huisdieren kunnen net zoveel - zo niet meer - betekenen als kinderen.
.
Oh jee, is hij er nog niet?

Blijf goed alle websites mbt gevonden dieren in de gaten houden en blijf bellen naar de DA, asiels, dierenambulances etc.
Zo blijft jouw kat onder hun aandacht.

Sterkte ♡
Nog 1 tip: ga ook in andere wijken flyeren en aanbellen.
Verleg je focus , zo krijg je een breder zoekveld.
Nog altijd niks, ook geen belletje van iemand. Morgen begint mijn gewone leven weer en moet ik weer gaan werken. En ik wil niet. Hoor van niemand iets, ik voel me zo verdrietig.
Ach, wat rot dat hij er nog niet weer is. En ik kan me voorstellen dat het niet fijn is dat je nu van niemand iets hoort. Maar misschien zijn dat mensen die zelf geen huisdieren hebben? En zich misschien niet realiseren hoeveel een huisdier voor je kan betekenen?

Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar wel meegelezen. Voor wat het waard is, ik denk aan je en ga heel hard duimen dat je zoektocht nu snel iets oplevert! :hug:
Lief, dank je wel.

En zie nu dat er nog een eerdere vraag was over een kattenluik: nee aan de voorkant heb ik dat niet. Ik laat hem altijd zelf binnen.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
28-04-2019 15:23
:| verdwalen is het niet.. katten weten erg goed de weg.
Ik hoop dat het goed afloopt en dat ie misschien in iemands schuurtje vast zit maar anders..
Heb je al flyers opgehangen?
Katten kunnen wel degelijk verdwalen en dat komt ook heel veel voor. Zeker als ze in stress (dus bijvoorbeeld achtervolgd door andere kat of hond) zijn weggerend, kunnen ze hun oriëntatie soms helemaal kwijt zijn. Heel erg vaak worden vermiste katten een paar straten verderop teruggevonden. Het is echt een fabeltje dat ze altijd hun weg naar huis terugvinden. Katten die van heel ver weg terug zijn gekomen, zijn uitzonderingen en volgens mij is dat ook puur toeval.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Blijven zoeken en hopen, er zijn echt veel mooie terugvind-verhalen. Ik volg ze regelmatig, zeker sinds ik een aantal jaren geleden mijn eigen kater na vier weken via Amivedi heb teruggevonden in een stad 35 km verderop. Hij moet zijn meegereden met een buurman, die werkt op een steenworp afstand van de woning van de mensen die hem gevonden hebben. Heel veel succes en ik hoop met je mee, ik weet hoe verschrikkelijk het is als je dier vermist is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hadden de buren een verhuiswagen waar hij mss toevallig ingeslopen is?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
29-04-2019 11:25
Hadden de buren een verhuiswagen waar hij mss toevallig ingeslopen is?
Nee, ik heb het nog aan de verhuizers gevraagd want toen was hij al weg; de wagen was leeg toen ze vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar vraag mensen ook even in hun schuren te kijken. Veel katten glippen naar binnen omdat met lekker weer de deur open staat en gezien het daarna minder lekker weer was, mogelijk nog niet ontdekt daardoor. Heel veel sterkte
Redcurls schreef:
29-04-2019 11:30
Wat naar vraag mensen ook even in hun schuren te kijken. Veel katten glippen naar binnen omdat met lekker weer de deur open staat en gezien het daarna minder lekker weer was, mogelijk nog niet ontdekt daardoor. Heel veel sterkte
Hij kan in principe niet bij de schuren komen want we hebben allemaal geen achterom. Dan zou hij eerst bij iemand door het huis moeten zijn gegaan. Kan, maar is niet het eerste waar ik aan denk.
Alle reacties Link kopieren
Och wat vreselijk verdrietig om je maatje kwijt te zijn. Hoop enorm dat hij snel weer bij je is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
streepjesdekbed schreef:
29-04-2019 12:26
Hij kan in principe niet bij de schuren komen want we hebben allemaal geen achterom. Dan zou hij eerst bij iemand door het huis moeten zijn gegaan. Kan, maar is niet het eerste waar ik aan denk.
Kan hij niet via jouw tuin over de schuttingen van de buren heen zijn gegaan en zo via de tuin in een schuurtje terecht zijn gekomen?

Ik zou bij iedereen aanbellen en vragen of ze even goed overal zoeken.

Misschien is hij via de daken wel op iemands zolder terecht gekomen.

Een kat in het nauw maakt echt rare sprongen.
Labrujajoder schreef:
29-04-2019 15:12
Kan hij niet via jouw tuin over de schuttingen van de buren heen zijn gegaan en zo via de tuin in een schuurtje terecht zijn gekomen?

Ik zou bij iedereen aanbellen en vragen of ze even goed overal zoeken.

Misschien is hij via de daken wel op iemands zolder terecht gekomen.

Een kat in het nauw maakt echt rare sprongen.
Ja klopt dat ze dat doen, maar wat jij zegt kan allemaal niet. ;-) Ik woon in zo'n jaren dertig wijk met portiekwoningen, dus sowieso geen zolders. En hij is op straat verdwenen en vanaf daar kun je niet andere tuinen komen.

Net flyers verspreid; in de buurt overal in de brievenbussen en verder overal op lantaarnpalen, bij de fysio, de buurtsuper, de bakker, de kinderopvang, de sigarenboer etc, overal op het raam. Printer staat nu nieuwe lading uit te spugen, zo weer door.
En een paar dierenartsen hebben het op hun Fb-pagina gezet en dat wordt nu echt flink gedeeld door klanten. Hij komt 26 keer per minuut voorbij in mijn tijdlijn. Duimen maar...
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
29-04-2019 16:21
En een paar dierenartsen hebben het op hun Fb-pagina gezet en dat wordt nu echt flink gedeeld door klanten. Hij komt 26 keer per minuut voorbij in mijn tijdlijn. Duimen maar...

Oh ik hoop steeds op goed nieuws als ik dit topic open, ik duim zeker voor je!
:thumbsup:
.
Naar hoor, zo'n stilteperiode en weer aan het werk moeten. Je hoofd staat op actief bezig zijn hem te vinden, niet op werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat hij snel gevonden wordt!
Hier werd een kat na twee maanden nog levend thuis bezorgd door de dierenambulance. Hij liep ergens tien kilometer verderop.
Echt stapels met briefjes verspreid in brievenbussen en overal en nergens opgehangen, stuk of 200 totaal. Op FB wordt hij massaal gedeeld, Twitter ook. Ik weet het nu gewoon niet meer.

En ja morgen weer aan het werk. Soms gelukkig ook maar kort weg end an weer thuis werken, zoals morgen, maar vrijdag en zondag hele lange dagen weg (17 en 14 uur). En ik heb 'heppiedepeppie' werk, dus ik moet ook nog de hele tijd leuk en enthousiast doen... :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven