Moeder, wat nu????

02-06-2004 22:24 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai Vrolijk ! Tja, ik heb de naam snel uit mijn duim gezogen toen we gingen verhuizen van 'Zwanger zijn' naar hier. Maar wel toepasselijk, toch? En wij drietjes zijn van de partij hoor, naar Blijdorp! Zodra ze lopen komen die tuigjes in huis, ik moet er niet aan denken dat ze ineens over de rand van de leeuwenkuil hangen of zo . Lijkt me hartstikke leuk! Tandenpoetsen gaat hier wat beter nu. Wiske heeft het vanaf het begin wel lollig gevonden en Suske trekt ietwat bij, als ik tenminste doe alsof de tandenborstel een vliegtuig is. Dan moet hij lachen en kan ik snel zijn tandjes poetsen. Daarna mag hij zelf even met de borstel spelen, en ondertussen was ik zijn snoet, handjes en voetjes even. Daar heb ik een gewoonte van gemaakt sinds hij kan kruipen en ze met hun hele gezicht eten. Hoe is het nu met je vriendin en haar kindje? Lijkt me wel erg spannend hoor, en ik zou zelf megavoorzichtig worden denk ik, als mij dat was overkomen. Leuk trouwens, dat Loeder een neefje of een nichtje gaat krijgen! En dat er zoveel zwanger zijn zeg, niet te geloven! Ik denk wel eens dat zwanger zien zijn, zwanger doet zijn. Nou ja, niet letterlijk dan , anders zouden we allemaal onbevlekt ontvangen zijn, maar toch, het lijkt ineens allemaal niet zo 'ver van mijn bed' en raar om een kind te hebben als iemand in je direkte omgeving een kind krijgt. Zo ervaarde ik het tenminste: toen ik hoorde dat twee collega's van me zwanger waren, vond ik het zelf ineens niet meer (zo) erg,, en werd het in mijn ogen toch iets 'normalers'. Inderdaad leuke namen trouwens, in je omgeving. Ik hoorde laatst dat de echte Hollandse namen met een revival bezig zijn, maar als ik dat zo lees, valt het wel mee. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de échte Hollandse namen als Henk, Jan, Piet, Gerrit of Klaas echt helemaal niets vind (met excuses aan de mee-lezers die hun kind wel zo'n naam hebben gegeven ). Het moet ook weer niet onuitsprekelijk zijn, maar een kléin beetje net niet standaard vind ik wel erg leuk. Wat was Loeder verwend zeg, door haar tante. Lachen hoor! En negen paar schoenen, phew, ze kan inderdaad even vooruit. Ik zag trouwens dat je een topic had geopend over babyschoenen, heb je al wat besteld van die site? Zit er ook over te denken. Ik droeg zelf als kind altijd Piedro, een heel goed merk, en ik vind het belangrijk dat de kinderen vanaf het begin goede schoenen aan hun voeten hebben. Erg belangrijke lichaamsdelen hoor, voeten, ze moeten toch het grootste deel van je leven je gewicht dragen. Dus voor Suske en Wiske geen schoenen van Zeeman en Schoenenreus en zo, ik ben blij dat we ons een wat betere kwaliteit kunnen veroorloven. De drukte op mijn werk is nu eindelijk enigszins voorbij. Vandaag waren de buluitreikingen van het onderwijsprogramma waarvoor ik werk, en nu kan ik heel even achterover gaan zitten. Héél even, want de aanmeldingen voor komend semester stromen alweer binnen. Maar het was wel heel leuk. De laatste weken waren eindelijk wat drukker, da's toch meer in mijn straatje hoor. Nou, ik maak het vanavond niet laat (denk ik ). Nog even wat topics lezen en dan lekker naar bedje toe. Ik zou vanavond misschien nog even langsgaan in het café waar een borrel wordt gehouden ter ere van die uitreiking, maar ik heb geen zin. Had vannacht niet zo best geslapen (misschien toch een klein beetje zenuwen, al beweerde ik bij hoog en bij laag dat dat niet zo was ), nu even wat inhalen. Doeg!
Vrolijk, ik weet niet of je nog leest voordat je vertrekt morgen, maar ik neem aan dat je ongeveer hetzelfde schema aanhoudt? Bammetjes e.d. staan klaar !
Hey, Vrolijk, was hartstikke leuk dat je d'r was! Speelhuisje valt hier erg goed in de smaak, moet ik zeggen. Heb je lang gedaan over de terugrit? Hihi, lekker pittig ding hoor, die Gwen. Dat mag ik wel. Foto's zijn trouwens leuk, ik zal ze je mailen.
Hoi Dropje, Ik vond het echt supergezellig vrijdag. De heen & terugreis vielen me hardstikke mee, dus dat is nu wel een eitje . Gydion en Chiara mag je de volgende keer ook bij mij brengen als je weggaat want ik vind ze echt leuk. Blij dat het huisje in de smaak valt want hier is het ook een geliefd ding. O ja, wel een tip voor als je iets kwijt bent: kijk in het huisje! Alles wat ze los en vast door de vormpjes heen kunnen gooien, gaat dus in het huisje. Ik heb trouwens ook superfoto's en die worden weer op de site gezet. Er zit echt een hele lieve bij van Chiara en Gwen dat ze elkaar net een kusje geven. Superlief! Maar de kusjes die Gydion al gelijk aan Gwen gaf -zonder instructies!- geven mij echt hoop voor de toekomst. Hoe is het trouwens nog afgeloen met het bestek? Is dat wat? Ik ben wel benieuwd want Gwen wil ook af en toe alles zelf doen. Maar ik ga even naar buiten om af te koelen want het is binnen echt warm! Bah Ik zal van de week even weer schrijven, maar de foto's staan al denk ik vandaag of morgen op de site! Tot snel!
Dropje, weet je eigenlijk nog wel welke site ik het over heb? Geef anders even een gil over de mail en dan stuur ik de link even door.
Ik heb jouw site tussen mijn favo's staan, www.'jouwnaam'.nl, maar ze staan er nog niet op, klopt dat? Wel heel leuke andere foto's van Gwen, vooral die met de blauwe strikjes en het hoofddoekje vond ik erg grappig. Gydion en Chiara hebben trouwens wel degelijk last van die stomme BMR-prik. Ongeveer 40% van de ingeënte kinderen krijgt 7-10 dagen na de inenting in meerdere of mindere mate last van koorts, moeheid en bijvoorbeeld kleine mazelen... Heel fijn, ze hebben dat nu dus allebei. Koortsig en rode priegelplekjes. Hopen dat het snel weer over is... Zodra we ons toestel hebben uitgelezen komen mijn foto's jouw kant op!
Dat dacht ik al dat je op de verkeerde site zou kijken! Maar het is wel een onderdeel van site, maar dan de initialen van jouw kinderen cg@ 'mijn naam'.nl. (zonder de www) Zodra ik jouw foto's doorkrijg, zal ik die er ook op laten zetten. Dat is wel erg leuk. Als je nu de foto's van april bekijk, zijn Chiaia, Gydion en Gwen echt al een hoop gegroeid, dus ook erg leuk om die timeline te zien elke keer. Sterkte met de twins, want lijkt me knap vermoeiend dat ze ziek zijn met deze hittegolf. Arme Chiara en Gydion. Hebben ze trouwens veel last van de hitte? Krijg je ook al een deja vu van vorig jaar zomer? Het enige voordeel is dat je was snel droogt en verder zou ik veel blijer zijn met 23 graden. Blehh.. Jij woont nog in een lekker koel huis. Als het echt heel erg wordt, komt ik jouw kant weer op en dan nestel ik me in jouw hal! Lekker op de tegels liggen! Hier in huis blijft de warmte erg hangen, zeker boven. Is ook erg sneu want Gwen heeft het dus echt heel snel warm en ze zweet dus ook echt heel erg. Maar ze drinkt ook erg veel, dus op zich compenseert dat wel. Nou ja, ooit gaat het warme weer wel over en denk dat ik maar morgen ofzo naar het stand ga met Gwen. Wijk jij daar wel eens uit naar het strand of is dat erg ver van Nijmegen vandaan? Hier is HvH of Scheveningen aardig dichtbij, dus goed te doen hoor. Heb je de Robeez al binnen? Ik ga weer even de tuin in wnat het is hier echt snikheet. Ik spreek je snel weer!
Leukleukleukleukleuk!!! Hihi, er zitten erg leuke tussen! Schattig !! Wat heb je veel foto's gemaakt zeg, van dat ze in het badje zaten!! Ik houd ook niet van die hitte. Een graad of 23, 24 vind ik meer dan genoeg. In huis is het koeler dan buiten ja, alleen boven vind ik het ook allesbehalve aangenaam. Ze liggen nu trouwens nog steeds te pitten, heb ze om 14u opgehaald van het kdv (koortsig en rode vlekjes...) en om 14.30u in hun bedjes gemikt. Was wel nodig dus! 'k Vind het zooo zielig, met dit weer ziek zijn... Maar ik ga ze toch zo uit bed plukken, anders slapen ze vannacht niet. Robeez waren al vorige week woensdag binnen, was het helemaal vergeten te vertellen! Vind ze echt hartstikke leuk! Ik heb driekwart jaar in Scheveningen gewoond en daarna in Voorburg, toen ging ik wel eens naar het strand ja. Maar nu zelden. En ik kom liever op het strand met minder mooi weer, of zelfs met stormachtig weer, dan fascineert de zee me. Ik vind het strand niet zo aanlokkelijk als je er handdoek aan handdoek ligt, eerlijk gezegd... En in mijn eentje ga ik er niet opuit naar zoiets met de kinderen, mij te link, ik heb helaas maar twee ogen. Dus wat dat soort dingen betreft zijn we aangewezen op het weekend. He, ik hoor wat geluid, they're awake!
Ha Dropje, Ook aan het bijkomen in de tuin van de hitte? Hier net uit de tuin aangezien ik een paar megamotten heb zien rondfladderen. Krijg daar toch wel een beetje erge angstgevoelens bij . Hoe is het met Chiara en Gydion? Zijn ze al een beetje beter? Zijn ze ook zo gevloerd door de hitte? Arme kleintjes, ziek met de hitte lijkt me echt niet fijn. Ook zeker niet voor jou aangezien ze dan alleen maar bij mama willen zijn. Warm! Gwen is af en toe net een straalkachel met de hitte en is dus echt niet blij. Gelukkig word het vanaf morgen wat koeler en dan is denk ik haar humeur ook wat beter. het enige hoogtepunt voor haar is dus het badje buiten, dan is ze dus wel happy. Ik ben dus ook niet naar het strand geweest hoor. Ik heb inderdaad ook niet echt wat met strand, alleen op vakantie. Hier in Nederland krijg ik al koppijn bij de gedachte aan autoritten heen en dan stuk naar strand lopen en plek confisqueren. Ik ben al denk ik in jaren niet naar strand geweest. Laatste keer dat ik naar starnd ben geweest was denk ik 4 jaar geleden in Egypte. Ben ook absoluut niet dol op bikini en in badkleding over het strand heen hoppen. Vind het allemaal maar erg confronterend en krijg dan ook wel visioenen van mezelf die als een non-gracieuze zeekoe over het strand heen schrijdt. Nah, laat mij maar leuk zonder strand zijn. Maar tja, ooit moet ik er aan geloven aangezien ik denk dat Gwen het wel leuk ga vinden. Ach, nu is ze nog happy met haar babyzwembadje in de tuin. Houden zo! Mooi, maar in ieder geval zal jij dus niet zo snel voorstellen om naar het strand te gaan. Hihi, ik zie het al voor me: Dropje en Vrolijk bezweet en bepakt en dan een tros kinderen aan polsbandjes in bedwang proberen te houden Leuk zijn de foto's geworden he! Ik vind het alleen zo jammer dat ik Gydion en Gwen niet heb kunnen vastleggen terwijl ze met elkaar aan het vozen waren. He, ff voor the record: jouw zoon begon hoor! Nee, maar ik heb wel een foto van Chiara en Gwen die een kusje uitwisselen. Zelf vind ik de foto's van 'King Gydion' ook zo leuk terwijl hij met de lap stof om zijn schouders heen gedrapeerd zit. Schattig he. Ik ben ook erg benieuwd naar jouw foto's. hint? leuk zijn de Robeez he. Net nog even op de site geweest en de nieuwe collectie is ook echt hardstikke leuk. Ik word daar echt heel erg hebberig van terwijl Gwen zat schoenen heeft en ik weet dat ze ooit aan harde schoenen moet gaan wennen. Van het weekend een overwinning behaald; ze heeft haar sandaaltjes aangehad. Z heeft van die leuke open schoentjes, maar wel met een harde zool. Normaal trekt ze die dus gelijk uit of ze zet het op alarmfase II (keihard brullen). Deze keer vond ze het geloof ik wel interessant en heeft ze de sandaaltjes aangehouden. Wel erg grappig om te zien dat ze opeens anders loopt! Hahaha..heel voorzichtig en behoedzaam aangezien het anders voelt. O ja, dat ben ik nog vergeten te vragen. Ik wild evan jou nog weten hoe de Diana Gabraldon serie was. is het wat? Zo ja, dan begin ik er denk ik wel aan. Ik weet van jou dat je ook een hoop leest en dat we min of meer wat overeenkomsten hebben, dus ik vertrouw op jouw oordeel. Ik duik mijn bed in met een goed boek, dus ik 'spreek' je snel weer. Tot snel.
Hoi Vrolijk! Ships zeg, is er alweer een week voorbij, wat gaat dat hard. Hier ben ik aan het oefenen met lange afstands wandelen, volgend jaar doen Gydion en ik mee aan de Vierdaagse geloof ik. Hij heeft nu echt de smaak te pakken gekregen van lopen en pakt ieder moment mijn hand vast om een rondje door de kamer te lopen. Oef, ik krijg er last van mijn rug van!! Chiara zet nu stapjes langs de bank en de tafel, zij komt iedere keer een slag na Gydion. Afgelopen zaterdag zijn we met de kinderen naar de verjaardag van mijn schoonmoeder gegaan, zij had het fijne idee (not!) om met z'n allen (d.i. wij met z'n vieren, schoonzus 1 die zonder haar vriend kwam en schoonzus 2 die met man en kind (6 weken jonger dan Gydion en Chiara) kwam) naar een pannenkoekhuis te gaan. Nu zijn we nog nooit naar een restaurant gegaan met ze, dus dat was even wennen... ... De schoonzus met man en kind kwamen zowiezo al veel later dan afgesproken, dus die van ons hadden al alle tijd gehad om zich te gaan vervelen. Hun kind (neefje van Gydion en Chiara dus) is een heel rustig (om niet te zeggen saai ) kind dat gewoon in zijn kinderstoeltje blijft zitten. Zo niet Gydion en Chiara. Ben een paar keer boos geworden op ze, want op een gegeven moment moeten ze toch echt gaan en blijven zitten. Anyway, toen de pannenkoeken (eindelijk) kwamen had ik geen kind meer aan ze . Pffft, maar het was wel een vuurdoop.... Hehe, wat ben ik blij dat het niet meer zo warm is. Wel af en toe mooi weer, maar niet meer zo broeierig als eerst. We slapen nu allemaal een stuk beter, gelukkig. Al moet ik zeggen dat die twee marmotten van mij er weinig moeite mee hadden - ik meer!! Hihi, non gracieuze zeekoe!! Nou, ik zou jou allerminst met een dergelijk dier vergelijken hoor!! Volgens mij is er helemaal niets mis met jou in bikini of badpak. Maar als je je er niet prettig in voelt moet je het ook zeker niet doen. Persoonlijk heb ik dáár nou niet echt problemen mee, het is meer al het 'gedoe' eromheen: spullen meesjouwen, kinderen neerpoten, mezelf neerpoten, allemaal uitkleden, overal zand in krijgen, van alles laten vallen, langsrennende kleine ettertjes, nog grotere ettertjes die voor je neus in het zand moeten gaan voetballen of zo, je territorium verdedigen tegen de Duitsers die hun kuil op tien centimeter van mijn handdoek willen gaan graven, no thanks. Inderdaad gewoon lekker op vakantie. Dit jaar hebben we alleen aan het zwembad gelegen, in oktober op Kreta voor het laatst aan het strand. Maar dan wel op een ligbedje - ik heb gewoon een pesthekel aan zand. Altijd gehad trouwens, in mijn baby-album zit nog een foto van mij op 3-jarige leeftijd terwijl ik geen stap wil verzetten op een stuk zandvlakte in de Drunense Duinen. Ja, mijn zoon begon met vozen! En helaas is hij niet kieskeurig, alle kindjes die hij tegenkomt begint hij te zoenen. Dat wordt nog wat... Met die lange donkere wimpers van hem ben ik bang dat hij aardig wat veroveringen gaat maken. Mijn vriend heeft mijn foto's per ongeluk op zijn pc opgeslagen, en daar kan ik nu niet bij, grrr.... Zodra ik erbij kan zal ik ze verkleinen met fotoshop en dan krijg je ze a la minute over de mail. promise. Hihi, dus Gwen is al aan de harde schoentjes begonnen! Goed hoor! Gydion loopt nu dus goed aan de hand en af en toe wil hij demonstreren dat hij ook los kan lopen. Dan doet hij een stap of zes, zeven en vervolgens ploft hij op zijn kont. Da's dus een bijkomstig voordeel van een luier. Alleen moet 'ie dan niet net gepoept hebben, want dan zit het na zo'n plof tot aan zijn oksels. Ik vind de Diana Gabaldon serie helemaal geweldig. Alleen worden ze vaak verkocht als 'fantasy' en dat is het niet, vind ik. Oke, het idee hoe de hoofdpersoon in het verleden terecht komt is wel een beetje fantasy, maar voor de rest zijn het meer historische romans. Ik vind zowel haar schrijfstijl als de materie waarover ze schrijft erg goed, en als je van dergelijke boeken houdt zijn ze absoluut een aanrader. Maar het hangt een beetje af van je smaak. Ik duik er maar eens in, beetje te laat naar bed gegaan afgelopen weekend. Groetjes!
Hai Dropje, En, en? Loopt Gydion al de hele kamer rond? Chiara ondertussen al lekker proberen los te lopen? Gwen loopt inderdaad nu overal naartoe en weigert te kruipen. Zelfs als ze zo moe is dat ze op haar benen staat te wankelen, wil ze het liefst blijven lopen. Lijkt alleen wel alsof ze een literfles jenever heeft leeggedronken Hmm...die plofbroek met poep heb ik gelukkig nooit meegemaakt hier! Wel inderdaad dat ze elegant op haar achterste dendert, maar nooit dat haar poep ergens zat waar het niet hoorde. Goddank! Ha, ik weet door die stinkhitte van dit jaar en vorig jaar wel 1 essentieel ding voor in een nieuw huis: airco! Dat is denk ik nu wel echt heel hoog op lijstje komen te staan. ik ben echt zo blij dat die hitte over is. Ik merk het ook aan Gwen want die slaapt rustig s morgens uit tot een uurtje of 9 als we haar niet wakker maken. Zij slaapt nu met gemak 13 uur achter elkaar terwijl ze eerst elke nacht zwetend wakker werd. Ha, wat dat betreft heeft ze mijn genen, want ik kan ook met gemak als het moet het klokje rond slapen. Hee...wat is dat met jouw kleine Don Juan? Ik dacht dat ik een leuke schoonzoon had, is het een megaflirt??!!! Gwen heeft nu een fase dat ze elk kindje een kus wil geven. Tja, hier verwijt de moeder van de pot, de moeder van de ketel. klinkt wel een beetje gek, maar je snapt wel wat ik bedoelWie weet zijn de wel daarom geschikt voor elkaar. Ach, we hebben ze nu al uitgehuwelijkt, dus keuze hebben ze toch niet meer. Ik zie je al zitten in het restaurant met twee van die deugnieten! Het koude zweet breekt me al uit met 1 kind, laat staan met twee. Wij hebben Gwen als wel vaker meegenomen, maar dan waren altijd ouders en twee zussen erbij. Gwen werd eerder moe van hun, dan andersom. Hebben ze lekker gesmuld van de pannenkoeken? Heb je nog meewarrige blikken van schoonzus gekregen dat je van die 'lastige en drukke' kinderen had? Hier zijn we dus ook een nieuwe fase ingegaan aangezien Gwen heeft besloten dat ze zelf wil eten. Arghh..geduld is ene schone zaak, maar echt schoon is het niet. wat dat betreft is het wel een heel figuurlijk spreekwoord. De jam, smeerworst en weet-ik-het-wat-nog- meer zit echt in haar, kleding, kinderstoel en grond. De katten zijn wel erg blij met deze fase en zodra er iets op de grond valt, rennen ze als ene speer er naartoe. Gwen begint dan weer te gillen dat de kat haar eten opeet en kat schrikt zich dan weer helemaal lam... Soms is het hier echt een huishouden van Jan Steen. Verder hier drukke dagen met zwangerschap. Alles en iedereen om me heen is zwanger! Op werk kwamen drie collegae vertellen dat ze zwanger waren. Mijn vriendinnen zijn nu 37,29, 27 en 15 weken zwanger. Er kan ieder moment iets gaan ploppen! Zelf hoop ik maar dat ik iets resistenter ben dan twee jaar geleden aangezien ik de Mirena heb laten verwijderen. Op zich geen last van spiraaltje en het was echt heerlijk om nooit meer ongesteld te zijn, maar ik kreeg te pas en te onpas migraine, kwam wat kilo's aan en ook nog eens pukkels. Ik heb dat ding een half jaar aangekeken, maar was dus niet echt een heel groot succes. verwijderen was trouwens een piece of cake. Ik heb aan prikpil zitten denken aangezien die geen oestrogeen bevat, maar als je weer zwanger zou willen worden, kan het 6 maanden tot een jaar duren eer alle suit je lif is. Nu heb ik nog geen plannen voor een tweede, maar toch durf ik het niet aan. Ik heb dus ook gehoord van een pil die heel licht is en geen oestrogeen bevat, dus ik ga daar maar braaf voor informeren bij de HA. En anders word het de persona. Condooms zijn nou niet de meest leuke optie. Tja, we weten allemaal hoe het de afgelopen keer is verlopen met condooms Ik ben nu heel erg benieuwd naar de Diana Gabaldon serie. Ik ga er maar denk ik 1 kopen en kijken of ik er zo zo weg van ben. Ben nu bezig in het nieuwe boek van Helen Fielding en hij is erg leuk! Afgelopen tijd weer een hoop gelezen, dus ik ben weer op zoek naar nieuwe boeken. Alleen jammer dat veel engelse boeken nog hardcovers zijn. Ik wacht altijd op de paperbacks aangezien ik weer te gierig ben voor de hardcovers. Wat lees jij op dit moment? Vandaag gewerkt aangezien mijn collega op vakatie is en daardoor erg veel werk liggen. Voel me wel een beetje onwennig aangezien ik al een tijd niet meer op zaterdag heb gewerkt. Erg he.. Ik ga lekker even in bad denk ik met mijn boekje Even lekker relaxen... Ik spreek je snel weer!
Dropje, denk je dat als we naar het nieuwe forum gaan verhuizen dat we onze archieven krijt zijn? Anders ga ik ze als de sodemieter even opslaan!
Shit zeg, wat een t*ringzooi hier in deze pijler, ik heb me een ongeluk gezocht naar ons topic!!! Volgens mij gaat alles mee, tenminste, als ik het goed heb gelezen. Maar er gaat hier wel vaker iets niet helemaal goed, geloof ik, dus ik ben ook al aan het saven geslagen. Vind onze schrijfsels veel te leuk voor het nageslacht! Gydion is driftig aan het lopen, ook hij wil eigenlijk niet meer kruipen. Alleen als hij haast heeft gaat het toch nog op vier benen. Hihi, het is zo koddig om hem te zien lopen ! Hij loopt als een gorilla, met van die lekkere kromme o-poten. Geweldig! Wat minder geweldig is, is dat ik hem afgelopen maandag ineens kwijt was. Toen hij niet in de voorkamer was, schoot ik echt in de stress. Ik naar boven, en ja hoor, meneer was op eigen houtje naar boven gestiefeld en zat in hun slaapkamer te spelen. Ik dacht echt dat ik ter plekke een hartverzakking kreeg. Onze trap is toch al zo hoog, en de vloer in de gang is van steen, er had van alles kunnen gebeuren! Afgelopen zaterdag is mijn vriend dus maar snel een traphekje gaan kopen. Maar het staat nu tegen de muur geleund, want we kwamen er te laat achter dat we twee plankjes tegen de muur moesten zetten alvorens het hekje te kunnen plaatsen. Nu houden we de deur naar de gang angstvallig gesloten . En de sluiters op de keukenkastjes zijn inmiddels geïnstalleerd. We leren het wel ! Lekker hoor, dat Gwen zo goed slaapt! Ach, hier gaat het ook best aardig. Als we ze rond 19.30u op bed leggen houden ze het ook wel een uurtje of 12 vol. Alleen heeft Chiara tegenwoordig af en toe last van dromen. Wordt ze ineens midden in de nacht wakker. De eerste keer gingen we naar haar toe, maar toen werd Gydion ook wakker en brulden ze stereo. Daar zaten we dus, om 2.30u 's nachts, beneden op de bank onze kinderen te troosten... Dat doen we dus niet meer, en Chiara blijkt na een paar minuten brullen gewoon weer in slaap te vallen. Mooi. Op dit moment is Gydion verkouden, het zieltje. Hij werd net al wakker omdat hij niet door zijn neus kan ademen, en hij zo ook niet kan duimen (want dat doet hij heel graag). En hij is weer eens aan het hoesten, daar baal ik wel van. Vind het zo zielig... Haha, nee hoor, geen meewarige blikken van schoonzus. Ze zijn zelf zo doods als maar kan, de zus en zwager van mijn vriend, en hun kind lijkt gewoon op hen . Bij ons is het wat levendiger! Gydion en Chiara proberen me ook steeds het bestek waarmee ik ze aan het 'voeren' ben, af te pakken. Alleen ben ik daar nog niet zo blij mee, dat duurt me veel te lang!! En een rotzooi dat het geeft!!! Maar ik ben bang dat ook Gydion en Chiara het binnenkort niet meer accepteren dat mamma hun eten in hun mond stopt. Hm, ik ben benieuwd hoor... Vandaag een week geleden is een vriendin van mij uit Rotterdam bevallen, 3 dagen na de uitgerekende datum. Ze hebben een zoontje! Meteen 's avonds kreeg ik een e-mail met de eerste foto. Zo trots als een pauw, leuk hoor. Een andere vriendin, uit Apeldoorn, is 30 september uitgerekend, en eergisteren hoorde ik van een vriendin uit Den Haag dat ze zwanger is. Pas heel pril, ongeveer 7 weken, maar ze is al heel zwanger, heel erg misselijk. Ze hoopte al een poosje op kinderen, dus ze was helemaal door het dolle. Zo, dus je hebt het spiraaltje laten verwijderen? Ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat opleveren . Ik heb al tijden het plan om zo'n ding te laten plaatsen, maar ik heb steeds geen zin om er werk van te maken. Ik ben nog steeds aan de pil. En inderdaad, als er een klein kansje is dat jullie een keer voor een tweede gaan, is de prikpil nu niet zo slim. Ik vind het zo moeilijk he, die anticonceptie! Ik heb eigenlijk een aversie van de pil, al die hormonen, maar het is zo makkelijk! Wat heb jij trouwens ook al weer met oestrogeen? Momenteel ben ik aan het vijfde deel van de Reiziger-cyclus bezig. Ik heb niet zo veel tijd om te lezen, helaas... Ik lees meestal in bed, maar mijn vriend ligt er altijd eerder in en hij kan er niet zo goed tegen als het licht aan is als hij probeert te slapen. Dus lees ik maar heel even als ik ga slapen. Dat boek van Helen Fielding ken ik trouwens niet, ik zal eens zoeken. En ik heb juist liever harde kaften, vind ik mooier staan in de boekenkast en ze zijn veel duurzamer. Maar paperbacks zijn inderdaad wel een stuk goedkoper! Jemig, op zaterdag gewerkt, dat lijkt me ook raar! Heb ik niet meer gedaan sinds ik stopte met mijn bijbaan bij Peek & Cloppenburg, oh wat een nostalgie... Vrolijk, als ik je hier niet meer spreek, tot ziens dan op het nieuwe forum!! Ik zal duimen dat alles goed meegaat, ik houd mijn hart vast (alweer)... Groetjes!
He Dropje, Een beetje weemoedig post ik hier voor het laatst op ons oude forum. Ik hoop echt dat ons topic meegaat en dat alles ook goed aankomt. Ik hou dus ook mijn hart vast, zeker omdat ik heb gehoord dat er een aantal topics 'plof' waren verdwenen. Ik zou het wel heel erg jammer vinden aangezien we hier al ruim anderhalf jaar schrijven. Ik gebruik de 'Control=F' functie om ons te vinden, want de lijst is echt ellendig lang! Hopelijk wordt het nieuwe forum wel wat beter dan deze ellenlange lijsten. We zullen wel zien.. Gydion loopt dus! Jeempie, wat een mijpaal alweer zeg. Maar die stunt van jouw ventje, doet me verdacht veel denken aan dei van Gwen. Erg is dat he! Ik voelde me echt zo ontzettend dom dat ik daar dus niet aan had gedacht. Had jij dat ook? Ik kan me jouw gang nog voor me halen, dus kan ik me zeker jouw angst voorstellen met klimgeit en stenen hal/trap. Zeker als Gydion ook had besloten om de trap weer AF te gaan! Of geef ik je nu een mini na-hartverzakking? Hoe is het met Gydion en zijn verkoudheid? Gaat het al iets beter? heeft hij Chiara al aangestoken? Kan me voortstellen dat je het snue vindt, zeker aangezien Gydion al zo zat te piepen van de laatste keer. Sterkte met je zoon. Gefeliciteerd met het zoontje van je vriendin. Ben je al op kraamvisite geweest? Ik ben ook zo benieuwd naar mijn vriendin, die kan ook elk moment bevallen. Blijft leuk zo'n ienimini hummel vasthouden. Ik vind Gwen nu wel leuker, maar dat hele kleine gefrut maak je maar 1 keer in je leven mee. Zeker als je nu je eigen kinder(en) ernaast ziet, lijken het wel reuzen. Dus jij hebt ook alweer een nieuwe zwangere in je vriendenkring? Ik geloof dat nu wel bij mij de rem erop staat, want nu gaat er 1 trouwen in december en verder heb ik nog geen plannen gehoord van andere vriendinen. Ik ben benieuwd. Gwen heeft inderdaad ook die gilletjes in haar droom. Dan schrikt ze in 1 x wakker en paniek in de tent. Maar wat jij zegt, als je het even laat betijen vallen ze vanzelf wel in slaap. Maar wel raar dat ze opeens van die bloedstollende kreten in hun slaap slaken he. Tja, ik vond het spiraaltje op zich een groot voordeel hebben en dat was dat ik niet meer ongesteld werd. Dat was wel erg lekker Maar ik heb dus ontdekt dat ik van oestrogeen dus migraine vlagen krijg en dat vind ik toch iets minder. Nu heb ik dus ook al gehoord dat er een pil is 'Cerazette' die geen oestrogeen bevat, net als de prikpil. Ik ga maar even van de week mijn huisarts bellen of hij wat meer info kan verstrekken. Ik vind anticonceptie dus ook eigenlijk helemaal niet leuk meer. Zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer en eigenlijk wil ik dus helemaal van alle hormonen af. Ik zal blij zijn als vent zich kan laten steriliseren. Maar ja, dat hangt weer af van het feit of wij ooit nog een tweede zouden willen. Op dit moment zeg ik dus van niet, maar durf nog niet die knoop door te hakken. Hoe is het met jouw vriend? Ik weet dat jij op zich wel een derde zou willen, maar dat jouw vriend twee kinderen wel mooi vindt. Zou hij het al aandurfen om zich te laten steriliseren? Het boek van Helen Fielding (Olivia Joules and her overactive imagination) was erg grappig. Af en toe erg vergezocht, maar dat was dus ook wel leuk. Ik ga nu maar beginnen in een boek van Michael Chrichton of Smokejumper van Nicholas Evans. Keuzes, keuzes.. Ook nog een boek van Elisabeth George liggen, dus ik kan nog wel even vooruit. Wel wacht ik vol ongeduld op de nieuwe boeken van Janet Evanovich en Patricia Cornwell. Gelukkig schrijven ze allemaal wel door Ik leef helemaal met je mee aangezien ik 1 kind eten geven al knap lastig vind, laat staan als je twee van die eigenwijze krengetjes hebt! Oei, oei, oei.. wat moet jij af en toe je geduld kunnen bewaren zeg. Tja, nieuwe fase waar ik dus ook niet zo blij mee bent, maar kan Gwen moeilijk totdat ze 5 is voeren. Technisch gesproken zou het wel kunnen, maar is ook niet alles nee, dit is even een lastige fase voor de moeders ipv de kinderen. Ach, hopelijk snappen ze het heel snel zonder al te veel knoeien. Denk het niet, maar hoop doet leven zeggen ze. Dropje, ik hoop dat we elkaar in 1 stuk zien op het nieuwe forum! Tot daar en ik duim met je mee dat alles goed gaat....
Verdorie, hij deed het niet. Even kijken of het met text editor wel werkt...Hoi Dropje,Hoe is het daar? Even wennen aan het nieuwe forum he. Ik baal wel een beetje dat onze oude archieven niet mee zijn gegaan. Maar ach, het topic zelf bestaat, dus ik ben allang blij. Hoe is het met jouw opstartprobleem?Hoe is het daar met het prachtige nazomer weer? Hier is alles goed. Gwen loopt nu echt als een kievit en is vliegensvlug. Als ik nu naar haar kijk, kan ik me bijna niet meer voorstellen dat ze niet kon lopen. Het lijkt zo lang geleden dat ze alleen maar kruipen door het leven ging! En daarvoor was ze zelfs immobiel. Hmm.... Hoe is het met Chiara en Gydion? Gydion al helemaal los lopen en Chiara nu lekker stapjes proberen los? Ik ben wel benieuwd.Nog bedankt voor de foto's! Hahaha...waren het er maar een paar. Ik dacht ook dat je er meer had gemaakt hoor! Maar ik zal ze ook op de site zetten en dan komen ze erbij. Ook erg leuk voor het nageslacht. O ja, op site heeft man ook onze oude archieven erbij gezet. Het is dus mijn naam-slash-forum. Kunnen we in ieder geval altijd bij onze postings.Mijn vriendin loopt nu op alledaags, maar tot nu toe nog geen baby. Ik ben benieuwd. Nog geen nieuwe zwangeren hier, dus het is allemaal gestabiliseerd. Hoe is het daar bij jou?Alles goed op je werk? Ik hoop dat met het nieuwe schooljar wat drukte komt en dat je je lekker bezig kan houden. Jammer dat die andere baan niet doorging he..Bij mij is het wel duidelijk te merken dat de rustige periode van de zomder nu voorbij is en iedereen terug is van vakantie. Wat dat betreft is het allemaal wel een beetje druk. Volgende week ben ik een weekje vrij en dan gaan we een beetje kneuterig een weekje Centerparcen. Ik wilde er even tussenuit zonder teveel rompslomp, dus het werd een weekje Limburg. Rust en vrede en lekker even ontspannen. Deze weke boeken voor December en ik heb daar ook echt veel zin in! Ik zie me daar al met volle koffers terugkomen. Maar eerst weekje ertussen uit in eigen land en dan zien we wel weer verder.Hoe is het met je buikdansen? Doe je dat nog met je vriendin? Ik moet zeggen dat sportschool erg veel van glorie heeft verloren met dit mooie weer. Dan krijg ik toch s avonds hele andere associaties dan zwetend op een fiets zitten of op een matje te liggen. Wat dat betreft klinkt rose, boek en tuin toch veel leuker! Erg he..Ach, in de winter mag je dikke truien aan :-)O ja, ik heb het eerste deel van de reiziger serie binnen, dus ik ga er zo aan beginnen. Morgen laatste dag werk, dus ik ga maar vroeg naar bed om de laatste dingen af te ronden morgen! Weltruste en hopelijk zie ik je snel!
Hoi Vrolijk! Even snel een berichtje op mijn werk, de enige plek waar ik kan posten. Die stomme 'invalidcaractersinpath' ... Erg irritant. Ik had eigenlijk gisteren al een berichtje willen plaatsen, maar het is op het moment erg druk (onze cursussen gaan beginnen en iedereen komt natuurlijk op het laatste moment het materiaal halen of wat vragen), en nu heb ik ook nog maar een paar minuten.

Dus Gwen loopt nu als een kievit? Tja, dat zat er wel in he! Ik vind het zo leuk om te zien, die kleintjes die zo parmantig rondstappen! Chiara staat, maar doet nog geen pogingen om te lopen. Ja, ze zal daar gek zijn, als ze gedragen kan worden....  Het komt allemaal niet vanzelf bij haar, maar ik verdenk haar ervan dat ze ook wel een beetje gemakkelijk c.q. lui is. Zelf drinken uit een tuitbeker ging ze ook pas doen toen ik categorisch begon te weigeren om haar nog te láten drinken.

Ah, dus je gaat nu beginnen in 'De Reiziger'.. Het eerste deel had ik in no time uit, leest erg lekker weg.

Ik zie dat het alweer tijd is om naar huis te gaan! Morgen probeer ik verder te gaan... Het is toch al te erg dat ik alleen kan schrijven als ik op mijn werk zit .

Grtz!
Hi Dropje,Zoo......zwaar aan het afkicken van het forum? Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds het nieuwe forum ook niet meer zo vaak achter de pc meer zit. Maar daarom wel weer een hoop boeken gelezen! Waaronder dus ook de 'Reiziger' van Diana Gabaldon. Wat een geweldig boek zeg. Die had ik dus echt binnen een dag uit en ik vond het echt geweldig. Ik ga dus morgen naar de winkel voor deel 2 en denk dat ik ze maar gelijk allemaal meeneem. Slecht voor budget.. Maar wie weer beheers ik mezelf en vraag ik ze voor mijn verjaardag aangezien ik over twee weken jarig ben. Heb jij ze allemaal toen gekocht? Er is nu ook een nieuwe van haar toch?Jouw tweeling kan dus ook de wereld van een ander perspectief bekijken? Hahaha..wees blij dat ze niet allebei tegelijkertijd beginnen met lopen, anders was je denk ik horendol geworden! Maar wel leuk dat Chiara nu ook lekker staat. Die haalt haar achterstand wel in hoor. Maar volgende keer dat we elkaar zien, rennen onze kinderen dus vrolijk achter elkaar aan te rennen. :)Mijn vriendin is afgelopen vrijdag bevallen van een kerngezonde zoon. De bevalling heeft maar 4 uurtjes geduurd en moeder een zoon maken het dus prima. Ik had ook wel voor zo'n bevalling getekend. Al op kraambezoek geweest en wat een klein hummeltje zeg. Maar geen kriebels hier nog voor een tweede ontketent.Verder gaat het hier allemaal prima. Gwen probeert nu echt te brabbelen en probeert nu echt digen te zeggen. Niet dat ik er maar iets van begrijp, maar het is wel erg grappig dat ze tegen me aan staat te brabbelen en dan uit frustratie naar haar vader toe gaat, waar ze dus precies hetzelfde tegen brabbelt. Niet dat hij het verstaat, maar hij is een betere acteur :)Laatst ook, liep ze dus met iets wat ik nodig had en gwen wilde het niet teruggeven. Toen heb ik het maar na een paar keer vragen van haar 'afgepakt' en toen riep ze dus heel erg verontwaardigd 'dank' tegen me. Echt op zo'n toon van 'zeggen we geen dank je wel meer'? Toen moest ik wel heel hard lachen. Maar verder gaat hier echt alles zijn gangetje. Ik vind het echt steeds leuker en makkelijker worden. Hoe vindt jij het?Sorry, even een kort verhaaltje dit keer want morgen gaan we lekker burgerlijk een midweekje naar CP (Loohorst), dus ik ga eens naar bedje toe. Zodra ik terug ben, kruip ik weer achter de pc!
Ha, Vrolijk! Als het goed is ben je nu heerlijk aan het bijkomen in het Brabantse land. Loohorst, daar ben ik ook ooit geweest, met mijn ouders. Hebbie een beetje aardig weer?

Een paar dagen geleden merkte ik dat ik weer kon posten, gelukkig maar, mijn handen begonnen al aardig te trillen . Ik vind dit nieuwe forum nog steeds wennen, het is bijvoorbeeld jammer dat ik moet zitten typen met twee schermen open, want je kunt niet meer even naar boven scrollen om te kijken waar je precies op reageert. Niet iedere verandering is een verbetering - maar misschien dat we over een paar maanden niet anders meer willen. Er zijn volgens mij al wat dingen verbeterd sinds het begin.

Haha, nu ook verslaafd aan de Reiziger-cyclus? Ik kocht de eerste twee delen aan het begin van dit jaar met boekenbonnen, en met mijn verjaardag in maart kreeg ik de overige drie. Ik heb nu driekwart van het laatste deel gehad. Ik moet wel zeggen dat ik deel vijf, het laatste deel, tevens het minste deel vind. Niet dat het slecht is hoor, integendeel, maar er gebeurt niet zo heel veel (maar ik weet niet wat me nog staat te wachten natuurlijk). Het schijnt dat ze nu bezig is met een reeks over een persoon die in het tweede of het derde deel (volgens mij het derde) voor het eerst in de boeken voorkomt, maar ik ga lekker niet vertellen wie dat is. Wacht maar af!!

Eergisteren liet Chiara voor het eerst vol trots zien dat ze los kon staan. En niet dat ze simpelweg de bank of de tafel los liet, nee, die muts moest dus meteen gewoon vanuit hurkzit omhoog komen. Ik begon helemaal te juichen, waarop Chiara de slappe lach kreeg. Het is echt een heerlijk kind geworden, ik kan me niet meer voorstellen dat ze vorig jaar zoveel huilde. Maar het kan idd zo zijn dat ze op de volgende 'minimeeting' rondjes rent! Gydion is nu helemaal 'the man' op het kinderdagverblijf, met zijn stoere gestap in het rond en zijn grote blauwgroene kijkers met lange zwarte wimpers. Ik ben natuurlijk niet objectief, maar ik vind het echt een knap manneke worden... En een flirt, waarschuw Gwen maar hoor!

Vorige week kreeg ik van een oude vriendin van mij (nog uit mijn middelbare school-periode) een geboortekaartje. Beetje laat, het kindje was al op 30 juli geboren, maar dan ook wel 10 weken te vroeg! Ik neem aan dat het erom gespannen heeft of ze het zou halen, gezien het feit dat pas vorige week de kaartjes werden verstuurd. Ik had al tijden niets meer van haar gehoord, dus ik was helemaal verrast toen ik dat kaartje kreeg. Overigens wel frappant, we waren op de middelbare school altijd met drie vriendinnen. We hebben nog af en toe contact, sporadisch. Toevallig waren die andere vriendin en ik tegelijkertijd zwanger zonder dat we het van elkaar wisten, zij is eind februari 2003 bevallen en ik in april, en die vriendin is in juli bevallen van haar tweede kind (twee dochtertjes nu), en die andere vriendin dus ook! Raar dat het zo gelijk op loopt. Op dit moment zit ik te wachten op de geboorte van het kindje van andere vrienden van me, zij is uitgerekend op 30 september. Dus het kan morgen gebeuren en het kan nog 4 weken duren. Raar hoor, ineens zitten veel vrienden ook in de luiers. Ik was toch een van de eersten. Die vriendin van mij uit Rotterdam zei me laatst dat ze ineens veel meer respect had gekregen voor mijn vriend en mij, met twee baby's in huis. Zij vond een exemplaar al zo bewerkelijk! Maar ik moet er wel bij zeggen dat die vriendin lichtelijk een controlfreak is, alles moet volgens een planning bij haar. En een baby kan daarbij behoorlijk roet in het eten gooien, natuurlijk!

Gydion brabbelt er lustig op los. Auto, klok, appel (en dan echt zo'n vette, aangezette L, geweldig), happen, buiten, hij leert iedere dag bij, lijkt wel. Chiara begint nu ook met proberen na te praten. Vooral als ze iets van me wil, dan hoor ik ineens heel hard "MAMMM!", echt geweldig. Pappa lukt ook, en af en toe denk ik iets anders te verstaan. Maar het is nog net te onduidelijk om met zekerheid te kunnen zeggen dat ze iets concreets bedoelt. Wel gaat ze meefluisteren als je tegen haar fluistert. Soms slaapt Gydion nog als ik Chiara hoor, en als ik dan tegen haar fluister, gaat ze meedoen. Echt lachen. Maar Gwen is wel een lekker eigenwijs ding hoor, heerlijk om te lezen. Dat 'dank', ik zie het echt voor me! Super.

Wat betreft makkelijker worden: soms wel, soms niet. Ik merk dat het echte opvoeden nu begonnen is. Ik moet een tuigje gaan kopen voor de kinderstoel, want Gydion staat er het liefst in, en dat vind ik niet zo geslaagd. Hij luistert re-de-lijk als ik zeg dat hij moet gaan zitten, maar om te voorkomen dat hij eruit lazert als ik even in de koelkast duik, vind ik zo'n tuigje toch eigenlijk onmisbaar. Verder geeft Gydion Chiara graag kusjes, maar Chiara vindt het erg leuk Gydion aan zijn haar te trekken of iets van hem af te pakken, en soms gebeurt het ook vice-versa. En ja, dan moet mamma ingrijpen, met niet altijd leuke gevolgen (de box in, een heel boze blik van mamma, afpakken en teruggeven van het bewuste speeltje en ga zo maar door). Twee tegelijk is een zegen en een vloek tegelijk hoor. Soms hebben ze het supergezellig samen en lag ik me rot om hun 'geklets', soms ook is het brullen geblazen.

Zo, volgens mij ben ik nu redelijk bij. Oh ja, Gydion wil nu iedere maaltijd even proberen om zelf te eten. Vorkje met brood zelf in zijn mond doen, of proberen uit een schaaltje te eten. Zo'n dik glazen bakje viel al bijna in diggelen, binnenkort maar even plastic bakjes gaan kopen. Die gaan vast langer mee. Maar mezelf kennende zijn die bakjes ergens in 2006 in huis...

