Relatie vol problemen

05-05-2019 12:34 129 berichten
Eigenlijk weet ik niet zo goed waarom ik dit hier wil schrijven. Maar ik denk dat ik steun zoek en even moet horen dat ik niet gek ben. Ik heb wel een aantal dingen aan vriendinnen verteld maar het hele verhaal kent eigenlijk niemand. Man en ik zijn 13 jaar bij elkaar, we hebben een kindje van bijna 2. Ik ben bijna 30, man is 33. We hebben samen veel mee gemaakt, vooral op het gebied van ziekte en ellende (kanker / depressie / overlijden ouder / zware baan). Nu lijkt het er op dat het na 13 jaar echt over is. Man is altijd al een moeilijke man geweest. Heeft een sterke mening en wil dat alles zo gaat zoals hij wilt. Ik ben zelf ook koppig en ook ik wil graag 'mijn zin' (zoals mijn man het verwoord).

2 jaar geleden is mijn man begonnen over een open relatie. Ik wilde dit niet. Hij zegt dat hij deze drang naar vrijheid heeft omdat we te jong een kindje hebben gekregen (omdat ik dat graag wilde). Hij was eigenlijk nog niet klaar voor een kindje. Nu komt het er in de praktijk op neer dat hij zijn zin doordrukt en het toch heeft gedaan. En hij is eerlijk. De korte samenvatting is dat hij een vrouw heeft ontmoet en hier meerdere malen mee heeft afgesproken. Hij noemt haar (over de app) 'intelligent' en 'mooi' en zegt hij dat er 'erg veel gevoel is'. Ik heb gezegd dat als hij haar nog een keer zou zien, het voorbij zou zijn tussen ons. Maar hij is vervolgens wel nog met haar gaan afspreken. Overigens is er lichamelijk niks gebeurd (zegt hij, maar dat blijkt ook uit de apps). Hij heeft gezegd dat hij geen relatie heeft en de kinderstoel uit de auto verwijderd zodat ze hem niet zou zien. En als ik dit zo typ snap ik alleen maar nog minder van mezelf. Waarom ben ik hier in godsnaam nog? Maar nu heeft hij dus een verhaal aan haar verteld dat hij nog met zijn ex (ik dus) in zijn hoofd zit en dat ze er maar mee moeten kappen... Ondertussen appen ze nog wel (onder andere over hoe rot zij zich voelt omdat het toch een beginnende relatie was). Ik voel me zo enorm vernederd en aan de kant gezet. Hij heeft het ook nog over mij gehad met haar, over hoe jaloers ik wel niet ben, aan het begin van de relatie was ik dat (toen ik een tiener was), inmiddels al lang niet meer...

Hij zegt bijna dagelijks dat hij liever geen relatie heeft, dat trouwen een fout was en een kind krijgen ook. Ik ben vooral ook erg teleurgesteld in mezelf. Ik had allang weg moeten zijn... Oh ja, de apps heb ik gelezen, daar heb ik om gevraagd en hij gaf openheid. Nogmaals, hij is heel eerlijk en zegt ook wanneer ze appt. Hij lijkt gewoon niet te beseffen hoeveel pijn hij mij doet. Ik voel me echt respectloos behandeld. Word onzeker. Hij zegt ook dingen als 'je bent niet weg te krijgen'. Dat ik bekrompen en beklemmend ben. En dat zijn fout is dat hij eigenlijk te eerlijk is. Hij vergelijkt mij ook met haar. 'Jij wordt boos als je verdrietig bent, zij wordt stil. Daarom voel ik me tot haar aangetrokken.', bijvoorbeeld.

Nu heb ik het enorm moeilijk met het aanvragen van de scheiding. Ook al weet ik dat we beiden niet gelukkig worden van de situatie waarin we nu zitten. Hij wil dus echt single zijn en wordt ongelukkig van een relatie (althans op dit moment en met mij). Maar ik ben bang om mijn kindje straks te moeten missen. En ik ben ook bang voor ruzie. En rationeel weet ik het allemaal echt wel. En ik zal me echt wel weer goed gaan voelen (al kan ik me dat de afgelopen weken niet voorstellen). Maar waarom is het zo ontzettend moeilijk om gewoon door te zetten en verder te gaan met mijn leven? Ik wil dit allemaal helemaal niet. Ik vind mijn man ook geen leuk persoon meer. Ik herken hem gewoon echt niet meer terug. Ik heb alles eigenlijk al geprobeerd. Nu ben ik vooral gewoon heel erg verdrietig. Hij wil ook geen hulp in de vorm van relatietherapie of eens praten met een psycholoog/huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
05-05-2019 13:07
Je bent bang de helft van de tijd je kind te moeten gaan missen, maar hij zegt zelf dat een kind krijgen een fout was. Hij lijkt me prima te motiveren tot een summiere omgangsregeling, en misschien is dat voor het welzijn van kind ook wel prima. Wat een ongelooflijke hork. Je verdient echt een mooier leven.
+1

Hij verwijdert nota bene het kinderstoeltje uit de auto om te verbergen dat hij een gezin heeft, hij gaat straks heus niet gezellig met die nieuwe vriendin co-ouderen. Daar is hij veel te egoïstisch voor.

Ik zou de scheiding aanvragen en dan bén jij in de ogen van de omgeving maar degene die het geïnitieerd heeft. De mensen die ertoe doen kun je gewoon de waarheid vertellen, de rest kan het dak op. Ik zou echt niet blijven, het enige wat hij doet is je kwetsen en vernederen.

Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat mensen die wel een open relatie hebben akkoord gaan met wat hij doet: er een complete relatie met een ander op nahouden en die ander dan vervolgens op de eerste plek zetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Whahaha wat een sukkel zeg.

Liegen over het hebben van een kind tegen z’n nieuwe lover. Ben heul benieuwd hoe die vrouw op die grote verrassing reageert.

Ik zou mij niet zo druk maken over die omgangsregeling.
Nou stap 1 is een ander huis zoeken. Hoe wil je de omgangsregeling regelen met jullie kind?
Dat is geen open relatie. daar moet je het gezamenlijk over eens zijn, en dat zijn jullie niet. Dit is gewoon openlijk vreemdgaan. Nou ja meer hengelen, want de ander moet niet te dicht bij komen want dat kost hem zijn makkelijke leventje. Bedje thuis gespreid en intussen lekker zijn eigen gang gaan en zijn ego laten strelen door nog een vrouw die verdriet van hem heeft.
En ik geloof nooit dat kind de helft van de tijd bij hem zal zijn, hij ontkent kind nu al tegen die andere vrouw.

Jij wordt boos als je verdrietig bent, zij stil
Ja dat stil zijn is veel makkelijker, daar hoeft hij niet op te reageren, veel makkelijker.
Of hem dwingen trouw te zijn en dan worden we beiden ongelukkig. Zijn woorden 😔
Nee hij heeft veel liever dat jij de enige van jullie 2 bent die verdrietig is, ook veel makkelijker

Waarom het woord narcist hier nog niet gevallen is, snap ik niet, zo wordt zo'n persoon hier al snel genoemd ;-) , maar hou het er maar op dat het een egoïst is, of egocentrisch, maar geen leuke man om mee samen te zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Joh die meid wil hem waarschijnlijk niet eens als ze erachter komt dat je geen ex bent maar zijn vrouw en er ook nog een kind is. Slappe zak hooi
Stap 1, al het papierwerk safe stellen zodat hij je op die manier ook niet kan besodemieteren. Wat er ook gebeurt, altijd handig om dat geregeld te hebben.
Stap 2, hem de deur uit trappen. Zorg dat hij zelf onder zijn eigen gedrag gaat lijden en jij zo min mogelijk. Het is al rot genoeg dat hij je zo klem gezet heeft.
Vanaf daar kun je verder kijken. Komt hij tot inkeer en gaat hij serieus werken aan jullie relatie dan kun je kijken of jij nog met hem verder wilt. En anders heb je in ieder geval een goed uitgangspunt voor een scheiding.
Ik zou als ik jou was ook die uitspraken van hem opnemen of dat schriftelijk uit hem trekken (app of mail of whatever), want zo'n lul van een vader heeft geen recht op 50/50 regeling voor kind. Als je je kind een fout noemt en hij liever helemaal geen kind had gehad, dan zou ik daar zeker voor vechten om hem dat niet te geven. Wie weet wat hij doet als kind alleen met vader is. Misschien gaat hij dan ook wel de hort op of brengt hij zijn liefjes in en uit. Klinkt niet veilig en vertrouwd. Dat hij niet te vertrouwen is in combinatie met een kind dat niet gewild is, lijkt me een zeer slechte omgeving voor kind.
Het lijkt me verstandig om deze egoïstische lul zo snel mogelijk de deur uit te schoppen. En verder ben ik het ook eens met de anderen.
Wat een schoft, afschuwelijk.
Vertel het maar aan anderen, te beginnen een goede vriendin.
Laat iedereen maar weten wat voor klootzak het is, en ga ondertussen de scheiding regelen.

Het wordt lang zo makkelijk niet meer voor hem als hij niet meer de onschuld kan spelen.
Natuurlijk is deze man een hork maar ik vraag me vooral af hoe en waarom er een kindje is gekomen dat hij niet wilde....
raindance schreef:
05-05-2019 14:49
Ik zou als ik jou was ook die uitspraken van hem opnemen of dat schriftelijk uit hem trekken (app of mail of whatever), want zo'n lul van een vader heeft geen recht op 50/50 regeling voor kind. Als je je kind een fout noemt en hij liever helemaal geen kind had gehad, dan zou ik daar zeker voor vechten om hem dat niet te geven. Wie weet wat hij doet als kind alleen met vader is. Misschien gaat hij dan ook wel de hort op of brengt hij zijn liefjes in en uit. Klinkt niet veilig en vertrouwd. Dat hij niet te vertrouwen is in combinatie met een kind dat niet gewild is, lijkt me een zeer slechte omgeving voor kind.
Precies
Wees open naar je omgeving. Laten ze maar weten wat een zak hooi hij is. Ook naar zijn familie toe!

Zoals al eerder is geschreven, zorg dat je van alle papieren het origineel of een kopie hebt. Hebben jullie gezamelijke bankrekeningen? Haal de helft er af en zet het op een rekening alleen met jouw naam. Ook als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd, hij kan zomaar opeens al het geld opnemen en uitgeven en dan zit jij er naast.

Ben jij in gemeenschap van goederen getrouwd en je kan op zijn rekening kijken maak dan een schermafdruk van het saldo op het moment dat je hem de deur uitschopt.

Kan je het huis betalen? Ben je ingeschreven voor een huurwoning? Zo niet, meteen doen.

Wijzig al je wachtwoorden in iets wat hij nooit zal raden. O.a van je bankapp, mail, facebook en wat al nog meer.

Ontzettend zwak van hem dat hij niet de scheiding wil aanvragen. Hij is de kwaaie pier maar wil dat voor de buitenwereld niet zijn. Daarom vertel aan je omgeving wat er speelt voordat je hem de deur uitzet (of tegelijkertijd).

Ik denk dat ik het telefoonnummer van zijn bijwijf even zou noteren en haar een appje sturen dat jij (nog) geen ex bent en dat hij niet wil scheiden en dat jullie een kind hebben van bijna 2. Grote kans dat zij ook gaat rennen. Ik denk dat ik het niet zou kunnen laten om dat te doen.
Zo snel mogelijk naar een advocaat.
Ik hoor (achteraf) dat er heel veel mensen naar een advocaat gaan voordat hun partner weet dat ze gaan scheiden, waarbij de hoofdvraag is: wat kan ik nú allemaal regelen om het straks beter geregeld te kunnen hebben?
Ben je in gemeenschap van goederen getrouwd of op huwelijkse voorwaarden?

Kom op, je laat jou en je kind toch niet zo behandelen?
veensteker schreef:
05-05-2019 15:46
Ik denk dat ik het telefoonnummer van zijn bijwijf even zou noteren en haar een appje sturen dat jij (nog) geen ex bent en dat hij niet wil scheiden en dat jullie een kind hebben van bijna 2. Grote kans dat zij ook gaat rennen. Ik denk dat ik het niet zou kunnen laten om dat te doen.
Of het slim is, weet ik niet, maar ik denk dat ik het ook niet zou kunnen laten.
Wat een lul ben je dan, ik word gewoon kwaad als ik dit lees. Die spoort niet hoor. Een kind op de wereld zetten en dan twee jaar later zeggen dat je toch liever single bent.
Ik snap echt niet hoe zoveel vrouwen hier op Viva zich slecht laten behandelen door hun partner! Hoe komt dat toch?
Poker schreef:
05-05-2019 15:52
Ik snap echt niet hoe zoveel vrouwen hier op Viva zich slecht laten behandelen door hun partner! Hoe komt dat toch?
Dat kan allerlei redenen hebben, beetje complexe materie. Lees er anders eens een boek over.
In dit geval zou ik ook contact opnemen met de minnares, omdat zij ook wordt voorgelogen. ( zij denkt immers een vrijgezel zonder kind te daten). Als loyaliteit tussen vrouwen twee kanten op moet gaan, heeft zij ook recht om de waarheid te weten. En wat ze ermee doet is aan haar.

Los daarvan zou ik idd voorbereidingen gaan treffen om onafhankelijk te worden en een scheiding in gang te zetten. Zoek vast uit wat je opties zijn mbt werk en woonruimte.
Vind het echt verschrikkelijk voor je, maar je gaat de kracht vinden want weet je wat? Die kleine van jou staat op nummer 1 en je wil toch niet dat jouw kindje gaat denken dat liefde hoort te zijn zoals het bij jullie gaat? Put daar je kracht uit. Vind het echt erg voor je dat dit je word aangedaan. Verder ben ik het eens met alle goeie reacties die ik hier gelezen heb. Sterkte :hug:
Poker schreef:
05-05-2019 15:52
Omdat al die vrouwen het gevoel hebben dat ze niet beter verdienen dan dit (waarvan de oorsprong vaak ligt in een patroon uit hun jeugd en wat nu nog niet geheeld is)?
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 05-05-2019 19:59
0.71% gewijzigd
Tijd nemen om daar aan te werken. Meer eigenwaarde krijgen ipv investeren in een evt nieuwe liefde. Trek daar een paar jaar voor uit en voortaan zul je niet zo snel meer in iets stappen wat niet goed voor je is
Murrmurr schreef:
05-05-2019 16:02
Dat kan allerlei redenen hebben, beetje complexe materie. Lees er anders eens een boek over.
Heb wel interesse! Op welk onderwerp zoek ik dan juist?
Cleidy36 schreef:
05-05-2019 17:27
Omdat al die vrouwen het gevoel hebben dat ze niet beter verdienen dan dit (waarvan de oorsprong vaak ligt in een patroon uit hun jeugd en wat nu nog geheeld is)?
Je bedoelt dan dat ze dat thuis gewoon waren, dat vader de moeder zo behandelde?
Leuk dat er na jaren zo'n relatie vol problemen toch kinderen worden gemaakt.

Ik snap dat echt niet. Soms gaat het daarna mis.. dat kan. Maar nu heb je een relatie van jaren problemen en dan toch kinderen maken en dan met kind in de shitzooi zitten of gaan vechtscheiden.

Vind echt bijzonder egocentrisch gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven