leeftijdsverschil
dinsdag 30 april 2019 om 14:09
Ten eerste zijn er genoeg mensen die dat wel doen, ja. Ik ken er zat.beeldhouwer schreef: ↑30-04-2019 14:07Stel, je hebt een 10 jaar durende relatie met iemand. En houd van elkaar (dat is niet hetzelfde als verliefdheid). Ga je deze relatie dan beindigen voor een plotse verliefdheid?
Ik denk van niet.
Want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen...
En ten tweede heeft dat totaal niets te maken met jouw situatie.
dinsdag 30 april 2019 om 14:14
Ik zal het een keer vragenpamelacourson schreef: ↑30-04-2019 14:07Wat vindt ze eigenlijk van jou? Want misschien wil ze van haar lang zal ze leven niets met jou en kun je je tijd beter besteden dan hierover na te denken.
dinsdag 30 april 2019 om 14:14
Nee, dat kan niet. Liefde is rationeel noch logisch.beeldhouwer schreef: ↑30-04-2019 13:58Het klopt, maar je kan wel op voorhand proberen in te schatten of een relatie kans maakt om lang te duren, dan blindelings te starten omdat je een crush hebt.
Ik probeer de voor en nadelen af te wegen tegenover elkaar. Maar ik zie de leeftijd als een groot nadeel.
We used to be friends...
dinsdag 30 april 2019 om 14:19
Dat zou ik niet doen. Het bespreken tenminste. Waarom vind je het zo belangrijk om hier rationeel over na te denken? Omdat je je niet durft te geven en bang bent dat ze je uiteindelijk pijn zal doen? Of heb je bijvoorbeeld een bepaalde stoornis waardoor je zo denkt? Ik probeer het te begrijpen, maar dat lukt nog niet echt. En zij denk ik ook niet, als je tegen haar op die manier over een relatie begint...beeldhouwer schreef: ↑30-04-2019 14:14Ik zal het een keer vragen. Mss bespreek ik het beter met haar dan op een forum.
dinsdag 30 april 2019 om 14:57
20 /2 + 7 = 17
Het kan net.
Maar indien jij een permanente lange relatie wil met haar tot jullie over de 90 zijn, kan jij beter nog 10 jaar wachten met haar benaderen en intussen wat relatie ervaring opdoen. En zij ook.
Of je gaat er voor en ziet wel hoe jullie je ontwikkelen, maar onthoudt wel, de langzaamste geeft de snelheid aan, ook m.b.t. relatie ontwikkelingen.
Het kan net.
Maar indien jij een permanente lange relatie wil met haar tot jullie over de 90 zijn, kan jij beter nog 10 jaar wachten met haar benaderen en intussen wat relatie ervaring opdoen. En zij ook.
Of je gaat er voor en ziet wel hoe jullie je ontwikkelen, maar onthoudt wel, de langzaamste geeft de snelheid aan, ook m.b.t. relatie ontwikkelingen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 30 april 2019 om 15:30
Wat doe je moeilijk over een relatie die nog niet eens bestaat. Je bent meteen al aan het doemdenken en gaat er al vanuit dat de relatie mislukt.
Soms werkt een relatie gewoon niet. Daar kan je na twee weken, twee maanden, twee jaar achter komen. Maar als jij al in een relatie stapt met het idee “dit gaat niet werken,” dan werkt het ook niet. Self fulfilling prophecy.
Soms werkt een relatie gewoon niet. Daar kan je na twee weken, twee maanden, twee jaar achter komen. Maar als jij al in een relatie stapt met het idee “dit gaat niet werken,” dan werkt het ook niet. Self fulfilling prophecy.
¡Apagando las luces!
dinsdag 30 april 2019 om 16:03
Man, je bent 20! Doe normaal!beeldhouwer schreef: ↑30-04-2019 13:58Het klopt, maar je kan wel op voorhand proberen in te schatten of een relatie kans maakt om lang te duren, dan blindelings te starten omdat je een crush hebt.
Ik probeer de voor en nadelen af te wegen tegenover elkaar. Maar ik zie de leeftijd als een groot nadeel.
Als die leeftijd zo'n heet hangijzer voor je is, begin er dan niet aan. Gewoon niet.
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 30 april 2019 om 16:09
Als je op deze manier naar liefde kijkt, kun je misschien beter wachten tot het volgende seizoen van Married at first sight. Dan word je op basis van de wetenschap gekoppeld.beeldhouwer schreef: ↑30-04-2019 13:19Verliefdheid is maar tijdelijk. Dat is niet voldoende om een relatie langdurig in stand te houden. Enkel om een relatie te starten.
Niet dat ik veel ervaring mee heb met relaties, maar zo denk ik erover![]()
Jij wil garanties in de liefde en die zijn er gewoon niet. Dus of je waagt de stap, of je blijft gewoon altijd vrijgezel.
dinsdag 30 april 2019 om 18:55
Ik herken best wel veel van mijzelf qua denkwijze hierin toen ik jonger was. Probeer nu maar eerst om haar interesse te krijgen, en kijk dan pas verder zou mijn advies nu zijn.
En een paar relaties voor je de vermoedelijke ware vind kan ook positief uitpakken. (En soms helaas gaat het na 20 jaar alsnog mis.) Je kan het leven helaas niet plannen, alleen proberen bij te sturen. (Wat voor de liefde geen eens werkt naar mijn mening.)
En een paar relaties voor je de vermoedelijke ware vind kan ook positief uitpakken. (En soms helaas gaat het na 20 jaar alsnog mis.) Je kan het leven helaas niet plannen, alleen proberen bij te sturen. (Wat voor de liefde geen eens werkt naar mijn mening.)