Vrolijk, ik hoop dat je een beetje bijgekomen bent als je dit leest, en tot de volgende keer!
Hi Dropje,Hier een lekker uitgeruste en serene Vrolijk! Het was echt hardstikke leuk in Brabant en we zijn zelfs nog een dag naar Nijmegen geweest. Onwijs mooi weer gehad, gezwommen en gefietst met Gwen en vooral veel gerust en gelezen! We waren s ochtends elke keer pas om 11.00 wakker omdat Gwen dus ook had besloten om flink uit te slapen. Door het zwemmen en fietsen was ze dus echt doodop en lag ze dus om 21.00 op bed en pas de volgende dag om 11.00 weer wakker. Hmm..denk dat ik hier dus ook maar s middags en s avonds een uurtje ga zwemmen met haar. Maar kind heeft dus echt geen enkele schroom voor water en is denk ik gedeeltelijk hamster, lemming en waterrat. Ze springt dus echt als het aan haar ligt zonder blikken of blozen in het water en geniet er met volle teugen van. Er was daar ook een babyglijbaan van een metertje en daar plempte ze echt zichzelf bijna vanaf. Je moest haar dus echt elke keer bij haar handjes gerijpen zodat ze niet haar nek brak omdat ze zichzelf omlaag storte. Maar al met al hebben we dus echt even genoten. Nijmegen was trouwens erg leuk en heb zelf aan je gedacht want we reden langs de uni en het was op donderdag, dus wist dat je aan het werk was.Ik ben op zich al redelijk aan het forum gewend, maar bij mij is hij dus niet sneller. Misschien dat het komt omdat ik Mozilla gebruik, maar het duurt bij mij heel lang voordat ie oplaad. Maar ach, over een tijd ben je eraan gewend en vervagen steeds meer de herinneringen aan het oude forum...Hier dus helemaal verslaafd aan de reiziger serie. Ik heb deel 1,2 en 3 al uit en heb dus al 4 en 5 besteld. Ik lees ze echt in een dag uit en kan dus ook echt niet stoppen. Ik vind het echt supergoede boeken, ook al zijn er af en toe teveel toevalligheden. Jaaaa, ik heb idd door met welke personage ze nu doorgaat. Leuk, hij leek me wel sympathiek. Ik moet ook zeggen dat DG erg prettig schrijft en vind haar hoofdpersonenen Claire en Jamie erg sympathiek. (op sommige vage dingen na dan) Maar wel super dat het van die dikke pillen zijn en dat er nu nog 2 uitkomen. Ik kan niet wachten totdat deel 4 en 5 op de mat liggen!Super dat Chiara stapjes doet zeg! Wat een uitslover dat ze het gelijk zo moeilijk doet zeg . Maar idd, als ik het zo hoor, is Chiara echt zo ontzettend veranderd ten opzichte van baby. Maar ik ben natuurlijk niet objectief aangezien ik haar pas later heb leren kennen. Maar Chiara is echt haar schade flink aan het inhalen hoor. Lachen zeg dat ze meefluistert! Ik zou dat wel een keer willen horen. Die Gydion! Een kleine Don Juan in de dop. Ik ben wel benieuwd naar Gydion over een krappe 20 jaar. Poeh, denk dat mijn dochter de grootste moeite oet doen om alle andere meiden van zich af te slaan. Als objectieve moeder kan ik zeggen dat jouw ventje een echte bink is! Maar hopelijk doen de blauwgrijze amandelvormige ogen met donkerblonde krullen zijn hartje ook wel sneller kloppen... hihi..Ach, ben je wel van het gelazer af met schoonouders :-)Ja, het echte opvoeden is idd nu wel begonnen. Maar ik moet wel zeggen dat ik het echt heerlijk vind dat Gwen dingen nu ook snapt. Niet dat ze altijd naar me luistert. Maar hier de Stokke steol en die is best lastig om uit te wurmen, dus dat gelazer heb ik gelukkig niet. Maar kan me best voorstellen dat het niet grappig is als je binnenkort 2 van die wriemelende kinderen hebt die je probeert te 'voeren'. Dat gebrabbel is echt heerlijk. Gwen brabbelt al 'papa, mama, klaar, dag, dank, tadaa en oma'. Wel zegt ze bepaalde dingen echt consequent hetzelfde, maar ik besgrijp er geen snars van. Dan brabbelt ze echt hele zinnen met woorden erin als 'mima, tak etc', maar ik weet dus echt niet wat ze zegt. Zij wordt dan weer een beetje pissed dat ik haar niet begrijp, dus dan hebben we een leuk vicieus cirkeltje hier. De volgende keer dat we elkaar zien, hebben we dus brabbelende en rondjes rennende kinderen. Fijn dat we dan ook tijd voor elkaar zullen hebben... Toevallig ben ik weer eens begonnen met bekertje drinken. Ik heb bij een heel erg leuk zaakje in Nijmegen waar ze allemaal curiosa verkopen van bv Kitsch Kitchen enzo een roze plastic beker gekocht. Leuke winkel trouwens, zit in een straat met alleen maar interieurwinkels, curiosa winkels etc. Als je de VD hebt en de straat waar alle bussen doorheen rijden, uitloopt, kom je bij een parkeergarage en daar tegenover zit die leuke zaak. Ken je die toevallig?Maar ok, daar had ik het helemaal niet over. Back to business.Vandaag heb ik na het eten Gwen een beetje water gegeven en zelf laten drinken. Natuurlijk werd het wel een knoeiboel, maar het is gelukkig water en ze moest toch in bad. Maar zelf eten ben ik niet zo gecharmeerd van. Ze kan al wel brood met vorkje eten, maar warme hap zelf begin ik liever nog even niet aan. Ze krijgt het laatste bodempje van danoontje om dan die paar happen zelf te eten met haar lepeltje en dat vind ik al een hoop geklieder! Ha, eindelijk iets wat ik hier in overvloede heb! Ik heb zat plastic bakjes en bordjes etc. Daar hoef ik me geen zorgen om te maken!Wat ik wel ga doen is even volgende week naar de stad om een winterjas en echte harde schoenen voor Gwen te kopen. Ik ga even op zoek naar Elefanten (die tip had ik van jou). Er zit in Rotterdam in de Plaza een echte kinderschoenenwinkel, dus ga even kijken of ik wat ribben daar kan laten. Had in Nijmegen ook al gekeken, maar zaten niet echt DE schoenen bij. Heb jij al winterjassen en schoenen voor C&G? Leuk dat je vriendinnen ook allemaal kinderen hebben gekregen zonder dat je dat van elkaar wist! Maar ja, dat is wel een hele verandering ten opzichte van een krappe 2 jaar geleden he. Ik had het er toevallig gister over met mijn vriendin die nu nog maar 6,5 week moet. Overal om ons heen nu kinderen en zwangeren! Dan besef je echt dat je echt in een andere fase van je leven zit en dat je volwassen 'bent'. Hahahaha..ik herken wel een beetje van die vriendin als controlfreak! Ik heb ook zo'n vriendin en zij is nu 20 weken zwanger. Die is nu al helemaal aan het stijgeren over hoe ze alles wel niet moet, zal en kan doen als eenmaal de baby er is! Hihi..gister ook de vriend van de zwangere vriendin die echt met overmoed dus al zat te brabbelen dat hij wel het huis binnen een half uur aan kant kon hebben als hij een dag voor de baby ging zorgen.. Ik heb echt even moeten grinniken en ik spreek hem wel over een half jaar!Ik ben denk ik nu ook wel bij! Even het blok kijken en ik spreek je snel weer.
Hi Dropje,Hier een lekker uitgeruste en serene Vrolijk! Het was echt hardstikke leuk in Brabant en we zijn zelfs nog een dag naar Nijmegen geweest. Onwijs mooi weer gehad, gezwommen en gefietst met Gwen en vooral veel gerust en gelezen! We waren s ochtends elke keer pas om 11.00 wakker omdat Gwen dus ook had besloten om flink uit te slapen. Door het zwemmen en fietsen was ze dus echt doodop en lag ze dus om 21.00 op bed en pas de volgende dag om 11.00 weer wakker. Hmm..denk dat ik hier dus ook maar s middags en s avonds een uurtje ga zwemmen met haar. Maar kind heeft dus echt geen enkele schroom voor water en is denk ik gedeeltelijk hamster, lemming en waterrat. Ze springt dus echt als het aan haar ligt zonder blikken of blozen in het water en geniet er met volle teugen van. Er was daar ook een babyglijbaan van een metertje en daar plempte ze echt zichzelf bijna vanaf. Je moest haar dus echt elke keer bij haar handjes gerijpen zodat ze niet haar nek brak omdat ze zichzelf omlaag storte. Maar al met al hebben we dus echt even genoten. Nijmegen was trouwens erg leuk en heb zelf aan je gedacht want we reden langs de uni en het was op donderdag, dus wist dat je aan het werk was.Ik ben op zich al redelijk aan het forum gewend, maar bij mij is hij dus niet sneller. Misschien dat het komt omdat ik Mozilla gebruik, maar het duurt bij mij heel lang voordat ie oplaad. Maar ach, over een tijd ben je eraan gewend en vervagen steeds meer de herinneringen aan het oude forum...Hier dus helemaal verslaafd aan de reiziger serie. Ik heb deel 1,2 en 3 al uit en heb dus al 4 en 5 besteld. Ik lees ze echt in een dag uit en kan dus ook echt niet stoppen. Ik vind het echt supergoede boeken, ook al zijn er af en toe teveel toevalligheden. Jaaaa, ik heb idd door met welke personage ze nu doorgaat. Leuk, hij leek me wel sympathiek. Ik moet ook zeggen dat DG erg prettig schrijft en vind haar hoofdpersonenen Claire en Jamie erg sympathiek. (op sommige vage dingen na dan) Maar wel super dat het van die dikke pillen zijn en dat er nu nog 2 uitkomen. Ik kan niet wachten totdat deel 4 en 5 op de mat liggen!Super dat Chiara stapjes doet zeg! Wat een uitslover dat ze het gelijk zo moeilijk doet zeg . Maar idd, als ik het zo hoor, is Chiara echt zo ontzettend veranderd ten opzichte van baby. Maar ik ben natuurlijk niet objectief aangezien ik haar pas later heb leren kennen. Maar Chiara is echt haar schade flink aan het inhalen hoor. Lachen zeg dat ze meefluistert! Ik zou dat wel een keer willen horen. Die Gydion! Een kleine Don Juan in de dop. Ik ben wel benieuwd naar Gydion over een krappe 20 jaar. Poeh, denk dat mijn dochter de grootste moeite oet doen om alle andere meiden van zich af te slaan. Als objectieve moeder kan ik zeggen dat jouw ventje een echte bink is! Maar hopelijk doen de blauwgrijze amandelvormige ogen met donkerblonde krullen zijn hartje ook wel sneller kloppen... hihi..Ach, ben je wel van het gelazer af met schoonouders :-)Ja, het echte opvoeden is idd nu wel begonnen. Maar ik moet wel zeggen dat ik het echt heerlijk vind dat Gwen dingen nu ook snapt. Niet dat ze altijd naar me luistert. Maar hier de Stokke steol en die is best lastig om uit te wurmen, dus dat gelazer heb ik gelukkig niet. Maar kan me best voorstellen dat het niet grappig is als je binnenkort 2 van die wriemelende kinderen hebt die je probeert te 'voeren'. Dat gebrabbel is echt heerlijk. Gwen brabbelt al 'papa, mama, klaar, dag, dank, tadaa en oma'. Wel zegt ze bepaalde dingen echt consequent hetzelfde, maar ik besgrijp er geen snars van. Dan brabbelt ze echt hele zinnen met woorden erin als 'mima, tak etc', maar ik weet dus echt niet wat ze zegt. Zij wordt dan weer een beetje pissed dat ik haar niet begrijp, dus dan hebben we een leuk vicieus cirkeltje hier. De volgende keer dat we elkaar zien, hebben we dus brabbelende en rondjes rennende kinderen. Fijn dat we dan ook tijd voor elkaar zullen hebben... Toevallig ben ik weer eens begonnen met bekertje drinken. Ik heb bij een heel erg leuk zaakje in Nijmegen waar ze allemaal curiosa verkopen van bv Kitsch Kitchen enzo een roze plastic beker gekocht. Leuke winkel trouwens, zit in een straat met alleen maar interieurwinkels, curiosa winkels etc. Als je de VD hebt en de straat waar alle bussen doorheen rijden, uitloopt, kom je bij een parkeergarage en daar tegenover zit die leuke zaak. Ken je die toevallig?Maar ok, daar had ik het helemaal niet over. Back to business.Vandaag heb ik na het eten Gwen een beetje water gegeven en zelf laten drinken. Natuurlijk werd het wel een knoeiboel, maar het is gelukkig water en ze moest toch in bad. Maar zelf eten ben ik niet zo gecharmeerd van. Ze kan al wel brood met vorkje eten, maar warme hap zelf begin ik liever nog even niet aan. Ze krijgt het laatste bodempje van danoontje om dan die paar happen zelf te eten met haar lepeltje en dat vind ik al een hoop geklieder! Ha, eindelijk iets wat ik hier in overvloede heb! Ik heb zat plastic bakjes en bordjes etc. Daar hoef ik me geen zorgen om te maken!Wat ik wel ga doen is even volgende week naar de stad om een winterjas en echte harde schoenen voor Gwen te kopen. Ik ga even op zoek naar Elefanten (die tip had ik van jou). Er zit in Rotterdam in de Plaza een echte kinderschoenenwinkel, dus ga even kijken of ik wat ribben daar kan laten. Had in Nijmegen ook al gekeken, maar zaten niet echt DE schoenen bij. Heb jij al winterjassen en schoenen voor C&G? Leuk dat je vriendinnen ook allemaal kinderen hebben gekregen zonder dat je dat van elkaar wist! Maar ja, dat is wel een hele verandering ten opzichte van een krappe 2 jaar geleden he. Ik had het er toevallig gister over met mijn vriendin die nu nog maar 6,5 week moet. Overal om ons heen nu kinderen en zwangeren! Dan besef je echt dat je echt in een andere fase van je leven zit en dat je volwassen 'bent'. Hahahaha..ik herken wel een beetje van die vriendin als controlfreak! Ik heb ook zo'n vriendin en zij is nu 20 weken zwanger. Die is nu al helemaal aan het stijgeren over hoe ze alles wel niet moet, zal en kan doen als eenmaal de baby er is! Hihi..gister ook de vriend van de zwangere vriendin die echt met overmoed dus al zat te brabbelen dat hij wel het huis binnen een half uur aan kant kon hebben als hij een dag voor de baby ging zorgen.. Ik heb echt even moeten grinniken en ik spreek hem wel over een half jaar!Ik ben denk ik nu ook wel bij! Even het blok kijken en ik spreek je snel weer.
###$%$%^&##, ik had net een enorm lang bericht geschreven, maar het systeem wilde het dus niet plaatsen, heel fijn. Alles kwijt... Ik probeer het later op de dag nog een keer.
Nou, poging drie... Vanmorgen verdween ook weer voor mijn ogen een stuk tekst, erg frustrerend! Maar goed, driemaal is scheepsrecht, zeggen ze...

In ieder geval heb jij een lekker midweekje achter de rug. Ha, ik zie het al helemaal voor me, Gwen die zich gewoon van de babyglijbaan stort! Geweldig! Dat wordt een dame om in toom te houden hoor!

Joh, als je zo dicht in de buurt was, had dan even gebeld! Waarschijnlijk ben je langs het gebouw waar ik werk gereden! We hebben een hartstikke leuk sportcafe in ons gebouw, hadden we even kunnen kletsen, en had ik jouw man ook eens gezien. Nu ja, niets meer aan te doen...

Wat betreft het winkeltje, ik ken wel Deja Vu maar dat zit volgens mij precies de andere kant op van wat jij bedoelt. Tenminste, de enige parkeergarage die ik ken zit als je de Burchtstraat (de straat met bussen die jij bedoelt) naar rechts uitloopt als je met je rug naar de V&D staa,t, dan loop je ook langs de C&A. Maar ik ken daar geen winkeltje met leuke spulletjes. Misschien in de Marikenstraat, die straat bestaat nog niet zo lang. Deja Vu zit als je de Burchtstraat vanaf de V&D naar links, langs de Hema, uitloopt, de straat oversteekt, de straat ertegenover in (loopt een beetje naar beneden) en dan de eerste links gaat, da's de Houtstraat. In die straat zit ook een bekende hoedenzaak, Capello, en een aardig cafe, de Blonde Pater. 

Hier zijn we ook bezig met bekertjes en vorkjes. Gydion en Chiara eten ook zelf van het vorkje, dat ze van me overpakken. Gydion zit nu in de fase dat hij mij wil voeren in plaats van andersom. Alleen doet hij dat niet meer met zijn brood sinds ik een stukje echt opat in plaats van te doen alsof. Hihi, hij zat zo raar te kijken! 

Winterjassen heb ik nog niet, schoenen wel, als hun voeten niet al te hard gaan groeien. Maar eerlijk gezegd heb ik ze gewoon bij de Schoenenreus gehaald. Daar zou ik nooit schoenen voor ze hebben gekocht, ware het niet dat de fysio van Chiara tegen me heeft gezegd dat ze daar echt goede schoenen hebben van een bepaald merk, Topolino. Daar schijnt zelfs de orthopedagoog van het Radboud ziekenhuis hier over te roepen. En dan vind ik het toch wel vertrouwd... Ik heb heel leuke gevonden, van leer, met een geborduurd hondenkopje erop aan de zijkant. Voor Gydion in het bruin en voor Chiara in het rood. Waren ook nog eens tijdelijk in de aanbieding van 27,50 voor 19,95... Tja, en als je er twee hebt om te kleden dan weet je het wel...

Ja, het is echt heel raar, iedereen ineens in de kinderen. Volgende week zondag bij een vriendin op kraamvisite, gisteren een kraamfeest gehad van een collega van mijn vriend en een andere vriendin is over 4 dagen uitgerekend. Het kan dus ieder moment gebeuren bij haar. Haha, haar vriend wil op niet meer dan een half uur afstand van haar zitten, hij verwacht denk ik dat het kind er gewoon uitvalt in plaats van dat het wel even duurt met die weeen en zo. Ik ben benieuwd.

Oh, ik hoor dat ze wakker zijn, het is gedaan met de rust. Het is nu lekker weer hier, eens kijken of we nog een half uurtje naar buiten gaan.

Groetjes!
Hi Dropje,He balen dat je elke keer je tekst kwijt bent! Ik had dat dus ook en nu typ ik maar braaf elke keer in text editor ipv in de html aangezien ik er gek van werd dat tekst niet werd geplaatst of alleen een leeg vlak stond.Maar ok, hoe is het daar? Alles goed met jou en kinderen? Hier gaat alles ok, alleen is kind een beetje verkouden. Maar houdt zich tot nu toe kranig, dus het komt allemaal wel goed. Jammer dat we elkaar wel gemist hebben terwijl ik zo dichtbij was he! Maar ik wilde je niet storen op je werk, maar heb wel aan je gedacht. Ik denk idd dat ik langs je werk ben gereden. Hmm..ik weet niet echt hoe ik het beste die straat kan beschrijven, maar als je op een gegeven moment de hema hebt en daarvoor loopt die straat waar al de bussen doorheen rijden, dan moet je die drukke straat omlaag aflopen en dan heb je daar een stokoude drogist zitten en een spar super. Dan nog een klein stukje verder omlaag lopen en dan is daar een superleuk winkeltje waar ze allemaal hip spul verkopen. Maar als je het nou nog niet weet, dan gaan we gewoon de volgende keer dat ik naar jou kom, de stad in met alle koters! Dan laat ik je die winkel wel zien. :-)Speaking of which, we hadden afgelopen zondag bij mij een babyshower voor twee zwangere meiden in mijn vriendenclub. Samen met een andere vriendin zou ik voor 1 zwangere de shopping doen. Allemaal leuk spul gevonden (schommel voor aan plafond, shirtje van imps&elfs, lodger babyzak), maar we wilden graag nog een echte klapper nog erbij. Er werd een campingbed gefluisterd, maar toen bedacht ik dat ik de bijenkorf nog in wilde voor een winterjas en schoenen voor Gwen. Maar helemaal geen rekening gehouden met de dolle dwaze dagen die in volle gang waren en wij met twee kinderwagen manmoedig naar binnen. Nou, toen zagen we een pluche schommelkoe staan dei ook nog een moehoe deed als je in zijn oor kneep. Maar er stonden er nog maar twee, dus hup die koe mee op een kinderwagen. Nou, wij waren echt de verschrikking voor alle shoppende mensen met onze twee karren en een schommelkoe erbovenop. Ach, ik voelde me wel erg moedig en was in ieder geval wel erg trots dat we alle woeste blikken en zachte vloeken met opgeheven hoofd hadden weerstaan! Maar het was wel een typisch geval van: 1 keer, maar nooit meer!Hier dus ook winterklaar met schoenen en een jas. Ik heb bij de Bij een jas gescoord en 2 paar schoenen voor Gwen. 1 paar fuchsiaroze stappers en 1 paar bruine stoere boots. Die bruine waren in de aanbieding, dus vond wel dat ik twee paar kon meenemen. Slaat echt nergens op dat je voor een dreumes in de groei twee paar meeneemt, maar ok. Gwen heeft wel erg grote schuiten want ze zit dus echt in maat 22! Maar ok, nu ook in maat 86 van kleding, dus de lengte heeft ze er wel voor. Wat voor maat hebben jouw kids eigenlijk?Maar ik ga zeker die Topolino tip onthouden, is altidj mooi meegenomen! Ik zal toch binnenkort even snuffen voor pantoffels, dus ga wele ven kijken. Nee, zal echt geen 3e paar nu voor haar kopen!O ja, de reiziger serie is helemaal uit! Ik wacht nu echt met smart op deel 6. Ik snap idd wel wat je bedoelde met deel vijf. Leek idd wel alsof er niet zoveel in dat boek gebeurd. Niet zo snel en intens als in de andere delen. Ik ben druk bezig om de reiziger serie te promoten, dus nu zijn drie andere meiden erin begonnen en ook razend enthousiast! Leuk he.. Maar aangezien ik nu voor mijn verjaardag boekenbonnen heb liggen, ga ik denk ik de andere serie van DG kopen. Ik ben erg benieuwd!En? Heb je al plastic borden en bekers? Hahaha..laat maar even weten, anders neem ik ze wel mee van werk en stuur ik ze wel voor je op. Hoe is het met het lopen van Chiara? Loopt ze al lekker? Ik kan me haar helemaal vootsellen dat ze trots en geconcentreerd door het huis aan het lopen is terwijl Gydion als een rouwdauwer overal doorheen probeert te rennen! Ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ze gister uit haar bedje is gekukeld terwijl die als dus op 1 na laagste stand stond. Kwam omdat ze teletubbie wilde pakken en in 1 keer zie ik haar evenwicht verschuiven en naar voren kukelen. Gelukkig maakte ze een salto en kwam dus eerst op haar luierkont terecht terwijl het veel erger had kunnen zijn. (toen zij ze ook heel zielig terwijl ze huilde 'au mama')Dus nu staat haar bedje op laagste stand, de hernia stand. Maar ok, beter dat dan dat ze eruit valt.Ontaarde moeder praktijken, ik weet het.Maar verder zijn we allemaal nog in 1 piece, dus we leven nog goed. Nou, ik ga maar snel naar mijn bed toe, het is al laat zat. De wekker gaat echt s ochtends veel te vroeg..bleh..Nou, ik spreek je snel weer!PS: is je vriendin al bevallen?
Hoi! Na een aantal drukke dagen meld ik me eindelijk weer. Pffft, ik moet hier beurtelings politieagentje en scheidsrechter spelen. Ze zijn hartstikke leuk met elkaar, Gydion wil Chiara steeds knuffelen en kusjes geven, reuzeschattig. Alleen is Chiara daar meestal niet zo van gediend, omdat zijn 'aai' steeds in haar haartjes verstrikt raakt. En dat doet natuurlijk een beetje pijn. Chiara is bovendien een echte dramaqueen, die graag overdrijft.

Qua gezondheid mogen we geloof ik - eindelijk - niet klagen. Waar ik heel blij om ben is dat Gydion niet meer 'zaagt'. Hij heeft heel lang zo'n zagende ademhaling gehad, alsof hij zwaar verslaafd was aan de whiskey, en sinds een paar weken heeft hij een heerlijk geluidloze ademhaling. Daar ben ik wel heel blij mee, want het klonk nogal eng, en er gingen al voorzichtige suggesties rond in de richting van astma. Nu heb ik regelmatig last van bronchitis, maar astma zit bij geen van ons beiden in de familie, dus dat leek me toch een beetje sterk. Maar laat ik maar niet te vroeg juichen, eerst zorgen dat we op deze manier de winter doorkomen.

Overigens zit ik de rest van de week in mijn up. Mijn vriend is vanmorgen vroeg (de wekker stond op 4.30u - grmbl) richting Roosendaal vertrokken om daar in de TGV te stappen, want hij moest voor zijn werk naar Parijs. In de nacht van vrijdag op zaterdag komt hij terug. Nu verandert er voor mij niet zo heel veel, in praktische zin, want hij is normaliter ook pas rond 19u terug van zijn werk en dan hebben we nog net tijd om te eten en de kinderen naar bed te brengen, en op woensdag is hij altijd laat, maar het is gewoon het idee dat je alleen bent met de kinderen. Duim maar met me mee dat ze in de komende nachten niet wakker worden...

Ik weet trouwens al waar je geweest bent, da's precies de andere kant uit dan ik dacht dat je bedoelde. Maarreh.... het kan zijn dat ik me vergis, dus ik denk toch dat het zeer noodzakelijk is dat je het even persoonlijk komt laten zien .

Hihi, ik zag het al helemaal voor me, Vrolijk met een giga schommelkoe over straat! Zou overigens ook echt iets voor mij zijn. Maar ik had je graag zien lopen. Was het de moeite waard, is Gwen er blij mee?

Wat maten betreft passen ze van alles, van maat 74 tot en met maat 92. Er is geen peil op te trekken. Ofwel mijn kinderen zijn raar geproportioneerd, ofwel de ene fabrikant gebruikt falikant andere maattabellen dan de andere. Vorig jaar had ik winterjasjes gekocht die dus echt mijlen te groot bleken te zijn. Ik kreeg bijvoorbeeld met geen mogelijkheid hun handjes uit hun mouwen. Die mouwen waren gewoon echt veel te lang, en de stof was zo dik dat omslaan niet mogelijk was. Andere jasjes gekocht en deze in de kast gelegd, en nu passen ze ze zowaar. Had ik niet verwacht. Maar goed, dat scheelt weer zoekwerk en geld. Van schoenen hebben ze trouwens nog steeds maat 21.

Ik had afgelopen maandag het eerste deel van die nieuwe serie van Diana Gabaldon nog in mijn hand, over John. We waren even met ons viertjes in de stad omdat we afgelopen maandag in ondertrouw zijn gegaan, jawel! We gaan niet trouwen, het wordt geregistreerd partnerschap (mijn moeder moest wel even wat wegslikken toen we het vertelden), maar daarvoor moet je ook in ondertrouw. Daarna zijn we nog even de stad ingedoken, maar ze zijn hier zo godsgruwelijk snel met die parkeermafia dat we echt op de tijd moesten letten. Dus ik ben nu nog met mezelf in overleg of ik die nieuwe serie al ga kopen. Sinterklaas en Kerst komen er ook weer aan, dit vind ik echt de ideale kado's om te vragen. Niet al te duur en erg leuk om te krijgen!

Afgelopen woensdag is een vriendin van mij bevallen. Althans, het is de vriendin van een van mijn beste vrienden, maar ik ken haar nu ook alweer een jaar of 7 dus ik noem haar maar voor het gemak een vriendin van me. Die heeft echt een wereldbevalling gehad hoor, om jaloers op te worden. Om 19.30u braken de vliezen, toen hebben ze de verloskundige maar snel gebeld want ze had ook weeen, en toen de vk kwam had ze al 7 cm ontsluiting. Ze had eigenlijk een bevalling in het ziekenhuis gepland, maar er was geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan. In 3 persweeen was het kind (een jongetje) er: om 22.15u werd het geboren. Rap voor een eerste kindje! Vorige week zondag zijn we bij een andere vriendin van dat groepje op kraamvisite geweest, raar eigenlijk om een vriendin die je al jaren kent ineens als moeder te zien! En wat zijn die pasgeborenen klein zeg, wat groeien ze toch hard in het eerste jaar. En oh ja, de Robeez vielen in erg goede aarde! Ik had voor hen de rode met hondenkopjes.

Inmiddels hebben we vier plastic bekers, maar van de blue band bordjes die we een poos geleden thuisgestuurd hadden gekregen, is er alweer eentje kapot. Konden niet kapot? Jawel hoor, bij ons wel...

Chiara loopt inmiddels heel voorzichtig aan het handje mee, da's echt een hele overwinning voor haar. Maar ik verdenk haar er sterk van dat ze gewoon een lui varken is. Ze kan zelf heel goed de trap op komen, maar als ze moe is kijkt ze op de derde trede om, alsof ze wil zeggen 'nou, ik vind het wel weer welletjes voor me vandaag. Wil je me dragen?'

De bedcapriolen van Gwen doen me trouwens aan mezelf denken. Toen ik ongeveer die leeftijd had, ben ik ook mijn ledikantje uitgekukels, met mijn hoofd naar beneden, en kwam met mijn bolletje op het zalfdoosje terecht (ik snap eigenlijk niet zo goed wat dat ding op de grond deed). Het zalfdoosje had een deuk en ik had een bult op mijn hoofd... Maar dat je het ledikantje pas nu op de onderste stand hebt gezet! Daar staan die van ons al tijden op. Tja, het heeft maar twee hoogtes, veel keuze hebben we dus niet.

Gydion en Chiara sliepen eerst 'vast', met een band om het matras en de bedbodem heen, maar sinds een paar weken mogen ze los liggen. Nou, joepie... Ik probeer altijd om ze in ieder geval te laten liggen totdat ik de kamer uit ben, maar tegenwoordig zijn ze zo vlug als water. Als ik de een een welterusten-kus geef, schiet de ander alweer als een duveltje uit een doosje overeind. En dat is 1 keer leuk, maar niet een kwartier lang... Nu loop ik maar gewoon de kamer uit met nog een keer 'Welterusten'-zeggen, maar leuk vind ik dit nu ook weer niet...

Joh, ik ben bekaf na die korte nacht, ik ga nog even wat drinken en dan naar bed!
Hoi, ben 'k weer even. Mijn monstertjes liggen nu lekker te ronken, heb dus even tijd voor een berichtje voordat ik aan het eten voor vanavond ga beginnen (interessant leven heb ik toch ). En even stofzuigen, want als ze vruchtenhagel op brood hebben gehad, ziet de keuken eruit alsof er een pak vruchtenhagel is ontploft. Overal roze, gele en oranje hagel. Wel vrolijk overigens - leuker dan donkerbruin van hagelslag.

Chiara is op het moment een beetje ziekjes. Ze zijn allebei snotverkouden, het is een wonder dat ik nog niet aangestoken ben, maar Chiara heeft daarbij opgezette klieren in haar hals, onder haar kaak aan weerszijden. Ik kan merken dat ze keelpijn heeft, de arme ziel. Mijn vriend had daar vroeger ook altijd last van, zegt ie, die opgezette klieren, dus ik maak me er maar niet al te ongerust om. Eten gaat in principe goed, brood gaat er goed in (warm wat minder, maar dat kan ook een fase zijn) en ze heeft geen moeite met ademhalen.

Jammer dat het weer niet zo best is! Ik vind het niet erg als het koud is, maar als het regent ga ik niet met ze lopen. Gydion wordt er een beetje balorig van, de hele tijd binnen zitten, het is een kind dat heel graag buiten is. Gisteren heb ik maar de tuin een beetje opgeruimd, zodat hij even buiten kon rondstruinen. Wandelen vond ik niet zo'n goed plan, het dreigde de hele tijd naar regen.

Hoe is het met Gwen, praat ze al in zinnen? Chiara wel, al versta ik het nog steeds niet. Hele verhalen, met allerlei mimiek erbij, maar no way dat ik begrijp wat ze bedoelt. Gydion praat meer in woorden, maar wel heel duidelijk. Mijn vriend heeft ze helaas het 'oh-oh' van de Teletubbies geleerd, nu roepen ze de hele godganse dag 'oh-oh!' als ze iets laten vallen of als er iets gebeurt dat niet helemaal de bedoeling was - en da's vrij vaak. Gydion heeft van mijn Brabantse familie 'houdoe' geleerd, papen is slapen, uite is buiten, hij wil continu eieren (hij is helemaal gek van gekookte eieren, om te eten dan), en iedere dag komt er wel wat bij. Echt leuk!

Pffft, morgen weer werken, maar ik heb niet zo'n zin. Op zich wel lekker om eruit te zijn, maar echt interessant/intellectueel is het niet bepaald. Ben een beetje om me heen aan het kijken, maar het gemak waarmee ik nu vrij kan nemen als er iets is, houdt me daarbij wel tegen. Bij een volgende werkgever zal het vast niet zo gemakkelijk gaan.

Vrolijk, de plicht roept weer. Tot de volgende keer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven