Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
dinsdag 30 april 2019 om 18:18
dinsdag 30 april 2019 om 18:47
Helemaal eens. Wij kwamen uit een lange periode die heel stressvol was met zorgen over- en overlijden van ouders. We wonen meer dan 200 km van elkaar, dus al onze vrije tijd ging op aan rijden en zorgen. Midden in onze rouw overleden onze oude dames. Dus dachten we dat het verstandig was om niet meteeen nieuwe katjes in huis te halen maar even zelf te ademen en misschien - na jaren van zorgen - eindelijk ook weer eens met vakantie te gaan. Dat was de reden om 'uit te stellen'. Maar het liep dus anders. En ik ben nog steeds niet met vakantie geweest en dat zal omwille van mijn moeder ook dit jaar niet gebeuren. Maar wat ben ik blij dat het jonge leven er is. Een vakantiereis weegt daar gewoon niet tegen op, die reis is zo weer voorbij. Laat me maar lekker thuis met mijn liefdes. Dat laadt me meer op dan een vakantiereis. Ik ga wekelijks naar mijn moeder, dat zijn intussen confronterende bezoekjes. Ik zit dan 2 uur terug naar huis in de auto. Meestal vol emotie, verdriet en liefde. En dan wil ik alleen nog maar bij de 'mannekes' zijn. Zo troostend, puur en warm.
*Die 'mannekes' zijn er drie. Echtgenoot is ook troostend, puur en warm

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 30 april 2019 om 18:59
Calamitycat, heel veel sterkte.
Poes moet morgen weer naar de dierenarts en ik heb er buikpijn van. Ze gaat steeds slechter eten en op advies van de assistente ben ik begonnen met dwangvoederen. Zo sneu, maar ze móet echt eten. Het is wel gedoe nu ik zelf maar één arm kan gebruiken. Ik ben zo moe van alle stress en ik heb pijn dus dat helpt echt niet.

Poes moet morgen weer naar de dierenarts en ik heb er buikpijn van. Ze gaat steeds slechter eten en op advies van de assistente ben ik begonnen met dwangvoederen. Zo sneu, maar ze móet echt eten. Het is wel gedoe nu ik zelf maar één arm kan gebruiken. Ik ben zo moe van alle stress en ik heb pijn dus dat helpt echt niet.
dinsdag 30 april 2019 om 19:11

dinsdag 30 april 2019 om 19:23
Wat mooi beschreven en zo herkenbaar ♡Oudblond schreef: ↑30-04-2019 18:47Helemaal eens. Wij kwamen uit een lange periode die heel stressvol was met zorgen over- en overlijden van ouders. We wonen meer dan 200 km van elkaar, dus al onze vrije tijd ging op aan rijden en zorgen. Midden in onze rouw overleden onze oude dames. Dus dachten we dat het verstandig was om niet meteeen nieuwe katjes in huis te halen maar even zelf te ademen en misschien - na jaren van zorgen - eindelijk ook weer eens met vakantie te gaan. Dat was de reden om 'uit te stellen'. Maar het liep dus anders. En ik ben nog steeds niet met vakantie geweest en dat zal omwille van mijn moeder ook dit jaar niet gebeuren. Maar wat ben ik blij dat het jonge leven er is. Een vakantiereis weegt daar gewoon niet tegen op, die reis is zo weer voorbij. Laat me maar lekker thuis met mijn liefdes. Dat laadt me meer op dan een vakantiereis. Ik ga wekelijks naar mijn moeder, dat zijn intussen confronterende bezoekjes. Ik zit dan 2 uur terug naar huis in de auto. Meestal vol emotie, verdriet en liefde. En dan wil ik alleen nog maar bij de 'mannekes' zijn. Zo troostend, puur en warm.
*Die 'mannekes' zijn er drie. Echtgenoot is ook troostend, puur en warm*

dinsdag 30 april 2019 om 19:26
Wat erg voor jullie.Drackie schreef: ↑30-04-2019 18:59Calamitycat, heel veel sterkte.![]()
Krijgt poes geen sonde voeding?
Lijkt mij minder stresserend voor beide als dat dwangvoeren.
Sterkte ermee ♡

woensdag 1 mei 2019 om 09:32
Heel snel naar de DA.
Misschien kunnen ze er nog iets aan doen?
Wil ze ook geen vloeibaar voer meer, zoals "liquid snacks" van Vitakraft?
Sterkte ermee ♡

woensdag 1 mei 2019 om 11:24
Dat zijn geen goede voortekenen. Het is echter zo dat een zieke kat zich altijd wil verstoppen. Ik denk dat je inmiddels bij de dierenarts bent/was?

woensdag 1 mei 2019 om 11:50
Ach nee...ik hoop dat de dierenarts nog iets kan betekenen!

"I love not Man the less, but Nature more..."

woensdag 1 mei 2019 om 14:58
Goh net thuis en meteen even gekeken of je al terug was. Niet fijn dat ze moet blijven maar zou me kunnen voorstellen dat je de zorg tijdelijk uit handen kunt geven dat het oke is en dat ze in goede handen is. Als niks wil met eten , het niet goed voelen en wegkruipen kun je aardig wanhopig worden. Je hebt er alles aan gedaan, nou morgen afwachten. Fingers crossed.

woensdag 1 mei 2019 om 15:23